Сценарій свята «Країна Кольорів».
Мета: Формувати поняття «колір», познайомити дітей з розмаїттям барв довколишнього світу; закріпити вміння розрізняти і називати кольори; викликати позитивні емоції; сприяти всебічному розвиткові дітей: відчуття простору, творчих здібностей, уяви, спостережливості, образного і логічного мислення, пам’яті, уваги і здатності мислити самостійно; розвивати кольоросприймання, впевненість у своїх можливостях, мовленнєву активність; виховувати доброзичливість, допитливість, почуття взаємоповаги.
Обладнання: квітка з пелюстками ( з одного боку білими, з іншого боку різнокольоровими ), маска пензлика, маска олівця, дев’ять кольорових фарб, стрічки різного кольору, плакат «Країна Кольорів», П.Чайковський «Вальс квітів» із балету «Лускунчик», пісні про кольори.
Хід свята:
Учень 1: Доброго дня тобі, небо блакитне!
Доброго дня тобі, сонечко світле!
Доброго дня вам, квіти тендітні!
Доброго дня вам, гості привітні!
Ведуча: Я пропоную вам пофантазувати
І разом у казку помандрувати!
За високими горами, за широкими лісами
Є чудове й гарне місце –
«Різнобарвне королівство».
Учень 2: У Країну Кольорів
Разом ми підемо.
Будем кольори вивчати,
Щоб вміти гарно малювати.
Ведуча: Подорож буде весела, незвична,
Театралізована і трохи музична!
Учень 3: У Країні Кольорів
Проживають братці милі:
І веселі, й дружні,
Кольори послушні.
Король Пензлик
Про добробут дбає,
А Олівець йому допомагає.
( Виходять Король Пензлик і Олівець.)
Король Пензлик: Я – Король Пензлик – походжаю,
Із довгих кіс корону маю.
Ти коси в фарбу опускай,
Але багато фарби не вбирай,
Щоб я бачив, що робити,
Як лягати, де водити.
Ти мені допомагай,
Лагідно в руках тримай.
Я чубом фарби набираю
Та об аркуш витираю,
Проводжу туди-сюди
І пірнаю вглиб води.
Олівець: А я – Олівець – малювець,
Гарний хлопець – молодець.
Дуже люблю малювати,
Все довкола фарбувати.
Ти в руках мене тримай,
Але знай і пам’ятай:
Що не можна сильно натискати,
Щоб стержня часом не зламати.
Король Пензлик: А ось веселі й дружні
Кольори послушні,
Любі наші фарби,
Завжди різнобарвні.
Олівець: Ви всі їх упізнаєте,
Якщо загадки вгадаєте.
( Виходить Червоний колір.)
Червоний: Я – колір багряний,
Веселий, полум’яний,
Пустотливий і гарячий.
Діти, хто ж мене не бачив?
Колір, звісно ж, я чудовий,
А зовуть мене… ( червоний.)
Любов палає ясно,
Калина зріє рясно,
Червоніють полуниці,
І танок ведуть суниці.
Мак цвіте тут безупинно,
Всіх малят я вітаю гостинно!
( Виходить Жовтий колір.)
Жовтий: А я- колір тепленький, мов сонце,
Що лагідно стука у віконце.
Пахучий, іскристий, медовий,
Насправді прекрасний, чудовий.
Здається, що я солоденький,
Зовуть мене люди жовтенький.
Дівчата веселі квіти збирають,
Із жовтих кульбабок віночки сплітають.
Листочки осінні таночок ведуть,
А жовті машини пшеницю везуть.
Шановних гостей короваєм стрічаю,
Здоров’я і щастя усім я бажаю!
( Виходить Синій колір.)
Синій: Ха-ха-ха! Посміхаються хмаринки ,
Щедро кидають краплинки.
А красуню – землю річка
Оперізує, як стрічка.
І дзвіночки раді нині –
То ж який я колір? ( Синій.)
У нашому королівстві
Синя річка біжить,
По синьому небу хмаринка летить.
Тут незабудки скрізь розцвітають,
І синього птаха всі радо вітають.
Тут, сплівши вінок із волошок,
І одягнувши плаття у синій горошок,
Дівча синьооке стрибає
І в гості нас з вами чекає.
Ведуча: Червоний, жовтий і синій –
Ці кольори основні!
Важливі вони і чарівні!
Подивіться, що відбувається,
Якщо фарби ці одна з одною
Вітаються!
На аркуші Жовта з Червоною зустрілися,
І ось яка фарба в країні з’явилася. ( Оранжева.)
( Виходить Оранжевий колір.)
Оранжевий: Радість колір мій несе,
Але це іще не все.
Гарбузові це шкоринки
І пахуча апельсинка,
І руда-руда лисичка,
Й помаранчі – ясні личка.
Радісно усі живуть,
Мене оранжевим зовуть.
Ведуча: На аркуші з Жовтою Синя зустрілася,
І ось яка фарба в країні з’явилася. (Зелена.)
( Виходить Зелений колір.)
Зелений: Я – красивий колір теж,
І мені немає меж.
Друзі є у мене щирі –
І такі ж на вроду милі.
Це листочок і травинка,
Жабенятко і ялинка.
Здогадалися, маленькі,
Звуть мене всі – зелененький.
Зелені дерева тут вітрами грають,
Зелену ялинку в танок зазивають.
Зелена травичка з кущами шепоче,
Про всі новини дізнатися хоче.
Яблук малята в садах не зривають,
Бо завжди зелені вони тут бувають.
Ведуча: На аркуші з Червоною Синя зустрілася,
І ось яка фарба в країні з’явилася. ( Фіолетова.)
( Виходить Фіолетовий колір.)
Фіолетовий: Ну а я на фіалочку схожий
І тому такий же гожий.
Краса моя і ніжність не минеться,
Фіолетовим мій колір, звісно, зветься.
( Виходить Коричневий колір.)
Коричневий: А я хоч і темний, та спокійний,
Зовсім не страшний, а мрійний.
Пахну деревом, корою,
І ріллею, і горою.
Ґрунт і землю мною зображають,
Коричневим усі називають.
Ведмежата радо всміхаються,
А мавпочки на деревах гойдаються.
Всі звірята скачуть, радіють,
Бо скарбом солодким володіють.
Шоколаду тут стільки багато,
Що якби дізнались мама і тато,
То до мене дітей не пускали,
«Небезпечним» мій колір назвали.
Ведуча: Оранжевий, зелений, фіолетовий, коричневий –
Ці кольори – складові чи похідні,
Художникам дуже необхідні!
А разом всіх їх називають хроматичні,
Бо вони дуже симпатичні!
( Виходить Білий колір.)
Білий: Так – так – так! Про мене забули…
Ну а я – колір спокійний і сліпучий,
Світлий, мовчазний, блискучий.
Пахну свіжістю і снігом,
Називають мене білим.
Літає скрізь білий сніжок,
Керує усім зубний порошок.
Берізки ніжні й біленькі
Гостям вклоняються низенько.
Зиму тут діти цінують,
І колір мій дуже шанують.
( Виходить Чорний колір.)
Чорний: А ось я на нічку схожий,
Налякати навіть можу.
Таємничий, загадковий,
Навіть трішечки казковий.
Вдень люблю я, діти, спати,
А вночі – іду гуляти.
Хоч страшний, але моторний,
І зовуть мій колір – чорний.
Люблять малята зі мною дружити,
Не можуть малюнки без мене прожити.
У піч розмальовану вугілля кидають,
А орану землю зерном засівають.
Чорний і Білий ( разом ): Ми – кольори ахроматичні!
Також необхідні і симпатичні!
Учень 4: Кольори ми всі впізнали,
Правильно ми їх назвали.
Будем завжди пам’ятати,
При нагоді називати.
Завжди весело усім
У Країні Кольорів!
Король Пензлик: Вийдіть, фарби, є потреба -
Нам усіх вас бачить треба!
( Виходять всі Кольори.)
Ведуча: Перша ніби мак горить,
Друга сонцем променить.
Третя – то кульбаба квітка,
А четверта – лани влітку.
П’ята – як волошка в полі,
Наче море на роздоллі.
Шоста – квітне як фіалка.
Сьома – наче пташка галка.
Восьма – біла, наче сніг.
Фарби ми згадали всі!
Король Пензлик: І напевно стало жалко,
Якби все було одного
Кольору хоч би якого.
Всім би швидко нудно стало,
Якби з фарб якась пропала!
( Заходить Олівець.)
Олівець: Ваша Величносте! Біда! На центральній королівській клумбі виросла безбарвна, сумна, безколірна квітка! Що нам робити? Як її розвеселити?
Король Пензлик: Ой, лишенько! У моєму Різнобарвному королівстві безбарвна квітка! Любі гості, допоможіть! Нашу квіточку розвеселіть!
Ведуча: Діти! Чи можемо ми допомогти квіточці стати веселою? ( Так.) А ще і кольори хочуть квіточку рятувати. Вони фарбами будуть допомагати!
Ну-мо дружно стали, квіточку розфарбували!
( Танок Кольорів під музику П.Чайковського «Вальс квітів» із балету «Лускунчик».)
Ведуча: Діти! Яка стала наша квіточка? ( Кольорова, весела.)
Олівець: Маєм квіточку чудову,
Квітку різнокольорову!
Король Пензлик: Краще жити нам у гарному
Нашім світі різнобарвному!
Дякую вам, любі гості, за допомогу!
Ведуча: Нам час повертатися додому із Різнобарвного Королівства. Подякуємо Королю Пензлику, Олівцю – помічнику і всім Фарбам. Сподіваюсь, ви цю подорож не забудете!
Король Пензлик: А в Королівстві ви знов побуваєте,
Коли про фарби і пензлик згадаєте.
Малюнок ви зробите кольоровим,
І світ наш буде чудовим!
Ведуча: А на прощання давайте заспіваємо нашим друзям пісню.
( Пісня «Я малюю цілий світ» слова В.Зорік, музика В.Лепешка.)
Я малюю цілий світ
Різнокольоровий,
Щоб усім розповісти,
Скільки в нім любові.
Як же можна не любить
Сонечко й травичку,
Неба лагідну блакить,
Чистую водичку?
Хай узнає цілий світ,
Як його люблю я.
Всіма фарбами привіт
Світові дарую.