Подано конспект майстер-класу для батьків вихованців старшої групи дитячого садка. Мета майстер-класу розширити знання батьків про методику компетентісного навчання старших дошкільників "Шість цеглинок".
Методика «Шість цеглинок» в сучасному освітньому просторі
Майстер-клас для батьків вихованців старшої групи
МЕТА: ознайомити батьків з методикою компетентісного навчання «Шість цеглинок»
ЗАВДАННЯ:
МАТЕРІАЛ: набори з шести цеглинок LEGO певних кольорів (червоного, помаранчевого, жовтого, зеленого, блакитного та синього)
ХІД
І. ПІДГОТОВЧО-ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ
Педагог – майстер звертає увагу на блоки конструктора LEGO і пропонує долучитися до виконання завдання.
Вправа «Чарівна скринька»
Завдання:
Педагог – майстер. Отже, сьогодні будемо говорити про компетентісний підхід до навчання старших дошкільників засобами ігор-завдань із набором LEGO.
Педагог – майстер. Використання LEGO - конструктора є чудовим засобом для всебічного розвитку дошкільників, що забезпечує інтеграцію різних видів діяльності.
За допомогою конструктора LEGO вирішуються завдання освітньої діяльності з дошкільниками за наступними напрямками:
- Розвиток дрібної моторики рук, стимулюючи в майбутньому загальний мовленнєвий розвиток і розумові здібності.
- Навчання правильному і швидкому орієнтуванню в просторі.
- Отримання математичних знань про множину, форму, величину.
- Розширення своїх уявлень про навколишній світ, архітектуру, транспорт.
- Розвиток уваги, здатності зосередитися, пам'яті, мислення.
- Оволодіння умінням подумки розділити предмет на складові частини і зібрати з частин ціле.
- Формування комунікативних здібностей.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Педагог – майстер пропонує учасникам обрати блоки конструктора LEGO і долучитися до виконання завдання.
Завдання:
стати у коло, тримаючи у лівій долоні праву долоню сусіда; в правій руці кожен учасник тримає «цеглинку»: 1 – переклали «цеглинку» у ліву руку, 2 – повертаємо праву руку назад та беремо «цеглинку» сусіда. Темп поступово прискорювати.
Висновок : відпрацьовували злагодженість та чіткість виконання інструкції
Розвиток дрібної моторики рук, стимулюючи в майбутньому загальний мовленнєвий розвиток і розумові здібності.
Завдання:
з однієї цеглинки ( 1 цеглинка-1 слово). Назвати словами те, що вони бачать навколо, або вигадати слово і позначити 1 слово - назву предмета синьою цеглинкою. Потім назвати властивість, або якість предмета і позначити 2 слово зеленою цеглинкою. Таким чином, в результаті виходить поширене речення. Наприклад: стіл дерев яний. Поширити його словами – ознаками, властивостями, порахувати кількість слів у реченні.
Висновок : закріпили знання про речення, вміння складати речення з 2, 3, 4 слів, визначати місце слова в реченні.
Отримання математичних знань про множину, форму, величину
Завдання:
об єднати шість цеглинок у дві групи холодні і теплі кольори. Цеглинкам теплих кольорів присвоюють знак «+», холодних «-».За кожною цеглинкою закріплюється своя цифра червона=1, помаранчева=2, жовта=3,зелена=4,блактитна=5, синя=6.За вказівкою викласти по одній цеглинці і вести лічбу.
Висновок : використали прийоми додавання та віднімання
Оволодіння умінням подумки розділити предмет на складові частини і зібрати з частин ціле.
Завдання:
збудувати будівлю /тварину/, транспорт тощо, не скріплюючи частинок
Висновок : навчилися експерементувати, творчо мислити.
Формування комунікативних здібностей
Завдання:
зібрати цеглинки одного уподобаного кольору, при цьому можна рухатися по кімнаті, підходити один до одного, домовлятися.
Висновок : навчилися асоціативно мислити, комунікувати один з одним, вирізняти головне, домовлятися.
ІІІ. РЕФЛЕКСІЯ
Інтерактивна вправа «Продовж речення»