12.12.2024, 8-Б клас
Тема уроку: «Структура веб-сторінок: особливості та підходи до ергономічного розміщення контенту»
Мета уроку:
-
Ознайомити учнів з основами структури веб-сторінок та принципами ергономічного дизайну.
-
Навчити учнів використовувати програми зі штучним інтелектом для створення та оптимізації веб-сторінок.
-
Розвивати навички критичного мислення, креативності та командної роботи.
Обладнання:
-
Комп’ютери з доступом до інтернету та програмами для створення веб-сторінок (наприклад, Wix, WordPress, Figma).
-
Проектор для демонстрації.
-
Роздаткові матеріали з інструкціями та прикладами.
Структура уроку
1. Вступ (10 хв)
Опис: Вчитель привітає учнів, перевірить присутність та налаштує клас на роботу.
Приклад запитань:
-
«Хто з вас коли-небудь створював веб-сторінки? Які інструменти ви використовували?»
-
«Що таке ергономічний дизайн? Чому він важливий для веб-сторінок?»
Відповіді учнів: Учні можуть поділитися своїм досвідом, згадуючи про платформи, такі як Blogger або соціальні мережі.
Мотивація: Вчитель демонструє коротке відео про важливість ергономічного дизайну в веб-розробці, показуючи приклади добре та погано спроектованих веб-сторінок.
2. Основна частина (30 хв)
2.1. Теоретичний блок (15 хв)
Опис: Вчитель пояснює, що таке структура веб-сторінок, її елементи та принципи ергономічного дизайну.
-
Структура веб-сторінки:
-
Заголовок: «Це перше, що бачить користувач. Він повинен бути зрозумілим і привабливим».
-
Навігація: «Меню, яке дозволяє користувачам легко переміщатися по сайту».
-
Контент: «Основна інформація, яка повинна бути чіткою та структурованою».
-
Футер: «Включає контактну інформацію, посилання на соціальні мережі та інші важливі дані».
-
Принципи ергономічного дизайну:
-
Зручність використання: «Сайт повинен бути інтуїтивно зрозумілим».
-
Візуальна ієрархія: «Важливі елементи повинні виділятися».
-
Адаптивність: «Сайт повинен коректно відображатися на різних пристроях».
Приклад: Вчитель демонструє на екрані приклади веб-сторінок, які ілюструють ці принципи.
Запитання для учнів:
-
«Які елементи ви вважаєте найважливішими для веб-сторінки?»
-
«Чому важливо, щоб сайт був адаптивним?»
2.2. Практичний блок (15 хв)
Опис: Учні виконують практичне завдання, використовуючи програми для створення веб-сторінок.
-
Завдання для учнів:
-
Створити просту веб-сторінку на обрану тему, використовуючи принципи ергономічного дизайну.
-
Використовувати програми зі штучним інтелектом для оптимізації контенту (наприклад, автоматичне генерування тексту або зображень).
-
Покрокова інструкція:
-
Вибір теми: «Оберіть тему для вашої веб-сторінки (наприклад, хобі, наука, спорт)».
-
Створення структури: «Намалюйте ескіз вашої веб-сторінки, включаючи заголовок, навігацію, контент і футер».
-
Розміщення контенту: «Використовуйте програми для створення веб-сторінок, щоб реалізувати ваш ескіз».
-
Оптимізація: «Скористайтеся AI для покращення тексту або вибору зображень».
Приклад запитань:
-
«Які інструменти ви використовуєте для створення веб-сторінки?»
-
«Чи виникли у вас труднощі під час роботи з AI?»
3. Презентація результатів (20 хв)
Опис: Учні демонструють свої веб-сторінки, обговорюючи, як вони використовували принципи ергономічного дизайну.
-
Обговорення: Вчитель запитує учнів про їхні результати.
-
«Які елементи вашої веб-сторінки ви вважаєте найбільш успішними?»
-
«Які принципи ергономічного дизайну ви застосували?»
Відповіді учнів: Учні можуть поділитися своїми успіхами та труднощами, обговорюючи, як вони застосовували принципи дизайну.
4. Узагальнення (10 хв)
Опис: Вчитель підсумовує урок, обговорюючи, що нового дізналися учні про структуру веб-сторінок та ергономічний дизайн.
-
Запитання для обговорення:
-
«Що нового ви дізналися про структуру веб-сторінок?»
-
«Які навички ви розвинули під час уроку?»
Відповіді учнів: Учні можуть висловити свої думки про нові знання та навички, які вони отримали.
5. Домашнє завдання
Опис: Вчитель пояснює домашнє завдання.
-
Створити більш складну веб-сторінку на обрану тему, використовуючи всі принципи ергономічного дизайну.
-
Написати короткий реферат на тему «Важливість ергономічного дизайну в веб-розробці».
Спільний проект для учнів
Тема проекту: «Створення веб-сайту для шкільного заходу».
-
Опис: Учні працюють у групах, щоб створити веб-сайт для шкільного заходу (наприклад, ярмарок, концерт). Веб-сайт повинен містити інформацію про захід, програму, контактні дані та можливість реєстрації.
-
Формат: Кожна група створює веб-сайт, використовуючи принципи ергономічного дизайну та програми зі штучним інтелектом для оптимізації контенту.
-
Презентація: Групи представляють свої веб-сайти класу, обговорюючи, як вони використовували принципи дизайну та AI.
Висновок
Урок «Структура веб-сторінок: особливості та підходи до ергономічного розміщення контенту» не лише знайомить учнів з основами веб-дизайну, але й розвиває їхні навички роботи з сучасними технологіями. Використання принципів ергономічного дизайну дозволяє учням створювати зручні та ефективні веб-сторінки, що є важливим у сучасному цифровому світі. Учні отримують практичний досвід, працюючи в командах, що сприяє розвитку комунікативних навичок та критичного мислення.