Свято " Світ професій "

Про матеріал
Сценарій свята " Професії" у якому поглиблюється уявлення учнів про різноманітність професій, про важливість і значення кожної з них, розширюються знання дітей про професії свої батьків. Діти усвідомлюють, що добробут нашої країни і всіх громадян примножується працею.
Перегляд файлу

Усний журнал « Світ професій »

 

Мета:

- поглибити уявлення учнів про різноманітність професій, про важливість і значення кожної з них, розширити знання дітей про професії свої батьків.

Розвивати допитливість, зв’язне мовлення, Виховувати сумліннне ставлення до праці, повагу до людей праці.

Тип проекту:

 

  • довготерміновий, частково – пошуковий.

Очікувані результати:

  • діти усвідомлюють, що добробут нашої країни і всіх громадян примножується працею;
  • в майбутньому  школярі, прагнуть сумлінно працювати;
  • розвивається працьовитість школярів, віра у свої сили та бажання здобувати знання.

Обладнання:

  • народні прислів’я про працю, художня література про професії, виставка емблем, присвячених професіям, слайдова презентація « Світ професій ».

Попередня підготовка:

  • збір інформації, перегляд літератури, сторінок Інтернету;
  • збір малюнків, фото з теми;
  • обговорення матеріалу і написання  творів «Ким мрію я бути».

 

 

 

 

Хід свята

Учитель. Здавна відомо, що батьки для дітей є взірцем у житті, еталоном чистоти, доброти, порядності. Вони намагаються бути схожими на них. Адже від батьків діти успадковують все найкраще: характер, здібності й, нарешті, - талант. Талановиті батьки - талановиті діти!  А зараз ми помандруємо у світ професій наших батьків .Нам цікаво було дізнаватись все більше про професії наших мам, татусів, навіть бабусь та дідусів.

-Отож,  почнемо .

(Сценка «Яка професія найважливіша» - виконують учні)

Діти сперечаються.

Учень 1:- Яка професія  потрібніша та найважливіша?

Учень 2:- Звичайно, лікар! Я увесь минулий рік хворів та хворів, ангіна та ангіна, а лікар назначив правильне лікування. І от я тепер завжди здоровий.

Учень 3:- Ні, найпотрібніший – учитель! Він нас навчає і читати, і писати, і рахувати.

Учень 4:- А от і не вчитель! Найважливіші пожежники! У наших сусідів ледь будинок не згорів. Мешканці бігають, метушаться, нічого не можуть зробити. А приїхали пожежники – враз вогонь погасили!

Учень 5:- А я вважаю, що найголовніша професія комбайнера!

Учень 6:- А я думаю, що міліціонера!

Учень 7:- Та ні, головна професія – науковця. Без науки ніяких винаходів  ми не зробим!

Учень 8:- Зачекайте, зачекайте! Я скажу свою думку! Ви ніколи не вирішите, яка професія головна. Та це й не дивно, тому що нема на світі головної професії, всі професії важливі!

Учитель. Сьогодні ми проведемо розмову про різні професії. Але спочатку скажіть, будь ласка, звідки на Землі взялися будинки,  машини, одежа, меблі?

Учні. Їх створили люди.

Ведуча.

Хто нам шиє черевики
І маленькі, і великі?
Хто будинки збудував?
Залізницю хто проклав?

Ведучий.

Хто зробив для школи парти,
Хто книжки друкує, карти?
Хто кує метал для плугів,
Шиє нам пальто та брюки?
Відгадали ми: майстри
Трудяться для нас завжди.

Інсценізація пісні « Грицю , Грицю до роботи …»

Учитель. Нічого не з’являється у світі без труда. Усе, що нас оточує, - від складних механізмів до простих іграшок, від великих будинків до маленьких ґудзиків, це творіння людських рук.

Незнайко. Друзі, привіт! А про що ви тут розмовляєте?

Учитель. Добридень, Незнайко! Сьогодні у нас свято професій.

Незнайко. А що таке професія?

Ведуча. Ой, Незнаєчку, нічого ти не знаєш! Професія – це фах людини, назва того чи іншого виду праці. Чи відомі тобі таки слова: «будівельник», «кухар», «водій», «продавець»,  «учитель».

Незнайко. Звичайно, відомі. То все це – різні професії?

Ведуча. Так. Світ професій дуже великий: їх налічується близько шести тисяч. Існує кілька класифікацій , а найпоширенішою є за предметом праці. Сідай зручніше і дивись.

Учитель . Першу яку ми хочемо вам представити це «Людина - природа»  усі живі організми, корисні копалини, вода, земля є предметом їхньої праці .

1 учень

В саду працює садівник: дерева обгортає,

Кущам він форму придає, троянди поливає.

Створив він затишок в саду, охоче я туди іду.

2 учень

А їсте ви паляницю,
Калачі смачні їсте –
Не забудьте уклонитись
Хліборобові за все!

Учитель А тепер я пропоную пограти у цікаву гру. Я буду називати слова, що означають їстівні або неїстівні речі. Якщо назву те, що можна їсти, плескайте у долоні, якщо те, що не можна їсти – тупотіть ніжками.

(яблуко, сметана , стіл ,цукерка , ліжко , лампочка , абрикос ,цибуля , тарілка, пиріг ). Чудово , молодці !

 Учитель . Переходимо до наступної класифікації  це «Людина - техніка» технічні системи, машини, види енергії є предметом саме їхньої праці .

1 учень

Батько в мене – будівельник,

Він новий будує дім.

Коли вирасту, то сяду

В кран підйомний поруч з ним.

2 учень

Хто за рух відповідає,

розклад поїздів складає?

Залізничник, мій дідусь,

 в нього я порядку вчусь.

3 учень

За кермом я цілий день,
Всі шляхи мені відкрити.
Знаю безліч я пісень,
Відгадали, хто я, діти?(водій)

Учитель . Проподую дізнатися чи добре ви знаєте прислів’я про працю ? Ваше завдання продовжити речення .

Маленька бджілка, але й та… (працює)

Праця людину годує, а… (лінь марнує)

Що посієш, те й… (пожнеш)

Зробив діло —… (гуляй сміло)

Тяжко тому жити, … (хто не хоче робити)

Учитель . Третя класифікація « Людина – людина » , предметом праці є групи людей , колективи .

1 учень

У садочку вихователі, як бабусі, і  матері:

Нагодують, погуляють, спати діток повкладають,

Почитають нову казку, подарують свою ласку.

2 учень

З понеділка по суботу

ходить лікар на роботу.

Якщо раптом захворію,

може вийти і в неділю.

Він мені призначить ліки,

перевірить горло, ніс,

Скаже їсти борщ і кашу,

щоб одужав я й підріс! 

3 учень

До перукаря  ходила,

 Модну зачіску робила.

Волосся стало чепурне –

Ви не впізнаєте мене!

Учитель . А тепер перевіримо , які професії знаєте Ви ?Для цього вам потрібно відгадати загадки .( Слайдова презентація)

***

Він, як лікар Айболить,
Знає що і де болить,
Кличуть фермер і свинар,
— Порятуй… ВЕТЕРИНАР!

***

Зникло світло, що робити?
По кімнаті як ходити?
Мама каже: «Без істерик,
Допоможе нам… ЕЛЕКТРИК».

***

Хто людей з біди рятує
І хвороби всі лікує -
Призначає процедури
І таблетки, і мікстури? ЛІКАР

***

Літаком керує вправно
Коли навіть в небі хмарно,
Посміхається з висот
Найхоробріший… ПІЛОТ.

***

Професії (це кожен знає)
Важливішої немає!
Він — наставник і навчитель,
Мудрий, приязний… УЧИТЕЛЬ.

***

Як прикрасу оновити?
Треба майстра попросити!
Сяє перстень краще зір!
Допоміг нам… ЮВЕЛІР.

***

Він дізнається для нас
Про Китай і про Канзас,
Про найдовший в світі міст
Розповість нам… ЖУРНАЛІСТ.

***

Як рубанком дошку чистить,
Летить стружка золотиста.
З-під рук майстра той-же колір.
Як цей майстер зветься?.. СТОЛЯР

***

Всім відомо, що давно
Люди винайшли кіно,
Слід вам знати, що тепер,
Головний там… РЕЖИСЕР.

***
Золоті у нього руки:
Робить зачіски й перуки,
Підстриже і пофарбує,
Гарний настрій подарує. ПЕРУКАР

Учитель . Четверта класифікація «Людина – знакова система» . Основними предметами праці є цифри, формули, схеми .

1 учень

Бухгалтер -цифровий король.

Він любить точність і уважність,

Порядок строгий і контроль

Та почува відповідальність.

2 учень

Йде по місту листоноша,

У руках — важлива ноша:

І листівки, і листи...

Треба вчасно рознести

І газети, і журнали,

Щоб раділи та читали.

Листоношу ждуть, як свято

Всі дорослі та малята...

Вчитель . І остання , п’ята це «Людина – художній образ» . До них відносяться художні образи, твори мистецтва та літератури .

1 учень

Нам фото на пам’ять фотограф зробив,

І нашу родину він там відтворив.

Нехай дуже швидко минають роки,

На фото родинне дивлюсь залюбки. 

2 учень

Художник чудові картини малює,

В музеї милуююсь пейзажами я,

Там рідна природа, річки і долини,

Лани золоті, Україна моя! 

Гра « Вгадай хто?»

Умови гри: учні із зав’язаними очима повинні вгадати для якої професії потрібно той інструмент, який вчитель дасть у руки.

( гребінець – перукар; м’яч – футболіст; хліб – пекар; каструля – повар, модель машини – шофер, шприц – лікар і т. д.)

Учитель . А зараз , пропоную послухати ким мріють стати учні нашого класу.

  1. Погляньте, скільки сонця в моїй мрії – 
    Немов кульбабки й промені ясні. 
    З дітьми лишитись серцем я волію, 
    Мені малеча мариться вві сні. 
    Я неодмінно стану педагогом,
    Щоб дітворі показувать дива, 
    Щоб провести на світлості дорогу, 
    Де добра казка в барвах ожива.

 

  1. В моїй родині кожен вірить. 
    Я мрію вирости банкіром, 
    Бо завше в виграші, у плюсі – 
    Старанно і багато вчуся. 
    Мені навчання до душі, 
    Багато часу в мережі 
    У віртуальності прострацій 
    Шукаю гідних інформацій. 
     
  2. Як швидко лине час, 
    Занадто швидко. 
    Покину рідний клас, 
    За мить, улітку. 
    І ВУЗ культури та мистецтва
    До мене гомоном озветься. 
    Студентом стану я по праву 
    Й дизайнерську освою справу. 
    Моделі, сукні і покази 
    Мене прославлюють відразу. 
    Сама в моделі я подамся 
    І моді з славою віддамся. 
    Я є найкраща поміж всіх, 
    Троянди сиплються до ніг…

 

  1. Я є еколог в сутності та мрії. 
    Усе, що можу, для землі роблю. 
    Хай свіжий вітер по Вкраїні віє, 
    Я так природу сонячну люблю. 
    За рік піду навчатися до Агро, 
    Моя професія намітить новий план. 
    Створю вже зараз я найбільше благо – 
    Екологічний дійовий десант.

 

  1. Я маю все: родину і навчання, 
    Ім’я батьків, що знає вся держава. 
    Я від народження – політик, без вагання 
    Піду в найтяжчу та цікаву справу. 
    В мені палає прагнення реформи, 
    Життя людей подібне на багаття. 
    Законом стану, не порушу норми, 
    Для мене ціль життя – народовладдя!

Учитель. І на останок  зіграємо в гру « Добавлянка »

Трактор водить …(тракторист).

Електричку…(машиніст)  .

Стіни фарбував …(маляр).

Меблі вистругав …(тесляр).

В шахті трудиться …(шахтар).

Пошту нам привіз …(поштар).

Цілий день нам  шиє …(швець).

Хто все знає - … (молодець).

Ведуча.

Спитай у тата і у мами,
Які професії у них.
Професій різних є чимало,
Сповна їх вистачить на всіх!
Та є одна поміж професій,
Якої вчаться всі в житті,
Вона для кожного найперша,
Якої вчитимешся й ти!

Ведучий.

Учитель, лікар  чи геолог,
Письменник, слюсар чи кресляр –
Всі називають головною
Одну професію – школяр!
Бо всім відомо, що без школи,
Без знань, що мусиш там набути,
Не станеш у житті ніколи
Тим, ким в дитинстві мрієш бути!

Музика.Флешмоб

Учитель. Друзі, сьогодні ми поговорили лише про кілька професій. Але гадаю, ви погодитеся зі мною, що всі професії важливі й необхідні. Сподіваюся, що ви оберете професію, якій присвятите все життя і серце.

От і закінчилося наше свято професій. Дякуємо, до побачення.

 

 

docx
Додано
21 березня 2019
Переглядів
2825
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку