Створення фотоальбому рідкісних рослин Криворізького ботанічного саду "Дивовижні рослини"

Про матеріал
Мета:ознайомлення з природоохоронною діяльністю рідного краю; формувати уявлення про багатий і різноманітний світ рослин, уявлення про дерева, кущі, квіти і ін., рослини свого регіону; формувати навички культурного поводження у природі; спонукати до пізнання дітьми природи свого краю; виховати: любов до природи, вміння піклуватися про рослини.
Перегляд файлу

Тема: Створення фотоальбому рідкісних рослин Криворізького ботанічного саду "Дивовижні рослини"

Мета:ознайомлення з природоохоронною діяльністю рідного краю; формувати уявлення про багатий і різноманітний світ рослин, уявлення про дерева, кущі, квіти і ін., рослини свого регіону; формувати навички культурного поводження у природі; спонукати до пізнання дітьми природи свого краю;

виховати: любов до природи, вміння піклуватися про рослини.

Обладнання: фотоальбом, фотокартки з зображенням рослин Криворізького ботанічного саду, магнітна дошка.

Хід діяльності:

І. Комунікативна діяльність (2-3 хв.)

Привітання

Педагог: Діти, послухайте та відгадайте загадку:

Безкраї моря, океани, річки,

Риби, молюски, малі черв'яки,

Гори високі і квіти в садку,

І заєць вухатий сховавсь на лужку.

Тварини, комахи, дерева, кущі,

Роса і веселка, сильні дощі.

Сезони окремі, різна погода,

Це все називається словом… (Природа)

Педагог: Правильно, це природа! Про її охорону, значення у житті людини ми і поговоримо.

ІІ. Пізнавальна діяльність (5-6 хв.)

 Педагог: Сьогодні на Землі живе понад 6 млр. людей, яким потрібне повітря, вода і їжа. Це все ми беремо з природи, користуючись її щедрістю. Проте люди внаслідок своєї господарської діяльності виснажують, а інколи, і знищують природні ресурси, які, в деяких випадках , відновитися вже не можуть. Тому нам треба допомагати природі оновлюватися і "оживати".

В Україні існують природні території та об'єкти для захисту природи. Це біосферні та природні заповідники, національні природні парки, заказники, ботанічні сади, дендрологічні та зоологічні парки і ін.. (Вихователь звертає увагу дітей на схему)

Пов’язане зображення

У нашому місті є ботанічний сад в Тернівському районі, завдання якого є збереження рідкісних видів рослин (понад 180 видів). (Вихователь демонструє світлини з зображенням ботанічного саду)

Результат пошуку зображень за запитом "Криворізький ,ботанічний сад"

Пов’язане зображення

Педагог: У Криворізькому ботанічному саду є багато рідкісних рослин, які зникають і внесені до Червоної книги України. Є рослини завезені з інших країн. Є навіть такі, які вже зникли з території нашої держави, але працівники саду "відродили" ці рослини і дали їм нове життя. У ботанічному саду є велика кількість дерев, кущів, квітів, різнотрав'я, лікарські рослини та ін..

ІІІ. Перетворювальна діяльність (7-9 хв.)

Педагог: Я вам пропоную стати справжніми науковцями і скласти альбом рослинності ботанічного саду.

Перша рубрика  "Дерева та кущі". Діти, знайдіть світлини, де на вашу думку зображені дерева та кущі. А я вам в цьому допоможу. (Вихователь корегує та спрямовує роботу дітей, щоб вони виконали завдання правильно. Називає дерева і кущі)

 

 

Листяні дерева і кущі:

                             Результат пошуку зображень за запитом "айва японская"

Айва японська

                                 Результат пошуку зображень за запитом "Форзиция обыкновенная"

Форзиція звичайна

                                   Результат пошуку зображень за запитом "Церцис"

Церсис канадський

Результат пошуку зображень за запитом "Магнолія"

Магнолія

Пов’язане зображення                                 Результат пошуку зображень за запитом "Ясен обикновенній"

Ясен звичайний

Результат пошуку зображень за запитом "Дуб красный"                                            Пов’язане зображення

Дуб червоний

                         Результат пошуку зображень за запитом "Сумах"

Сумах

             Педагог: Ви дуже добре справились з цією роботою. Діти, а хто це там сховався на квітці? (Вихователь дістає зображення метелика на квітці)

                             botansad_009

 (Відповіді дітей)

Педагог: Де найчастіше можна зустріти метеликів? (Відповіді дітей) Правильно на квітниках. Давайте ми з вами як метелики покружляємо над ботанічним садом і складемо колекцію квітів в наш фотоальбом. (Рубрика "Квіти ботанічного саду")

Фізкультхвилинка:

Метелики

Ми метелики чудові,

(Нахилити голову в ліво, вправо).

Маєм крильця кольорові,

(Розвести руки в сторони).

Над квітками літаємо,

(Біг на місці, рухи руками вгору- вниз).

Втоми ми не знаємо,

Пташку ми злякалися,

(Руки покласти на голову).

Під квітку заховалися.

(Присісти).

(Діти обирають з запропонованих фотокарток ті , де зображені квіти. Вихователь називає їх.)

                             

                       http://garden.gov.ua/images/Public/Nauka/Viddil/flora/2017/kvitnyk/bagatorichnyky/Iris-Lenen-Lemont-.jpg

Півник бурдючний

                         http://garden.gov.ua/images/Public/Nauka/Viddil/flora/2017/kvitnyk/bagatorichnyky/sv22.jpg

Звіробій олімпійський

 

                 http://garden.gov.ua/images/Public/Nauka/Viddil/flora/2017/kvitnyk/%D0%92%D0%B5%D1%80%D0%B1%D0%BE%D0%B7%D1%96%D0%BB%D0%BB%D1%8F_%D0%BA%D1%80%D0%B0%D0%BF%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B5.jpg

Вербозілля крапчасте

 

                             http://garden.gov.ua/images/Public/Nauka/Viddil/flora/2017/kvitnyk/bagatorichnyky/Liliaj.JPG

Лілія сортова

 

                  http://garden.gov.ua/images/Public/Nauka/Viddil/flora/2017/kvitnyk/pivonija2017/amobilis-.jpg

Півонія

                          http://garden.gov.ua/images/Public/Nauka/Viddil/flora/2017/kvitnyk/%D0%A2%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D1%86%D1%96%D1%8F_%D0%B2%D1%96%D1%80%D0%B3%D1%96%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0.jpg

Традесканція віргінська

Педагог: В Криворізькому ботанічному саду є і лікарські рослини: (Вихователь показує і називає ці рослини. Діти складають їх в фотоальбом: рубрика "Лікарські рослини")

 

Лікарські рослини:

Результат пошуку зображень за запитом "сантолина обыкновенная"           Пов’язане зображення

Сантоліна зелена

                        Результат пошуку зображень за запитом "лаванда вузьколиста"

Лаванда вузьколиста

            Результат пошуку зображень за запитом "Пижма звичайна"Результат пошуку зображень за запитом "Пижма звичайна"

Піжма звичайна

Педагог: До саду завезено екзотичні та унікальні рослини з різних країн світу. Вони цікаві своїм зовнішнім виглядом та назвами. Ось деякі представники: (Вихователь показує та називає рослини цієї категорії)

Екзотичні та унікальні рослини:

Результат пошуку зображень за запитом "Цукеркове дерево"Результат пошуку зображень за запитом "Цукеркове дерево"

Цукеркове дерево

      Пов’язане зображення

Бархат амурський

             Результат пошуку зображень за запитом "Горіх чорний"

Горіх чорний

Педагог: Діти, всі рослини, які залишились представляють останню рубрику нашого фотоальбомуідновлені популяції". Цим рослинам працівники ботанічного саду дали нове життя. Рештки їх корінців були привезені до саду і пересаджені. Завдяки старанній роботі, дбайливому догляду ці рослинки знову отримали право на життя. Складіть цю рубрику самостійно (Вихователь називає рослини, які діти складають до фотоальбому)

Відновлені популяції:

Результат пошуку зображень за запитом "Астрагал шерстистоквітковий"Пов’язане зображення

Астрагал шерстистоквітковий

Результат пошуку зображень за запитом "Адоніс весняний"

Адоніс весняний

             Пов’язане зображення

Купена багатоквіткова

             Результат пошуку зображень за запитом "зверобой продырявленный"

Звіробій продірявлений

 

 

ІV. Оцінно – контрольна діяльність (1-2 хв.)

Вихователь: Ось ми і склали фотоальбом рослинності Криворізького ботанічного саду. Це лише невелика кількість представників флори, які вирощуються в саду для збереження генофонду рослинного світу. Ми можемо цей альбом давати дітям інших груп, щоб вони знайомились з рідкісними рослинами і знали про природоохоронну роботу Криворізького ботанічного саду.

(Створений фотоальбом залишається в групі, в куточку природи і використовується для занять з освітньої лінії "Дитина в природному довкіллі")

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 жовтня 2019
Переглядів
821
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку