Тексти для аудіювання

Про матеріал
Аудіювання як вид мовленнєвої діяльності передбачає одночасне сприймання лексико-граматичного матеріалу ,розуміння змісту при одноразовому пред’явленні. Дані нижче завдання сформульовано англійською мовою, але вчитель з урахуванням рівня підготовки класу, може подати їх і рідною мовою. Підготовка і проведення таких завдань забирає небагато часу. Вони стимулюють інтерес здобувачів освіти до аудіювання описових тестів. На основі запропонованих зразків можна скласти будь -яку кількість аналогічних текстів. Завдання, подані до тестів, стимулюють розумову діяльність здобувачів освіти.
Перегляд файлу

                    Аудіювання як вид мовленнєвої діяльності передбачає одночасне сприймання лексико-граматичного матеріалу ,розуміння змісту при одноразовому пред’явленні.

                Дані нижче завдання сформульовано англійською мовою, але вчитель з урахуванням рівня підготовки класу, може подати їх і рідною мовою. Підготовка і проведення таких завдань забирає небагато часу.Вони стимулюють інтерес здобувачів освіти до аудіювання описових тестів. На основі запропонованих зразків можна скласти будь -яку кількість аналогічних текстів. Завдання, подані до тестів, стимулюють розумову діяльність здобувачів освіти.

Form: 4

Theme :Family

                                       1.  My friend`s family

            Listen to the description of Yura`s  family.

Say what you remember about each member of the family age, profession or trade.

 How many are they?

            Yura is a fourth former. He is ten. He has a grandfather, a grandmother, a father, a mother, a brother and a sister.

   His father is 40. He is a worker.

   His mother is 35. She is a teacher,

   His grandfather is 65. He is a pensioner.

   Yura`s grandmother is 60. She is a pensioner too.

   Yura has a sister and a brother. His sister`s name is Nina. She is 5. She is not a pupil. His brother`s name is Taras. He is 13. He is a schoolboy.

 

                                 

                                  2.Natasha`s Family

                Listen and say what relatives Natasha has. Complete the sentences.

 Her mother`s mother is …….(  her grandmother).

 Her father`s father is ….. ( her grandfather).

 Her mother`s sister is ….. ( her aunt ).

 Her father`s brother is….. (her uncle ).

 Her father`s and mother`s daughter is …… (her sister).

 Her father`s and mother`s son is…..( her brother ).

 

                                        3.The Kravchenkos

           Listen to the text and describe the children: their age, occupation and appearance.

      The Kravchenkos have two sons and a daughter.

      Victor is twelve. He is a sixth- former. He is not a very good pupil. He is neither tall nor short.

      His brother Taras  is  thirteen. He is a seventh -former. He is a very good pupil. He is  tall and thin.

      Their sister Maria is very young. She is 5 years old. She doesn`t go to school. She is very nice girl. She likes to play and draw.

 

                                    4. Mike

      Listen to the text . Say what you remember about Mike, his family, his friend. Say where his mother and father work.

     Mike is an English schoolboy. He lives in a small village near London. He has a father, a mother, a brother and a sister.

     Mike is twelve. He goes to school every day. He likes his school.

     Mike has only one friend. He plays with him all the time.

     His mother works at home. She makes breakfast, dinner and supper. She cleans the home.

     Mike`s father is a school teacher in their village.

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 червня
Переглядів
57
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку