Створення малюнків з кривих і ламаних.

Про матеріал
Конспект уроку інформатики у 9 класі «Створення малюнків з кривих і ламаних», що сприяє мотивації навчання та реалізує діяльнісний підхід у навчанні
Перегляд файлу

Урок інформатики у 9 класі

Тема : «Створення малюнків з кривих і ламаних»

Мета уроку:

формувати  вміння використовувати інструменти для побудови фігур і кривих; уміння налаштовувати властивості об’єктів  й рівномірно їх розподіляти; поглиблювати відомості про комп’ютерну графіку та  закріпити практичні навички роботи у векторному графічному редакторі LibreOffice Draw.

 забезпечувати умови для формування вмінь аналізувати й узагальнювати інформацію, міркувати за аналогією; розвитку логічного мислення; комунікативної та інформаційно-комунікаційної компетентностей, критичного мислення ;

сприяти формуванню власного естетичного смаку, толерантності та поваги до чужого інтелектуального продукту, вміння самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва; вихованню інтересу до предмета; інформаційної культури; бережливого ставлення до матеріальних цінностей (комп’ютерної техніки),свідомому дотриманню правил безпечної поведінки під час роботи з комп’ютерною технікою, володінню раціональною технологією створення зображень;розуміння особистої відповідальності  за використання ліцензійного програмного забезпечення;умінню робити критеріально-орієнтоване  оцінювання обсягу та якості виконання практичної роботи; спілкуванню рідною мовою, спілкуванню іноземними мовами, умінню вчитися впродовж життя; національної свідомості.

 

Наскрізні змістові лінії: здоров'я і безпека,  інформаційно-цифрова грамотність.

 

Обладнання: підручник, комп’ютер зі встановленим векторним графічним редактором LibreOffice Draw, гаджети, картки оцінювання, проектор, навчальна презентація, роздатковий  матеріал, «ромашка».

Тип уроку: комбінований .

 

Очікувані результати: учні пояснюють  зміст понять: комп’ютерна графіка;  растрове зображення; векторне зображення; описують : призначення векторного графічного редактора; порівнюють :  властивості векторних і растрових зображень; уміють : створювати й редагувати векторні зображення;  використовувати шари для створення зображень; учні зможуть оцінювати рівень власних навчальних досягнень, прагнутимуть покращити практичні навички  роботи у графічному редакторі.

 

 

Хід уроку

  1. Етап орієнтації

Створення сприятливого мікроклімату в класі. Привітання учнів.

 

Сьогодні на уроці  у нас гості, але ми працюємо «як завжди»: не хвилюємося і отримуємо  задоволення від своєї роботи.

На полях зошита намалюйте, будь-ласка, смайлика, чоловічка, який би показував ваш настрій зараз.

 

- готовність учнів до уроку;

- присутні на уроці.

 

  1. Етап  та оголошення  мети і теми уроку

1.Актуалізація опорних знань. Бесіда

Чи знаєте ви чим видатний день 28 лютого у історії інформатики?

Навчальна презентація)

28 лютого 1956 року було винайдено мережевий кабель для комп’ютерів , який зробив можливим обєднання кількох обчислювальних машин в одну мережу.

28 лютого 2004 року вперше згадується як свято оверлокерів – цих ентузіастів-фахівців, що здатні прискорювати процесори до неймовірних швидкостей.

Щодня у світі відбуваються нові відкриття у різних галузях життя, і навчальна –не є виключенням.

Тому девіз нашого уроку:


Скажи мені – і я забуду.
Покажи мені  - і я запамятаю.
Дай мені діяти самому –
і я навчуся!

З якою програмою ми познайомились на попередніх уроках?

Яке її призначення?

Для повторення раніше вивченого теоретичного матеріалу, пропоную спочатку виконати завдання «Жива хмаринка» із записом результатів у картку оцінювання(створено у сервісі WordArt)

Завдання1. Випишіть у середню колонку вашої таблиці оцінювання ті терміни, які пов’язані з комп’ютерною графікою, але не стосуються векторної.

За кожну вірну відповідь – поставте 3 бали собі у колонці оцінювання.

А тепер гра «Ромашка». Теоретичні запитання(учні обирають пелюстку,на зворотньому боці якої міститься запирання) . Відповідають усно.

  1. Що називається трасуванням?
  2. Наведіть приклади векторних графічних редакторів.
  3. Назвіть  переваги векторного зображення.
  4. Перелічіть  переваги растрового зображення.
  5. Назвіть  недоліки  растрового зображення.
  6. Назвіть  недоліки  векторної графіки.
  7. Наведіть приклад растрового графічного редактора.
  8. З яких елементів складається растрове зображення?
  9. З яких елементів складається векторне зображення?
  10. Які властивості має  піксель?
  11.  Що називається пікселізацією?
  12.  Який із перелічених форматів графічних файлів не є векторним          AI, CDR, GIF  чи  SVG?
  13. Який із перелічених форматів графічних файлів не є растровим          BMP,GPEG, SVG  чи  TIFF?
  14.  Назвіть базові компоненти у колірній моделі RGB.

15. Назвіть базові компоненти у колірній моделі CMYK.

 

За кожну вірну відповідь учні ставлять бали собі названі вчителем.

 

2. Мотивація навчальної діяльності. Формулювання теми і мети уроку

 

Тепер візьміть свої гаджети та у електронній скриньці знайдіть посилання,що вам надіслано. Зберіть пазл. (Пазл створено у сервісі Jigsawplanet.Розіслано посилання на електронні адреси учнів, у соціальні мережі, тощо)    

За кожну вірну відповідь учні ставлять бали собі.

Хто зображений на фото?

Знайдіть у підручнику на сторінці 229 інформацію про Пєра Безьє та ПРОЧИТАЙТЕ .

Отже сьогодні ми теж навчимося будувати криві Безьє.

Учитель пояснює новий матеріал(на екрані проектора).

ІІІ. Етап проектування

Скоро починається Великий Піст, і вже з цього понеділка починається тиждень Масниць (або Колодія), які святкуються жителями центру, сходу та півдня України, а західніші регіони  називають його Запусти, Сиропуст, бо ще дозволяється сир їсти,на відміну від м’яса, яке вже зараз люди виводять із свого раціону , а переходять до більш легкого білкового харчування.До речі, Масниці – це те саме, що і карнавал- «прощання з м’ясом»(carne-м'ясо, levare- прощавай). Ми всі чекаємо тижня Масниць,який славиться своїми варениками та млинцями, що є символом сонця, приправленими сметаною та вершковим маслом.

Тож давайте розробимо графічний ескіз для вітальної листівки з Масницями.

 

Фізкультхвилинка

Які графічні елементи необхідно вміти зображати? У чому складність ,на ваш погляд?

Повторення правил ТБ(Відеоролик).

  1. . Етап реалізації.

Робота за комп’ютером.

Роздані картки із завданням учням( фрагмент малюнка- ).

 

  1. Підсумковий етап
    1. Рефлексія

 Чи досягли ви поставлених цілей?

Вправа «Незакінчене речення»: сьогодні на уроці

я дізнався(лася)…

я навчився(лася)…

найбільший мій успіх…

найбільше труднощів я відчув(ла)…

найбільше мені сподобалося…

свою роботу на уроці я оцінюю…

 

  1. Домашнє завдання.

Проаналізувати  §8.3 ст.227-229.

Підготувати доповідь про про леттерінг, дудл, скетчі

На наступному уроці

ви будете вчитись

вставляти, редагувати та форматувати текст у векторному графічному редакторі

 VI.Додаткове завдання

 

Додатки

 (Векторна графіка

)

Колірна модель

 

docx
Додано
1 березня
Переглядів
334
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку