ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТА УРОКУ МАТЕМАТИКИ

Про матеріал
ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТА УРОКУ МАТЕМАТИКИ У 5-МУ КЛАСІ ЗА ТЕМОЮ: «Приклади та задачі на всі дії з натуральними числами»
Перегляд файлу

ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТА УРОКУ МАТЕМАТИКИ

 У 5-МУ КЛАСІ ЗА ТЕМОЮ:

 «Приклади та задачі на всі дії з натуральними числами»

Тема уроку

Приклади та задачі на всі дії з натуральними числами

Тип уроку

Урок узагальнення й систематизації знань

Діяльнісна мета: формування в учнів умінь працювати із натуральними числами.

Змістова мета: розширення понятійної бази за рахунок включення в неї нових елементів.

Задачі:

 Навчальні: 

- повторити основні дії із натуральними числами; 

- закріпити властивості при виконанні завдань;

- закріпити  вміння учнів розв’язувати задачі на всі дії з натуральними числами.

Розвивальні:

- розвивати позитивну мотивацію  до навчально-пізнавальної діяльності кожного учня у процесі розв’язування задач;

- розвивати математичні  та комунікативні компетенції  учнів.

Виховні: 

- виховувати  наполегливість,  цілеспрямованість, уміння адекватно оцінювати свою роботу.

Методи:  проблемно-пошуковий, словесний, наочний, практичний. 

Обладнання: ПК, мультимедійний проектор.

Заплановані результати

Предметні

Знати: 

  • властивості додавання натуральних чисел; 
  • властивості віднімання натуральних чисел;
  • властивості множення натуральних чисел;
  • властивості ділення натуральних чисел;
  • розв’язування текстових задач, що потребують використання залежностей між величинами

Вміти:

  • вибирати і вико­ристовувати необхідну інформацію для розв'язування текстових задач;
  • застосовувати  ЗУН по діях з натуральними числами на прикладах і текстових задачах;
  • оцінювати діяльність за заданими  критеріями.

Особистісні:

  • формування  пізнавального  інтересу до нових знань, способів  їх узагальнення й систематизації;
  • виховання культури особистості; 

Метапредметні

  • планувати,  контролювати й  оцінювати навчальні дії відповідно до поставленої задачі  та умов її реалізації; 
  • робити висновки на основі узагальнення знань;
  • уміти дотримуватися правил.

Елементи технологій

Проблемного  навчання,  ІКТ

Форма роботи

Індивідуальна,  фронтальна робота

Міжпредметні зв’язки

Біологія (екологія). Физика (рівномірний рух)

Організація простору 

Фронтальна  робота,  індивідуальна робота

 

РОЗГОРНУТИЙ ПЛАН УРОКУ

 

Назва

ресурсів

Діяльність

учителя

Діяльність

учнів

Навчальні компетенції, що формуються

Пізнавальні

Регулятивні

Комунікативні

Особистісні

 

1.Організаційний етап (2 хв.)

 

Вступне слово вчителя.

Привітання учнів, перевірка готовності  до уроку.

Привітання вчителя.

Перевірка навчального приладдя.

 

Прогнозування власної діяльності.

Уміння слухати.

Ввічливість.

 

2. Постановка мети  й задач уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів (4 хв.)

Презентація уроку

(Слайд 1) — тема уроку;

(Слайд 2) — крилатий вислів .

 

Запитання: «Як розуміти вислів?»

На попередніх уроках ми проходили тему «Натуральні числа». Сьогодні я пропоную  подивитись, як натуральні числа «працюють» у нашому житті.  

Спочатку розкажіть:

Які числа ми називаємо натуральними? Які дії з натуральними числами можемо виконувати?

Як гадаєте, що ми маємо робити на уроці сьогодні?

Сформулюйте мету заняття (Слайд 3).

Повторити мету уроку: «Сформувати вміння застосовувати теоретичні знання на  всі дії з натуральними числами до розв’язування прикладів та текстових задач».

Задати позитивний настрій на успіх: «Нас багато, ми розумні й кмітливі, отже нам не буде складно, а буде цікаво й корисно». (Слайд 4)

Включаються в діловий ритм уроку.

Ведуть діалог з учителем і відповідають на запитання вчителя, висловлюють думки.

 

 

 

Відповідають на запитання вчителя.

 

 

Самостійно формулюють запитання, мету й ознайомлюються із задачами уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Записують тему уроку в зошит. (Слайд 5)

Самостійне виділення й формулювання пізнавальної мети.

 

Аналіз.

Цілепокладання 

(постановка навчальної задачі).

Планування й прогнозування своєї діяльності.

Уміння слухати й чути.

Формування стійкої мотивації до навчання.

 

 

3. Актуалізація знань (7 хв.)

Розминка «Мікрофон»

Пропоную вам уявити себе з умовним мікрофоном та дати відповіді на запитання (Слайд 6).

Підведення учнів до висновку, що

математичні інструменти (додавання, віднімання, множення, ділення) важливі для використання при розв’язуванні текстових задач

Відповідають на запитання з презентації.

В ході розминки учні застосовують набуті знання з теми «Дії з натуральними числами».

Самостійне складання алгоритмів при освітленні питань розминки.

 

Вибір ефективних способів розв’язку.

Уміння засвоювати навчальну задачу.

 

Володіти навичками самоконтролю й саморегуляції.

Уміння досить повно й послідовно виражати свої думки, мати комунікативні навички.

Уміння адекватно реагувати на труднощі й не боятися зробити помилку.

 

4.  Застосування набутих знань (13 хв.)

Презентація

З’ясування ролі математики в розв’язуванні екологічних проблем при розв’язуванні задач на місцевому матеріалі складених учнями школи

 (Слайд 7, 8, 9) —

Вчитель пропонує самостійно потренувати виконання  дій з натуральними числами.

 

 

Виконують завдання з презентації.

 

Аналізують інформацію, самостійно формулюють правила дій.

 

 

Засвоюють прийоми обчислень, записують розв’язки  в зошитах.

Пошук та  виділення необхідної інформації.

 

Структурування знань.

 

Усвідомлена побудова висловлювання в усній та письмовій формі,  підведення під поняття, виведення наслідків.

 

Встановлення причинно-наслідкових зв’язків. 

 

Моделювання.

Уміння слухати відповідно до цільової установки.

 

Планування діяльності.

Уміння ставити запитання й відповідати на них найкращим чином.

Змісто-творення.

 

5. Швидка перевірка розуміння (10 хв.)

Самостійна робота

«Математику не можна вивчити, спостерігаючи, як розв’язує сусід!» 

(А. Нівен).

Навчитися можна тільки розв’язуючи самотужки.

Завдання  «Властивості множення». Тестування

Виконання завдань, самостійна робота (Тестування)

(Слайд 10)

Вибір найбільш ефективних способів розв’язання вправ залежно від умови.

Побудова логічного ланцюжка міркувань, синтез.

Саморегуляція.

Уміння формулювати власну думку.

Уміння адекватно реагувати на труднощі й не боятися помилок.

 

 

 

6. Відбір та сприйняття цікавої інформації (6 хв.)

Презентація

Демонстрація швидкого множення на 11 та множення за допомогою ліній

Вчитель наводить приклади виконання множення. Спонукає до можливості обміну новою інформацією з іншими здобувачами освіти, доброзичливого ставлення до чужої роботи.

Аналізують отриману інформацію

 

 

 

Виконують завдання самостійно

 

 

Побудова логічного ланцюжка міркувань.

Контроль діяльності(робота за заданим еталоном).

 

 

Виконання обумовлених правил.

Уміння виробляти продуктивні стосунки з ровесником  й дорослими.

Планування навчального спілкування.

 

7. Інформування про домашнє завдання, настанови з його виконання (1хв.)

 

Домашнє завдання, забезпечення розуміння дітьми його задач та способу виконання.

Записують домашнє завдання.

 

Уміння розуміти навчальну задачу.

  Уміння ставити навчальні запитання.

 

 

8. Підсумки уроку. Рефлексія навчальної діяльності на ньому (2хв.)

Підсумковий слайд.

 

Запитання:

Досягли мету уроку?

Що повторено?

Що закріпили?

Які труднощі виникли?

 

 

Оцінити свій стан за результатом уроку «смайликом».

Учаться володіти своїми емоціями, аналізуючи їх.

Моделювання.

Ретроспективна рефлексія.

 

Оцінювання якості й рівня усвідомлення.

Уміння аналізувати й усвідомлювати, а також висловлювати свої думки й почуття.

Само-оцінювання.

 

 

docx
Додано
3 січня 2023
Переглядів
617
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку