Тема. Створення лепбуку з теми "Теплові явища".
Мета. Навчальна. Систематизувати та узагальнити знання з теми, проконтролювати рівень засвоєння матеріалу,навчити дітей виготовляти лепбуки і застосовувати іх.
Розвиваюча. Розвивати логіку мислення та аналізу, вміння працювати з додатковою літературою, застосовувати здобуті знання в житті.
Виховна. Співпраця дітей у команді , вміння відстоювати власну думку, бути толерантним.
Тип уроку:. урок узагальнення і систематизації знань.
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина уроку.
Добрий день. Я рада вас бачити вас на нашому уроці.
Сідайте. Давайте подивимося один на одного, на свого сусіда по парті, посміхнемося , і подумки побажаємо успіху і гарного настрою.
Вправа «Кошик очікувань»
Зараз ви повинні заповнити другий стовпчик із картки « Кошик очікувань».Третій стовпчик ви заповните наприкінці уроку
ІІ Перевірка домашнього завдання
Фізичний диктант
Взаємоперевірка.
Учні міняються зошитами і перевіряють роботи
ІІ. Пояснення мети та форми проведення уроку
ІІІ. Створення лепбукуз теми «Теплові явища»
Сьогодні ми проведемо узагальнюючий урок застосовуючи метод Лепбук.
Бесіда із застосуванням презентації.
-Що таке Лепбук.
- Навіщо потрібен лепбук?
- Етапи створення;
-Мета використання;
-Технологія використання;
Метод « Обернений клас»
Вдома ви ознайомилися із методом Лепбук, як його створювати, опрацювавши відео , яке я вам надіслала на платформу Classroom.
Самостійна робота учнів по створенні лепбуку
А) Робота у парах.
В)Робота у групі.
Взаємоперевірка
Кожен учень повинен обрати по одне завдання, яке готував вдома і запропонувати іншим учням його виконати.
Завдання учнів
1Розв`язування задач
Один учень виконує біля дошки, інші виконують самостійно.
Задача. Яка кількість теплоти необхідна для плавлення 10 кг алюмінію, що має температуру 60 оС?
2Пояснити прислів’я.
3 Конкурс «Що? Де? Коли? Чому?»
Що росте догори коренем? (Бурулька)
Зоря-зоряниця, молода дівиця,
Гуляти ходила, сльозу зронила,
Місяць бачив — не підняв,
Сонце побачило — підняло. (Роса)
3. Чому собака у спеку висолоплює язика? (Тому що тіло собаки не виділяє поту, а висолоплюючи язика, собака віддає теплоту в навколишнє середовище, і внаслідок цього знижується температура тіла собаки.)
4. Чому ранковий туман із настанням дня швидко зникає? (Сконденсована водяна пара нагрівається, і її крапельки внаслідок випаровування стають меншими.)
5. Коли людині спекотно, вона скидає одяг. Чому? (Піт краще випаровується й охолоджується.)
6. Чому, коли на дворі спекотно, людина хоче пити? (Чим сухіше і гарячіше повітря, тим швидше випаровується піт, охолоджуючи тічо. Втрата рідини викликає відчуття спраги.)
7. Чому між залізничними рейками роблять невеликі проміжки?
8. Чому, коли горять свічки ялинка обертається?
9.Чому обертається вітряк і яке перетворення енергії має місце в даному випадку?
4.Експериментальні завдання
Завдання 1. Покладіть усі ложки у склянку з гарячою водою. Через 1 хв доторкніться до їхньої верхньої частини, яка не була у воді. Ложки нагрілися до різних температур. Поясніть:
а) Який механізм передавання теплоти в цьому досліді?
б) Чому ложки нагрілися до різних температур?
в) Чому теплота передається від гарячої води до ложки, а не навпаки?
Обладнання: три чайні ложки (алюмінієва, з нержавіючої сталі, пластмасова), склянка з гарячою водою.
Завдання 2. Доторкніться долонею до цеглини, потім до мармурової плитки. Поясніть:
а) Яка поверхня здається холоднішою? Чому?
б) Який матеріал має кращі теплоізоляційні властивості — цегла чи мармур?
Обладнання: цеглина, плитка з мармуру.
5.Завдання" Життя формул."
Учням пропонуються картки з формулами, в яких не вистачає певних літер, треба правильно заповнити і отримати скінчений ланцюжок.
6Завдання вчителя.Хмаринка
Послухайте уривок з твору і дайте пояснення явищу , яке описав автор.
« Біла тендітна хмаринка легенько пливла собі по небу. Вона аж сіяла від радості: їй вдалося покинути маленький ставок, де вона була звичайною водою. Хмаринці навіть не хотілося згадувати, яким сірим і буденним було її життя у ставку, особливо у той час , коли ставок покривався кригою.
« Ні, туди я ніколи не повернуся» -міркувала вона. Та раптом вітер- пустун шалено налетів на маленьку беззахисну хмаринку, підняв її високо- високо і закрутив нею у шаленому танку.
Хмаринка з несподіванки аж потемніла. Їй зробилося якось не по собі від такого безцеремонного поводження з нею, і вона гірко- гірко заплакала.
За хвилину- дві на небі виглянуло сонечко, та не стало на ньому безтурботної хмаринки. А на землі з′явились кілька маленьких калюж води.
А)Заповнення учнями картки « Кошик очікувань»
Учні зачитують як справдилися їхні очікування.
В)Підсумок уроку вчителя
-Сьогодні на уроці ми поглибили знання з теми «Теплові явища». Навчилися створювати лепбуки
-Виставлення оцінок
У. Домашнє завдання
-Скласти кросворд «Агрегатний стан речовини».
-Дібрати прислів’я, в яких ідеться про теплові явища.