Преентація до теми «Свобода масмедіа – оманливе добро» позаурочна робота. Ознайомлення учнів з різними видами обману в Інтернеті та можливою боротьбою з ними.
«Свобода масмедіа – оманливе добро» «Сучасні засоби інформації добрі тим, що дають нам можливість бурчати у світовому масштабі» Лоуренс Джонстон Пітер
Номер слайду 2
Стаття 34 Конституції України. Надає право кожній людині на свободу думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань; право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб на свій вибір.
Номер слайду 3
Гаразд, що ж таке сама інформація? Інформація – це сукупність відомостей(даних), які сприймають із навколишнього середовища, видають у навколишнє середовище або зберігають.
Номер слайду 4
А щож таке масмедіа (ЗМІ)?Різновид медіа, орієнтований на одночасне передавання інформації великим групам людей.
Номер слайду 5
Давайте з вами розглянем які є види масмедіа: Масова преса: газети, журнали, книги, бюлетні, листівки з текстом. Масові статичні зображення: рекламні щити і листівки. Рухомі зображення: кінематограф і телебачення, відеотекст, телетекст, вебсайти, комп'ютерні програми з візуальним інтерфейсом. Аудіозаписи чи трансляції: радіо, подкасти. Тиражовані змінні носії інформації: касети, компакт-диски.
Номер слайду 6
Джинсасленгове слово, яким послуговуються переважно в медійній спільноті. Синонім терміна - «прихована реклама». Він означає зумисну приховану рекламу чи антирекламу, подану у вигляді новин, авторських текстів, аналітики, телевізійних програм тощо.
Номер слайду 7
Фейк Англійське слово fake перекладається як «підробний, фальшивий». Спершу згаданий термін вживали лише в інтернеті, а потім він набув поширення і в повсякденному житті. Фейки бувають невинними. Їх створюють заради популярності та підписників. Часом таким займаються онлайн-ЗМІ: заради більшої кількості кліків, а отже, грошей від реклами.
Номер слайду 8
Тролінг — вид взаємодії в онлайн-дискусіях на віртуальних комунікативних ресурсах (на форумах, у групах новин, у вікі-проектах, блогах та ін.), коли взаємодія націлена на провокацію у читачів емоційної відповіді, емоційної реакції, емоційних аргументів, образ і тривалих марних дискусій, флейму, нагнітання конфліктів для реалізації цілей інтернет-троля
Номер слайду 9
Ставлення населення до ЗМІ
Номер слайду 10
Станом на січень 2021 року кількість глобальних користувачів смартфонів становила 5,22 мільярда; кількість користувачів Інтернету становила 4,66 млрд; кількість користувачів соціальних мереж становила 4,2 мільярда. Звіт показує, що станом на січень 2021 року населення світу складає 7,83 мільярда
Номер слайду 11
Середній користувач проводить у соціальних мережах 2 години 25 хвилин щодня. У 2021 році глобальні користувачі соціальних мереж витратять на соціальні мережі 3,7 трильйона годин.
Номер слайду 12
Медіаграмотність – сукупність знань, навичок та умінь, які дозволяють людям аналізувати, критично оцінювати і створювати повідомлення різних жанрів для різних типів медіа, а також розуміти і аналізувати складні процеси функціонування медіа у суспільстві та їх вплив.
Номер слайду 13
Пропаганда. Не обов’язково повинна спотворювати правду. Краще було б сказати, що вона може ґрунтуватися на різноманітних комбінаціях з відібраних істин, напівістин і явної брехні. Мова ворожнечі. Синонім - мова ненависті - це зміст, що свідомо чи підсвідомо програмує людину на агресію. Мова ворожнечі - це мова нетерпимості, спрямована на несприйняття відмінностей, притаманних іншим людям. Мова ворожнечі (від англ. hatespeech) - систематичне вживання слів і висловів, що виявляють агресію проти людини або групи осіб за ознакою раси, релігії, статі або сексуальної орієнтації. Інакше кажучи, мова ворожнечі - це вияв дискримінації.
Номер слайду 14
https://academy.suspilne.media/zradatest
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Fake. Xhttps://www.fakex.com.ua/game/#help
Номер слайду 17
ДЯКУЄМО ЗА УВАГУ!Глухий, безуханний і не дає тактильних відчуттів Інтернет сприяє фантазіям, але сприяє також і брехні. (Януш Вишневский)