Під час впровадження змішаного навчання часто виникає потреба у проведенні тестування. Тести та опитування в достатній кількості представлені в навчальних посібниках, але що робити, якщо хочеться скласти тест самому, зі своїми завданнями? У цьому випадку на допомогу вчителю приходять онлайн-сервіси для проведення тестувань. Один з найпростіших і зручних сервісів – Google Forms.
Google Форми – це зручний інструмент, за допомогою якого можна легко і швидко планувати заходи, складати опитування та анкети, а також збирати іншу інформацію. Форму можна підключити до електронної таблиці Google, і тоді відповіді респондентів будуть автоматично зберігатися в ній. Якщо ця функція не включена, то можна відкрити меню “Відповіді” і переглянути короткий зміст
У даному посібнику я докладно поясню, як створити онлайн-тестування за допомогою Google Forms і автоматично перевірити його результати. Виконана мною робота – це покрокове керівництво по створенню тесту. Зміст питань тестів –готовий дидактичний матеріал для проведення оцінювання знань учнів з інформатики у 7 класі.
Відділ освіти, молоді та спорту Новоушицької селищної ради
Новоушицький методичний кабінет
Івашковецька ЗОШ І-ІІ ступенів
Створення та аналіз тестів
з інформатики у 7 класі
засобами форм та таблиць Google
Посібник для оцінювання знань учнів 7 класу
за новим державним стандартом
Цехмійстер Василь Анатолійович,
вчитель інформатики Івашковецької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів
с.Івашківці, 2017 р
Івашковецької ЗОШ І-ІІ ступенів
Рецензент: Облядрук Олександр Іванович – методист з інформатики Новоушицького методичного кабінету
Цехмійстер В.А. – Створення та аналіз тестів з інформатики у 7 класі засобами форм та таблиць Google Посібник для оцінювання знань учнів 7 класу
за новим державним стандартом – с.Івашківці, 2017. – 33с.
Схвалено науково – методичною радою Новоушицького методичного кабінету (Протокол №2 від 12.02.2017 року)
У даному посібнику докладно пояснено, як створити онлайн-тестування за допомогою Google Forms і автоматично перевірити його результати. Посібник містить рекомендації та готовий дидактичний матеріал для проведення оцінювання знань учнів з інформатики у 7 класі.
Рекомендовано вчителям, студентам педагогічних навчальних закладів, учням загальноосвітніх закладів.
Зміст
3. Створення тестових запитань в формі
6. Створення таблиці для аналізу і публікації результатів
7. Використання інструменту flubaroo для автоматичної обробки результатів опитування
8. Показники якості тестових завдань
8.1. Перевірка важкості запитань тесту
8.2. Визначення дискримінативності завдань тесту
9.1. Розділ 1. Електронне листування
9.3. Розділ 3. Алгоритми з повторенням і розгалуженням
9.4. Розділ 4. Табличний процесор
Список використаної літератури
Під час впровадження змішаного навчання часто виникає потреба у проведенні тестування. Тести та опитування в достатній кількості представлені в навчальних посібниках, але що робити, якщо хочеться скласти тест самому, зі своїми завданнями? У цьому випадку на допомогу вчителю приходять онлайн-сервіси для проведення тестувань. Один з найпростіших і зручних сервісів – Google Forms.
Google Форми – це зручний інструмент, за допомогою якого можна легко і швидко планувати заходи, складати опитування та анкети, а також збирати іншу інформацію. Форму можна підключити до електронної таблиці Google, і тоді відповіді респондентів будуть автоматично зберігатися в ній. Якщо ця функція не включена, то можна відкрити меню “Відповіді” і переглянути короткий зміст
У даному посібнику я докладно поясню, як створити онлайн-тестування за допомогою Google Forms і автоматично перевірити його результати. Виконана мною робота – це покрокове керівництво по створенню тесту. Зміст питань тестів –готовий дидактичний матеріал для проведення оцінювання знань учнів з інформатики у 7 класі.
Різноманітні можливості і сервіси надає Google: зберігання і спільне редагування документів, електронна пошта, створення власного блогу чи сайту, створення анкет та тестів.... Ці сервіси можна активно використовувати в навчальному процесі (приклад https://sites.google.com/site/ikt640/google-apps-dla-obrazovania).
Але для початку потрібно створити аккаунт. Для цього потрібно перейти за посиланням:
https://accounts.google.com/SignUp?continue=https%3A%2F%2Faccounts.google.com%2FManageAccount
та заповнити реєстраційну форму: (малюнок 1).
Після реєстрації стають доступними всі сервіси Google, такі як чат і відео чат, публікація фото, робота з on-line документами, створення сайтів, робота з поштою, створення календарів, робота з картами, перекладачем, відео, новинами і блогами і т.п. (див. http://www.google.com.ua/intl/uk/about/products).
Google Форма – зручний інструмент, за допомогою якого можна легко і швидко планувати заходи, складати опитування та анкети, а також збирати іншу інформацію. Форма Google автоматично прив'язується до однойменної електронної таблиці. При відправці форми чи надання до неї спільного доступу відповіді одержувачів автоматично збираються в цій електронній таблиці.
Етапи створення форм:
Малюнок 2. Вхід у систему Google
Малюнок 3. Відкриття Google Диска
Малюнок 4. Створення Форми Google
Малюнок 5. Робоча область Форми Google
В отриманий шаблон форми можна додавати потрібні запитання.
Сторінка форми після вказаних вище дій буде мати вигляд (малюнок 6):
Малюнок 6. Приклад готової Форми Google
Далі потрібно заповнити форму, зокрема обов’язково потрібно вказати опис тесту, або, інакше, інструкцію до тесту в полі «Опис форми», яка має містити вказівки на те, що потрібно зробити, яким чином проходити тест, де і як робити примітки і записи і взагалі для чого призначений даний тест.
Наступним кроком є оформлення запитань. Для цього потрібно:
Додати нове запитання, назву й опис, зображення, відео чи розділ можна за допомогою кнопки «Додати елемент».
Для зміни, видалення чи копіювання запитання скористайтеся відповідними кнопками, що знаходяться у правому нижньому кутку кожного запитання.
Після створення кожного запитання «Форма Google» зберігає зміни на диску.
Якщо питань у формі дуже багато, розбийте їх на розділи за допомогою «Додати елемент – Заголовок розділу». Потім можна ввести назву розділу, а також якийсь вступний текст. Довші варіанти – наприклад, опитування думки покупців – можна розбити на кілька сторінках, вибравши «Додати елемент – Розрив сторінки». Ви будете продовжувати створювати форму як єдине ціле, але користувач побачить кілька сторінок з кнопкою «Продовжити» внизу.
Після створення запитань і заголовків розділів, можна переупорядкувати їх перетягуванням за списком вгору або вниз.
Після виконання зазначених дій ваша форма готова до публікації. Кожна виконана вами дія в документі автоматично зберігається.
Переглянути, який вигляд буде мати опублікована форма, можна за допомогою кнопки на панелі редактора форми «Попередній вигляд»:
Для публікації тесту потрібно скористатися кнопкою «Надіслати»
в редакторі форм, або скористатися командою меню редактора форм «Файл – Надіслати форму…», в результаті чого з’явиться діалогове вікно «Надіслати форму»:
В цьому вікні можна вибрати різні способи публікації форми:
Важливо звернути увагу на те, що над документами Google, в тому числі і формами, можуть працювати одночасно декілька користувачів одночасно. Для цього скористайтеся командою меню «Файл – Додати співавторів…».
Приклади тестів, створених за допомогою форм Google:
Після того, як тест (анкета) готовий, важливим є отримати результати тестування і провести їх аналіз. Для цього потрібно скористатися пунктом меню «Відповіді» редактору форм (малюнок 7).
Малюнок 7. Відповіді форми
Зокрема, для створення таблиці, в якій будуть автоматично записуватися результати тестування, потрібно вибрати команду «Вибрати місце призначення для відповідей» та в діалоговому вікні «Вибір місця призначення для відповідей» вказати назву нової електронної таблиці, або дані помістити на аркуш вже готової електронної таблиці (малюнок 8). Коли біля пункту меню «Прийняття відповідей» стоїть прапорець, то опублікований тест є активним, в іншому випадку тест заблоковано для проходження.
Малюнок 8. Прийняття відповідей тесту
Тепер кожне проходження тесту буде автоматично записане в таблицю результатів тестування, в якій заголовками стовпців будуть запитання тесту, наприклад (малюнок 9):
Малюнок 9. Відповіді та тестові завдання
Після створення таблиці результатів, її переглянути можна за допомогою команд «Переглянути відповіді».
Створена таблиця результатів автоматично зберігається у вашій папці документів Google.
Після проходження тестування потрібно заблокувати можливість проходження тесту та здійснити його аналіз засобами електронних таблиць Google. Для цього потрібно створити новий аркуш в електронній книзі, натиснувши відповідну кнопку внизу електронної таблиці.
На новому аркуші потрібно зробити аналогічну таблицю, як на першому, лишень в комірці відповіді тестуючого ввести формулу для перевірки правильності відповіді, що на першому аркуші, за допомогою оператора If, або, у випадку, якщо тестуючий давав повну розгорнуту відповідь чи свій варіант відповіді, записати конкретне значення балу.
Нижче в таблиці за кожну вірну відповідь ставиться 1 бал, за хибну – 0 балів (малюнок 10). Якщо питання не однакової важкості, ваговим балом за вірну відповідь може бути інше число.
Малюнок 10. Перевірка відповідей
Далі потрібно в наступному стовпчику просумувати отримані бали для кожного тестуючого, скориставшись функцією sum. В наступному стовпчику, за певним правилом вивести оцінку в потрібній шкалі оцінювання. Наприклад, за 12 бальною шкалою чи за п’ятибальною.
Наступним кроком є публікація результатів тестування. Можна опублікувати вище розглянуту таблицю, але в тому випадку, якщо не бажаєте показувати всі деталі проміжних обчислень, потрібно створити ще один аркуш в даній електронній таблиці і створити таблицю лише з двома стовпчиками. В першому стовпці вказуємо респондента, в другому – оцінку (малюнок 11):
Малюнок 11. Виставлення оцінок за тест
Тепер результати потрібно опублікувати.
Для цього виконуємо команду «Файл – Опублікувати в Інтернеті», у вікні, що з’явиться, вибираємо який із аркушів потрібно опублікувати (або публікуємо всю таблицю) і натискаємо кнопку «Почати публікацію» (малюнок 12).
Нижче у цьому вікні можна вибрати один із способів публікації, наприклад «Веб-сторінка», посилання на яку потім можна надіслати людині, яка проходила тест (Файл – Надіслати в електронному листі…).
Також, щоб користувачі, яким ви надіслали результати тестування могли побачити їх, надайте таблиці спільний доступ за допомогою вказування даних у вікні, що відкривається кнопкою «Спільний доступ» (Змінити – Для всіх в мережі).
Малюнок 12 Публікація відповідей в інтернеті
Flubaroo – безкоштовний інструмент, який працює спільно з формами Google, який дозволяє
Інструкцію по використанню цього інструменту можна знайти за посиланням: http://maingmail.blogspot.com/2011/05/flubaroo-goodle.html.
Статистична важкість запитань визначається частками вибірки випробуваних, що вирішили і не вирішили задачу.
Для визначення важкості завдання прийнято використовувати величину:
де U – індекс важкості у відсотках,
n – кількість випробуваних, що вірно відповіли на запитання,
N – загальна кількість випробуваних.
Наприклад, при апробації тесту на вибірці в 200 чоловік з першим завданням впоралися 50, а з другим 150 чоловік, то цілком природно говорити про те, що перше завдання більш важка, ніж друге. Для нашого прикладу:
для першого завдання: ,
для другого завдання: ,
Якщо основною метою тестування є оцінювання учнів (нормативно-орієнтований тест), то в тому випадку, якщо важкість завдання менше 20% і більше 80%, таке завдання потрібно переробити чи відбракувати.
Проте в тому випадку, якщо ставиться завдання аналізу матеріалу (критеріально-орієнтований тест), з'ясування питання про те, наскільки учні оволоділи матеріалом, то завдання, з якими справляються всі або не справляється ніхто стають дуже інформативними. Для нас важливо знати, що цей матеріал засвоїли всі учні, а це не освоєний ніким, і ці завдання вже не є баластом. Таким чином, для таких тестів, статистична важкість завдань не настільки істотна.
В тому випадку, коли при апробації тесту в отриманих результатах виявилося багато запитань, до яких значна частина випробуваних не приступила, для визначення індексу важкості у разі завдань множинного вибору, деякі автори рекомендують використовувати формулу, в якій введена поправка на вгадування:
де – число випробуваних, що не розв’язали задачу, m – число варіантів відповіді.
При апробації тесту слід зважати на:
Статистична важкість дозволяє визначити місце завдання в тесті. Так, якщо завдання вирішує більшість випробовуваних, то його, як легке, поміщають на початку, у тому випадку, коли із завданням справляється незначний відсоток випробуваних, то його, як важке, поміщають в кінці тесту.
Спробуємо пояснити поняття дискримінативності на прикладі. Уявімо собі, що ми провели тестування групи учнів. У складі цієї групи були відмінники, хорошисти і двієчники.
Логічно припустити, що відмінники повинні впоратися з тестом краще, ніж двієчники. Але з'ясовується, що з одним з завдань і двієчники, і відмінники впоралися однаково успішно чи неуспішно. У чому може бути причина такого нелогічного явища?
Виявляється, що це буває лише в тому випадку, коли завдання має істотні недоліки. Типовими недоліками низькодискримінативних завдань є:
Дійсно, в тому випадку, якщо завдання мають перераховані недоліки, ймовірність того, що з ними однаково впораються (або не справляться) як відмінники, так і двієчники досить висока. Таким чином, визначення дискримінативністі необхідно для того, щоб поставити заслін неякісним завданням.
Дискримінативність завдань визначається, як здатність відокремлювати випробовуваних з високим загальним балом по тесту від тих, хто отримав низький бал, або випробовуваних з високою продуктивністю навчальної діяльності від випробовуваних з низькою продуктивністю.
Найпростіший і наочний спосіб обчислення дискримінативності – обчислення із застосуванням методу крайніх груп, тобто при розрахунку враховуються результати учнів, що найбільш і найменш успішно впоралися з усім тестом.
Як правило, беруть від 10 до 30% (частіше 27%, виходячи з статистичних міркувань) кращих і гірших за результатами виконання всього тесту.
Індекс дискримінації завдання обчислюється як різниця частини випробовуваних з високопродуктивної і низькопродуктивної груп, правильно розв’язавших її.
– кількість випробуваних в групі кращих, що вірно виконали дане завдання,
– кількість випробуваних в групі гірших, що вірно виконали дане завдання,
– кількість випробуваних в групі кращих,
– кількість випробуваних в групі гірших.
Приклад. Нехай апробація тестових завдань проводилась на групі в 200 учнів. Для визначення дискримінативності ми повинні ранжувати їх по оцінці виконання всього тесту. Після цього відібрати (27%) групу кращих учнів у кількості 54 людини і групу найгірших у тій же кількості.
Після цього нам необхідно знайти, як впоралися із завданням учні, відібрані в кращу групу і учні, відібрані в гіршу групу. Припустимо, що з першим завданням у нас впоралися 50 учнів з першої групи і 25 учнів з другої. А з другим завданням 30 учнів першої групи та 25 учнів другого.
Тоді для першого завдання:
.
Для другого завдання:
.
Індекс дискримінації може змінюватися в межах від +1 (коли із завданням впоралися всі учні кращої групи і жоден учень із гіршої групи) до -1 (коли складається зворотна ситуація – в кращій групі ніхто не впорався, а в гіршій впоралися всі).
Завдання з від'ємним значенням індексу дискримінації або із значенням, близьким до нуля, не можуть бути визнані задовільними, і в них слід шукати істотні помилки. Такі завдання або переробляються або відбраковуються з тесту. Показник індексу дискримінації більший 0,3, слід визнати задовільним.
Визначення дискримінативності обов'язково для тестів, які будуть використані для відбору учнів, вступних екзаменів, підсумкової атестації.
Посилання на проходження тестів в режимі онлайн:
https://drive.google.com/open?id=1C-HE_J-s8P1o35trM3YZDaj6H6QikwcCs2P3VtM8C_w
Посилання на проходження тестів в режимі онлайн:
https://drive.google.com/open?id=1qu1Jo8X7eG8K_llFxhy0cCNlWAq_dl7Rs9IABjXyjwg
Посилання на проходження тестів в режимі онлайн:
https://drive.google.com/open?id=1NfcZRfUCsolHn4hrKi0Y1S2bg8vLc5tGibGx8wUFDPI
Посилання на проходження тестів в режимі онлайн:
https://drive.google.com/open?id=1XuWPfgXo66g2lL6PX9YDrDIwiD1KPjzBoJ1cjPM9yaY
Папка з усіма файлами тестів: https://drive.google.com/open?id=0Bycs81qRCBxOUkVJTHJtNVU5VjA
1