КОНСПЕКТ ІНТЕГРОВАНОГО УРОКУ
(інформатика та фізика)
у 8 класі
Тема
Подорож в країну
«Електрика»
Тема уроку : Подорож у країну «Електрика»
Мета: У формі гри узагальнити, повторити, систематизувати знання й уміння учнів, одержані під час вивчення І частини теми «Електричні явища», закріпити знання та навики з тем «Основи Інтернету» та «Основи роботи з текстовою інформацією»,створити відеофільм за допомогоюWindows Movie Maker.
Тип уроку: Узагальнення й систематизація знань
Структура уроку:
1. Організаційний етап (2 хв).
2. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми й мети уроку (5 хв).
3. Узагальнення й систематизація знань (30 хв):
4. Підбиття підсумків уроку (2 хв).
5. Домашнє завдання (1 хв).
6. Узагальнення уроку( 5 хв).
ХІД УРОКУ
1. Організаційний етап.
Учителі вітаються і відзначають відсутніх на уроці.
2. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми й мети уроку
Учитель фізики: Приготуйтесь до уроку, відкрийте робочі зошити і запишіть сьогоднішню дату. Отже, наше завдання сьогодні пригадати закони електричного струму. Для цього ми здійснимо з вами подорож у країну « Електрика».
3. Узагальнення й систематизація знань :
Учитель фізики:
5.Що таке електрична напруга?
6.Якою літерою позначаємо напругу?
7.Назвіть прилад для вимірювання напруги.
8.Яка одиниця вимірювання електричної напруги?
9.В яких одиницях вимірюється опір провідника?
10.Щоб працювали споживачі електричного струму складають що..?
Використовуючи вибрані елементи на їх зворотній стороні в зошитах намалюйте схему електричного кола. (Діти виконують завдання. Вчитель слідкує за ходом роботи).
Підійдіть до столу з фізичними приладами і використовуючи намальовані схеми виберіть потрібні елементи і складіть з них схему електричного кола. Про правильність виконання завдання нам просигналізує лампочка, яка повинна загорітись. Отож, беріться до роботи.
Учитель інформатики: А поки наші майстри працюють фізично ми теж не будемо марнувати час. Групі було домашнє завдання - підготувати проєктну роботу.Робота з програмою Windows Movie Maker. За її допомогою необхідно було створити проєкт у вигляді відеофільму-узагальнення з вивченої теми.
Група - « Фізична лабораторія» повинна була дослідити ,чому птахи спокійно сидять на високовольтних проводах.
Тіло птаха являє собою розгалужене коло, опір якого набагато більший порівняно з опором шматка провода між лапками птаха. Тому сила струму, який проходить через тіло птаха, є дуже малою. Але якщо птах випадково хвостом або крилом доторкнеться до стовпа та в такий спосіб з’єднається із землею, його відразу буде вбито струмом, оскільки відбувається явище заземлення.
Подорож наша підходить до кінця і ми подорожуємо останнім містом під назвою «ЗДАТНІХ МИСЛИТИ», тут недавно відбувся землетрус. На вулиці ФОРМУЛ
сталась біда – всі формули переплутались. Ваше завдання встановити відповідність між формулами та фізичними величинами.
Учитель фізики: На вулиці ФОРМУЛ повний порядок, і ми переходимо на проспект НЕРОЗГАДАНИХ ТАЄМНИЦЬ. Перебуваючи тут учні повинні розв’язати задачі.
(Учні отримують задачі на картках.)
Задача №1. Який заряд пройшов через спіраль праски, якщо нею прасували 1,5 год., а сила струму в спіралі 3 А?
2. Скільки електронів пройде за 2 с через поперечний переріз спіралі лампи, якщо сила струму в спіралі дорівнює 0,32 А?
3. При переносі 60 Кл електрики з однієї точки електричного кола в іншу за 12 хв. виконана робота 900 Дж. Визначте напругу і силу струму в колі.
4. Чому дорівнює напруга на ділянці кола, на якій за сили струму 2 А за 20 с була виконана робота 800 Дж?
5. Яку напругу треба створити на кінцях провідника опором 20 Ом, щоб у ньому виникла сила струму 0,5 А?
6. За напруги 220 В сила струму в спіралі лампи дорівнює 0,3 А. Якою буде сила струму, якщо напруга зменшиться на 10 В?
7.Яку напругу треба прикласти до свинцевої дротини довжиною 2 м, щоб сила струму у ній дорівнювала 2 А? Площа поперечного перерізу її 0,3 мм2, а питомий опір свинцю 0,21.
Хто з кожної групи розв’яже свою задачу біля дошки?
4. Підбиття підсумків уроку
Учитель інформатики: Оцінює творчі завдання виконані учнями.
Учитель фізики: Подорож наша завершилась і ви всі з нетерпінням чекаєти результату своєї діяльності.
5. Домашнє завдання
Учитель фізики: Повторити § 5-17 . Розв’язати задачі вправи № 16 (3-4). ст. 97 і для тих хто бажає досягти вищих результатів, окреме додаткове завдання :скласти кросворд на тему «Електричний струм».
Учитель інформатики: Створити комп’ютерну презентацію яка відтворює ваше хобі.
6.Узагальнення уроку
Учитель інформатики: І на завершення уроку виконаємо з вами цікаву роботу. Всі ви з нетерпінням чекаєте Новорічних свят, в кожній оселі ставлять ялинку, як символ, здоров’я і добробуту. І у нас також вона є.
Учитель фізики: Ваше ж завдання при виході з класу прикрасити її лампочками.( макети яких є на ваших партах) на них ви намалюєте свій настрій на уроці. Якщо позитивний, то обличчя усміхнене, якщо нейтральний, то без емоцій і якщо негативний,то сумне. Дякую всім за увагу! До побачення!
\\