Т. Шевченко. Розповідь про поета., його дитинство ( на основі повісті С. Васильченка "В бур'янах")

Про матеріал
Читаючи твір , поринути в дитячі роки письменника.Розширити кругозір учнів.
Перегляд файлу

Тема. Т. Г. Шевченко. Україна часів Шевченка. Розповідь про поета, його дитинство ( на основі повісті С. Васильченка «В бур’янах”).

Мета. Ознайомити учнів із дитинством українського поета, умовами його життя, розвитком таланту, поглибити розуміння важливості дитинства для розвитку людини; розкрити значення мрії, наполегливості  в досягненні мети.

Розвивати уважність,мислення,самостійність, уміння висловлювати власні Виховувати пошану до великих людей України.

Обладнання: портрет Т. Шевченка, збірки його творів, «Кобзар»,текст повісті «В бур’янах» , ілюстрації до творів.

Тип уроку: комбінований.

Епіграф:                                        Досить було однієї людини,

                                             щоб врятувати цілий народ, цілу націю.

                                                               Остап Вишня.

                                             План.

І. Організаційна частина. Настановчо – мотиваційний етап.

Підніміть руки вгору, «спіймайте» уважність, наполегливість, творчість, добро, «пригорніть все до свого серця» і тихенько сядьте.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

  1. Бесіда. (Свої розповіді учні ілюструють малюнками, заздалегідь підготовленими).
  • Коли народився Т. Г. Шевченко?
  • У якому селі він народився?
  • Де минуло його дитинство?
  • Скільки дітей було в родині Шевченків?
  • Як звали матір Тараса?
  • А як звали батька?

ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку.

  1. Вступне слово вчителя.
  2. Розповідь вчителя
  • Нещасливе дитинство майбутнього письменника.
  • Петербург – знакове для Т. Шевченка місто.
  • «Кобзар»  Шевченка.
  • Поет у неволі.
  • Останні роки життя поета.

3.Робота над змістом твору.

  • Робота в парах.

( Учні переказують улюблені фрагменти повісті С. Васильченка, причому один з них грає роль людини, яка не читала твору, тому запитує, а другий – розказує).

  • Вибіркове читання учнями тексту.

(Учні зачитують епізоди, які їх найбільше зацікавили, схвилювали, пояснюють чому.)

  • Бесіда

1.Як ріс майбутній поет?

2. Опишіть дитинство Тараса. Чи було воно щасливим, безхмарним?Доведіть свою думку словами з тексту.

3. Як ви розумієте такий вислів Степана Васильченка «І мандрує мала людина по світу з ранку до вечора, дива всякі на ньому споглядає, розуму набирається»? Яким чином людина може набиратися розуму?

4. Як ставилися батьки до Тараса? З чого це видно?

5. Яке майбутнє йому пророкували?

       4. Практична робота. Робота в групах ( клас поділено на три групи).

а) Скласти сенкан до слів Шевченко, Васильченко.

б) Скласти інформаційне гроно до слів Україна, воля.

в) Скласти доміно до слів Шевченко, родина.

       5. Усне малювання . Робота в малих групах.

Кожна група отримує своє завдання. «Намалювати» усний опис:

  • Хати Шевченків.
  • Сестри Катерини.
  • Вечері сім’ї Шевченків коло хати.
  • Мандрівки Тараса з чумаками.

ІV. Підсумок уроку.

  1. Робота з епіграфом. (Як же епіграф уроку перегукується із долею письменника?)
  2. Проблемне питання.

 Чи є щось повчального  в біографії Великого Кобзаря для сучасних школярів?

  1. Відобразити свій настрій від уроку.(Намалювати смайлики і пояснити свій вибір).

V.  Домашнє  завдання.

Різнорівневе.

І – Скласти портрет Тараса Шевченка в дитинстві (використовуючи метод «Сонечко»).

ІІ -  Складання інсценівок або інсценування діалогів між Тарасом та Оксаною.

ІІІ – Розгорнута вдповідь на запитання «У житті Шевченка  мене найбільше вразило те, що….»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відділ освіти Глухівської райдержадміністрації

Методичний кабінет

 

Некрасівський  навчально – виховний комплекс:загальноосвітня школа І- ІІІ ступенів, дошкільний навчальний заклад «Ялинка»

 Глухівської районної ради Сумської області

 

 

 

 

 

 

Т. Шевченко. Україна часів Шевченка.

Розповідь про поета, його дитинство

(на основі повісті С. Васильченка

«В бур’янах”)

 

Розробка уроку з української літератури

5 клас

 

 

 

    Учитель : Коваленко Н. М.

 

 

 

 

2014 рік

docx
Додано
3 лютого 2022
Переглядів
684
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку