Урок інформатики у 9 класі
Тема : «Створення малюнків з кривих і ламаних»
Мета уроку:
формувати вміння використовувати інструменти для побудови фігур і кривих; уміння налаштовувати властивості об’єктів й рівномірно їх розподіляти; поглиблювати відомості про комп’ютерну графіку та закріпити практичні навички роботи у векторному графічному редакторі LibreOffice Draw.
забезпечувати умови для формування вмінь аналізувати й узагальнювати інформацію, міркувати за аналогією; розвитку логічного мислення; комунікативної та інформаційно-комунікаційної компетентностей, критичного мислення ;
сприяти формуванню власного естетичного смаку, толерантності та поваги до чужого інтелектуального продукту, вміння самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва; вихованню інтересу до предмета; інформаційної культури; бережливого ставлення до матеріальних цінностей (комп’ютерної техніки),свідомому дотриманню правил безпечної поведінки під час роботи з комп’ютерною технікою, володінню раціональною технологією створення зображень;розуміння особистої відповідальності за використання ліцензійного програмного забезпечення;умінню робити критеріально-орієнтоване оцінювання обсягу та якості виконання практичної роботи; спілкуванню рідною мовою, спілкуванню іноземними мовами, умінню вчитися впродовж життя; національної свідомості.
Наскрізні змістові лінії: здоров'я і безпека, інформаційно-цифрова грамотність.
Обладнання: підручник, комп’ютер зі встановленим векторним графічним редактором LibreOffice Draw, гаджети, картки оцінювання, проектор, навчальна презентація, роздатковий матеріал, «ромашка».
Тип уроку: комбінований .
Очікувані результати: учні пояснюють зміст понять: комп’ютерна графіка; растрове зображення; векторне зображення; описують : призначення векторного графічного редактора; порівнюють : властивості векторних і растрових зображень; уміють : створювати й редагувати векторні зображення; використовувати шари для створення зображень; учні зможуть оцінювати рівень власних навчальних досягнень, прагнутимуть покращити практичні навички роботи у графічному редакторі.
Хід уроку
Створення сприятливого мікроклімату в класі. Привітання учнів.
Сьогодні на уроці у нас гості, але ми працюємо «як завжди»: не хвилюємося і отримуємо задоволення від своєї роботи.
На полях зошита намалюйте, будь-ласка, смайлика, чоловічка, який би показував ваш настрій зараз.
- готовність учнів до уроку;
- присутні на уроці.
1.Актуалізація опорних знань. Бесіда
Чи знаєте ви чим видатний день 28 лютого у історії інформатики?
Навчальна презентація)
28 лютого 1956 року було винайдено мережевий кабель для комп’ютерів , який зробив можливим об’єднання кількох обчислювальних машин в одну мережу.
28 лютого 2004 року вперше згадується як свято оверлокерів – цих ентузіастів-фахівців, що здатні прискорювати процесори до неймовірних швидкостей.
Щодня у світі відбуваються нові відкриття у різних галузях життя, і навчальна –не є виключенням.
Тому девіз нашого уроку:
Скажи мені – і я забуду.
Покажи мені - і я запам’ятаю.
Дай мені діяти самому –
і я навчуся!
З якою програмою ми познайомились на попередніх уроках?
Яке її призначення?
Для повторення раніше вивченого теоретичного матеріалу, пропоную спочатку виконати завдання «Жива хмаринка» із записом результатів у картку оцінювання(створено у сервісі WordArt)
Завдання1. Випишіть у середню колонку вашої таблиці оцінювання ті терміни, які пов’язані з комп’ютерною графікою, але не стосуються векторної.
За кожну вірну відповідь – поставте 3 бали собі у колонці оцінювання.
А тепер гра «Ромашка». Теоретичні запитання(учні обирають пелюстку,на зворотньому боці якої міститься запирання) . Відповідають усно.
15. Назвіть базові компоненти у колірній моделі CMYK.
За кожну вірну відповідь учні ставлять бали собі названі вчителем.
2. Мотивація навчальної діяльності. Формулювання теми і мети уроку
Тепер візьміть свої гаджети та у електронній скриньці знайдіть посилання,що вам надіслано. Зберіть пазл. (Пазл створено у сервісі Jigsawplanet.Розіслано посилання на електронні адреси учнів, у соціальні мережі, тощо)
За кожну вірну відповідь учні ставлять бали собі.
Хто зображений на фото?
Знайдіть у підручнику на сторінці 229 інформацію про П’єра Безьє та ПРОЧИТАЙТЕ .
Отже сьогодні ми теж навчимося будувати криві Безьє.
Учитель пояснює новий матеріал(на екрані проектора).
ІІІ. Етап проектування
Скоро починається Великий Піст, і вже з цього понеділка починається тиждень Масниць (або Колодія), які святкуються жителями центру, сходу та півдня України, а західніші регіони називають його Запусти, Сиропуст, бо ще дозволяється сир їсти,на відміну від м’яса, яке вже зараз люди виводять із свого раціону , а переходять до більш легкого білкового харчування.До речі, Масниці – це те саме, що і карнавал- «прощання з м’ясом»(carne-м'ясо, levare- прощавай). Ми всі чекаємо тижня Масниць,який славиться своїми варениками та млинцями, що є символом сонця, приправленими сметаною та вершковим маслом.
Тож давайте розробимо графічний ескіз для вітальної листівки з Масницями.
Фізкультхвилинка
Які графічні елементи необхідно вміти зображати? У чому складність ,на ваш погляд?
Повторення правил ТБ(Відеоролик).
Робота за комп’ютером.
Роздані картки із завданням учням( фрагмент малюнка- ).
Чи досягли ви поставлених цілей?
Вправа «Незакінчене речення»: сьогодні на уроці
я дізнався(лася)…
я навчився(лася)…
найбільший мій успіх…
найбільше труднощів я відчув(ла)…
найбільше мені сподобалося…
свою роботу на уроці я оцінюю…
Проаналізувати §8.3 ст.227-229.
Підготувати доповідь про про леттерінг, дудл, скетчі
На наступному уроці
ви будете вчитись
вставляти, редагувати та форматувати текст у векторному графічному редакторі
VI.Додаткове завдання
Додатки
(Векторна графіка
)
Колірна модель