27 квітня о 18:00Вебінар: Кольоротерапія: використання технології в роботі з учнями початкової школи

Тема. Батьківські збори " Знайомство з батьками першокласників. «Перший раз у перший клас»"

Про матеріал

Збори проводяться перед прийняттям учнів 1 класу до школи. Познайомити батьків із педагогами, школою, адміністрацією, службами школи й один з одним.

Перегляд файлу

Батьківські збори

Тема. Знайомство з батьками першокласників. «Перший раз у перший клас»

«Краще запалити свічку, ніж усе життя проклинати темноту»

Ф.Абрамов.

Мета. 1.Познайомити батьків із педагогами, школою, адміністрацією, службами школи й один з одним.

           2. Допомогти родині підготуватись до зміни статусу дитини в сім’ї та навчання її в першому класі.

Питання для обговорення:

  • Знайомство з батьками.
  • Готовність бути батьками першокласників
  • За якими законами повинно проводитися виховання в родині?
  • Що цікавого є в окремо взятій родині - традиції та звичаї (обмін досвідом)?

План проведення батьківських зборів

1.Знайомство вчителя з батьками, батьків один з одним.

2.  Міні-лекція «Закони виховання в родині. Якими їм бути?».

3.Режим першокласника.

4. Анкетування батьків.

Хід зборів

Збори проводяться в тому класі, де будуть навчатися діти з першого вересня. Клас святково оформлений (можна розмістити на стенді побажання, творчі роботи учнів, які закінчили початкову школу). На дошці фотографії випускників, яких я навчала.

Слово вчителя. Шановні батьки, Ви прийшли на перші збори в школу, поріг якої переступлять у вересні ваші малята!

Сьогодні я оголошую Вас і себе членами однієї великої команди, корабля за назвою «Наш клас». Наше плавання починається сьогодні, а закінчиться  через 4 роки. Стільки ми будемо разом, а поки наш корабель буде плисти океаном знань, ми будемо переживати шторми та бурі, смутки та радості. Хочеться, щоб це плавання було цікавим, радісним і значущим у житті кожної дитини та кожної родини.

Вправа «Коло знайомств»

Розпочинаємо наші збори вправою «Коло знайомств». Що ж це за вправа? Як вона проводиться? Під час цієї вправи я познайомлюся з Вами і ви познайомилися один з одним.

Зараз стануть у коло: ті у кого чорне волосся, тепер ті у кого карі очі,  хто має сина, хто доньку, хто прийшов на сьогоднішні збори з гарним настроєм, а тепер візьмемося за руки. Кожен буде по черзі називати своє ім’я та прізвище і чиї Вони батьки.

( Вчитель розпочинає із себе: як моє ім’я, прізвище, освіта, який набір учнів).

Батьки презентують себе за своїм бажанням.

Вчитель дякує батьків, продовжує збори.

Вправа «Очікування»

На дошці малюнок «класного дерева» для очікувань.

Зараз кожен із Вас отримає осінній листочок, хоча зараз літо, але осінь незабаром настане. На ньому Ви маєте написати те, що Ви очікуєте від сьогоднішніх зборів, а в кінці нашої зустрічі ми перевіримо, чи справдилися Ваші очікування, чи ні?

(Батьки записують свої очікування і прикріпляють листочки на дерево класу).

Слово заступника директора з НВР початкової школи.

Питання належного виховання дітей, досягнення порозуміння між батьками і дітьми завжди були важливими й актуальними.

   У статті 51 Конституції України сказано, що батьки зобов’язані утримувати дітей до їх повноліття.

Зміст виховання, відповідальність батьків за розвиток дитини у сім’ї визначає стаття 59 Закону України «Про освіту»:

1. Виховання у сім’ї є першоосновою розвитку дитини як особистості.

2. На кожного з батьків покладається однакова відповідальність за виховання, навчання і розвиток дитини.

3. Батьки та особи, які їх замінюють, зобов’язані:

  • постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей,
  • створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
  • поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до державної та рідної мови, сім’ї, старших за віком;
  • сприяти здобуттю дітьми освіти у навчальних закладах або забезпечувати повноцінну домашню освіту відповідно до вимог щодо її змісту, рівня та обсягу;
  • виховувати повагу до законів, прав, основних свобод людини та інші.

 Законодавство України, а саме Сімейний кодекс в ст. 150, визначає, що батьки зобов'язані виховувати дитину у дусі поваги до прав і свобод інших людей, любові до своєї сім'ї та родини, свого народу, своєї Батьківщини. Батьки зобов'язані піклуватися про здоров'я дитини, її фізичний, духовний та моральний розвиток, забезпечити здобуття дитиною повної загальної середньої освіти, зобов'язані поважати дитину, готувати її до самостійного життя.

Злісне невиконання батьками, опікунами чи піклувальниками встановлених законом обов'язків по догляду за дитиною або за особою, щодо якої встановлена опіка чи піклування, що спричинило тяжкі наслідки, - карається обмеженням волі на строк від двох до п'яти років або позбавленням волі на той самий строк.

Слово вчителя

Вступ до школи – переламний момент у житті дитини. Він пов’язаний із новим типом стосунків, з оточенням, новим видом діяльності ( навчальної). У житті дитини також змінюються обов’язки, режим дня, оточення. Тепер вона повинна підпорядковуватись нормам і   правилам, наполегливо працювати, виконувати не завжди цікаві для неї завдання педагогів і батьків. Перед вчителем стоїть важлива задача – не тільки адаптувати дитину до школи, але також навчити її батьків прислухатися до своєї дитини, допомагати, підтримувати, надихати на нові досягнення.

     Процес адаптації до шкільного життя у дітей 1 класу може тривати від 2 -3 тижнів до 2 -3 місяців, що залежить від психофізіологічних особливостей, стану здоров’я, від рівня готовності дитини до школи, або «шкільної зрілості».

    Дуже часто батьки і вчителі основними показниками готовності дитини до школи вважають знання дитиною літер, цифр, уміння писати, читати, рахувати ( на початковому рівні), знання казок віршів, дитячих пісень. Однак не тільки це впливає на успішність навчання. Адже формування вищезазначених вмінь передбачено програмою 1 класу. До моменту вступу дитини до школи важливо лише, щоб вона мала здатність до навчання. Саме від готовності залежить адаптація дитини до шкільного життя, оволодіння нею навчальною діяльністю, і, як результат – формування цілісної особистості. Тому за основу готовності дитини до школи слід приймати необхідний рівень розвитку дитини, без якого вона не зможе успішно навчатись у школі, а не оцінювати рівень сформованості загальнонавчальних умінь та навичок.

Готовність дитини до школи можна характеризувати як інтегративну характеристику розвитку дитини, що зумовлює успішну адаптацію до шкільного життя ( за Т.В.Мальцевою).

Вона визначається усіма факторами його розвитку.

Основними компонентами загальної готовності дитини до школи є:

мотиваційна готовність;

емоційно – вольова готовність;

розумова готовність дитини – (пам’ять, увага, адекватне розуміння мови на слух, навичка змістового запам’ятовування інформації, навички аналізу, співставлення, уміння виділяти причину і наслідок);

психологічна готовність до спілкування та спільної діяльності.

При підготовці дітей до школи батьками, їм не слід різко змінювати режим дня, позбавляти дитину ігор, прогулянок, відпочинку, а найважливіше – не замінювати гру жорстким навчанням.

Групова робота.

Зараз Ви попрацюєте в групах, об’єднаєтеся склавши розрізані пазли пір року. (Батьки утворюють групи).

Завдання: скласти режим дня для першокласників. Батьки працюють в групах 5 хвилин, а потім презентують свої наробки.

Вчитель. Я хочу запропонувати Вам «Режим дня», за яким повинні будуть жити тепер першокласники. Ви звичайно можете  взяти його за основу,  можете його змінювати стосовно своєї дитини. (додаток 1, презентація «Режим дня»).

Слово вчителя.

Анкетування батьків.

 Анкета для батьків майбутніх першокласників

Ім'я, прізвище дитини, дата народження _________________________

Склад сім'ї (підкресліть) а) повна;   6) неповна.

Чи є в дитини старші (молодші) брати або сестри? _________________

З ким із дорослих вона проводить більше часу?

__________________________________________________________

Чи відвідувала дитина дитячий садок? __________________________

Якщо так, то з якого віку? Чи охоче туди ходила? __________________

 Які форми заохочення застосовуєте вдома?

______________________________________________________________

Які покарання використовуєте? ________________________________

Чи є у дитини вдома постійні обов'язки?

Які саме?  _________________________________________________

 Як спілкується з однолітками? (підкресліть)

 а) ініціативна;    6) очікує, коли з нею заговорять; в) уникає спілкування.

Як спілкується з дорослими? (підкресліть)

а) спокійно;    6) обережна в спілкуванні;  в) складно особливо з незнайомими.

Яким іграм малюк віддає перевагу? (підкресліть)

а) настільним;    6) рухливим;    в) індивідуальним;   г) колективним.

 Чи має бажання йти до школи?__________________________________

Укажіть рівень підготовки малюка (підкресліть)

 а) знає літери (всі, деякі);   

б) вміє читати (по складах, словами);

в) вміє лічити (у межах _________)

г) вміє додавати (у межах ____)

д) вміє віднімати (у межах ______ )

Чи може дитина сама себе розважити? (підкресліть)

а) може;    б) ні;    в) шукає товариства дорослих.

Чи готували ви спеціально дитину до школи? У яких закладах? _______________________________________________________________

Як оцінюєте рівень розвитку дитини (підкресліть потрібне)?

а) відповідає віковим особливостям;  

б) випереджає однолітків;

в) має проблеми з розвитком.

Що додатково хочете повідомити про дитину?  __________________________________________________________________

А ще хочу подарувати Вам таку пам’ятку.

  Пам’ятка батькам першокласників 

Любіть свою дитину. Знаходьте радість у спілкуванні з нею.

Цікавтеся справами і  проблемами дитини. У разі невдачі не лайте, а спокійно обговоріть, в чому її причина, заспокойте дитину, обійміть, пообіцяйте допомогти  порадою чи дією.

Розвивайте творчу уяву дитини через заняття малюванням, ручною працею, аплікаціями, ліпленням. Обов’язково проводьте сімейні поїздки, екскурсії, обговорюйте їх, малюйте, фотографуйтесь.

Перевагу надавайте не розкішному вбранню, а повноцінному, збалансованому харчуванню, правильному режиму дня.

Вчіть дитину правильно розподіляти свій час, обмежуйте надмірний перегляд телепрограм, вчіть вибірковому ставленню до інформації. Час роботи за комп’ютером – до 20-30 хв. на день.

Чітко визначте домашні обов’язки дитини і стежте за їх виконанням. Не робіть з дитини споживача, а  виховуйте повноправного учасника сімейного життя.

Своїм прикладом привчайте дитину до щоденного читання. Передплачуйте дитячу пресу, купуйте дитячу літературу.

Привчайте дитину до самообслуговування, формуйте трудові навички.

Знайомте дитину з історією свого роду, родовим деревом. Привчайте піклуватись про менших, хворих, літніх членів сім’ї.

 Навчайте дитину завжди дотримуватись свого слова, не давати пустих обіцянок.

 Нехай дитина вміє гідно нести відповідальність за свої слова та вчинки, не боїться говорити правду.  Особистим прикладом навчайте її цьому.

Ніколи не робіть поспішних висновків щодо вчинків або слів дитини. Спочатку ґрунтовно проаналізуйте всі обставини, поговоріть з іншими – учнями, вчителем. Дитина теж має право на помилку. Допоможіть їй виправити її.

Підсумок зборів. Рефлексія.

Шановні батьки, ось настав час перевірити Ваш листочок очікування, чи задовольнила я Ваші очікування від зборів? Так. Мені дуже приємно було з Вами працювати. 

Батьківський практикум-гра «Кошик почуттів»

Зараз я по черзі буду підносити до кожного з Вас кошик, а Ви повинні написати які почуття переповнюють Вас після зборів, що цікавого Ви понесете додому? На цьому збори закінчено, до зустрічі.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 грудня 2018
Переглядів
3556
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку