Suumer Camp. Camp meeting

Про матеріал

Матеріал буде корисним усім педагогам, які працюють у літніх англомовних таборах або загонах. Пропонується сценарій проведення ранкової зустрічі (camp meeting), який містить чанти, пісні, вірші. Застосовано TPR.

Перегляд файлу

Camp Мeeting 

Підготувала

вчитель англійської мови

Семенюк В.В.

Good morning, my dear campers. I am very glad to see you! So, camp, for singing State Anthem, be ready! (Доброго ранку, дорогі «таборовики»! Рада всіх вас бачити! Приготуйтеся до виконання Державного Гімну України!)

 

Our motto (Наш девіз):

Summer is the best of all,

We can swim and play with ball.

We like jumping, climbing trees.

Meet us: Bubbles, Bugs and Busy Bees.

 

And now let’s sing our camp song “I Like the Flowers”. (А зараз заспіваймо нашу таборову пісню)

 

-Group “Bubbles”, are you here? (Загін «Бульбашки», ви тут?)

-Yes, we are! Our motto (Так. Наш девіз…)

 

-Group “Funny Bugs”, are you here? (Загін «Кумедні жуки», ви тут?)

-Yes, we are! Our motto(Так. Наш девіз…)

 

-Group “Busy Bees”, are you here? (Загін «Працьовиті Бджілки», ви тут?)

- Yes, we are! Our motto (Так. Наш девіз…)

 

1. Chant “What Do You Wear?”

Look at the pictures and repeat: a hat, a cap, a hat and a cap, a cap and a hat ( the same with shoes and boots; gloves and mittens; a sweater and a coat; shorts and a T-shirt). And now answer my questions and show how you wear the clothes.

Діти дивляться на картинки, де зображені різні предмети одягу і повторюють їх назви англійською.

 

-What do you wear on your head?

-A hat.

-What do you wear on your head?

-A cap.

A hat and a cap,

A cap and a hat.

-What do you wear on your feet?

-Shoes.

-What do you wear on your feet?

-Boots.

Shoes and boots,

Boots and shoes.

-What do you wear on your hands?

-Gloves.

-What do you wear on your hands?

-Mittens.

Gloves and mittens,

Mittens and gloves.

-What do you wear when it’s cold?

-A sweater.

-What do you wear when it’s cold?

-A coat.

A sweater and a coat,

A coat and a sweater.

-What do you wear when it’s hot?

-Shorts.

-What do you wear when it’s hot?

-A t-shirt.

Shorts and a T-shirt,

A T-shirt and shorts.

 

2. Song “Opposites” (to revise opposites before singing).

Перед тим, як співати, діти повторюють слова-антоніми, які потрібно буде називати у пісні.

Це пісня-гра, пісня-діалог вожатого і вихованців.

Opposites, let’s play a game called “Opposites”,

Opposites, common, let’s play it now.

Camp-leader: If I say “high”, you’ll say…

Children: “Low”

Camp-leader: If I say “yes”, you’ll say…

Children: “No”

Camp-leader: If I say “day”, you’ll say…

Children: “Night”

Camp-leader: If I say “left”, you’ll say…

Children: “Right”

Opposites, let’s play a game called “Opposites”,

Opposites, common, let’s play it now.

Camp-leader: If I say “fast”, you’ll say…

Children: “Low”

Camp-leader: If I say “stop”, you’ll say…

Children: “Go”

Camp-leader: If I stand up, you’ll …

Children: Sit down

Camp-leader: If I say “freeze” and…

Children: Dance, dance, dance all around.

Opposites, let’s play a game called “Opposites”,

Opposites, common, let’s play it now.

 

Camp-leader: Mother.

Children: Father.

Camp-leader: Sister.

Children: Brother.

Camp-leader: Summer.

Children: Winter.

Camp-leader: Stop.

Children: Start. One, two, three, four!

Opposites, let’s play a game called “Opposites”,

Opposites, common, let’s play it now.

3. Song “How Many rainbows?”

На аркуші паперу намалювати веселку, де кольори розміщено у такому порядку, як співається у пісні.

How many rainbows do you see?

How many rainbows do you see?

I see one, one, two, two rainbows.

I see one, one, two, two rainbows

Across the sky, across the sky, across the sky.

I see red, yellow, pink and green.

I see purple, orange and light blue. 

 

4. Tongue-twisters (скоромовки).

How much wood would a woodchuck chuck,

If a woodchuck would chuck wood?

A big black bug bit a big black bear.

A big black bear bit a big black bug.

A puppy took a piece of paper out of Peter's pocket.

 

  Beautiful blue balloons. Beautiful blue balloons.

  Beautiful blue balloons. Beautiful blue balloons…

 

You had “Day of  Cartoons” yesterday. You visited the cinema “Era” and watched a cartoоn there. Then you had the quiz “My Favourite Cartoons” and draw your favourite characters. And today is “Drama Day”. You are going to have English karaoke, take part in the quest “We are actors” and practice in acting out in the plays “A House in the Wood” and “Little Red Riding Hood”. You will also make an add for the kids theatre and act out in the puppet show.

Enjoy this day! Smile!

(Учора був День мультфільмів. Ви відвідали кінотеатр «Ера» та переглянули мультфільм. Згодом взяли участь у вікторині «Мої улюблені мультфільми» та намалювали улюблених героїв мультфільмів.

А сьогодні – День театру. Ми проведемо караоке англійською, ви візьмете участь у захопливому квесті «Ми – актори», а також зробимо репетиції вистав «Хатинка в лісі» та «Червона Шапочка» англійською. А ще ви створите афішу дитячого театру та розіграєте лялькову виставу. Бажаю гарно провести цей день! Посміхайтеся!)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ратушняк Тетяна Іллівна
    Дякую. Чудовий матеріал.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
11 липня 2018
Переглядів
556
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку