Створення лепбуку з фізики на Тему"Теплові явища"

Про матеріал
Важливим аспектом нової освіти є формування у дитини «навчити вчитися самому». Перед педагогом стоїть завдання навчити дитину ставити перед собою мету і завдання, знаходити способи їх вирішення, а головне знаходити потрібну інформацію для вирішення поставленого питання серед величезної кількості джерел інформації. Сучасній дитині необхідно не стільки багато знати, скільки послідовно і доказово мислити, проявляти розумову активність. Зміст і методи навчання учнів спрямовані на розвиток уваги, пам'яті, творчої уяви, на вироблення вміння порівнювати, виділяти характерні властивості предметів, узагальнювати їх за певною ознакою, отримувати задоволення від знайденого рішення. Коли дитина сама діє з об'єктами, вона краще пізнає навколишній світ, тому пріоритет в роботі з дітьми слід віддавати практичним методам навчання. У зв'язку з цим перед нами педагогами стоїть завдання пошуку нових нестандартних форм взаємодії з вихованцями. На зміну традиційному приходить продуктивне навчання, яке спрямоване на розвиток творчих здібностей, формування у дошкільнят інтересу до творчої діяльності. Одним з перспективних методів, які сприяють вирішенню даної проблеми, є лепбук.
Перегляд файлу

Тема. Створення лепбуку з теми "Теплові явища".

Мета. Навчальна. Систематизувати та узагальнити знання з теми, проконтролювати рівень засвоєння матеріалу,навчити дітей виготовляти лепбуки і застосовувати іх.

Розвиваюча. Розвивати логіку мислення та аналізу, вміння працювати з додатковою літературою, застосовувати здобуті знання в житті.

Виховна. Співпраця дітей у команді , вміння відстоювати власну думку, бути толерантним.

 

Тип уроку:. урок узагальнення і систематизації знань.

 

 Обладнання :презентація, ноутбук, проектор, карточки, олівці, картон, клей,скотч, олівці, ножиці, бумага,прилади.

                                      ХІД УРОКУ

  І.  Організаційна частина уроку.

 

Добрий день. Я рада вас бачити вас на нашому уроці.

Сідайте. Давайте подивимося один на одного, на свого сусіда по парті, посміхнемося , і подумки побажаємо  успіху і гарного настрою.

 

Вправа «Кошик очікувань»

Зараз ви повинні заповнити другий стовпчик із картки « Кошик очікувань».Третій стовпчик ви заповните наприкінці уроку

 

ІІ Перевірка домашнього завдання

 

Фізичний диктант

  1.               Формула для обчислення кількості теплоти плав­лення.
  2.               Основна одиниця вимірювання питомої теплоємності. Дж кг°С
  3.               Як називається перехід речовини з твердого в рідкий стан? (Плавлення)
  4.               Температура, за якої речовина кристалізується. (Тем­пература кристалізації)
  5.               Перехід речовини з рідкого стану в пару. (Випаро­вування)
  6.               Основна одиниця вимірювання кількості теплоти. (Дж)
  7.               Формула кількості теплоти випаровування.
  8.               Формула питомої теплоємності речовини.
  9.               Перехід речовини з газоподібного стану в рідкий. (Конденсація)
  10.          Перехід речовини з твердого стану в газоподібний. (Сублімація)
  11.          Основна одиниця вимірювання маси, (кг)

Взаємоперевірка.

 

Учні міняються зошитами  і перевіряють роботи

  ІІ. Пояснення мети та форми проведення уроку

 

  ІІІ. Створення лепбукуз теми «Теплові явища»

 

 

Сьогодні ми проведемо узагальнюючий урок  застосовуючи метод Лепбук.

Бесіда із застосуванням презентації.

-Що таке Лепбук.

- Навіщо потрібен  лепбук?

- Етапи створення;

-Мета використання;

-Технологія використання;

Метод « Обернений клас»

Вдома ви ознайомилися із методом Лепбук, як його створювати, опрацювавши відео , яке я вам надіслала на платформу Classroom.

 

Самостійна робота учнів по створенні лепбуку

А) Робота у парах.

В)Робота у групі.

Взаємоперевірка

Кожен учень повинен обрати по одне завдання, яке готував вдома і запропонувати іншим учням його виконати.

Завдання учнів

1Розв`язування задач

Один учень виконує біля дошки, інші виконують самостійно.

Задача. Яка кількість теплоти необхідна для плавлення 10 кг алюмінію, що має температуру 60 оС?

 

 

2Пояснити прислів’я.

  1.               Поки Сонце зійде, роса очі виїсть. (Конденсація пари відбувається під ранок. А як зійде сонце, то темпе­ратура повітря буде підвищуватися і роса почне випаровуватися.)
  2.               Цвяхом моря не зігрієш. (Цвях має невелику масу і ви­готовлений він зі сталі, яка має відносно малу питому теплоємність. Тому кількість теплоти, яку може від­дати цвях, мала, щоб нагріти велику масу води.)
  3.               Вітер сніг з’їдає. (Вітер прискорює випаровування, в тому числі й твердих тіл.)
  4.               Куй залізо, поки гаряче. (Із підвищенням темпера­тури легше змінити форму твердого тіла, оскільки зменшуються молекулярні сили взаємодії. Отже, його можна кувати й надавати потрібної форми.)
  5.               Поле зі снігом, комора — з хлібом. (Сніг, маючи низьку теплопровідність, захищає озимі від вимерзання.)
  6.               Людина, що цегла,— після обпалення стає твердішою. (Після обпалення цегли збільшується її міцність; зменшується відстань між молекулами цегли (вна­слідок випаровування води), а тому збільшуються сили взаємодії.)

 

3 Конкурс «Що? Де? Коли? Чому?»

 

Що росте догори коренем? (Бурулька)

Зоря-зоряниця, молода дівиця,

Гуляти ходила, сльозу зронила,

 Місяць бачив — не підняв,

  Сонце побачило — підняло. (Роса)

 3. Чому собака у спеку висолоплює язика? (Тому що тіло собаки не виділяє поту, а висолоплюючи язика, собака віддає теплоту в навколишнє середовище, і внаслідок цього знижується температура тіла собаки.)


 

4. Чому ранковий туман із настанням дня швидко зникає? (Сконденсована водяна пара нагрівається, і її крапельки внаслідок випаровування стають мен­шими.)

 5. Коли людині спекотно, вона скидає одяг. Чому? (Піт краще випаровується й охолоджується.)

 6. Чому, коли на дворі спекотно, людина хоче пити? (Чим сухіше і гарячіше повітря, тим швидше випа­ровується піт, охолоджуючи тічо. Втрата рідини викликає відчуття спраги.)

7. Чому між залізничними рейками роблять невеликі проміжки?

 

 

8. Чому, коли горять свічки ялинка обертається?

 

 

9.Чому обертається  вітряк і яке перетворення енергії має місце в даному випадку?

   

 

 

 

4.Експериментальні завдання

Завдання 1. Покладіть усі ложки у склянку з гарячою водою. Через 1 хв доторкніться до їхньої верхньої час­тини, яка не була у воді. Ложки нагрілися до різних температур. Поясніть:

а) Який механізм передавання теплоти в цьому досліді?

б) Чому ложки нагрілися до різних температур?

в) Чому теплота передається від гарячої води до ложки, а не навпаки?

Обладнання: три чайні ложки (алюмінієва, з нержавіючої сталі, пластмасова), склянка з гарячою водою.

Завдання 2. Доторкніться долонею до цеглини, потім до мармурової плитки. Поясніть:

а) Яка поверхня здається холоднішою? Чому?

б) Який матеріал має кращі теплоізоляційні власти­вості — цегла чи мармур?

Обладнання: цеглина, плитка з мармуру.

 

 

5.Завдання" Життя формул."

 

Учням  пропонуються картки з формулами, в яких не вистачає певних літер, треба правильно заповнити і отримати скінчений ланцюжок.

hello_html_m64903cb7.gif

hello_html_5a334af3.gif

hello_html_5a77654e.gif

hello_html_m346cb57e.gif

hello_html_m5f51960e.gif

 

6Завдання вчителя.Хмаринка

Послухайте уривок з твору і дайте пояснення явищу , яке описав автор.

 

« Біла тендітна хмаринка легенько пливла собі по небу. Вона аж сіяла від радості: їй вдалося покинути маленький ставок, де вона була звичайною водою. Хмаринці навіть не хотілося згадувати, яким сірим і буденним було її життя у ставку, особливо у той час , коли ставок покривався кригою.

« Ні, туди я ніколи не повернуся» -міркувала вона. Та раптом вітер- пустун шалено налетів на маленьку беззахисну хмаринку, підняв її високо- високо і закрутив нею у шаленому танку.

Хмаринка з несподіванки аж потемніла. Їй зробилося якось не по собі від такого безцеремонного поводження з нею, і вона  гірко- гірко  заплакала.

За хвилину- дві на небі виглянуло сонечко, та не стало на ньому безтурботної хмаринки. А на землі з′явились кілька маленьких калюж води.

 

 

ІУ.  Підсумок уроку

А)Заповнення учнями  картки « Кошик очікувань»

Учні зачитують як справдилися їхні очікування.

В)Підсумок уроку вчителя

-Сьогодні на уроці ми поглибили знання з теми «Теп­лові явища». Навчилися створювати лепбуки

-Виставлення оцінок

 

 У. Домашнє завдання

 -Скласти кросворд «Агрегатний стан речовини».

 -Дібрати прислів’я, в яких ідеться про теплові явища.


 


 


 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шмагун Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
Додано
8 січня 2022
Переглядів
959
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку