Текст:«Не будьте байдужими»

Про матеріал
Матеріал виховної роботи має мету продовжити знайомити учнів із людськими чеснотами; довести до свідомості дітей, що добро і милосердя чиняться безкорисливо; викликати у дітей бажання творити добро, бути милосердними і уникати злих вчинків.
Перегляд файлу

Виховна година

«Не будьте байдужими»

Мета: продовжувати знайомити учнів із людськими чеснотами; довести до свідомості дітей, що добро і милосердя чиняться безкорисливо; викликати у дітей бажання творити добро, бути милосердними і уникати злих вчинків.

1. Аналіз вірша.

Не говори про доброту,

Коли ти нею сам не сяєш,

Коли у радощах витаєш,

Забувши про чужу біду.

Бо доброта не тільки те,

Що обіймає тепле слово.

В цім почутті така основа ,

Яка з глибин душі росте.

Коли її не маєш ти,

То раниш людяне в людині.

Немає вищої святині,

Ніж чисте сяйво доброти.

2. «Кошик доброти».

  Діти витягують із кошика смужки паперу з написаними на них прислів’ями,читають і прикріплюють на дошці.

*Учися добро робити,воно дорожче від золота.

*Добро- це найдорожчий скарб. Ми повинні робити добрі справи.

*Поруч з добром крокує зло.

*Добро не пропадає, а зло вмирає.

*Приємно жити з добрими людьми.

3. Знайомство з поняттям.

- Діти,що, на вашу думку, означають слова «доброта», «доброчинність», «благодійність», «милосердя»?

4. Слово вихователя.

- Доброчинність, милосердя -  багатоликі. Потреба в них повсякчасна навіть тоді, коли немає біди. Милосердя і доброта – як два крила, на яких тримається людство. Ще з давніх часів благодійність  була в традиціях нашого народу. Цілком природним і закономірним вважалося допомогти знедоленому, немічному, поділитися шматком хліба, дати притулок бездомному, захистити старість, порятувати хворого чи каліку, заступитися за беззахисного та скривдженого . Доброта і чуйність, співпереживання та щирість, уміння розділити чужий біль, вчасно підтримати у важку хвилину, розрадити в горі й біді – це в характері нашого народу. Люди жили, не маючи сучасних благ цивілізації, але дбали про ближнього, творили добро.

5. Розповіді учнів.

1-й учень. Впроваджуючи християнство на Русі, князь Володимири Великий, за свідченням літопису, велів «усякому старцеві й убогому приходити на княжий двір, брати їжу і питво, і гроші з казни». Та оскільки немічні і хворі не могли добратися до його двору, князь велів зробити вози, покласти туди хліб, м'ясо, рибу, овочі, мед, квас, і возити по містах, питаючи: «Де хворі і старці, які не можуть ходити?». Так людям роздавали все необхідне. Цей мудрий правитель здійснив багато благодійницьких заходів: заснував училища для навчання убогих людей, запровадив народні свята, на яких годували бідних людей,сиріт,вдів,роздавали їм милостиню.

2-й учень. Князь Ярослав Мудрий заснував сирітське училище, де опікував і утримував 300 юнаків.

3-й учень. Турботою про бідних відзначився Володимири мономах. Він написав «Повчання» своїм дітям і закликав їх: «Не давайте ображати народ ні в селах, ні на полі, щоб вас потім не проклинали. Куди підете, напоїть, нагодуйте бідняка…».

4-й учень. А козаки! Землянок вони ніколи не зачиняли! Будь-який подорожній міг зайти, розвести вогонь, зварити страву, відпочити. Прийде хазяїн, ще й радий буде гостеві, привітає його. А бувало, що господар, як їде куди, так ще й залишає страву для перехожого. Наїдяться мандрівники та зроблять хрест, поставлять його серед землянки - це значить, що були гості і дякують хазяїнові.

6. Бесіда.

- Діти, які вияви доброчинності і милосердя спостерігаємо в нашому сучасному житті ?

- Лікування добротою потребують не тільки хворі та самотні, а й цілком благополучні і здорові люди, в яких душа черства до чужого горя. Лікування милосердям потрібно і тим, хто не бачить і не чує кривди й болю, несправедливості, горя. З такими сліпими, глухими треба  терпеливо говорити, будити їх словом життєлюбним і проникливим.

7. Гра «Якщо людина добра».

- Якщо людина добра, з нею хочеться говорити, сміятися, її поважають і люблять. Діти, давайте пограємо в гру. Умови гри: якщо людина повинна робити те, що я називаю, ви плескаєте в долоні, а якщо ні, то просто сидите.

* Бути милосердним, чуйним, сердечним, щирим.

*Насміхатися з чужого горя.

*Допомагати  людям похилого віку.

*Захищати слабого.

*Ображати інших.

*Піклуватися про тварин.

*Хвалитися, коли зробив добрий вчинок.

8. Гра «Клубок життя»

Вчитель дає дітям клубок ниток. Клубок втілює в собі майбутнє життя дитини. Школярі по черзі говорять про свої добрі справи та водночас розмотують клубок і передають його один одному. Кожен тримає нитку, коли вона проходить через його руки. Наприкінці гри весь клас буде «зв’язаний» нитками. Якщо є час, можна прикріпити до нитки малюнки про добрі справи, які зробили діти.

9. Гра «Сонечко милосердя»

 Діти стають у коло. Вчитель пропонує розповісти про відомі їм милосердні вчинки, які здійснюють люди по відношенню один до одного. За кожну розповідь учень нагороджується «сонечком милосердя». Він підходить до когось у колі, торкається до нього своїм «промінчиком» і дарує йому якийсь сонячний подарунок, наприклад, сонячного зайчика, сонячний бант, теплий день. Кожен повинен сказати,як подарунок допоможе йому  у важку хвилину.

Наприклад: сонячний зайчик допоможе знайти дорогу додому; сонячний промінчик зігріє взимку. Якщо «сонечко» не зможе придумати, що воно подарує тій чи іншій людині, людина сама просить у сонечка якийсь сонячний подарунок.

10. Підсумок виховної години.

Ось і закінчилася наша виховна година. Зростайте чуйними, доброзичливими, бо це кращі риси людей, які потрібні всім нам, тим, хто живе на землі.

 

docx
Додано
14 березня 2021
Переглядів
1877
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку