Свято «Хай кожній пташці зимової пори присняться кольорові сни»

Про матеріал

Мета:

- ознайомити учнів із різними видами зимуючих птахів; уточнити і систематизувати знання учнів про птахів своєї місцевості;

розвивати спостережливість, бажання якомога більше дізнаватися про навколишню природу;

виховувати в дітей дбайливе ставлення до пернатих друзів, любов і милосердя до всього живого на землі.

Перегляд файлу

Свято   «Хай кожній пташці зимової пори присняться кольорові сни»

Мета: 

- ознайомити учнів із різними видами зимуючих птахів; уточнити і систематизувати знання учнів про птахів своєї місцевості;

розвивати спостережливість, бажання якомога більше дізнаватися про навколишню природу;

виховувати в дітей дбайливе ставлення до пернатих друзів, любов і милосердя до всього живого на землі.

Обладнання:

годівнички різного виду, виготовлені учнями з допомогою батьків, ілюстрації зимуючих птахів, матеріали для рухливих ігор, корм для птахів. 
Хід свята
І. Організаційний момент

I. Повідомленя теми і мети заняття. Мотивація навчальної діяльності.

1. Інтрига.

Учитель:   

Діти, куди ми потрапили? Прислухайтесь. Що це? (Звучать голоси пташок.)

А коли сніг на полях, лід на річках, віхола гуляє, земля вкривається білим снігом?...

2. Створення проблемної ситуації.

Учитель: Чи можна почути пташиний спів?

Учитель: А як ви думаєте, чому вони не співають, не радіють? Куди поді­лися?

Учитель: Чи всі пташки відлетіли в теплі краї?

Учитель: Так, пташкам взимку холодно і голодно і немає у них часу для співу, бо ж потрібно шукати їжу і затишне місце, щоб хоч трішечки зігрітись і сховатись від морозу.

II. Основна частина.

1.Відгадування загадок.  Інсценізація.

Учитель: Які птахи зимують? На загадку – скажи відгадку!

Цю пташку звуть санітаром лісу.

Виходить дятел.

Дятел:


Вірно людям я служу,

їм дерева стережу.

Дзьоб міцний і довгий маю,

Шкідників ним добуваю...

Ті, що про мене знають,

Ураз відгадають.

Хто я?


Діти: (разом). Дятел!

Учитель: А ці пташки з червоною грудкою при­літають до нас із приходом зими.

Входять два снігурі.

1-й снігур.

Ми маєм грудочки червоні,

І чорні крильця в нас міцні.

2-й снігур.

 На крилах зиму ми приносим,

І звуть нас просто...

Діти (разом). Снігурі.

Учитель: Маленькі, сіренькі, розумні птахи, живуть поруч з людською оселею.

Входять два горобчики.

І-й горобець.

Ми бідові хлопчики,

Сіренькі сорочечки.

Цвірінь! Цвірінь!

2-й горобець.

По дворах стрибаємо,

Крихти підбираємо.

Цвірінь! Цвірінь!

Діти (разом). Горобці!

Учитель:  Цей птах — цариця темряви, перна­та кішка.

Входить сова.

Сова.

Уночі гуляю, а вдень спочиваю.

Маю круглі очі, бачу серед ночі....

Діти (разом). Сова!

3 –й учень: А ці маленькі пташки за день з'їдають стільки комах, скільки важать самі.

Входять дві синички.

1-ша синичка.

 Ми пташки маленькі,

Блакитно-сіренькі,

Жовті груди маємо,

По гілках стрибаємо.

2-га синичка.

У вирій не відлітаємо,

Рідний край не покидаємо.

Діти (разом). Синички!

Учитель: А ця пташка дуже балакуча, має білі боки, розносить вісті по лісу.

Сорока. Скре-ке-ке! Я білобока!

Звуть усі мене...

Діти (разом). Сорока!

Учні виконують пісню

Учитель: Птахи — справжня окраса природи. Вони чарують нас розмаїттям свого оперення і, зви­чайно, співом.

Інсценізація  учнів 5 класу

Зараз ми підслухаємо, про що вони розмовляють взимку, як їм живеться?

Інсценізація  учнів 5 класу

Синичка:


Скільки тут пташок співало,

Веселилося щодня,

Коли сонце пригрівало

І літала комашня,

Кожний кущик, кожну гілку

Обсідали залюбки,

Щоб не шкодили ніскільки

їм зажерливі жуки.

Сили в крильцях не жаліла

Кожна пташка — ой, люлі!

І комах, і гусінь їла

На зеленому гіллі.

Я одна, тоді, бувало,

Не хвалюся задарма,

За добу комах з'їдала,

Скільки важила сама.

А тепер кругом зима —

Ні комашечки нема.


Дятел:


Ой було, було, було —

Всюди зелено було.

Хто працює, а не спить,

Досхочу міг їсти й пить.

Пробудився на зорі —

Застрибав по корі,

Де сховався жучок,

Короїд, черв'ячок...

Лиш прицілився — стук-стук! —

І вже у дзьобі жук.

А тепер кругом зима,

їжі доброї нема!


Горобчик:


В зимові дні на стовпчиках,

На вітах, на дахах

Сидять малі горобчики

У сірих піджаках.

Сидіти їм під стріхами,

Шукати б їм тепла,

Та жаль, що всюди віхола

Поживу замела.

Сніги, мов білі килими,

І долі ні зерна.

Ви хліба накришили б нам,

Посипали пшона.

Горобчики наїлися

І наче у теплінь

Всі радо розлетілися —

Цвірінь, цвірінь, цвірінь!


Сорока: І мене діти взимку біля своїх годівниць бачать.

Ворона:


Я проснулась, стрепенулась

І кар-кар!

На воронячий зібралась я базар,

Рано-рано прилетіла до струмка,

Покружляла, покружляла я вгорі,

Горобців порозганяла у дворі.


Вчитель:


Снігом срібним, снігом білим

Все засипала зима.

І в полях і на подвір’ях

Ні зерниноньки нема.

Як же жити бідним пташкам

У зимовий скрутний час?

Де їм маленьким їсти узяти,

Як снігом весь світ замело?

В них лапки маленькі.

Як сніг розгрібати?

Як знати, де зерня було?


Усі птахи говорять разом:


Милі, любі школярі!

Нам зимової пори

Киньте зерна, киньте кашки,

Бо ми дуже бідні пташки.

Щоб співати вам на втіху,

Поможіть,зарадьте лиху!

Порятуйте, друзі любі,

Ми вам дуже вдячні будем!

 

 


1 – й першокласник:

Тепер нам пора про пташину подбати,

Від голоду уберегти.

Для неї годівнички малі змайструвати

І крихти туди принести.

2 – й першокласник:

Бо ж ми у теплі і в достатку живемо,

І нам не страшні холоди.

А крихтами хліба ми пташку спасемо

Від голоду і від біди.


 


3 – й першокласник:

Ми зробили годівнички

Для горобчика й синички…

Корму також принесли,

Щоб голодні не були.

4 – й першокласник:

Крихти хліба і жовток,

Ще насіннячка й сирок.

Ще пшонця їм повну жменьку

І горішків чималенько.


6 – й першокласник:

Прилітайте, друзі милі,
Не лякайтесь заметілі.

Учитель:

Пташкам  взимку холодно і голодно. Треба допомагати нашим пернатим друзям вижити, не дати їм загинути .

Адже вони охороняють наші ліси, сади, городи від шкідливих комах, мишей. Без птахів ніколи б не було доброго врожаю.

І я дуже рада, що всі ви, діти, потурбувалися про них, виготовили найрізноманітніші годівнички, у які насипатимете різний корм для пташок, щоб вони успішно перезимували. А якого корму потре­бують пташки?

Розкажуть нам про це учні 5 класу

1-й учень. Синичкам можна давати різну крупу, насіння соняшника і гарбуза, а також свіже несолене сало.

2-й учень. Для інших пташок згодяться пшоно, крихти білого хліба і каша, а також дрібно нарі­зані яблука.

3-й учень. А ще можна покласти в годівничку і різне насіння з квітів та трав.

4-й учень. Що б ви туди не насипали, не забувайте, що годівнички до вечора опустіють, тому зранку не забудьте принести корму знову.

1-й учень:  Пам’ятайте! У час, коли зима особливо люта, пташки не відмовляються від жодного частування, але не все їм на користь. Зокрема, категорично заборонено класти в годівничку чіпси, солоні горішки, сухарики зі смаковими добавками. Дуже шкодить пташкам чорний хліб. Смажене насіння особливо шкідливе для птахів.
           2-й учень:  Так само не можна використовувати зіпсовану їжу, згіркле зерно, цвілі, затхлі продукти. Вони містять в собі сильні токсини, що швидко отруять або ослаблять пташину і, врешті-решт, вона загине.

            3-й учень:   Не можна давати пшоно. На відміну від проса пшоно позбавлене оболонки, що приводить до появи на його поверхні  хвороботворних організмів. Ми завжди миємо цю крупу перед тим, як варити, птахам же на сирому пшоні мікроби дістаються у повному об'ємі.

           4-й учень:  Небезпечним є і житній хліб.

Учитель: Послухайте цікавинки, які вам приготували учні 5 класу.

Входять  учні 5 класу

1-й учень. Для міського жителя горобці звичні, як асфальт під ногами, і ніхто не шанує їх. Але дар­ма. Нашому горобцю в Бостоні (США) встановлено пам'ятник за спасіння садів від гусені.

2-й учень. Якось у дзьобі загиблого горобця було знайдено 280 насінин бур'янів. Зробивши розрахун­ки, вчені дійшли висновку, що зграя з тисячі гороб­ців восени за місяць винищила до 7,5 мільйонів на­сіння бур'яну.

3-й учень. На земній кулі налічується 100 мільяр­дів птахів. Люди люблять пташок. Щорічно 1 квітня відзначається Міжнародний день птахів. 13 вересня — свято журавлів. 12 листопада — свято синичок.

4-й учень. Малий герб України — тризуб, що по­вторює силует сокола, який падає вниз на здобич (символ влади Святого Володимира).

Вчитель:

 Діти, погляньте, скільки пташок злетілося на  годівничку.
(виходять діти в масках різних птахів)
Синичка:


 Я пташка невеличка
У мене білі щічки,
Сірі лапки, чорна шапка,
Фартушок жовтенький,
Голосок тоненький


 


Дятел:      


В червоній шапці і в жупані
З міцним дзьобом та ногами,
Цілий рік я стукочу,
Цим я користь вам несу.
Бо з-під товстої кори
Дістаю я шкідників.
 


Сорока:     


Я сорока-білобока,,
Кашку дітям все варила
Ціле літо їх кормила,
А зимою не знайти
Ні зерна, а ні крупи.
Тож сюди я залетіла,
Пшона, сала у вас поїла.
І за це, при всіх кажу:
«Я добром вам відплачу».

Снігур:      

Я сюди з лісів далеких
Прилетів в зимовий час.
У мене червона грудка,
Ні, не схожий я на вас.
Буду їсти тут калину,
Соняшник і горобину.
Як розтане сніг у вас,
Відлечу я в той же час.

Горобці:   

 Ми хоробрі горобці,
Веселі молодці.
Не злякає нас зима,
Хоч тепла у нас нема.
 


Вчитель:

Давайте весело зустрінемо зимуючих птахів і проведемо цікаві ігри
Вчитель:

1.Гра «Пташки і кіт».

Вчитель:

Холоду горобчики не бояться, а от кота, мабуть, злякаються. Пограємо в гру «Пташки і кіт».

( Вибираємо одного з учнів «кота», всі інші «горобчики».  Кіт притаївся і чекає,  коли  «горобчики»  прилетять до годівнички, потім старається їх піймати. ( Кіт в масці))
2. Гра  «Пташиний м’ячик».

Вчитель:

А чи вмієте ви співати по-пташиному?» По колу будемо передавати  іграшку і той у кого залишиться вона в руках, співає пташину пісню.

(синичка: цвінь-цвірінь, сінь-сінь,  горобчик: чик-чирик,  сорока: скре-ке-ке, грак: кар-кар, голуб: гу-гу, зозуля: ку-ку, сова: угу-угу, соловей: тьох-тьох-тьох).

3. Гра – естафета «Хто перший перенесе в ложці зернята».
Вчитель:

Взимку день короткий і птахам треба встигнути до темноти знайти собі їжу. А ви спритні, діти? Гра – естафета «Хто перший перенесе в ложці зернята».(Учасники  діляться на три  команди «Синички», «Снігурі», «Горобчики».  )
4. Гра  «Хто більше набере шишок?»

 Вчитель:

Є така зимуюча пташка, що висиджує своїх пташенят взимку і годує їх насінням із шишок.
По ялинках він стрибає,
Дзьобом зернятка виймає,
Голоском своїм речистим :
«Кльо! Кльо! Кльо!» співа зі свистом.  Хто він? (шишкар) .

Гра  «Хто більше набере шишок?»

Вчитель:

Сьогодні у нас в гостях були наші пернаті друзі – зимуючі птахи. Вони дуже вдячні за ваші годівнички із їжею. Вони сподіваються, що ви незабудете про них і зробити ще більше таких годівниць, насиплете туди зернят і не дасте загинути пташкам від голоду.
А зараз, любі  друзі, ви одягайтесь, ми підемо на  вулицю в повісимо годівнички, щоб пташки були ситими взимку. А всіх  присутніх ми  запрошуємо на відкриття  шкільної пташиної їдальні.

Отже, ви для себе зробили висновок: кожен, хто лю­бить і цінує рідну природу, повинен постійно дбати про її збагачення, вміти зберігати і розумно використовувати її скарби. Отож, необхідно завжди охороняти птахів, сте­жити за тим, щоб ніхто не кривдив їх, не забирав яєчок, не руйнував гнізд, не здіймав галасу там, де вони гніздяться!

  Діти вивішують годівнички на подвір'ї школи і насипають корм для птахів.
Учитель:

 Ось ми і дізналися, які пташки зимують у нас, як їм живеться взимку. І я дуже рада, що всі ви, діти, потурбувалися про них, виготовили найрізноманітніші годівнички, у які насипатимете різний корм для пташок, щоб вони успішно перезимували. А якого корму потре­бують пташки?

Розкажуть нам про це учні 5 класу

1-й учень. Синичкам можна давати різну крупу, насіння соняшника і гарбуза, а також свіже несолене сало.

2-й учень. Для інших пташок згодяться пшоно, крихти білого хліба і каша, а також дрібно нарі­зані яблука.

3-й учень. А ще можна покласти в годівничку і різне насіння з квітів та трав.

4-й учень. Що б ви туди не насипали, не забувайте, що годівнички до вечора опустіють, тому зранку не забудьте принести корму знову.

           1-й учень:  Пам’ятайте! У час, коли зима особливо люта, пташки не відмовляються від жодного частування, але не все їм на користь. Зокрема, категорично заборонено класти в годівничку чіпси, солоні горішки, сухарики зі смаковими добавками. Дуже шкодить пташкам чорний хліб. Смажене насіння особливо шкідливе для птахів.
           2-й учень:  Так само не можна використовувати зіпсовану їжу, згіркле зерно, цвілі, затхлі продукти. Вони містять в собі сильні токсини, що швидко отруять або ослаблять пташину і, врешті-решт, вона загине.

            3-й учень:   Не можна давати пшоно. На відміну від проса пшоно позбавлене оболонки, що приводить до появи на його поверхні  хвороботворних організмів. Ми завжди миємо цю крупу перед тим, як варити, птахам же на сирому пшоні мікроби дістаються у повному об'ємі.

           4-й учень:  Небезпечним є і житній хліб.

А тепер давайте розвісимо годівнички, які ви підготували на конкурс, у шкільному саду. Не забудьте покласти туди корм для пташок.

 

Учитель:

Взимку ми повинні допомагати нашим пернатим друзям вижити, не дати їм загинути від голоду і холоду.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завантаження...
docx
Додано
15 квітня 2018
Переглядів
903
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку