Родинне свято
Мета:
Хід заходу:
Класний керівник: Сьогодні у нас – незвичайне свято. Ми зібралися, щоб хорошим словом подякувати твердому батьківському плечу, вклонитися низько до землі святій материнській любові, щоб усміхнутися своїм синові та донці.
Кожен рід – це велике дерево, на якому гілочки, які швидко ростуть, міцніють, живляться соками великої гілки – сім’ї. Як гілка міцно зростається із стовбуром, то її не відламати, так і родина ніколи не ослабне, поки буде споживати соки землі-матінки через мову, звичаї, обряди, родинні реліквії.
В Україні говорять: «Без сім’ї немає щастя на землі». Саме в сім’ї дитина робить свої найперші кроки, звідси вона виходить у широкий світ, навчається любові і добра, тут вчиться шанувати свій рід, свою землю. Батьки – це найцінніше, що є в кожної дитини.
Конкурс 1 «Народ скаже, як зав’яже»
Завдання: на столах лежать прислів’я, у яких ідеться про родину. Однак вони розірвалися. Вам треба знайти обидві частинки та зачитати прислів’я повністю. Одне правильно складене прислів’я -1 бал.
Учень:
Батьки і діти – це любов і сльози,
Це вічне щастя і одвічний біль!
Це – сонце і тепло, сніги й морози,
Мед на вустах й навічні рани сіль.
Як на троянда – колючки і квіти,
Так і в житті є радість і печаль.
Високі мрії й дуже різні діти…
Чомусь таке трапляється, нажаль.
Всім хочеться все мати в ідеалі,
Причому водночас і без зусиль.
Щоб щастя без труда і без печалі
Пливло саме у руки звідусіль.
Та у житті такого не буває!
Й запам’ятати треба в чому різ:
Зоря щаслива лиш тоді засяє,
Коли трудитись будеш день і ніч.
А діти - це і щастя, і турбота,
Відповідальність і тривога теж,
Без відпочинку і вихідних робота,
Любов така, яка не має меж!
Класний керівник: Всі ми пам’ятаємо, що і мамина пісня, і батькова хата, і дідусева казка, і бабусина колиска живуть у нашій пам’яті все життя.
Тому вирішили сьогодні влаштувати родинне свято, на яке запросили батьків, бабусь та дідусів наших учнів.
З давніх давен люди поклонялися матері, шанували і оберігали її, дарували любов, радість, тепло. Сьогодні на нашому святі ми будемо прославляти жінку, що подарувала кожному із нас найцінніше – життя. Ця жінка – Мама.
Учень:
Мама! Найдорожче слово в світі!
Де б не був ти, що б ти не робив,
Назавжди вона твій шлях освітить
Ніжність серцем, відданим тобі.
В дні важкі і в дні на щастя щедрі,
Не забудь: вона завжди – в тобі.
Тож живи, як мама, щиро й чесно,
І, як мама, світ оцей люби.
Ведучий: Перше слово, яке промовляє дитина, - це слово «мама». Слово «мама» зростає разом із дитиною; мамина рука гладить дитину по голові, ніжна мамина посмішка та ласка її очей завжди зігріває та підтримує. У найтяжчу годину стогоном вирветься з грудей тільки одне слово – як остання надія на порятунок: «Мамо!» - то подає голос душа, щоб мати захистила свою дитину. Слово «мама» - велике, найкраще слово.
Ведучий: Мамо! Наша берегиня. Тихою колисковою ти закликала до мене сон у дитинстві; навчила мене жити по совісті, берегла від ганьби. Я стою на колінах перед любов’ю і добротою, перед мудрістю й ніжністю твоєю.
Учениця: Мама – перше слово, вимовлене мною,
Мама – перша подруга моя,
Мама, все святе пов’язане з тобою,
Мамо, лиш у тебе вірю я.
Учень: Мама… Чи є на світі слово більш світле й ніжне? У матері і ласкаві руки, найвірніше та найчутливіше серце. У народі кажуть: «Як під сонцем квітами, так з матір’ю дітям».
Учень:А скільки б тобі не було років – п’ять чи п’ятдесят, - тобі завжди потрібна мати, її ласка, її погляд. Чим сильніша твоя любов до матері, тим світліше і радісніше твоє життя.
Ведучий: Мама… Закрий очі і прислухайся. І ти почуєш мамин голос. Він живе в тобі, такий знайомий, рідний. І коли станеш ти дорослим, завжди пам’ятатимеш мамин голос, мамині руки, мамині очі. Ніколи не забувай своєї матусі, особливо, коли до неї прийде старість.
Учень: Мені болить, коли матуся,
Що має дочок і синів,
Живе одна, мов та бабуся,
На схилі посивілих днів.
Працює в день, не спить ночами
І часто зрошує сльозами
Тверду подушку на зорі.
Скотину порає в дворі,
А вдень копає на городі.
Уста шепочуть: «Світе мій!
Як важко жить мені одній!
Одна – однісінька та й годі!»
Цим віршем нагадати хотів:
Шануйте, друзі, матерів!
Ведучий: Немає, друзі, нічого ліпшого над материнську любов. Про це йдеться в народній легенді. Був у матері єдиний син – добрий, гарний. Душу в нього вклала мати. По краплинці збирала росу для вмивання, найтоншим шовком вишивала сорочку. Виріс син ставний, гарний. Одружився з дівчиною небаченої вроди. Привів молоду дружину в рідну хату. Не злюбила та свекруху. Зненавиділа її. Боялась мати показатися невістці на очі, сиділа в сінях. А потім у сарай переселилася. Але й це не заспокоїло жорстоку. Каже вона чоловікові: «Коли хочеш, щоб я жила с тобою, убий матір, вийми з грудей серце і спали його ». Не здригнулася душа сина: так зачарувала його врода дружини. Каже він матері: «Наказала мені дружина вбити вас, мамо…А не послухаю – піде від мене». Заплакала мати й відповідає: «Ну що ж, синку, роби так, як велить серце». Пішов син з матір’ю в діброву, наламав сухого хмизу, розпалив вогнище. Убив матір, поклав серце в жар. Спалахнув сучок і тріснув, полетіла жаринка, вдарила сина в обличчя, обпекла боляче. Скрикнув той, закрив долонею обпечене місце. Стрепенулося серце материнське, що горіло на повільному вогні, прошепотіло: «Синочку мій рідний, тобі боляче? Зірви листок подорожника, ось росте біля вогнища, приклади до обпеченого місця. А до листка подорожника приклади серце материнське… Потім у вогонь покладеш!...» Заридав син, вихопив материнське серце, уклав його в розкраяні груди, облив пекучими сльозами. Зрозумів він, що ніхто й ніколи не любив його так гаряче й віддано, як мати. І такою величезною й невичерпною була любов материнська, таким усесильним було бажання бачити сина радісним і безтурботним, що ожило серце, загоїлась рана. Підвелася мати і пригорнула синову кудряву голову до грудей. Осоружною стала йому дружина – красуня, не міг він повернутися до неї. Не повернулася додому й мати. Пішли вони у двох степами широкими та й стали двома могилами високими. Тож недаремно кажуть у народі, що найсвітліша любов – материнська.
Пісня «Мама, мамочка»
Учень:
Голубіють очі батьківської хати,
І стежина в’ється двором до воріт.
Та по тій стежині вивела нас, мати,
На щасливу долю, у широкий світ.
Спасибі, мамо, за твоєї душі багатство,
За любов материнську святу.
Спасибі, мамо, за твою найласкавішу ласку
І найдобрішу твою доброту.
Ти для нас хотіла прихилити небо.
Щоб не знать ніколи смутку і невдач.
Не завжди слухняні ми були у тебе,
Дорога матусю, ти за все пробач.
Конкурс 2 «Спогади, спогади…»
Завдання для батьків
Класний керівник. Шановні батьки, я прошу вас повернутися в минуле і згадати час, коли ви тільки стали батьками. Для цього я проведу з вами інтерв’ю.
Запитання:
Може зараз заспівати?
Класний керівник: Так, саме в дітях – найбільше мами. Для мами її діти – найкращі у світі.
Дочка переймає від мами все, навіть звички. А син учиться в неї тих правив, що згодом стануть його життєвим кредо: ставитись з повагою до старших, не ображати слабших, учитися по-особливому ставитись до жінки.
Маму називають берегинею роду. Бо вона справді тримає його, леліє, зберігає для прийдешніх поколінь.
Мудрість матері – то родинна святиня. Завжди прислухайтеся до маминих слів, до її порад, дотримуйтеся правил вашої родини. Пам’ятайте, що недобре слово залишається в душі матері подряпинку на все життя, вибілює коси, розсипає зморшки на чолі. Даруйте мама радість, зігрівайте її своїм теплом, увагою, і коли виросте, ніколи не забувайте про неї.
Крізь дощ, крізь сніги і тумани,
Чи дороги туман обснує,
Приїжджайте частіше до мами,
Повертайтесь в дитинство своє.
Забувайте обов’язок, втому,
Не марнуйте дрібницями дні,
Приїжджайте до рідного дому,
Розвесняйте в нім душі свої.
Там ростуть чорнобривці і м’ята,
Де пройшли ваші дні золоті.
Лиш не можуть там вічними стати
Руки мамині – крила святі.
Класний керівник: Наші гості сьогодні – це матері наших батьків – наші дорогі бабусі. Це матері з великим життєвим досвідом, які виростили вже два покоління дітей. Ми низько вклоняємося й зичимо вам щастя в дітях і онуках.
Учень: Вимовляємо слово «бабуся» - і ввижається мені добра її усмішка, каре іскристе мерехтіння в очах, ласкаве звучання голосу. Я свою бабусю порівнюю з богинею, бо вона в мене свята. Я щаслива, бо вона в мене є.
Учень: Спасибі, рідненька, за недоспані ночі,
Вже діти великі й онуки ростуть.
А серце твоє молоде ще й досі,
І руки спочинку ніяк не зайдуть.
Учень: Бабуся й онук.
Бабуся внука колисає,
А внук ніяк не засинає.
Розповіла вже всі казки,
І віршики, і приказки.
Стомилася, та все співає.
А внук ніяк не засинає.
І враз в кімнаті тихо стало,
Мабуть, уже заколисала.
Та ні, знов пісенька луна.
Якась тонка і голосна.
Піду в кімнату подивлюся,
Щось наче голос не бабусі.
Зайшла – побачила дива:
Бабуся – спить, а внук співа!
(кліп про бабусю)
Класний керівник: Сьогодні в нас родинне свято, тому ми не залишимо поза увагою сильну половину людства: це дідусі та татусі.
Учень: Тато – голова сім’ї. Від уособлює силу і мужність, розум і витривалість, цілеспрямованість і впевненість. Адже саме ці риси ми спостерігаємо у наших татусів. І кожен хлопець хоче бути схожим на свого тата.
Учень: Усе в житті міняється і в’яне,
Усе мина, відходить назавжди.
Лиш батьківська любов ніколи не зів’яне,
Лиш татові слова зі мною назавжди.
Усе, що є в житті – то долі повеління,
А все, що є в мені – то батькове учіння.
Від батька в мене є терпіння і удача,
І розум, батьку мій, - це твоя добра вдача.
Люблю усе живе, що квітне і буяє,
Це, батьку, мабуть, я також від тебе маю.
Ти передав мені усе, що сам умієш,
І наділив мене усім, що сам ти знаєш.
Життя іде-бреде, квітує і згасає –
Науку цю твою я завжди пам’ятаю.
Нехай ідуть роки, і дні у мглі згасають,
А ти для мене є теплом землі – я знаю.
Твоє добро святе і людяність велика,
І відданість землі, і совість у душі –
Це те усе в тобі, за що я поважаю,
І голову свою тобі в уклін схиляю.
Демонтрація соціального ролику «Всім справжнім папам присвячується»
Учень: Так, батькова наука, передача умінь від батька до сина, батькова суворість і вимогливість, батькова людяність і стриманість ведуть людину по життю впевнено і терпляче. Здавна вважається, що батько – це захисник, годувальник. Батькове слово – закон. Як скаже батько, так і буде, бо він – голова сім’ї, зразок для своїх дітей. Кожна дитина хоче, щоб її батько був людиною сильною і справедливою, щоб був мудрий і мужній, але щоб водночас відчувати його доброту і лагідність.
Конкурс 3 «Зроби батьків щасливими»
Завдання для дітей
Максимальна кількість – 5 балів.
Миру і щастя дому вашому,
Сім’ям вашим, роду вашому.
Миру і щастя Землі, по якій ви ходите!
Хай же будуть ваші руки сильнішими,
А душі зрячими.
Хай поруч з матір’ю завжди йтиме батько!
Хай кожна дитина, яка проходить
У цей світ, матиме два крила
Не для того, аби літати,
А щоб впевнено ходити по землі.
Хай Бог оберігає вас від злого,
Хай світить сонце і колосяться жита!
Будьте завжди щасливі і здорові
На многії і многії віка!
(Наводяться зразки відгуків дітей про тата)
(Звучить пісня «Тату, таточку»)
Класний керівник: Найбільше щастя для мами і тата – ваше щастя, ваше життя. Якщо люди вважають дитину недоброю людиною – це велике горе для батьків. Народна мудрість говорить: «Три нещастя є в людини: смерть, старість і лихі діти». Старість – невідворотна, смерть – невмолима, перед цими нещастями ніхто не може зачинити двері свого дому. А від лихих дітей можна дім зберегти, як від вогню. І залежить це не тільки від ваших батьків, а й від вас самих. Бути хорошими дітьми означає не допустити
, щоб життя батька й матері було отруєне вашими поганими вчинками. Умійте бути добрими в думках, у почуттях, у діях. Бережіть здоров’я ваших батьків. Пам’ятайте, що ранню старість та хворобу батькам приносять не тільки праця, втома, а й сердечні хвилювання, переживання, тривоги, прикрощі. А найбільше вражає батьків дитяча невдячність, байдужість. Кажіть своїм ненькам ласкаві слова щогодини й щохвилини, бо хто ж боронить від усіх бід та й від самого себе? Недарма в народі мовиться: болить у дитини пальчик, у матері – серце.
Учень: Хай дороги стеляться крилато.
Будуть чисті, рівні, як струна.
А добро хай обминає хату,
Як не обминає світ весна.
Учень: Коли мова йде про дідуся, то перед очима постає знайома постать, усміхнене зморшкувате обличчя, вкрите інеєм волосся, жилаві, працьовиті руки. Пригадаю, як часто ми ходили на рибалку й обоє раділи моїй першій впійманій рибині. А скільки дідусь знає казок, прислів’їв, приказок. Він завжди знайде вихід із будь-якої ситуації, допоможе порадою.
Я дуже люблю і поважаю свого дідуся.
Учень: За ніжне серце, за щиру турботу,
За вірне бажання добра вам усім.
Ми дякуємо Бога. Що ви у нас є,
Хай силу й здоров’я Господь вам дає.
(колаж з фото батьків, бабусь і дідусів, які принесли учні)
Класний керівник: Ми сьогодні почули багато слів в адресу самих рідних людей. Кажуть, кожне покоління переживає любов батьків і невдячність дітей. Давайте станемо винятком! Уже сьогодні підійдіть до своїх батьків, обніміть і поцілуйте, скажіть як ви їх любите. Упевнена: щира посмішка на їхніх обличчя буде для вас найщирішим дарунком, бо батьківська любов – воістину диво. Диво, що рятує світ.
Шановні батьки. Ваша повсякденна турбота і невтомна праця, ваша любов благословляють дітей у дорогу життя. Здоров’я і щастя вам, наші любі! Низький уклін.
1