Тема. Т. Г. Шевченко. Україна часів Шевченка. Розповідь про поета, його дитинство ( на основі повісті С. Васильченка «В бур’янах”).
Мета. Ознайомити учнів із дитинством українського поета, умовами його життя, розвитком таланту, поглибити розуміння важливості дитинства для розвитку людини; розкрити значення мрії, наполегливості в досягненні мети.
Розвивати уважність,мислення,самостійність, уміння висловлювати власні Виховувати пошану до великих людей України.
Обладнання: портрет Т. Шевченка, збірки його творів, «Кобзар»,текст повісті «В бур’янах» , ілюстрації до творів.
Тип уроку: комбінований.
Епіграф: Досить було однієї людини,
щоб врятувати цілий народ, цілу націю.
Остап Вишня.
План.
І. Організаційна частина. Настановчо – мотиваційний етап.
Підніміть руки вгору, «спіймайте» уважність, наполегливість, творчість, добро, «пригорніть все до свого серця» і тихенько сядьте.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку.
3.Робота над змістом твору.
( Учні переказують улюблені фрагменти повісті С. Васильченка, причому один з них грає роль людини, яка не читала твору, тому запитує, а другий – розказує).
(Учні зачитують епізоди, які їх найбільше зацікавили, схвилювали, пояснюють чому.)
1.Як ріс майбутній поет?
2. Опишіть дитинство Тараса. Чи було воно щасливим, безхмарним?Доведіть свою думку словами з тексту.
3. Як ви розумієте такий вислів Степана Васильченка «І мандрує мала людина по світу з ранку до вечора, дива всякі на ньому споглядає, розуму набирається»? Яким чином людина може набиратися розуму?
4. Як ставилися батьки до Тараса? З чого це видно?
5. Яке майбутнє йому пророкували?
4. Практична робота. Робота в групах ( клас поділено на три групи).
а) Скласти сенкан до слів Шевченко, Васильченко.
б) Скласти інформаційне гроно до слів Україна, воля.
в) Скласти доміно до слів Шевченко, родина.
5. Усне малювання . Робота в малих групах.
Кожна група отримує своє завдання. «Намалювати» усний опис:
ІV. Підсумок уроку.
Чи є щось повчального в біографії Великого Кобзаря для сучасних школярів?
V. Домашнє завдання.
Різнорівневе.
І – Скласти портрет Тараса Шевченка в дитинстві (використовуючи метод «Сонечко»).
ІІ - Складання інсценівок або інсценування діалогів між Тарасом та Оксаною.
ІІІ – Розгорнута вдповідь на запитання «У житті Шевченка мене найбільше вразило те, що….»
Відділ освіти Глухівської райдержадміністрації
Методичний кабінет
Некрасівський навчально – виховний комплекс:загальноосвітня школа І- ІІІ ступенів, дошкільний навчальний заклад «Ялинка»
Глухівської районної ради Сумської області
Т. Шевченко. Україна часів Шевченка.
Розповідь про поета, його дитинство
(на основі повісті С. Васильченка
«В бур’янах”)
Розробка уроку з української літератури
5 клас
Учитель : Коваленко Н. М.
2014 рік