Текст "Виконавці алгоритмів та їхні системи команд"

Про матеріал
Конспект уроку містить детальне роз'яснення теми з акцентуванням уваги га головних аспектах.
Перегляд файлу

Тема: Виконавці алгоритмів та їхні системи команд.

Цілі:

  • навчальна: ознайомити з поняттями алгоритм, формальне виконання алгоритму, програма, виконавець алгоритму, середовище;
  • розвивальна: розвивати уважність, пам’ять, мовлення, логічне мислення, навички самостійної роботи на комп’ютері;
  • виховна: виховувати самостійність та відповідальність, працелюбність, акуратність у роботі.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.

Хід уроку

І. Організаційний етап

IІ. Відтворення і коригування опорних знань

Як ви розумієте поняття план дій?

Давайте спробуємо знайти помилки в знайомій послідовності дії.

  1. Вибери команду  Вимкнути комп’ютер.
  2. Клацни кнопку Пуск на екрані монітора.
  3. Клацни кнопку  Вимкнення.

IІІ. Мотивація навчальної діяльності

Чи важливий на вашу думку порядок виконання у певній послідовності дій?

Чи можна пропускати деякі дії? Чому?

Спробуємо пересвідчитись у правильності вашого твердження на прикладі послідовності «Збирання до школи».

 «Збирання до школи» (В даному алгоритмі бракує однієї команди і порушено їх порядок.)

  1. Прокинься за сигналом будильника.
  2. Застели ліжко.
  3. Устань з ліжка.
  4. Зроби гімнастику.
  5. Почисти зуби.
  6. Умийся.
  7. Одягнися.
  8. Поснідай.
  9. Одягни куртку або пальто.
  10. Узуй туфлі або черевики.
  11. Візьми портфель.
  12. Вийди з дому.

Чи отримаємо позитивний результат виконання послідовності дій, якщо виконуватимемо дії не по порядку?

IV. Повідомлення теми, цілей, завдань уроку

V. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу

Щоразу при виконанні будь-якої послідовності дій є той хто буде її виконувати – виконавець.

Виконавець – це той хто розуміє й може виконати команди. Виконавцями команд можуть бути людина, тварина, комп’ютер тощо.

Як ви вже зрозуміли дій слід виконувати у певній послідовності не пропускаючи жодної команди. Послідовність дій називають алгоритмом.

Алгоритм — це послідовність команд для виконавця, що визначає, які дії та в якому порядку потрібно зробити для виконання певного завдання.

Якщо виконавець зрозумів і може виконати алгоритм, то йому потрібне середовище у якому він буде це робити.

Середовище виконавця – місце, де виконавець може виконувати команди.

Давайте уявимо, що ми на футбольному полі перед нами професійний футболіст, ми попросили його зіграти у футбол. Він зможе це зробити?

А якщо ми попросимо його зіграти у футбол у басейні, він зможе це зробити?

Отже, також важливо середовище виконання алгоритму – місце, де потрібно виконувати алгоритм.

Система команд виконавця — це набір команд, які він може виконати.

VI. Самостійне застосування знань у стандартних ситуаціях

Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.
  3. Практична робота за комп’ютерами.
  4. Вправи для очей.

VII. Домашнє завдання

VIII. Підсумки уроку

  1. Що таке команда?
  2. Що таке алгоритм? Наведіть приклади алгоритмів із власного життя й навчання.
  3. Хто або що може бути виконавцем алгоритму?
  4. Що таке система команд виконавця?

ІX. Оцінювання роботи учнів

 

 

 

docx
Додано
15 лютого 2019
Переглядів
1194
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку