Підсумкове заняття з математики у старшій групі на тему «В гості до лісових звірят»
Програмові завдання: виявити й закріпити рівень знань та умінь дітей за напрямками: - кількісна та порядкова лічба в межах 10; - порівняння кількості предметів, встановлення рівності-нерівності; - суміжні числа; - геометричні фігури ; - розв'язання прикладів на додавання; - орієнтація на аркуші паперу та у просторі (ліворуч, праворуч, вгорі, внизу, посередині, попереду, позаду тощо); - частини доби, дні тижня, пори року, місяці; -орієнтування на годиннику (години).
Матеріал: м’ячик, цифрові картки, моделі годинників, площинні геометричні фігури, ігрове поле з геометричними цукерками, шишки, горішки, каштани, схеми-задачки, наголовники тварин Зайчик, Лисичка, Білочка, Вовк, олівець, малюнок-завдання, іграшкова Сова, медалі за кількістю дітей
Хід заняття
Вихователь.
Встаньте, дітки, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться і до себе.
Привітайтесь: Добрий день!
Хай гарно розпочнеться новий день!
Дидактична вправа на орієнтування в просторі «Назви на ім’я» У коло всі разом ставайте
І посмішку передавайте .
На сусіда подивіться
Та йому ви посміхніться.
Друга на ім’я назвіть,
Руку дружби простягніть.
Вихователь називає дитину і просить назвати дітей зліва або справа.
Молодці, отже почнемо нашу подорож
- Сьогодні ми з вами вирушимо у подорож до чарівного математичного лісу, щоб знайти там скарб. Але спрешу нам треба об’єднатися в пари.
Дидактична гра «Знайди свою пару».
В кожної дитини картка з цифрою або певною кількістю предметів. Діти підбирають цифру до кількості.
Вихователь. - Молодці, діти, а тепер пропоную стати парами так, як ідемо на прогулянку і вирушаємо. Тільки пригадаємо, як треба поводитись в лісі? (Діти відповідають)
Вихователь. - Ось ми і потрапили до лісу. Звучить казкова музика і вихователь перетворюється на Королеву Математики (надягає корону й накидку)
- Вітаю вас, діти, у моєму чарівному світі! Я знаю, що ви сюди потрапили для того, щоб віднайти скарб. Але для цього треба виконати завдання . Сідайте, будь ласка, на галявинці, відпочиньте, а я буду вам задавати питання. Діти сідають на килим.
Вікторина Королеви Математики
- Скільки всього є місяців у році? - Скільки всього пір року? Назвіть їх - Що приходить після Зими? -Який зараз місяць? - Який наступний, попередній? - Яка пора року приходить після весни? - Скільки днів має тиждень? - Скільки днів вихідних? - Скільки днів робочих? Яких більше? - Назвіть вихідні дні, робочі. - На які частини ділиться доба? Назвіть їх. - День, а потім настає...? Перед ранком шо буває? - По чому визначаємо, що нам пора іти в дитсадок? А ось у мене для вас ще завдання.
Дидактична вправа «Визнач час» ( кожна дитина отримує картку з годинником)
-На моєму годиннику десята година, а на твоєму?
Діти беруть годинники і називають, який час зазначений на них.
Математика. – Вирушаємо далі. Ми заходимо далі вглиб лісу.
А ось по лісі хтось іде.
В лісі модниця гуляє, На всі боки поглядає.
На ній шубка хутряна – Вся блищить, як золота. Хто це?
Виходить Лисичка
Я - лисичка, Я - сестричка,
Не сиджу без діла,
Я гусяток пасла, Полювать ходила
Лисичка Всі ви знаєте, що я - лисичка - хитрунка і пропоную пограти гру «Приклади від Лисички». Дістає з кошика завдання.
(Діти сідають за столи і складають приклади за малюнками та розв’язують їх). Одна дитина виконує завдання на дошці Математика - Молодці, а тепер відгадайте загадку:
Що за диво-непосида із ялинки шишки кида?
З гілки скік на гілку. Угадали діти? (Білка).
Білочка
Я маленька і руда, В мене шубка хутряна,
Китички на вушках, Лапки чепурні.
Люблю я горішки, Сушені грибочки,
Ласую любенько Ягідки смачні!
Хвостик - то прикраса Кольору бурштину.
З ним ходжу на свято, В будні й на гостину.
Допоможіть мені, діти! У мене дуже багато припасів, я хотіла їх порахувати та заплуталася.
Математика: Давайте допоможемо Білочці порахувати та розставити відповідні знаки ( =, <, >).
Дидактична гра «Порахуй та порівняй». Вихователь викладає горішки, шишки, каштани. (Діти позначають цифрами відповідну кількість та ставлять знаки).
Математика. - Молодці, допомогли нашій Білочці - А це хто до нас прибіг: Куций хвостик, довгі вушка, Шерсть м'якенька, як подушка.
Скаче вгору, наче м'ячик. Хто це, діти? Сірий...(Зайчик). -
Зайчик
Я маленький сірий зайчик, Довговухий побігайчик.
Я рожевий маю носик І пухнастий куций хвостик.
Ще я маю довгі лапи, Щоб не зміг ніхто впіймати.
Стриб та скок, стриб та скок Із пеньочка на горбок. Запрошую вас пограти в гру з м'ячиком «Числа-сусіди» (гра на килимку на закріплення знань про суміжні числа).
Математика - А тим часом:
Гострі зуби, сильні лапи Дуже схожий на собаку,
І полює дуже ловко, Що, впізнали, друзі, … ? (Вовка)
Вовк: Я - Вовчик, на базар ходив, Всім гостинці я купив,
І цукерки й шоколад, Цьому кожен буде рад.
- Та біда, розсипались цукерки. Допоможіть мені їх зібрати!
Математика: Давайте розкладемо цукерки, але не просто так, а у певній послідовності. Роздивіться уважно, які тут є цукерки і розкладіть їх за формою:
Гра «Розклади цукерки» (закріплення знань про геометричні фігури та орієнтуванні на аркуші паперу)
Спершу покладіть у нижній лівий кут аркушу; тепер у верхній правий кут; покладіть цукерку по центру; у верхній лівий кут; у нижній правий кут.
Математика: Молодці, і з цим завданням впорались! Вже недалечко й скарб. Хто ж знає, де він захований?
Буркотливий, вайлуватий, Ходить лісом дід кудлатий.
Одягнувся в кожушину, Мед шукає й ожину,
Літом любить полювати, А узимку — в лігві спати.
Як зачує він весну — Прокидається від сну. (Ведмідь)
А чи зможемо ми спитати у Ведмедика, де заховані гостинці? Чому? Але Ведмідь залишив нам підказку, - щоб їх віднайти, потрібно намалювати малюнок. Давайте візьмемо свої аркуші паперу і по крапочках спробуємо віднайти підказку.
Дидактична вправа «Крапки по порядку з’єднай, хто нам допоможе швидко відгадай».
Але спершу зробимо гімнастику для пальчиків, пограємо в гру «Ведмежата»
( Долоньки складаємо, пальці притискаємо один до одного. Лікті спираються об стіл)
У нашої ведмедиці є десять ведмежат,
(Похитуємо руками, не роз'єднуючи їх).
Зараз ведмежата у парах стоять:
Два товстих, два спритних,
Два довгих, два хитрих,
Два найменших
І найкрасивіших.
(Постукуємо відповідними пальцями один про одного від великого до мізинця). Діти виконують завдання. Отже, хто нам допоможе знайти скарб? (Сова). Під деревом захована скринька з медалями для кожної дитини.
Математика: - Ось ви і віднайшли скарб, захований у математичному лісі. Повертаймося до садочка.
Діти, а де ми з вами були? Кого зустріли? Які завдання виконували? Що було цікаво робити? Що було складно? Що легко?