Свято "зима чарівниця"

Про матеріал
Мета :навчальна: поглибити знання про зиму, її ознаки, повторити назви зимових місяців; розвиваюча: розвивати мовлення, фонематичний слух, пізнавальну активність, мислення, вміння концентрувати увагу, класифікувати, систематизувати на наочній і вербальній основі; виховна: виховувати любов до природи, інтерес до навчання.
Перегляд файлу

Тема: Зима – чарівниця!

Мета заняття:

навчальна: поглибити знання про зиму, її ознаки, повторити назви зимових місяців;

 розвиваюча: розвивати мовлення, фонематичний слух, пізнавальну активність, мислення, вміння концентрувати увагу, класифікувати, систематизувати на наочній і вербальній основі;

виховна: виховувати любов до природи, інтерес до навчання.

Обладнання: мультимедійна установка, комп’ютерна презентація «Зима – чарівниця!», аудіо запис, роздатковий матеріал.

Зміст заняття

І. Організація початку заняття.

- Діти, давайте пригадаємо як себе поводять виховані діти.

Доброго ранку! Доброго дня!

Треба вітатись чемно щодня

Усмішку людям треба давати

Доброго ранку! –всіх привітати

- Я зачитаю правила поведінки, а ви говоріть так чи ні:

• На уроці можна вставати і ходити по класу. (Ні)

• Треба піднімати руку якщо хочеш щось сказати чи запитати? (Так)

• Не можна заважати товаришу товаришам. (Так)

• Можна галасувати, кричати. (Ні)

ІІ. Повідомлення теми заняття

- Сьогодні у нас незвичайне заняття

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну цікаву, країну чудову,

Де наша уява чекає нас знову.

Тож мерщій рушаймо в путь,

Щоб у неї зазирнуть

- Діти я пропоную вам відгадати загадку, і дізнатися яка буде тема нашого сьогоднішнього заняття.

 

Трійка, трійка  прилетіла.

Скакуни в тій трійці білій

В санях тих сидить дівиця,

Білокоса,білолиця

Рукавом махає,

Сріблом все вкриває. ( зима)

 

- Отже тема нашого заняття: «Зима – чарівниця!»

ІІІ. Основна частина.

1. Вправа «Щось тут не так». (Розвиток уваги, мислення.)

Помилки бувають різні:

І маленькі, й дуже грізні.

Щоб в житті їх не робити,

Будем зараз їх ловити.

Взимку в полі все цвіте –

І волошки й жито.

Гріє сонце золоте –

Ласкаво і привітно.

Морозець щипає щічки

Кличе дітлахів до річки

Щоб купатись і пірнати

І під сонцем засмагати.

 

- Діти чи почули ви помилку у віршику? Зима вона яка?

 

 

Погляньте на нашу красуню зиму! Скоро вона вкриє землю снігами, дерева інеєм, льодом скує річки. Дуже гарно і красиво в таку пору року!

Діти, а за що ви любите зиму?  ( календар природи)

А які зміни в природі відбуваються з приходом зими? ( календар природи)

 ( дерева сплять, немає квітів і трави, не ростуть рослини, тварини зробили запаси, деякі лягли спати - ведмідь, їжак, борсук, ящірки, змії, павуки. Птахи відлетіли у теплі краї. Вся земля вкривається снігом. )

 

 

  2. А зараз я вам хочу розповісти легенду про сніг. Легенда – це невеличкий твір, трохи схожий на казку, але казки мають вигаданий сюжет, а в основі легенди лежать реальні події описані в казковій формі.

 

ПРЕЗЕНТАЦІЯ

Одного разу з’явився сніг. Він не мав кольору і коли була зима, то люди його не бачили. Пішов він до фіалки, та й каже:

— Фіалко, дай мені свій гарний фіолетовий колір, щоб я був такого ж кольору.

А фіалка відповідає:

— Цей колір тільки мій і я не хочу щоб його мав хтось інший.

Пішов сніг далі шукати собі колір. Довго він блукав і натрапив на троянду, каже:

— Трояндо, в тебе такий колір, як у королеви! Чи можеш ти зі мною ним поділитися?

— Вибач, але якщо ти будеш мати мій колір, то всі будуть захоплюватися не лише моєю красою, а й твоєю, тому я не дам тобі свого кольору.

Ще в багатьох рослин просив кольору сніг та ніхто з ним не поділився. Пішов сніг з поганим настроєм до лісу. Зустрів його підсніжник та й питає:

— Чому ти такий сумний?

Сніг розповів свою історію про пошук кольору, а коли закінчив, то підсніжник запропонував йому свій колір. Сніг був дуже вдячний квітці і коли він взимку випадає, то зігріває підсніжник в знак подяки.

 

 

Діти, а що за трійка скакунів на яких прилетіла зима? Хто здогадався?

( Так, це зимові місяці: грудень, січень, лютий). Погляньте на наш календар природи. Повторимо разом назви місяців.

 

Грудень рік кінчає, зиму починає. Зима розпочинається  1 грудня, і в народі цей місяць назвали «першозимник», студень. В цьому місяці дні найкоротші, а ночі найдовші. Тому його ще називали «ніч року». 
Грудень - від слова груддя. Після осінніх дощів розтоптані возами грунтівки замерзали. Їздити такими дорогами було важко - заважали замерзлі грудки. 
Кожна грудочка землі перетворювалась  на міцну грудку. 

Що ви запам’ятали про цей місяць?

 

Січень — найсуворіший з усіх місяців. Славиться  він тріскучими морозами й сильними завірюхами. Українська назва цього місяця походить від слів  «січе сніг». Січень - середина календарної зими, її верхівка. Свою назву місяць дістав  за тріскучі морози і люті хуртовини.
У народі відомі й інші назви цього місяця:  «студень»,«сніговик», «тріскун»,«льодовик». 

Лютий — останній місяць зими. Зимі пора відступати, але вона хоче втримати свої права, тому лютує снігопадами та морозами, дошкуляє вітрами та завірюхами. Цей місяць люту вдачу має. Лютий лютує, бо красну весну чує. У народі цей місяць називали: крутень, зимобор.

3. Творча гра « Вдале слово »

  • Мороз у лід озера кута, зима, тоді всі кажуть,…. ( люта).
  • Зима! Зима! Усякий знає, вона холодною буває.

     Летять, кружляють, як пушинки, легкі… ( білесенькі сніжинки ).

  • От випав сніг! Яка обнова! Зима тоді така… ( чудова).
  • Міста чистенькі, білі села – зима і радісна, й…. ( весела ).
  • Кружляють вальс сніжинки ніжні, зима пухка і … ( білосніжна).
  • Вона буває і серйозна; суха, і вітряна, й … ( морозна).

 

4. Зиму ще називають веселою .( Малюнки на дошці)

 В народі говорять: "Зима прийшла і празничків привела”. І дійсно: взимку майже щодня – свято. І дійсно: взимку майже щодня – свято. Жодна пора року не має стільки свят, як зима. Як ви гадаєте, чому?

Після важкої праці люди відпочивали. Урожай виростили, зібрали. Можна було і відпочити. А які зимові свята ви знаєте? (відповіді дітей)

А які зимові свята ви знаєте? (відповіді дітей) А яке свято найулюбленіше? Чому?  А хто головна красуня на Новорічному святі?

Загадка

Має повно колючок, мов зелений їжачок,

А в зимові гарні свята має ще й прикрас багато.

Погляньте які чудові ялиночки можна створити своїми руками, щоб не вирубувати ялинки в лісах.

Запрошує ялина діточок на веселий таночок! ( фізхвилинка)

 

Молодці!

 

– Крім Нового року взимку ще є ряд народних і релігійних свят:  Різдво, Хрещення, Колядки, Щедрівки. На святий вечір і протягом різдвяних свят діти ходять по домах: колядують, щедрують. І всі люди щедро їх частують, пригощають.

 5. А зараз зимонька приготувала конкурс загадок.

 Як ви вмієте по прикметах впізнавати явища або предмети.

На дворі горою,

А в хаті водою?   ( сніг)

Ніжна зірка, сніжно-біла,

На рукав з гори злетіла.

Поки ніс її сюди,

Стала краплею води. (Сніжинка)

 

Без рук і без фарб вікна розмальовує.    (Мороз)

Росте вона додолу головою,

Росте вона холодною зимою.

А тільки сонечко засяє.

Вона заплаче й помирає.  (Бурулька)

 

 

Влітку відпочивають,
Взимку дітей катають.
(Санчата)

 

 

Дерев’яні коні по снігу йдуть,
А в сніг не провалюються.
(Лижі)


Під вікном моїм калюжа
Уночі замерзла дуже,
Узялася склом твердим,
Добре ковзатись на нім.
(Лід)

Зірка ніжна сніжно-біла,

на рукав мені злетіла.

Поки ніс її сюди,

стала краплею води.

 

  (Сніжинка)

А ще зима — це не тільки сніги та морози, але ще й велика радість дітям. Адже тільки взимку можна покататися на ковзанах, на лижах, на санчатах. Діти радіють, неначе сніг спеціально створений для дитячої радості.

 

6.   А зараз трошки пограємо. Вправа «Вухо –ніс – щічки».

   Діти, а взимку коли ми гуляємо на вулиці, хто нас може щипати і кусати? (Морозець.)

- За що він нас щипає? (Щічки, ніс, вушка.)

- Зараз пограємо з вами у гру «Вухо – ніс – щічки».

- За командою „Вухо” ви повинні схопитися за вухо, за командою „Ніс” –за ніс. Щічки- за щічки. Я виконую дії разом із вами, але якийсь час я «зроблю помилку». Ви повинні показувати тільки ту частину обличчя, яку назву я.

- Пощипав нас морозець час повертатися в клас.

 

Вихователь: Молодці! Гарно впоралися із завданням! Дякую

 

7.Сюрпризний момент.

Вихователь підходить до вікна.

  • Діти, подивіться, до нашого вікна прилетіла сніжиночка і принесла повідомлення від Зимоньки – зими.

 

Давайте прочитаємо лист!

« Віршами Зимоньку - чарівницю зустрічате піснями

 привітайте!»

Вихователь:

  • Діти, а ми готові зустріти Зимоньку ?Хто знає вірші про зиму?

Діти декламують вірші: М.Вороного «Сніжинки», А. Качана « Забіліли сніги » і « Зимовий сад », та інше.

 

Білий сніг пухнастий

Падає, кружляє

І на землю тихо

Стелиться, лягає.

І на ранок поле

Білим – білим стало,

Ніби пеленою

                                            Все його заслало

 

Падав сніг на поріг,
Кіт зліпив собі пиріг.
Поки смажив, поки пік,
А пиріг водою стік.
Кіт не знав, що на пиріг
Треба тісто, а не сніг.

***

Новий рік іде горами
У червоних чобітках.
Сяють ясними вогнями
Скрізь ялинки по хатах.

***

Ну й бо ж снігу намело –
Стало білим все село.
Біла стежка, біла річка,
Біла вишня і смерічка,
Біла хата, білі коні,
Тільки носики червоні.

***

Біло падає сніжок
На дерева, на стіжок.
В кучугурах білих зайчик
Вбрався в білий кожушок.

***

***

Ялиночко зеленая,
Ялиночко моя!
Яка ж бо ти гарнесенька,
Яка ж бо ти мала!
Тебе я навіть ручками
Навколо обійму
І з гілочки Снігуроньку
Погратися візьму.
Не гнівайся, ялиночко!
Я тільки лиш на мить!
Я хочу ту Снігуроньку
Колядки научить!


Вчитель. Молодці! Гарно впоралися із завданням!

Дяку!

 

IV.Творча робота : "Лист Миколаю".

 

V.Підсумок заняття.

 Ось і добігла кінця наша виховна година.

  • Скажіть, що ви цікавого дізналися про ознаки зими ?
  • Чому кажуть, що зима щедра святами? Які свята ви запам’ятали?
  • Про що цікаве ви сьогодні дізнались?
  •  Що зрозуміли з нашого заходу?

 

1

 

Завантаження...
doc
Додано
9 січня 2021
Переглядів
900
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку