Створення бази даних в середовищі СУБД Microsoft Office Access Робота з об’єктами бази даних.

Про матеріал
1. Проектування структури бази даних. База даних Товар буде складатися з п’яти таблиць: Вид, Клієнти, Постачальники, Товари, Угоди. 2. Побудова порожніх таблиць бази даних. Всі таблиці створюються в режимі «Конструктор». 3. Створення схеми бази даних. Схему даних слід створювати у відповідності з рисунком.
Перегляд файлу

Комплексна практична робота

Тема: Створення бази даних в середовищі СУБД Microsoft Office Access   Робота з об’єктами бази даних.

Мета: Формувати вміння та навички створювати базу даних в середовищі СУБД, працювати з об’єктами бази даних.

 

Етапи роботи:

  1. Проектування структури бази даних.

База даних Товар буде складатися з п’яти таблиць: Вид, Клієнти, Постачальники, Товари, Угоди.

  1. Побудова порожніх таблиць бази даних.

Всі таблиці створюються в режимі «Конструктор».

  1. Створення схеми бази даних.

Схему даних слід створювати у відповідності з рисунком.

  1. Введення даних до таблиць.

Для заповнення таблиць створюються відповідні форми.

  1. Використання бази даних.

Спочатку створюються запити, потім – звіти. Далі створюється головна кнопкова форма.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід роботи:

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.

 

  1. Завантажити СУБД Microsoft Office Access  . Створити нову базу даних з ім’ям Товар та зберегти її у власну папку.
  2. Створити таблиці з такими структурами:

Таблиця Вид:

Назва поля

Тип поля

Опис вмісту поля

Властивості поля

КодВиду

Счетчик

 

ключове поле

НазваВиду

Текстовый

 

розмір поля – 20

 

Таблиця Клієнти:

Назва поля

Тип поля

Опис вмісту поля

Властивості поля

КодКлієнта

Счетчик

 

ключове поле

НазваКлієнта

Текстовый

 

розмір поля – 20

Розрахунковий рахунок

Числовой

 

 

Представник

Текстовый

ПІП представника

розмір поля – 50

АдресаКлієнта

Текстовый

 

 

Телефон

Текстовый

 

розмір поля – 15

КодВиду

Числовой (Мастер подстановок*)

 

 

* вводиться набір значень з таблиці Вид за двома полями: КодВиду, НазваВиду

 

Таблиця Постачальники:

Назва поля

Тип поля

Опис вмісту поля

Властивості поля

КодПостач

Счетчик

 

ключове поле

НазваПостач

Текстовый

 

розмір поля – 50

Розрахунковий рахунок

Числовой

 

 

Представник

Текстовый

ПІП представника

розмір поля – 50

АдресаПостач

Текстовый

 

 

Телефон

Текстовый

 

розмір поля – 15

КодВиду

Числовой (Мастер подстановок*)

 

 

* вводиться набір значень з таблиці Вид за двома полями: КодВиду, НазваВиду

 

Таблиця Товари:

Назва поля

Тип поля

Опис вмісту поля

Властивості поля

КодТовару

Счетчик

 

ключове поле

ТоварнаГрупа

Текстовый (Мастер подстановок*)

Назва товарної групи

розмір поля – 50

НазваТовару

Текстовый

 

розмір поля – 50

* вводиться фіксований набір значень: молочна продукція, крупи, макаронні вироби, чай, кава.

 

 

 

 

Таблиця Угоди:

Назва поля

Тип поля

Опис вмісту поля

Властивості поля

КодУгоди

Счетчик

 

ключове поле

КодПостач

Числовой (Мастер подстановок1)

 

 

КодКлієнта

Числовой (Мастер подстановок1)

 

 

КодТовару

Числовой (Мастер подстановок1)

 

 

КількістьТовару

Числовой

 

 

ЦінаТовару

Денежный

 

2 десяткових знаки

Дата

Дата/Время

Дата укладання угоди

краткий формат даты

ВидРозрахунку

Текстовый (Мастер подстановок2)

 

розмір поля – 20

Оплата

Логический

Відмітка про оплату

Да/Нет

1 – вводиться набір значень з відповідних таблиць за двома полями (аналогічно до таблиць Клієнти та Постачальники)

  1. вводиться фіксований набір значень: безготівковий, готівкою.

 

  1. Встановити зв’язки між таблицями.
  2. Заповнити таблицю Вид наступним змістом:

КодВиду

НазваВиду

1

ТОВ

2

ВАТ

3

ЗАТ

4

ПП

  1. Створити наступні форми:
  • Форми для таблиць Постачальники, Клієнти за допомогою інструменту «Форма».
  • Форму для таблиці Товари за допомогою інструменту «Разделенная форма».
  • Форму для таблиці Угоди за допомогою «Мастера форм».

 

  1. За допомогою створених форм заповнити таблиці наступним змістом:

 

Таблиця Клієнти:

Код

Клієнта

Назва

Клієнта

Розрахунковий рахунок

Представник

АдресаКлієнта

Телефон

Код

Виду

1

Форум

1256952321

Криворучко Микола Павлович

м. Бровари, вул. Короленка, 60

7-23-51

4

2

ПРОДУКТ

1325623541

Сидоренко Іван Борисович

м. Житомир, вул. Шевченка, 13

20-42-03

1

3

Мегамаркет

1235623124

Петров Олександр Іванович

м. Київ, вул. Бориспільська, 2

536-52-63

2

4

ТОРБА

1245632563

Петухов Станіслав Олексійович

м. Чернігів, вул. Хлібна, 23

30-10-10

3

5

Міщенко

1235623214

Міщенко Олексій Сергійович

м. Ніжин, вул. Гоголя, 25

9-25-45

4

6

Ласунка

1236252141

Кривошапко Сергій Сергійович

м. Бориспіль, вул. Декабристів, 123

56-23-14

2

7

Чайна країна

1231231521

Мартиненко Олег Іванович

м. Вишневе, вул. Пітерська, 67

23-52-66

2

8

ФОРА

1214125241

Кожух Валерій Іванович

м. Обухів, вул. Київська, 12б

85-96-52

3

9

Сервис-продукт

1321212131

Похитайло Павло Іванович

м. Бровари, вул. Черняхівського, 1

5-62-36

4

10

Три товстуни

1112252325

Товстенко Петро Петрович

м. Черкаси, вул. Княжизька, 56

41-23-25

4

 

Таблиця Постачальники:

Код

Постач

Назва

Постач

Розрахунковий рахунок

Представник

АдресаПостач

Телефон

Код

Виду

1

ГАЛАКТОН

1256987452

Глущенко Володимир Іванович

м. Київ, вул. Марини Раскової, 4

516-92-67

2

2

Тандем

1632545632

Мазур Віталій Сергійович

м. Вінниця, вул. Лермонтова, 12

42-16-54

4

3

ПП Буглак

1526398524

Литвин Борис Петрович

м. Київ, вул. Кадетський Гай, 6

813-92-22

4

4

Галка

1452123695

Приходько Іван Іванович

м. Львiв, вул. Заповiтна, 1

240-91-82

3

5

Чайная ложка

1256932561

Підгулько Станіслав Ігорович

м. Горлівка, вул. Леніна, 5

528-58-09

1

 

Таблиця Товари:

КодТовару

ТоварнаГрупа

НазваТовару

1

молочна продукція

молоко, 2,6%

2

молочна продукція

йогурт з наповнювачем, 3%

3

молочна продукція

морозиво "Ріжок"

4

крупи

гречка

5

макаронні вироби

спагетті, 0,5 кг

6

чай

зелений особливий

7

чай

чорний фасований

8

крупи

рис довгозернистий

9

макаронні вироби

лапша, 1 кг

10

макаронні вироби

спагетті, 850 г

 

Таблиця Угоди:

Код

Угоди

Код

Постач

Код

Клієнта

Код

Товару

Кількість

Товару

Ціна

Товару

Дата

Вид

Розрахунку

Оплата

1

1

2

1

1230

8,25грн.

12.11.2012

безготівковий

Да

2

3

7

6

2301

15,23грн.

13.11.2012

безготівковий

Да

3

2

4

4

2365

7,55грн.

13.11.2012

готівкою

Нет

4

3

7

7

235

10,23грн.

14.11.2012

безготівковий

Да

5

4

9

7

256

12,35грн.

15.11.2012

готівкою

Нет

 

  1. Самостійно доповнити таблицю Угоди до 30 записів. Поле Дата заповнювати датами за листопад, грудень.
  2. Для форми Угоди:
  • Створити напис «Угоди». Вирівняти напис по центру заголовка форми. Встановити наступні параметри шрифту: тип шрифту Courier, розмір – 28, колір – темно-синій.
  • В режимі «Режим макета» додати емблему, знайшовши відповідний малюнок засобами пошуку мережі Інтернет, або створивши самостійно. У вікні властивостей малюнка для поля «Установка размеров» встановити «Вписать в рамку».
  • В режимі «Конструктор» встановити кнопку для закриття форми. Додати поле з поточною датою.

 

  1. Відсортувати таблицю Товари за полем «Товарна група» за алфавітом.
  2. У таблиці Угоди здійснити пошук товару з кодом 1.
  3. У таблиці Угоди виконайте фільтрування даних:
  • Вибрати всі товари з видом розрахунку готівкою з кількістю товару більше 1000.
  • Відмінити усі фільтри.
  • Вибрати всі товари, крім товарів з кодом постачальника 2 і без оплати.
  • Відмінити усі фільтри.

 

  1. Створити наступні запити:
  • Запит «Телефони постачальників» на основі таблиці Постачальники. Виводяться поля: НазваПостач, Телефон.
  • Аналогічно створити запит «Телефони клієнтів».
  • Запит «Оплачені угоди за листопад» на основі таблиць Угоди, Клієнти, Постачальники, Товари. Виводяться поля: КодУгоди, НазваПостач, НазваКлієнта, НазваТовару, Дата, Оплата. Умова відбору за полем Оплата истина, за полем Дата Between #01.11.2012# And #30.11.2012#.
  • Запит «Клієнти-лідери в грудні» на основі таблиць Угоди, Клієнти. Виводяться поля: КодУгоди, НазваКлієнта, НазваТовару, КількістьТовару. Запит повинен відображати інформацію про клієнтів, які придбали не менше 2000 одиниць товару у грудні.
  • Запит «Вартість товару» на основі таблиць: Угоди, Товари. Виводяться поля: ТоварнаГрупа, НазваТовару, КількістьТовару, ЦінаТовару. Створити поле Вартість, в якому буде підрахована вартість товару.
  • Запит «Вартість товару постачальників» на основі таблиць: Постачальники, Угоди, Товари. Виводяться поля: НазваПостач, ТоварнаГрупа, НазваТовару, КількістьТовару, ЦінаТовару, Дата. Створити поле Вартість, в якому буде підрахована вартість товару. Відсортувати дані в порядку зменшення вартості товару.
  • На основі запиту «Вартість товару» створити запит «Вартість товарів групи» з полями ТоварнаГрупа, Вартість з використанням групової операції Sum по полю Вартість.
  • Запит «Сума по виду розрахунку» на основі таблиці Угоди. Виводяться поля: ВидРозрахунку, Вартість (обчислювальне поле). Групова операція Sum для поля Вартість.
  • Параметричний запит «Вид розрахунку постачальників» на основі таблиць: Постачальники, Угоди, Вид. Виводяться поля: НазваПостач, Розрахунковий рахунок, НазваВиду, ВидРозрахунку. Умова відбору за полем ВидРозрахунку[Введіть вид розрахунку].
  • Аналогічно створити параметричний запит «Вид розрахунку клієнтів».
  • Перехресний запит «Товари клієнтів» на основі таблиць: Угоди, Товари, Клієнти. Виводяться поля: НазваКлієнта, ТоварнаГрупа, НазваТовару та обчислювальне поле з розрахунком вартості товару. Заголовками рядків мають бути записи поля НазваКлієнта, заголовками стовпців – записи поля НазваТовару, групова операція для обчислювального поля – Sum. Запит повинен відображати дані про товар товарної групи «чай».
  • Аналогічно створити перехресний запит «Товари постачальників». Запит повинен відображати дані про товар товарної групи «молочна продукція».

 

  1. Створити наступні звіти:
  • Звіт для запиту «Телефони клієнтів».
  • Звіт для запиту «Оплачені угоди за листопад». За потребою відредагувати звіт в режимі «Конструктор».
  • Звіт для запиту «Вартість товару» в режимі «Мастер отчетов». Встановити підсумки по полю Вартість товару (функція Sum).

 

  1.  Створити головну кнопкову форму.

Як правило, головна кнопкова форма програми (додатку) служить для групування складових частин програми, які представлені за допомогою різних компонентів, таких як форми, звіти, запити і т.п. Зручність використання головної кнопкової форми полягає в тому, що розрізнені компоненти можна згрупувати за функціями, які вони виконують або за результатами, які отримуються після їх виконання.

В нашій програмі групування проведемо по таких категоріях:

1) Форми.

2) Звіти.

3) Запити.

  1. Побудову будемо проводити за допомогою «Конструктора форм»: створити порожню форму за допомогою інструменту «Конструктор форм».
  2. Для групування доцільно використати такий елемент, як «Вкладка»:
    • вибрати у групі «Элементы управления» інструмент «Вкладка» і розмістити на формі;
    • за замовчуванням цей елемент має 2 вкладки, а нам необхідно 3, тому натиснувши на ньому праву клавішу миші, вибираємо команду «Добавить вкладку» необхідну кількість разів;
    • перейменувати вкладки на Форми, Звіти, Запити. Двічі натиснути лівою кнопкою миші на вкладці і у вікні, що з’явиться у рядку «Имя» зазначити відповідне ім’я.
  3. На вкладці Форми розмістити кнопки для виведення форм, причому зазначати на кнопках текст з назв форм, які виводяться (Категорія – «Работа с формой», дія – «Открыть форму»).
  4. На вкладці Звіти розмістити кнопки для виведення звітів, причому зазначати на кнопках текст з назв звітів, які виводяться (Категорія – «Работа с отчетом», дія – «Просмотр отчета»).
  5. На вкладці Запити розмістити кнопки для виведення запитів, причому зазначати на кнопках текст з назв запитів, які виводяться (Категорія – «Разное», дія – «Выполнить запрос»).
  6. На вільному місці форми (поза межами вкладок) встановити кнопку виходу з головної кнопкової форми (Категорія – «Работа с формой», дія – «Закрыть форму») та кнопку для виходу з Access (Категорія – «Приложение», дія – «Выйти из приложения»). Поряд з цими кнопками розмістити пояснювальні написи: «Закрити форму» та «Вийти з Access».
  7. Встановити заголовок «Головна кнопкова форма».
  8. Результуюча форма повинна мати наступний вигляд:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Сидорко Оксана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Андрійчук Любов Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ряднова Людмила Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
24 березня 2020
Переглядів
7774
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку