Свято розраховане на учнів початкової ланки. Захід сприяє розширенню і поглибленню поняття громадянськості; розвитку у дітей прагнення бути свідомим громадянином України, її патріотом, вихованню любові до рідного краю.
2018
ТЕМА: Я – громадянин України.
МЕТА: розширювати і поглиблювати поняття громадянськості; розвивати у дітей прагнення бути свідомим громадянином України, її патріотом, виховувати любов до рідного краю.
ОБЛАДНАННЯ: карта України, плакат з символікою держави України (герб, гімн, прапор), на плакатах кілька висловлювань про Україну, прислів’я про рідний край, кросворд.
ХІД УРОКУ
Епіграф (на дошці)
«Виростай, дитино, й пам’ятай:
Батьківщина – то найкращий край». (Д.Павличко) (Слайд 1)
І. Вступне слово вчителя
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині рай.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без Батьківщини. ( М. Чернявський) (Слайд 2)
Учитель: - Про яку святиню говориться у вірші?
(Про Україну)
- Як по-іншому ще можна назвати цей вірш?
(Акровірш)
- Чим цікаві для нас такі вірші? (Складаємо перші букви кожного рядка і утворюємо слово. В цьому акровірші ми знайшли назву своєї Батьківщини).
- Тож, напевно, ви всі здогадалися, про що буде мова сьогодні? (Про нашу батьківщину – Україну).
ІІ. Повідомлення теми і мети заходу.
Учитель. – Тема нашої виховної години «Я - громадянин України». (Слайд 3)
Україна – вільна і незалежна держава, у якій нам випало щастя жити, бо ж як і матір, Батьківщину свою людина не обирає, а має від народження.
ІІІ. Основна частина (Учні розповідають вірші) (Слайди 4-14)
1 учень. На землі великій
Є одна країна!
Гарна, неповторна,
Красна, як калина.
2 учень. І живуть тут люди
Добрі, працьовиті.
І скажу, до речі,
Ще й талановиті.
3 учень. Землю засівають і пісні співають,
На бандурі грають і вірші складають.
4 учень. Люблю тебе, моя Вітчизно мила,
Твої поля і небо голубе.
Бо ти дала мені малому крила,
То як же не любить мені тебе!
5 учень. Люблю тебе я, мила Україно!
І все зроблю, щоб ти завжди цвіла.
Я буду вчитись в школі на «відмінно»,
Щоб мною ти гордитися могла!
6 учень. Люблю твої ліси, струмки, джерельця
І все – усе, що є в моїм краю!
Тепло долонь і розуму, і серця
Я Україні милій віддаю.
7 учень. Учитись треба добре, всім відомо.
Без знань, умінь в житті не обійтись.
Старайся, вчись, долаючи утому,
Йди до мети, злітай сміливо ввись.
8 учень. В житті свій власний голос треба мати.
Щоб колосом налитим він дзвенів,
І щоб ніхто не міг тобі сказати,
Що ти даремно хліб насущний їв.
9 учень. Он повзе мурашка.
Ось хлюпоче річка.
Не зривай ромашку,
Не топчи травичку.
10 учень. В зелені діброва
В китицях ліщина
Глянь, яка чудова
Наша Україна.
11 учень. Журавлі над лугом
Крилять рівним клином.
Будь природі другом,
Будь природі сином.
Учитель. На нашому святі присутня козачка Євгенія. Нічим не відрізняється від славетних козаків чоловічого роду. Євгенія сильна духом, смілива, розумна, з великою душею і добрим серцем. Відвідує секцію рукопашного бою, має червоний пояс, але мріє про чорний. А найголовніше: дуже любить свою Батьківщину. (Танок від Євгенії)
Учитель. У кожного народу є своя історія, культура, мова, є свої традиції народу і легенди, казки і прислів’я.
- Яке свято відзначала Україна 24 серпня? (День незалежності України). (Слайд 15)
- Яка річниця незалежності? (27 річниця).
Вистраждавши, виборовши волю, Україна має тепер свої державні символи. Назвемо їх:
(Діти показують на плакаті герб України і читають вірш «Герб» Н. Поклад).
ГЕРБ
Наш герб — тризуб.
Це воля, слава й сила.
Наш герб — тризуб.
Недоля нас косила,
Та ми зросли, ми є,
Ми завжди будем,
Добро і пісню
Несемо ми людям.
Під голубим склепінням неба. (Прапор). (Слайд 17)
- Як правильно читати кольори прапора? (Синьо-жовтий прапор)
(Слухання запису Державного Гімну України).
Крім державних символів України є і інші символи за якими ідентифікують нашу державу у всьому світі. Давайте відгадаємо їх. ( Слайди 19, 20, 21)
Український народ наш мудрий і добрий, чесний і працьовитий, волелюбний і сміливий. Кожна людина – це патріот своєї держави, її свідомий громадянин. А що означає громадянин? (Відповіді дітей).
Громадянин – це особа, яка належить до постійного населення певної держави, користується захистом держави, правами, наданими державою, та виконує обов’язки покладені на неї.
Кожен громадянин – це патріот своєї вітчизни, бо любить її, трудиться, щоб країна процвітала, відстоює і бореться за її щастя і незалежність.
- А що треба робити дітям, щоб відчути себе справжніми громадянами своєї Вітчизни? (Добре учитись, бути активними у житті класу, школи, любити і берегти природу України, примножувати багатства рідного краю, гартувати свою силу і волю).
Учитель. На нашому святі сьогодні присутні гості: військовослужбовці 32 реактивного полку військово-морських сил Збройні сили України. До слова запрошується командир дивізіону підполковник Прохоров Семен Миколайович. (виступ)
До слова запрошується офіцер-психолог дивізіону молодший лейтенант Булигіна Анастасія Віталіївна. (виступ)
Учитель. На знак подяки ми хочемо подарувати вам дитячі малюнки, листи та обереги, зроблені дитячими руками та вручити квіти.
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
А зараз ми перевіримо, як ви знаєте держані символи, культуру та історію нашої Батьківщини.
1.Вікторина «Що я знаю про свою Батьківщину».
Пропоную вам відтворити віршовані рядки і подивитися наскільки ми любимо, знаємо і поважаємо свій рідний край, свою неньку Україну. (Слайди 22-31)
V. Підсумок уроку.
- Хто такий громадянин України?
- А ви є громадянина ми України?
12 учень. Красивий, щедрий рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься Україна.
І на завершення нашого заходу для вас лунає пісня у виконанні Караулан Світлани «Прошу у неба». (Слайд 32)