Свято "Азбуку міста завчи до ладу, щоб не потрапити раптом в біду"

Про матеріал
Свято "Азбуку міста завчи до ладу, щоб не потрапити раптом в біду" дає можливість в ігровій формі повторити правила дорожнього руху та мотивувити дітей до виконання цих правил у житті.
Перегляд файлу

 

.

                                                             Л.О. Горщак,

                                                                               вчитель початкових класів,          

                                                                              «спеціаліст вищої категорії»,

                                                                              «старший учитель»

 

Свято

Азбуку міста завчи до ладу,

щоб не потрапити раптом в біду

 

Мета: розширити знання учнів про правила поведінки пішоходів і водіїв в умовах вулиці. Закріпити уяву дітей про роль світлофора. Вчити розпізнавати дорожні знаки. Виховувати увагу, спостережливість. Вміння самостійно користуватись набутими знаннями у повсякденному житті.

Обладнання: мультимедійна презентація, дорожні знаки, плакати «Дотримуйся правил дорожнього руху», малюнки доріг, перехресть.

 

 

Учитель

 Добрий день,  друзі! Сьогодні ми запросили вас в гості до Світлофора Моргайка. З кожним роком ви підростаєте і ось вже самостійно ходите до школи, користуєтесь транспортом. І тому ви повинні знати правила дорожнього руху. Неважко вивчити правила, набагато важче кожен день їх дотримуватись. І тому я вважаю, що сьогоднішня наша зустріч допоможе вам у цьому. Отже будьте уважними . Пам’ятайте, що увага – це ознака високої дисциплінованості.

Вітаємо вас усіх на святі. Сьогодні ми з вами поговоримо про правила дорожнього руху.

Ведуча

Рух – це життя, сказав філософ древній.

Це шлях до того, щоб пізнати світ.

Дорожній рух – це складова прогресу,

Що формувався довгі сотні літ.

Ведучий

Дорожній рух – це швидкість в плині часу.

Дорожній рух – це зручність для людини.

Без правил строгих він є небезпечним

І пам’ятати слід про це щоднини.

Ведуча

Правила дорожнього руху з’явилися дуже давно. У січні 1683 року (тобто більше 400 років тому) цар Петро І видав указ про їх  введення. Ці правила вказували на те, де можна було їздити, де зупинятися кінним екіпажам. З часом вони змінювалися, доповнювалися. А у 1891 році в нашій країні з’явився перший автомобіль.

 Читець 1-й

Для того, щоб відстань короткою стала,

Для того, щоб швидкість здолати і час,

До нашої ери ще люди подбали

І винайшли колесо кругле для нас.

Читець 2-й

Помчали по світу автомобілі,

І правила виникли строгі тоді.

Будь пильним, уважним завжди на дорозі,

Де правила знають – не місце біді.

Пісня «Автомобілі»

Ведучий  Ми з вами мешкаємо в чудовому місті з широкими вулицями й проспектами. Ними рухається багато автомашин, їм ніхто не заважає, тому що існують чіткі правила для водіїв і пішоходів.

Незнайко

Велике місто – просто горе…

Я розгубився: «Ой!» і «Ай!».

Не знаю знаків світлофора,

Ледь не потрапив під трамва й.

Авто, автобуси, трамваї

Туди-сюди вправно снують.

Я впав у розпач і не знаю:

То де ж дорогу перетнуть?

Юний автоінспектор

Щоб не трапилось біди,

Шанувати треба знаки.

На дорозі – небезпечно,

То ж обачним буть доречно.

Наші школярі вже знайомі з основними правилами дорожнього руху.

Вони тобі, Незнайко, допоможуть.

А ось мій помічник – Світлофор

Заходить Світлофор

Світлофор

Я – Світлофор! Познайомимось, діти?

Я вас навчу по дорозі ходити.

Маю три ока, ними моргаю:

По черзі вмикаю і вимикаю.

Оком червоним

Блимну, то знайте:

Йти небезпечно,

Тож зачекайте!

Що на червоний

Не можна іти –

Знають напевне, -

Навіть коти!

Бачиш – зелене

Світиться око.

Сміливо йди

Не буде мороки!

 

Колір зелений –

Колір надії.

Тож сподіваюсь,

Вірю і мрію,

Що на зелений

Будуть іти

Діти, дорослі

І навіть коти!

Пісня «Світлофор» (В. Волкова)

Світлофор 

У мене є до вас завдання: розкажіть Незнайкові, навіщо мені три кольори та що вони позначають?

Учень (з червоним кружком)

Горить червоний – стань і стій,

Машин, поглянь, несеться рій.

Закритий шлях до переходу,

Не метушись, бо зробиш шкоду.

Учень (з жовтим кружком)

Жовтий нас застерігає:

Готуйсь, зберись, часу немає,

Чекай сигналу перейти,

Будь уважним дуже ти.

Учень (із зеленим кружком)

Зелений каже: - Не барись,

З духом швидше ти зберись,

Переходь, часу не гай,

Бо чека тебе трамвай,

І машин чекає рій.

Переходь мерщій, не стій.

 

Ведуча

Ви вже знаєте, що означають сигнали світлофора і ми можемо пограти у гру, яка має назву «Сигнали світлофора». Якщо я буду показувати червоний колір, то ви тихенько сидіть, якщо жовтий – то плескайте в долоні, якщо зелений – то тупайте ногами.

(Проводиться гра)

Ведучий

Тепер, я сподіваюся, ви запам’ятали сигнали світлофора і будете завжди виконувати його вказівки.

Незнайко

Я все зрозумів. Я вже зможу сам перейти вулицю.

Світлофор.

Ми зараз це перевіримо.

Червоне світло загориться –

Незнайко

Я зразу мушу … (зупиниться)

Світлофор

А жовте – значить …(приготуйся)

Незнайко

Зелене – швидше…(я іду)

Інспектор

Незнайко, послухай вірш і скажи чи будеш ти поводити себе так, як цей пішохід?

Пішохід

Неуважний пішохід не помітив перехід.

Він мерщій через дорогу –

І пошкодив собі ногу.

Швидко їхало авто,

Зачепило за пальто,

Потягло його щосили,

Пішохід враз втратив сили.

 

Впав невдаха під колеса,

Вмить змінилася адреса.

Не потрапив він до школи,

А відвезли на уколи.

Хто ж у тому, діти, винен,

Що він ледве не загинув?

Незнайко

Я не буду себе поводити на дорозі так, як цей пішохід. Я буду дуже уважним.

Інспектор

Добре, Незнайко, ти зрозумів як треба поводитися пішоходу, а зараз ми перевіримо чи вмієш ти і наші учні поводити себе в транспорті. Будьте уважні. На мої запитання ви відповідаєте «Так» чи «Ні»

Інспектор проводить гру «Так або ні»

У транспорті ти повинен:

1) розштовхувати всіх, щоб швидше увійти чи вийти;

2) поступатися місцем старшим;

3) триматися за поручні;

4) голосно розмовляти та сміятися;

5) пропустити поперед себе пасажирів з дітьми;

6) кидати сміття на підлогу;

7) трамвай треба обходити попереду, а автобус і тролейбус – позаду.

Незнайко

Правил дорожнього руху багато,

Хай знають їх і дівчатка й хлоп’ята.

Песенка Незнайки

Ведуча

Треба слухати, без спору

Всі вказівки світлофора

Скаже вам про це за мить

Добрий лікар Айболить.

 

(З’являється лікар Айболить. Він супроводить хлопчика, його рука в гіпсі).

Айболить

Руху правила єдині

Знать їх добре ви повинні!

І дівчатка і хлоп’ятка

І зайці і тигренятка

А також дорослі люди –

Ось тоді й порядок буде!

Я прийшов до вас у гості

Показати вам хлопчину

І повірте: це – не просто

Накладати гіпс та шину.

Хлопчик

Пустував я на дорозі

Не дивився геть довкола

І тепер ніяк не можу

Я відвідувати школу.

Айболить.

Якщо правила не вчить, -

Чекає небезпека.-

Вас машина зіб»є вмить

Та, що мчить здалека.

Ці правила треба вивчати

Нікуди без них – ані кроку.

Наприклад, тротуаром йти –

Завжди з правого боку.

Правил дорожнього руху багато,

Знати треба дівчаткам й хлоп’яткам

І головне: на бруківці не гратись.

Якщо ти хочеш здоровим зостатись.

 

Ведучий

Знайте всі: дорослі й діти

Найважливіші на світі

Строгі правила дорожні,

Бо без них прожить не можна!

 (Розігрується сценка)

Ведуча По вулицях рухаються не лише машини, а й пішоходи. Отже, і вони повинні знати правила вуличного руху.

Учень 1-й Що ми маленькі, чи що? Адже кожна дитина знає, що червоне світло – стій, зелене – йди.

Ведуча А жовте?

Учень 2-й Бігти. Бігти, поки червоне не загорілося!

Ведуча Що ти говориш? На жовте світло, як і на червоне рухатися не можна!

Учень 1-й  Правильно, іти можна тільки на зелене світло!

Ведуча Добре, а якщо світлофора взагалі немає, бувають же такі місця?

Учень 2-й Там де немає світлофора, немає і правил: переходь як хочеш.

Ведуча Ні, адже там де немає світлофора, рух машин є?

Діти Є!

Ведуча А якщо рух є, то є і правила. А в них говориться, що переходити вулицю можна лише там, де вказаний пішохідний перехід (Показує знак «Пішохідний перехід»)

Учень 2-й  Зрозуміло.

Ведуча Добре. Уявіть собі, що вам потрібно перейти дорогу, де немає знаку. Куди спочатку треба подивитися?

Учень 2-й  Під ноги! Можливо копієчку чи ще щось знайдеш!

Ведуча Вдалу мить ти знайшов для своїх пошуків. Ні, шановний пішоходе, дивитись потрібно не під ноги, а наліво. Дійшовши до середини дороги, подивись направо.

Учень 1-й А раптом – машина! Що робити?

Учень 2-й А я знаю! Бігти потрібно, поки ще цілий!

 

Ведуча Куди бігти?

Учень 2-й  Вперед!

Учень 1-й Назад!

Учень 2-й  Вперед!

Учень 1-й Назад!

Ведуча (до дітей) А як ви вважаєте?

(Діти відповідають)

Ведуча Зупинитися, друзі мої, і стояти на місці. А якщо ви будете бігати вперед-назад, жоден водій не зрозуміє, що йому робити: гальмувати чи об’їжджати вас.

Учень 1-й Так на те ж він і водій, щоб думати!

Ведуча Ні, друзі! Пішохід сам повинен відповідати за свої вчинки, а правила дорожнього руху повинен знати добре, як і водій. Тоді їх зустрічі будуть закінчуватися щасливо

 Пісня «Пішоходи»

 

 

Учень

Є правила строгі для всіх пішоходів,

Їх знати повинні усі до пуття.

Буває помилка – загроза здоров’ю,

Буває – помилка позбавить життя.

Дорослі! Про діток своїх потурбуйтесь,

Дорога – не місце малятам для гри!

Їм змалку потрібно теж правила знати,

Порушники, зважте, ростуть з дітвори!

Здоров’я вам всім: водіям, пасажирам,

В здоровому тілі – здоровий вам дух!

Ведуча  А як переходити дорогу, якщо немає світлофора?

Інспектор

А якщо відсутній знак

Треба нам робити так:

При дорозі зупинитись

І ліворуч подивитись.

Бачиш, транспорту немає,

До середини рушаєш.

Є тут лінія чудова,

Незвичайна, розділова.

Знов на ній ти зупинись

І праворуч подивись.

Як машини всі пройдуть –

Пішоходу – вільна путь.

Ведучий А якщо немає знаку або світлофора, може стояти регулювальник (співробітник ДАІ)

Ведуча

Хто сів за кермо – не спіши, будь уважним,

На знаки дорожні в дорозі зважай!

Ти правил безпеки, водій, не порушуй,

Про тих, хто довкола завчасно подбай!

Ведучий

А зараз послухайте гумореску про водія, який не знав правил дорожнього руху

Учень Гумореска «Ведмідь і мопед»

Ведмідь купив собі мопед,

А синку-Мишку – велосипед

Їдуть прямо по стежині –

Бережіться всі віднині.

Правила вони не знають

Пішоходів зневажають,

Стали наче навіжені.

Мчаться лісом, мов скажені.

Налякали дику кицю.

Брудом облили лисицю.

 

Ледь не збили з ніг вовка,

І штовхнули борсука.

Зачепили два гніздечка

Випали із них яєчка,

З дубу гілку обломили,

Гулю кізочці набили.

Та Мишко лихачив марно

Їздив він не дуже гарно.

Вивернув невправно рулик,

Й перекинув бджолам вулик.

От тепер прийшла розплата:

Загула сім’я крилата.

Скинула з велосипеда

І дала, як кажуть, меду.

Якщо маєш ти мопед,

Чи новий велосипед,

То за правилами їдь:

Ти ж людина, не ведмідь!

Ведуча

Незабаром літні канікули. І ми всі будете подорожувати до моря, в гості до дідуся і бабусі. Тож давайте пригадаємо правила для пішоходів та дорожні знаки.

(виходять 9 учнів, у кожного попереду і ззаду прикріплені малюнки з літерами і дорожніми знаками (малюнки з літерами прикріплені на спині, а зі знаками спереду) . Під час читання віршів діти по одному повертаються і складають слово «Пішохід»)

Учень 1 (без літери, але зі знаком «Рух легкових автомобілів»)

Закінчилися уроки,

В табель вписані оцінки,

За хвилину – двісті кроків

 

До трамвайної зупинки.

Світлофор зеленим світить

Поспішаю як ніхто –

З братом їдемо до діда

У новенькому авто.

Учень 2 (буква «П» - знак «STOP»)

Ми домовилися вранці

Він чекає на стоянці

Ось і я, часу не гаймо

Заспівав мотор – рушаймо!

Розрослись каштани, липи

Без зупинки тут не можна

«STOP» - це літери великі

Здалеку побачить кожен

 

Учень3 (Буква»І» - знак «Головна дорога»)

Мчать автобуси, мопеди.

Ми чекаємо за рогом

Знак стоїть пріоритету,

Зветься – «Головна дорога»

Учень 4 (буква «Ш» - знак «Світлофор»)

Брат машину зупиняє.

Озивається до мене:

Світлофор три ока має –

Червоне, жовте і зелене.

Червоне – треба пам’ятати:

Іти не можна, слід чекати.

Мигає жовте – не хвилюйся

Будь уважним, приготуйся

Зелене – вітер, сніг чи злива:

Через дорогу йди сміливо.

 

Учень 5(буква «О» - знак «Діти»)

Глянь праворуч, глянь ліворуч

«На дорозі діти!» - стій!

Дитсадок і школа поруч

Обережніше водій!

Учень 6 (буква «Х» - знак «Пішохідний перехід»)

Вийшла тіточка з під’їзду,

У руках тяжкі валізи

І мерщій через дорогу –

Під акації розлогі.

Брат сигналить – що за жарти?

Треба тіточці за парту!

Незалежно від погоди

 

Тут не можна пішоходам.

Далі он – хіба не видно –

Є доріжка пішохідна?

Учень 7 (буква «І» - знак «Залізничний переїзд»)

Зачаровані красою –

Через річку чудо-міст!

Зупинились – мчиться поїзд –

«залізничний переїзд»

Учень 8 (буква «Д» - знак «Звірі»)

Дід у нас лісник – отак!

З лісу можуть вийти звірі

Нам про це говорить знак.

Учень 9 (без літери – знак «Небезпека»)

Ми приїхали. Дідусь

На порозі крутить вус,

Йде онуків зустрічати:

Здрастуйте, ходіть до хати.

 

Вже бабуся клопотала –

Напекла, приготувала.

Пироги, гриби і квас

На столі чекають вас.

Ведучий

Що ж тепер відомо все,

Й важливіше над усе – щоб безпечно мандрувати,

Слід завжди це пам’ятати.

Учениця

Сьогодні йшла я гаєм,

Аж зайчик вибігає.

З лукавими очима

 

З мішечком за плечима,

Прудкий, мов колобок,

По стежці скок та скок.

Побачив він мене

Та в ліс як дремене!

Так зайчик налякався,

Що міх той впав та розв»язався.

І загадки в травиці

Розсипав між ялиці.

А я їх позбирала

І діткам загадала.

Дівчата і хлоп»ята,

Ви, знаю, молодці.

Хто зможе відшукати

Усі загадки ці?

 

(Учениця передає мішечок Світлофорику. Той по черзі виймає записані загадки і читає. Учитель показує слайди з відгадками на екрані).

 

Дім по вулиці повзе,

На роботу всіх везе.

Не на курячих ногах,

У гумових чобітках. (Автобус)

 

Чи їздив ти у цій машині?

Шашки на боку та спині.

Кого хочеш здожену.

Куди хочеш відвезу. (Таксі)

 

 

 

Маленькі вагони по місту біжать,

Хлопчатка й дівчатка у них там сидять? (Трамвай)

 

Зачепивсь вагон за дріт:

«їду-їду в далеч-світ.

Їду-їду, не трясу,

Всі сідайте, підвезу!» (Тролейбус)

 

Залізні подружки

Тримаються за руки.

Одна з трубою

Їх тягне за собою? (Поїзд)

 

Я не їм вівса і сіна,

Дайте випити бензину,

Усіх коней обжену.

Кого хоч наздожену? (Автомобіль)

Пісня «Бібіка»

Учень

Правила дорожні знаю,

Їх виконую завжди.

Знаки на ходу читаю,

Щоб не трапилось біди.

Учень

В школу свій маршрут долаю,

Шлях, що вдало вибрав я.

Він безпечний, я це знаю,

Знає це й моя сім’я.

 

 

 

Учень

І дорогу переходжу

Тільки там, де перехід.

І на все я час знаходжу, на навчання і похід.

Учень

Основне – це дисципліна,

І тоді біда мине.

Знати треба неодмінно,

Що життя – це головне!

Учень

Любіть себе та інших поважайте,

Своє життя й здоров’я бережіть.

І правильну дорогу вибирайте,

Якщо до старості бажаєте дожить.

Щоб не спізнитись – ви не поспішайте.

Раніше вийдіть, щоб спокійно йти.

А по дорозі рот не роззявляйте,

Щоб і життя й здоров’я зберегти.

Бо їде транспорт, всюди перехожі.

Хтось на роботу, хтось з роботи йде.

Чи сіє дощ, чи дні стоять погожі,

А рух не зупиняється ніде.

Летять машини, швидкість в них висока.

Миттєво транспорт цей не зупинить.

І хоч дорога, може, й не широка,

Та через неї, діти, не біжіть.

Спіткнутись можна чи перечепитись…

Летять машини, вам несила встать.

Автомобіль не може зупинитись,

Страшне нещастя може вас спіткать.

 

 

Дорогу вибирать до рідної вам школи,

Щоб світлою й безпечною була.

І навпростець теж не ходіть ніколи,

Собі й нікому не бажайте зла.

Пісня «Колесики»

Вчитель

На цьому наше свято закінчилося. Сподіваюся, ви всі повторили правила дорожнього руху і будете їх дотримуватись.

1

 

doc
Додано
17 березня 2019
Переглядів
832
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку