Театралізоване свято «Пташина їдальня»

Про матеріал

Мета:

- ознайомити учнів з різними видами зимуючих птахів; уточнити і систематизувати знання учнів про птахів своєї місцевості;

розвивати спостережливість, бажання якомога більше дізнатися про навколишню природу;

виховувати в дітей дбайливе ставлення до пернатих друзів, любов і милосердя до всього живого на землі.

Перегляд файлу

 

 

Театралізоване  свято

«Пташина їдальня»

 

Результат пошуку зображень за запитом "малюнки  зимуючих птахів"

 

 

 

 

 

 

Мета: 

- ознайомити учнів з різними видами зимуючих птахів; уточнити і систематизувати знання учнів про птахів своєї місцевості;

розвивати спостережливість, бажання якомога більше дізнатися про навколишню природу;

виховувати в дітей дбайливе ставлення до пернатих друзів, любов і милосердя до всього живого на землі.

Обладнання:

годівнички різного виду, виготовлені учнями з допомогою батьків, ілюстрації зимуючих птахів, матеріали для рухливих ігор, корм для птахів. 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід свята

Учитель:   

Надворі зима. Холодно. Завмерли де­рева. Застигла земля. Зима не тільки холодна, а й голодна. Особливо для наших пернатих друзів — пташок, які не відлетіли у вирій, а залиши­лися з нами зимувати. Для них грудень і січень — найваж­чі зимові місяці. Зникають комахи, зелені рослини. І тому в зимуючих птахів одна надія — на людину. Треба допомагати нашим пернатим друзям вижити, не дати їм загинути. Адже вони охороняють наші ліси, сади, городи від шкідливих комах, мишей.  Без птахів ніколи б не було доброго врожаю.

І я дуже рада, що всі ви, діти, потурбувалися про них, виготовили найрізноманітніші годівнички і насипаєте різний корм для пташок, щоб вони успішно перезимували. А якого корму потре­бують пташки?

1-й учень. Синичкам можна давати різну крупу, насіння соняшника і гарбуза, а також свіже несолене сало.

2-й учень. Для інших пташок згодяться пшоно, крихти білого хліба і каша, а також дрібно нарі­зані яблука.

3-й учень. А ще можна покласти в годівничку і різне насіння з квітів та трав.

4-й учень. Що б ви туди не насипали, не забувайте, що годівнички до вечора опустіють, тому зранку не забудьте принести корму знову.

5-й учень:  Пам’ятайте! У час, коли зима особливо люта, пташки не відмовляються від жодного частування, але не все їм на користь. Зокрема, категорично заборонено класти в годівничку чіпси, солоні горішки, сухарики зі смаковими добавками. Дуже шкодить пташкам чорний хліб. Смажене насіння особливо шкідливе для птахів.
6-й учень:  Так само не можна використовувати зіпсовану їжу, згіркле зерно, цвілі, затхлі продукти. Вони містять в собі сильні токсини, що швидко отруять або ослаблять пташину і, врешті-решт, вона загине.

3-й учень:   Не можна давати пшоно. На відміну від проса пшоно позбавлене оболонки, що приводить до появи на його поверхні  хвороботворних організмів. Ми завжди миємо цю крупу перед тим, як варити, птахам же на сирому пшоні мікроби дістаються у повному об'ємі.

4-й учень:  Небезпечним є і житній хліб.

Вчитель:

Діти, погляньте, скільки пташок злетілося на  годівничку.
(виходять діти в масках різних птахів)
http://klasnaocinka.com.ua/uploads/editor/2470/146476/blog_/images/sinica_2.jpgСиничка:


 Я пташка невеличка
У мене білі щічки,
Сірі лапки, чорна шапка,
Фартушок жовтенький,
Голосок тоненький


 


http://klasnaocinka.com.ua/uploads/editor/2470/146476/blog_/images/049050053048054055052057049.png.jpgДятел:     


В червоній шапці і в жупані
З міцним дзьобом та ногами,
Цілий рік я стукочу,
Цим я користь вам несу.
Бо з-під товстої кори
Дістаю я шкідників


 


Сорока:     


Я сорока-білобока,,
Кашку дітям все варила
Ціле літо їх кормила,
А зимою не знайти
Ні зерна, а ні крупи.
Тож сюди я залетіла,
Пшона, сала у вас поїла.
 


І за це, при всіх кажу:
«Я добром вам відплачу».

Снігур:      

Я сюди з лісів далеких
Прилетів в зимовий час.                       
У мене червона грудка,
Ні, не схожий я на вас.
Буду їсти тут калину,
Соняшник і горобину.
Як розтане сніг у вас,
Відлечу я в той же час.

http://klasnaocinka.com.ua/uploads/editor/2470/146476/blog_/images/passer_domesticus_m.jpgГоробці:   

 Ми хоробрі горобці,
Веселі молодці.
Не злякає нас зима,
Хоч тепла у нас нема.

Сова.

Уночі гуляю, а вдень спочиваю.

Маю круглі очі, бачу серед ночі....

Чижик.


Маю чорні лапки,

На голівці чорна шапка.

Крила жовті, біла спинка,

Дзьоб маленький, мов зернинка.


Вчитель:

Давайте весело зустрінемо зимуючих птахів і проведемо цікаві ігри.
Гра «Пташки і кіт».

Вчитель:

Холоду горобчики не бояться, а от кота, мабуть,  злякаються.  Пограємо в гру «Пташки і кіт».

( Вибираємо одного з учнів «кота», всі інші «горобчики».  Кіт притаївся і чекає,  коли  «горобчики»  прилетять до годівнички, потім старається їх піймати. ( Кіт в масці))
Гра  «Пташиний м’ячик».

Вчитель:

А чи вмієте ви співати по-пташиному?»  По колу будемо передавати  іграшку і той у кого залишиться вона в руках, співає пташину пісню.

(синичка: цвінь-цвірінь, сінь-сінь,  горобчик: чик-чирик,  сорока: скре-ке-ке, грак: кар-кар, голуб: гу-гу, зозуля: ку-ку, сова: угу-угу, соловей: тьох-тьох-тьох).

Гра – естафета «Хто перший перенесе в ложці зернята».
Вчитель:

Взимку день короткий і птахам треба встигнути до темноти знайти собі їжу. А ви спритні, діти? Гра – естафета «Хто перший перенесе в ложці зернята». (Учасники  діляться на три  команди «Синички», «Снігурі», «Горобчики».  )
Гра  «Хто більше набере шишок?»

 Вчитель:

Є така зимуюча пташка, що висиджує своїх пташенят взимку і годує їх насінням із шишок.
По ялинках він стрибає,
Дзьобом зернятка виймає,
Голоском своїм речистим :
«Кльо! Кльо! Кльо!» співа зі свистом.  Хто він? (шишкар) .

Гра  «Хто більше  набере  шишок?»

 Гра «Впізнай пташку за ознаками»

 

Вчитель:  

А тепер давайте пограємо гру «Впізнай пташку за ознаками».

(Діти виходять до дошки, вибирають на малюнках і показують пташку, яку

впізнали).

Цю пташку ми впізнаємо по жовтих грудях (синичка).

Сіренький, метушливий, часто заглядає до нас у кімнату (горобчик).

Прилітає з першим снігом. У нього червоні грудки (снігур).

Має довгий хвіст, міцний дзьоб, червону латочку на голові та біля хвостика(дятел).

Білобока, чорні хвостик і голівка (сорока).

Чорна і кричить кар-кар (ворона).

Гра «Який птах».

Вчитель:  

Я називаю птаха. Якщо він перелітний, ви встаєте і махаєте руками, а  якщо зимуючий — сідаєте за парти, якщо ж це не птах — присідаєте.

(Зозуля, горобець, муха, жайворонок, бджола, снігур, ворона, лелека, дятел, шпак, метелик, синиця, соловейко, сорока.)

Вчитель. Діти, а що ми можемо на прощання пообіцяти птахам?


1-й учень.

Ми друзі і вірні, і щирі,

Бо ми бережем повсякчас

Пташок, що літають у вирій,

І тих, що зимують у нас.

2-й учень.

Жуки і комахи хай чують,

Що договір маєм з цих пір

З пташками, які в нас зимують,

На дружбу, на пісню, на мир.

І лапкою навіть синиця

Приклала печатку сама.

Даремно хурделиця злиться,

Даремно лютує зима!

5-й учень.

Ніколи не зробимо шкоди

Ми пташці у ріднім краю.

Нехай звеселяють природу –

Співають для нас у гаю.


Ось і закінчилось наше свято
То ж дорогі наші пташата
Хочемо вам побажати
Щоб хорошими були

І дружили із людьми
Щоби діти про вас дбали
І про вас не забували
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 


 

 

Завантаження...
docx
Додано
15 квітня 2018
Переглядів
1490
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку