Тема: Виконавці алгоритмів та їхні системи команд.
Цілі:
Тип уроку: комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.
Хід уроку
І. Організаційний етап
IІ. Відтворення і коригування опорних знань
Як ви розумієте поняття план дій?
Давайте спробуємо знайти помилки в знайомій послідовності дії.
IІІ. Мотивація навчальної діяльності
Чи важливий на вашу думку порядок виконання у певній послідовності дій?
Чи можна пропускати деякі дії? Чому?
Спробуємо пересвідчитись у правильності вашого твердження на прикладі послідовності «Збирання до школи».
«Збирання до школи» (В даному алгоритмі бракує однієї команди і порушено їх порядок.)
Чи отримаємо позитивний результат виконання послідовності дій, якщо виконуватимемо дії не по порядку?
IV. Повідомлення теми, цілей, завдань уроку
V. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу
Щоразу при виконанні будь-якої послідовності дій є той хто буде її виконувати – виконавець.
Виконавець – це той хто розуміє й може виконати команди. Виконавцями команд можуть бути людина, тварина, комп’ютер тощо.
Як ви вже зрозуміли дій слід виконувати у певній послідовності не пропускаючи жодної команди. Послідовність дій називають алгоритмом.
Алгоритм — це послідовність команд для виконавця, що визначає, які дії та в якому порядку потрібно зробити для виконання певного завдання.
Якщо виконавець зрозумів і може виконати алгоритм, то йому потрібне середовище у якому він буде це робити.
Середовище виконавця – місце, де виконавець може виконувати команди.
Давайте уявимо, що ми на футбольному полі перед нами професійний футболіст, ми попросили його зіграти у футбол. Він зможе це зробити?
А якщо ми попросимо його зіграти у футбол у басейні, він зможе це зробити?
Отже, також важливо середовище виконання алгоритму – місце, де потрібно виконувати алгоритм.
Система команд виконавця — це набір команд, які він може виконати.
VI. Самостійне застосування знань у стандартних ситуаціях
Робота за комп’ютером
VII. Домашнє завдання
VIII. Підсумки уроку
ІX. Оцінювання роботи учнів