КЗ «Знам’янська спеціальна школа Кіровоградської обласної ради»
Театралізована вистава-конкурс
Підготувала Рябич
Тетяна Григорівна,
вихователь
м. Знам’янка
Мета: прищеплювати любов до книги, до казок, до усної народної
творчості; поглиблювати знання учнів про казку;
вчити визначати головну думку казки; розвивати спостережливість,
дотепність, почуття гумору; вчити мистецтву перевтілювання;
збагачувати словниковий запас учнів; виховувати інтерес до народної
творчості, почуття доброти, чуйності, співпереживання,
взаємовиручки.
Обладнання: виставка малюнків, ілюстрації до казок,
кульки, обладнання для кожної зупинки, ноутбук.
Хід заходу
Вихователь. Дорогі діти, шановні гості! Сьогодні у нас незвичайне свято. Його немає в календарі, але воно є в серці й душі тих людей, які люблять казки. Казок чимало є на світі і веселих і сумних, хіба зможемо прожити без них? Звичайно ж ні! Бо казки - це золота криниця, скарбниця з якої ми черпаємо діаманти та самоцвіти. Казка-це давній і мудрий порадник. Вона дає перше уявлення про добро і зло, правду і кривду, чесність і справедливість. Вмощуйтеся зручненько і слухайте уважненько! В тридев’ятому царстві, за високими горами, за глибокими морями є країна, якої немає на жодній карті світу. Це країна Казкарія. І сьогодні ми з вами туди будемо подорожувати.
Виходять Заєць і Ведмідь.
Добрий день, люди добрі, Бо сьогодні - книги свято,
Ті, хто прийшов до нас, Вона розуму нас вчить,
Наші діти і дорослі Вчить до мрії шлях долати,
Раді бачити всіх вас. На землі добро творити.
Ми сьогодні дуже раді Книжка - добрий, мудрий друг,
Всій маленькій дітворі, Вона знає все навкруг.
Заєць. Друзі, а ви нас впізнали?
Ведмідь. А які казки ви про нас знаєте?
Заєць. Ой, які розумні діти!
Ведмідь. Може візьмемо їх із собою?
Заєць. Спочатку треба у діток дещо запитати: чи всі вони вміють читати, чи люблять казочки?
Ведмідь. Діти, а чи не хотіли б ви відправитись з нами до країни Казкарії?
Ну тоді рушаймо!
Звірі вирушають у путь.
Заєць. Щось мені здається, що ми заблукали! Як знайти правильний шлях?
Ведмідь. Діти ви не знаєте?
Вибігають Ромашки.
Ромашки. Ми знаємо!
Ведмідь. А ви хто, дівчатка?
Ромашки. Ми – подружки-ромашки! Ми все знаємо. Вам треба запитати у Казкаря, як потрапити до країни Казкарії.
Заєць. А де його знайти?
Ромашки. Так він он там на пеньку спочиває. Ходімо покажемо.
Казкар. Добрий день, любі друзі! Ви що заблукали?
Ведмідь. Добрий чоловіче, ми подорожуємо до країни Казкарії.
Заєць. Та от дорогу туди ми не знаємо.
Ромашки. Може допоможеш?
Казкар. Я, звичайно, покажу, як пройти до цієї чудової країни. Та щоб туди потрапити треба виконати завдання Королеви Казки, володарки цієї країни. Ось подивіться: (показує на вказівники)
На право підеш – коня втратиш!
На ліво підеш – дракона зустрінеш!
Прямо підеш – всі завдання виконаєш і у країну Казкарію потрапиш!
Вихователь. Діти, допоможемо нашим казковим героям справитися з цими завданнями?
Казкар. Тоді рушаймо!
Вікторина-презентація «З якої казки?»
1. «Баба діда за сорочку, дочка бабу за торочку…»( «Ріпка»)
2.«Я не пила , я й не їла: тільки бігла через місточок та вхопила кленовий листочок, бігла через гребельку та вхопила водиці крапельку…» («Коза-дереза»)
3.«А мишка бігла, хвостиком зачепила, яєчко покотилося, впало та й розбилося.» («Курочка Ряба»)
4.«Уліз ведмідь – семеро стало…» («Рукавичка»)
5.«Призволяйся, Журавлику, призволяйся, лебедику…» («Лисичка та Журавель»)
6.«Котику-братику, несе мене Лиска
По каменю-мосту на своєму хвосту,
Порятуй мене!» («Казка про Котика і Півника»)
Зупинка 1. Логічна.
Вам треба розшифрувати логічні ланцюжки
— Їхав, загубив, лежить, біжить, питає, стали жити (Рукавичка)
— Посадив, виросла, став, тягне, погукав, витягли (Ріпка)
Зупинка 2. Хто зайвий?
— Назвати казку і сказати хто зайвий герой.
Вовк, козенята, мишка, коза. (Вовк і семеро козенят)
Дід, баба, колобок, зайчик, вовк, олень, ведмідь, лисичка (Колобок)
Зупинка 3. Казкова пошта
Поки ми з вами розважались Казкова пошта отримала телеграми.
Але піднявся вітер і розвіяв останні слова в телеграмі і ми тепер не знаємо, хто їх відправив.
Давайте допоможемо мешканцям казкової країни розібрати пошту.
1) Дуже засмучена - мишка випадково розбила моє яєчко.
2) З’їв козенят. Болить живіт.
3) Моє гусенятко десь забарилось, тому прилетіти не можу.
4) Золотий ключик у мене.
5) Допоможіть знайти черевичок.
6) Терміново викликали лікувати звірів у Африку.
7) Рукавичку загубив.
8) Від діда утік, від баби утік, а лисичка не відпускає.
Молодці! Ми зробили добру справу.
Зупинка 4. Кульки із завданнями.
1.Скільки звірів помістилося в рукавичці, яку загубив дід? Назвати героїв.
Відповідь. Сім героїв: мишка - шкряботушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик, лисичка-сестричка, вовчик-братик, кабан - іклан, ведмідь - набрід.
2.Скільки звірів зустрів по дорозі Колобок?
Відповідь. Четверо звірят: зайчик, лисичка - сестричка, вовчик-братик, ведмедик.
3.Скільки героїв-персонажів витягують ріпку?
Відповідь. Шість героїв: дід, баба, внучка, собачка, котик, мишка.
4.Скільки звірів приліпилося до солом’яного бичка у казці «Солом’яний бичок»?
Відповідь. Четверо Вовк, ведмідь, заєць, лисиця.
Вихователь: Давайте пограємо в гру «Так чи ні». Я читатиму Вам запитання, а Ви на правильну відповідь плескатимите у долоні, а на неправильну підстрибуватимете.
1. Скажіть, співає сом пісні?
Не грайся з відповіддю! (Ні).
2. Чи вміє плавати гусак?
Ну що на це ти скажеш? (Так)
3. Чи може стати у вогні
Вода холодним льодом? (Ні)
4. Скажи мені, червоний мак
В січневу пору квітне? (Ні).
5. А крокодили на сосні
Свої будують гнізда? (Ні)
6. Чи може вище гір літак
У вишину злетіти? (Так)
7. Узори пишні на вікні
Мороз малює взимку? (Так).
8. Чи правда, друже мій, що рак
Коли повзе, то задки? (Так)
9. Якщо не їстиме три дні
Верблюд ходити зможе? (Так)
10. До забіяк, чи розбишак
Чи є в людей повага? (Ні)
11. Чи достигають навесні
Пшениця й жито в полі? (Ні)
12. Коли розсердиться їжак
Слона він може вбити? (Ні)
13. Ріка біжить удалині,
Чи є у неї ноги? (Ні)
14. Росте у морі пастернак?
Розповідай скоріше? (Ні)
15. А чи буває сон у сні?
Чекаю відповіді? (Так).
- Молодці, дітки, Ви були уважними.
Зупинка 5. Казкова майстерня
Ця майстерня казкова! В ній відбуваються незвичайні речі. Зараз ми побачимо, як на перший погляд, звичайні речі можуть стати нам у пригоді, а в руках майстра творити справжні чудеса.
Діти вчаться виготовляти паперові ляльки для лялькового театру.
Казкар. Сьогодні ми казку сюди запросили,
Щоб бачити казочку, слухать гуртом,
А казка в завії десь там заблудила.
Давайте її погукаєм разом! Казко, казко, приходь до нас!
Казка. Добрий день, любі діти! Я – Королева Казка, господарка країни Казкарії.
Світ дивовижний вас вітає!
Всіх тих, хто вдумливо читає,
І тих, хто любить мандрувати,
Та прагне більше пізнавати -
Звеселить і причарує,
Охопить тим, що подарує
Казок чудовий хоровод.
Всі ви дітки молодці, добре виконали всі завдання. І виконуючи їх, ви і побували у країні Казкарії.
Вихователь. А країна ця, діти, у ваших мріях і снах. Читаючи казки, ви щоразу потрапляєте у країну Казкарію, бо саме тоді ви зустрічаєтеся із героями різних казок, та потрапляєте к цікаві подорожі та історії.