Свято "Прощавай Букварику - ти наш перший друже !"

Про матеріал

Сценарій свята у першому класі

Мета: повторити алфавіт, закріпити знання про букви. Виховувати у дітей любов до книги, як до джерела знань, формувати інтереси до читання. Переконувати, що добросовісне навчання в школі – обов'язок кожного громадянина нашої Держави.

Перегляд файлу

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сахно Олена Валеріївна

вчитель початкових класів

 Широкобалківської ЗОШ І – ІІІ ст.,

спеціаліст «Вищої категорії», Старший вчитель

 

 

 

 

 

 

ПРОЩАВАЙ БУКВАРИКУ

 Святково прибрана зала квітами , буквами, кульками.

 

 1-учень.

В небі сонечко сіяє,

Заглядає в перший клас,

І воно, напевне, знає,

Що сьогодні свято в нас!

2.Над  Херсонськими степами

Тихим ранком

Зайнялась зоря,

Бо в  Широкобалківській нашій школі

Славне свято Букваря.

4-учень.

Нам трішки сумно, трішки шкода -

Прощання надійшла пора.

Букварик - наша перша книга,

Друг і порадник школяра.

Його шанує й дуже любить

Уся весела дітвора.

Учитель. Минуло 8 місяців від того дня, як діти вперше прийшли до школи.

За час навчання у 1 класі:

- вивчено 33 літери українського алфавіту.

- списано в зошитах багато десятків сторінок.

- загублено 5 поганих звичок, 27 ручок, 100 олівців, 15 гумок, 30 ґудзиків.

- над важкими задачами «поламано» 5 голів, зламано 2 стільці, порвано 4 ранці,

5 штанів.

- у шкільному коридорі набито 4 шишки.

- класи живуть цікаво і не збираються зупинятися на досягнутому.

 

Більшість із дітей не знали всіх букв і не вміли читати, проте зараз усі наші діти читають. Своїм умінням діти завдячують буквареві. Це книга, з якої починали всі. Це перша сходинка у великий світ знань.

5.Я прийшов до школи вчитись,

Бо поставив за мету:

Скоро стану президентом,

Тільки трохи підросту.

 

6.Я також прийшов учитись,

Бо вже вирішив давно:

Буду, мабуть, футболістом,

А, можливо, зіркою кіно.

7.Поки ще казати рано,

Може в бізнес я піду,

Чи фотомоделлю стану,

Як за ростом підійду.

8.Я банкіром хочу стати ─

Полюбляю рахувати.

9.А я буду депутатом,

Бо люблю голосувати.

10.А я в лікарі

Після закінчення школи

Всім робитиму уколи.

11.А я в письменники подамся,

Або, навіть, в моряки.

12.А я вчителькою стану ─

Буду вчити малюків.

14.Мріємо! Мріяти не рано!

Кажуть, роки швидко мчать.

Якщо будемо старанні,

В школі нас всього навчать.

 15. Свято наше вже триває,

                А Букварика немає.

                Тож давайте погукаєм

                 Та із святом привітаєм.

  16.  Букварику, наш любий друже,

                         На тебе всі чекають дуже.

                          Завітай до нас на свято. Чекають гості  і малята.

Діти (гукають).

«Букварику!»

Лунає музика – вбігає Незнайко.

1.Незнайко.

Ой! Ой! Ой! Насилу врятувався!

Учитель.

Що це за несподіваний гість? Ви його впізнали?

2.Незнайко.

Добрий вечір!

Учитель.  Який вечір? Адже зараз день!

3.Незнайко.

А я й не знаю чи вечір, чи день?

Учитель.

А чому це ти так кричав?

4.Незнайко.

Та то я від злодія тікав!

Учитель.

Від злодія? Від якого?

Незнайко.

Від звичайного, який хотів вкрасти мій капелюх!

5.Учитель.

Твій капелюх? А навіщо він йому?

6.Незнайко.

Як це навіщо? Ви хіба не знаєте? Чим більший капелюх, тим розумніша голова!

Учитель.

Ой, Незнайко! Не сміши нас! У тебе розумна голова? Ось ми зараз перевіримо, що ти знаєш та вмієш! (показує  літеру «К»). Яка це літера?

7.Незнайко.

Пів жука.

Учитель.

А точніше?

8.Діти.

Літера «К».

Учитель. (показує літеру «О»).

А оце?

9.Незнайко.

Та це кругле яйце!

Учитель  А ви, діти, як вважаєте?

Діти.

Це літера «о».

Учитель.

Ну, що ж, Незнайко, нам тебе шкода! Літер ти не знаєш, читати не вмієш.

10.Незнайко.

Хто? Та я всі книжки давним-давно перечитав. Ось послухайте! Я знаю казку про те, як Капітошка втік від діда й баби. А ще про те, як дід загубив шкарпетку...

 

Учитель.  Усе ти, Незнайку, переплутав! Таж ці казки навіть зовсім маленькі дітки знають. Послухай доброї поради: записуйся до школи. Тут тебе навчать читати, та й іще багато цікавого ти зможеш дізнатися, і станеш такий розумний, як наші дітки. А тепер послухай, як добре наші учні знають казки.

Учитель зачитує уривки з казок, а діти кажуть їх назви.

Учитель.

На городі, що за черга

Дід і баба тут стоїть.

Тягнуть щось перед собою

І не витягнуть ніяк. (Ріпка)

     Ти впізнаєш вмить її

Одяг весь у попелі,

Мачуха все лається,

Сестри насміхаються. (Попелюшка)

Маленьке, сіреньке,

Біди наробило:

Щось біле, кругленьке,

Хвостиком розбило.

Сумує і плаче бабуся,

Дідусь витирає сльозу,

А курочка кудкудаче:

„Я вам золоте знесу... „ (Курочка Ряба)

В'ється річка невеличка

Хлопчик у човні сидить.

З берега матуся кличе,

Щоб обідом пригостить.

І вгадать цього героя

Справа зовсім не складна.

Казка ця усім відома     Про кого вона? (Про Івасика Телесика)

Хто кругленький і смачненький,

Із віконця скік та скік.

Втік від баби та від діда

До лисички на язик? (Колобок)

          Музична казка «Теремок»

11.Незнайко.

Ну гаразд, ви мене переконали.

 

 

Учитель.

Проходь Незнайко до нас на свято.

Учитель.

Діти, а тепер давайте запросимо Букварика на свято.

       Звучить пісня «Букварик». Входить Букварик

1.Букварик.

Добрий день, шановні друзі! Нарешті я до вас добрався! Я дуже радий усіх вас бачити.

Я - Букварик вам відомий,

Дуже гарний, кольоровий,

Залюбки всіх вчу читати

Нема часу спочивати.

Кожен рік мене гортають

Ніжні пальчики нові.

Нехай розум здобувають

Любі діточки малі!

Щиро з усіма ділюся

Не шкодую своїх знань:

Безліч хитрих і цікавих маю для малят завдань.

                                                          Звучить музика Баби-яги. Вибігає Баба-яга з мітлою.

1.Баба-яга. Я летіла на мітлі,

Щоб на святі буть мені!

Свою ступу розтрощила,

Сильно ноги намочила.

Я страшенно поспішала,

Спати довго не лягала,

Довго-довго готувалась

Й врешті-решт сюди дісталась.

(Принюхується.)

Фу-фу-фу! Букварський і школярський дух чую! Ага!

(Розглядає всіх, потім підбігає до Букварика.

Ну, нарешті ти попався!

Я люблю таких пухкеньких,

Гарних, смачних, чепурненьких.

Ох, тепер вже не стерплю,

Швидко тебе проковтну.

 

 

Учитель.

Ти Бабусю, почекай

Букварика не ковтай.

Краще з нами ти пограйся,

Весело порозважайся,

А ми тебе не забудемо і на святі добрі будемо.

2.Баба-яга.

Добре! Якщо ви такі розумні, то ось вам завдання. Допоможіть мені римувати і складати вірші. Я буду говорити, а ви додавати «І ми!».

Я сьогодні рано встала... (І ми!)

Чисто все поприбирала... (І ми!)

Каву чорну заварила... (І ми!)

Кицьку нею отруїла... (Не ми!)

Ох! Які ви неуважні... (Не ми!)

З усіма тепер вітаюсь... (І ми!)

Щиро всім я усміхаюсь... (І ми!)

Всім я друзям помагаю... (І ми!)

Цвяхи в крісло забиваю... (Не ми!)

3.Баба-яга.

Ну, добре! Я Букварика відпущу, якщо ви дозволите мені залишитися на святі.

Учитель.

Бабусю-ягусю! Залишайся з нами, і ти не лише почуєш, які ми розумні, а й побачиш, як ми вміємо танцювати і співати.

2.Букварик.

Зі мною  прийшли мої  помічники.(тричі плескає в долоні)

Це - літери відомі

І кожному знайомі.

17. Букви А і Я.

Нас 33, нас 33.

У нас міцна сім'я.

Складаємо слова нові

Від  А до Я.

      Гра «Слова розсипались».

Учитель.

А зараз давайте покажемо Букварику, як ми вміємо нові слова складати.

Зберіть слова «школа», «свято», «буквар».

(діти-літери стають в порядку розташування літер в загаданому слові)

Учитель.

Молодці, із цим завданням упорались.

3.Буквар.

Бачу, букви вам відомі,

З ними добре ви знайомі!

Але все ж для порядку

Загадаєм вам загадки.

Сіла мишка у куточок,

З'їла бублика шматочок,

і тоді від бубличка

Залишилась буквочка. (Буква С)

Що стоїть посеред Землі? (Буква М)

Що стоїть посеред Києва? (Буква Є)

Назвіть на букву З слівце.

Підказую: є в роті це. (Зуби)

Назвіть ім'я на букву Я! (Яна, Яків, Яр)

А чи є між вас дитина,

Що назве на Ж тварину? (Жираф, жаба)

 Вона далеко не втече;

Тварина ця на букву Ч. (Черепаха)

Продукт, найкращий на землі,

На Х - завжди він на столі. (Хліб)

4.Букварик.

Бачу які в нас діти?

Вміють все вони робити.

Та мені доповіли — й кумедні випадки були.

                                                                                                    Діти читають гуморески.

18.Оце учитель!

- Мамо, уяви: наша учителька ніколи не бачила коней.

- Як це так?

- Сьогодні в школі було малювання. Я намалював коня, а вчитель підійшов і запитав: «Що це таке?»

19.Важка задача

- Скажи,Петрик, скільки мама заплатить за 2 кг яблук, якщо кілограм коштує 2 карбованці?

 Не знаю! Моя мама завжди торгується.

 

 

Учитель.

Дякуємо тобі, Букварику, за веселі ігри й загадки. Нам з тобою було дуже весело, але сьогодні ми повинні попрощатися. Діти хочуть тобі сказати на прощання кілька слів.

Пісня «Букварик друже наш»

           Учні передають Буквар з рук у. руки і говорять.

21.- учень.

Любий Букварику!

Першая книжко!

Хочеться навіть

Плакати трішки.

22-учень.

Разом з тобою

Ми підростали.

Слово найперше

Тут прочитали.

23- учень.

Я сторіночку останню

В букварі перегорну.

Свою друга на прощання

Я до серця пригорну.

24-учень.

Букв спочатку ми не знали,

Мами нам казки читали.

А з тобою подружились —

І самі читать навчились.

25-учень.

Букви всі, від А до Я,

Дуже добре знаю я.

Далі я навчатись буду,

А Букварик не забуду.

27-учень.

Прощавай, Букварику.

Наш найперший друже

Учні (разом).

Ми тобі, Букварику,

Дякуємо дуже!

 

5.Букварик.

Дякую за слово гарне Та сумуєте ви марно...

Учитель.

Але ми з дітьми вдячні не лише підручникам. Від першого вересня і до сьогоднішнього дня поруч із нами були також  батьки. Вони допомагали своїм синочкам і донечкам вчитися.

28.Вам, шановнії батьки,

«Спасибі» хочу я сказати

За допомогу у навчанні,

старанність, витримку, любов.

29.За те, що вчились рахувати,

старанно букви всі писати

Та гарно - гарно малювати.

30.Це перший крок!

Попереду - ще 10 років!

Отож, навчайтеся, батьки,

І кожен день робіть уроки!

31.Цілий рік ми так трудились!

Навіть трохи притомились.

Час настав і відпочити,

Нас чекає довге літо!

Ми бажаємо вам :

(діти, кажучи побажання, ставлять квіточки з відповідною буквою на «поле побажань»)

 

33--А - активності творчої.

34 - В - віри розсудливої.

35 -Д - достатку життєвого.

36 - Є - єдності сімейної.

37 - Ж - життя безкінечного.

38 - З – здоров’я безмежного.

39 -К - кохання взаємного.

40 - М - мрії здійсненої.

41 - Н - наснаги професійної.

42 - П - посмішки чуйної.

43 - Р - радості світлої.

44- Т - теплоти родинної.

45 - У - успіху великого.

46 - X - хліба цілющого.

47 - Ч - чарівності приємної.

48 - Щ - щастя невичерпного.

49 - Я - ясності майбутньої.

6. Буквар:Діти як добре у вас на святі!

Я радий, що це свято на мою честь.

Я полюбив вас і пишаюся вами.

Але настав час нам прощатися.      

50- учень    .Перший клас, перший клас,

рік тому зустрів ти нас.

Скоро підем в клас наступний,

Вітер хай нам дме попутний.

Учитель.Прощання — це, мабуть, завжди сумно, залишається щось зна­йоме, рідне, миле, легке. А попере­ду — невідоме, незнайоме, нові від­криття, нові знання, нові друзі. Наше прощання з Букварем також сумним не буде, бо це — святкування перших досягнень у навчанні, а попереду у вас багато шкільних років, цікавих уро­ків.

 Але в житті кожної людини най­кращим і найпам'ятнішим завжди за­лишається перший клас.

І на згадку про наше свято я хочу вру­чити нашим першокласникам свідоцтва про закінчення 1  класу

Вручення    свідоцтв.( музика вручення)

Вам, шановнії батьки,

 «Спасибі» хочу я сказати.

 За допомогу у навчанні,

 Старанність, витримку, любов.

 За те, що вчились рахувати,

 Старанно букви всі писати

 Та гарно-гарно малювати.

 Це перший крок!

 Попереду ще одинадцять років

 Отож навчайтеся, батьки,

 І кожен день робіть уроки!

Дорогі діти! Шановні гості! Наше свято добігає свого завершення. Ми щиро вдячні тим, хто завітав на наші перші жнива. Сподіваюсь, що зібрані зернятка знань про­ростуть рясним урожаєм у май­бутньому, а тепло сьогоднішнього свята залишиться в серцях наших дітей — назавжди!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
22 січня 2018
Переглядів
1886
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку