Текст, ілюстративний матеріал "Подорож до математичного лісу"

Про матеріал
Конспект підсумкового заняття з математики для дітей старщого дошкільного віку ЗДО
Перегляд файлу

Підсумкове заняття з математики у старшій групі на тему «В гості до лісових звірят»

 Програмові завдання: виявити й закріпити рівень знань та умінь дітей за напрямками: - кількісна та порядкова лічба в межах 10; - порівняння кількості предметів, встановлення рівності-нерівності; - суміжні числа; - геометричні фігури ; - розв'язання прикладів на  додавання; - орієнтація на аркуші паперу та у просторі (ліворуч, праворуч, вгорі, внизу, посередині, попереду, позаду тощо); - частини доби, дні тижня, пори року, місяці; -орієнтування на годиннику (години).

Матеріал: м’ячик,  цифрові картки, моделі годинників, площинні геометричні фігури, ігрове поле з геометричними цукерками, шишки, горішки, каштани, схеми-задачки, наголовники тварин Зайчик, Лисичка, Білочка, Вовк, олівець, малюнок-завдання, іграшкова Сова, медалі за кількістю дітей

                                                                        Хід заняття

Вихователь.

Встаньте, дітки, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться всі до мене,

Посміхніться і до себе.

Привітайтесь: Добрий день!

Хай гарно розпочнеться новий день!

Дидактична вправа на орієнтування в просторі «Назви на ім’я»                                                        У коло всі разом ставайте

         І посмішку передавайте .

         На сусіда подивіться

       Та йому ви посміхніться.

         Друга на  ім’я назвіть,

         Руку дружби простягніть.

Вихователь називає дитину і просить назвати дітей  зліва або справа.

Молодці, отже почнемо нашу подорож

- Сьогодні ми з вами вирушимо у подорож до чарівного математичного лісу, щоб знайти там скарб. Але спрешу нам треба об’єднатися в пари.

Дидактична гра «Знайди свою пару».

В кожної дитини картка з цифрою або певною кількістю предметів. Діти підбирають цифру до кількості.

Вихователь. - Молодці, діти, а тепер пропоную стати парами так, як ідемо на прогулянку і вирушаємо. Тільки пригадаємо, як треба поводитись в лісі? (Діти відповідають)

 Вихователь. - Ось ми і потрапили до лісу. Звучить казкова музика і вихователь перетворюється на Королеву Математики (надягає корону й накидку)

 - Вітаю вас, діти, у моєму чарівному світі! Я знаю, що ви сюди потрапили для того, щоб віднайти скарб. Але для цього треба виконати завдання . Сідайте, будь ласка, на галявинці, відпочиньте, а я буду вам задавати питання. Діти сідають на килим.

Вікторина Королеви Математики

- Скільки всього є місяців у році?                                                                            - Скільки всього  пір року? Назвіть їх                                                                     - Що приходить після Зими?                                                                                                   -Який зараз місяць?                                                                                                                    -  Який наступний, попередній?                                                                                                                       - Яка пора року приходить після весни?                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               - Скільки днів має тиждень?                                                                                                   -  Скільки днів вихідних?                                                                                                                                                                                                            -  Скільки днів робочих?                                                                                                   Яких більше?  - Назвіть вихідні дні, робочі.                                                                                                            - На які частини ділиться доба? Назвіть їх. - День, а потім настає...?  Перед ранком шо буває?                                                                                                       -  По чому визначаємо, що нам пора іти в дитсадок? А ось у мене для вас ще завдання.

Дидактична вправа «Визнач час» ( кожна дитина отримує картку з годинником)                                                                     

  -На моєму годиннику десята година, а на твоєму?

 Діти беруть годинники і називають, який час зазначений на них.

Математика. – Вирушаємо далі. Ми заходимо далі вглиб лісу.

 А ось по лісі хтось іде.

В лісі модниця гуляє, На всі боки поглядає.

На ній шубка хутряна –  Вся блищить, як золота. Хто це?

Виходить Лисичка

Я - лисичка, Я - сестричка,

Не сиджу без діла,

Я гусяток пасла, Полювать ходила

Лисичка Всі ви знаєте, що  я - лисичка - хитрунка і пропоную пограти гру «Приклади від Лисички». Дістає з кошика завдання. 

  (Діти сідають за столи  і складають приклади за малюнками та розв’язують їх). Одна дитина виконує завдання на дошці                                                                                                                  Математика - Молодці, а тепер відгадайте загадку:

 Що за диво-непосида із ялинки шишки кида?

 З гілки скік на гілку. Угадали діти? (Білка).

Білочка

Я маленька і руда, В мене шубка хутряна,

Китички на вушках, Лапки чепурні.

Люблю я горішки,  Сушені грибочки,

Ласую любенько Ягідки смачні!

Хвостик - то прикраса Кольору бурштину.

З ним ходжу на свято, В будні й на гостину.

 Допоможіть мені, діти! У мене дуже багато припасів, я хотіла їх порахувати та заплуталася.

Математика: Давайте допоможемо Білочці  порахувати та розставити відповідні знаки ( =, <, >).

Дидактична гра «Порахуй та порівняй». Вихователь викладає горішки, шишки, каштани. (Діти позначають цифрами відповідну кількість та ставлять знаки).

Математика. - Молодці, допомогли  нашій Білочці - А це хто до нас прибіг: Куций хвостик, довгі вушка, Шерсть м'якенька, як подушка.

 Скаче вгору, наче м'ячик. Хто це, діти? Сірий...(Зайчик). - 

Зайчик

Я маленький сірий зайчик, Довговухий побігайчик.

Я рожевий маю носик І пухнастий куций хвостик.

Ще я маю довгі лапи, Щоб не зміг ніхто впіймати.

Стриб та скок, стриб та скок Із пеньочка на горбок.  Запрошую вас пограти в  гру з м'ячиком «Числа-сусіди» (гра на килимку на закріплення знань про суміжні числа).

 Математика - А тим часом:

Гострі зуби, сильні лапи Дуже схожий на собаку,

 І полює дуже ловко, Що, впізнали, друзі, … ? (Вовка)

Вовк: Я -  Вовчик,  на базар ходив, Всім гостинці я купив,

І цукерки й шоколад, Цьому кожен буде рад.

 -  Та біда, розсипались цукерки. Допоможіть мені їх зібрати!

Математика: Давайте розкладемо цукерки, але не просто так, а у певній послідовності. Роздивіться уважно, які тут є цукерки і розкладіть їх за формою:

Гра «Розклади цукерки» (закріплення знань про геометричні фігури та орієнтуванні на аркуші паперу)

Спершу покладіть у нижній лівий кут аркушу; тепер у верхній правий кут; покладіть цукерку по центру; у верхній лівий кут; у нижній правий кут.

Математика: Молодці, і з цим завданням впорались! Вже недалечко й скарб. Хто ж знає, де він захований?

Буркотливий, вайлуватий, Ходить лісом дід кудлатий.

 Одягнувся в кожушину, Мед шукає й ожину,

Літом любить полювати, А узимку — в лігві спати.

 Як зачує він весну — Прокидається від сну. (Ведмідь)

А чи зможемо ми спитати у Ведмедика, де заховані гостинці? Чому? Але Ведмідь залишив нам підказку, - щоб їх віднайти, потрібно намалювати малюнок. Давайте візьмемо свої аркуші паперу і по крапочках спробуємо віднайти підказку.

Дидактична вправа «Крапки по порядку з’єднай, хто нам допоможе швидко  відгадай».

Але спершу зробимо гімнастику для пальчиків, пограємо в гру «Ведмежата»

( Долоньки складаємо, пальці притискаємо один до одного. Лікті спираються об стіл)

У нашої ведмедиці є десять ведмежат,

(Похитуємо руками, не роз'єднуючи їх).

Зараз ведмежата у парах стоять:

Два товстих, два спритних,

Два довгих, два хитрих,

Два найменших

І найкрасивіших.

(Постукуємо відповідними пальцями один про одного від великого до мізинця). Діти виконують завдання. Отже, хто нам допоможе знайти скарб? (Сова). Під деревом захована скринька з медалями для кожної дитини.

Математика: - Ось ви і віднайшли скарб, захований у математичному лісі. Повертаймося до садочка.

Діти, а де ми з вами були? Кого зустріли? Які завдання виконували? Що було цікаво робити? Що було складно? Що легко?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 червня 2023
Переглядів
526
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку