Тема. Головне та другорядне в декоративній композиції. Виконання композиції на тему «Пташка серед квітів»

Про матеріал
Мета: поглибити знання з декоративно-прикладного мистецтва, створення декоративної композиції; формувати практичні навички роботи у створенні декоративної композиції; розвивати в учнів емоційно-ціннісне ставлення до творів декоративно-прикладного мистецтва; зорове сприйняття, фантазію, аналітичне, абстрактне мислення; виховувати в дітей любов до творів декоративно-прикладного мистецтва.
Перегляд файлу

Тема. Головне та другорядне в декоративній композиції. Виконання композиції на тему «Пташка серед квітів»

Мета: поглибити знання з декоративно-прикладного мистецтва, створення декоративної композиції; формувати практичні навички роботи у створенні декоративної композиції; розвивати в учнів  емоційно-ціннісне ставлення до творів декоративно-прикладного мистецтва; зорове сприйняття, фантазію, аналітичне, абстрактне мислення; виховувати в дітей любов до творів декоративно-прикладного мистецтва.

Очікувані результати: учні повинні знати про декоративно-прикладне мистецтво, створення декоративної композиції; вміти створювати декоративні композиції.

Обладнання: мультимедійний супровід, ілюстрації, зразки робіт, шаблон тарілки, альбом, олівці або фломастери.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Відгадування загадок. 

  Неначе паровоз, гуде,

Шумить, кипить і пара йде,

Смачний заварює нам чай.

Хто ж він такий? Ану вгадай! (Чайник.)

Похожее изображение

Хоч мілка, та не калюжа,

Хоч глибока, та не море.

З неї їсти смачно дуже

Страви різні, страви добрі.

(Тарілка.) Картинки по запросу Тарілка.

Є у блюдечка подружка,

Що одне лиш має вушко.

Можеш кралю цю зустріти,

Як захочеш чай попити. (Чашка.)

Картинки по запросу Чашка

Із глини народжувався,

У воді купався,

У вогні гартувався. (Глечик.)

Картинки по запросу глечик рисунок

 Про що ці загадки?          

  Яким спільним словом можна назвати ці предмети?

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

V. Сприймання і усвідомлення матеріалу.

1.    Пояснення нового матеріалу.

. У повсякденному житті ми щоденно використовуємо посуд. До нього ми відносимо тарілки, чашки, блюдця, чайники, глечики, куманці тощо. Кожен із них має свою форму та прикрашений орнаментом чи візерунками. Його виготовляють як на заводах, так і в майстернях народних умільців.

Одним із найдавніших народних промислів в Україні є гончаръство. Завдяки властивостям глини, що під час формування є пластичною, а після випалювання стає твердою, талант народних майстрів втілився в неперевершені твори.

Українські гончарні вироби прикрашаються стилізованими деко¬ративними елементами. Умовно ми їх поділяємо на такі групи: геометричні (безкінечник, зубчики, зірочки, промінчики з кружальцями, лінії, ромб), рослинні, зооморфні, зображення людини, християнські.

Усі композиції вписуються в певну геометричну форму: прямокутник, коло, квадрат, трикутник тощо. Вибір формату композиції залежить від авторського задуму народного умільця.

Щоб композиція сприймалась цілісною, красивою, одні елемен¬ти зображують великими за розміром (їх називають головними), інші — меншими (другорядними, допоміжними).

    Скажіть, якими виробами з глини ви користуєтесь у побуті.

 Які декоративні композиції їх прикрашають, та на що вони схожі?

2. Робота з підручником, с. 119 - 120

3. Сприйняття творів декоративно-прикладного мистецтва. Подивіться на зображення. Скажіть, що це за посуд, яке його призначення.Визначте, яку форму мають ці твори народних майстрів та як вони декоровані.

4. Перегляд демонстраційного матеріалу.

 Часто у петриківському розписі в квіткові композиції вплітають зображення як фантастичних, так і справжніх птахів (півня, зозулі).

У народному уявленні півень — символ сонця, вогню, оберіг. Його зображували на дахах, скринях, рушниках, писанках. Особливо часто таким малюнком прикрашали піч. А ще іграшкових півників для своєї малечі батьки ви¬готовляли з глини, дерева.

5. Поетапне виконання композиції вчителем.  .  

Інструктаж

 Фізкультхвилинка.

VІ. Узагальнення й систематизація знань. 

1. Практична діяльність учнів. У центрі своєї композиції розмісти красеня-півня. Навколо нього намалюй маленькі квіточки, пшеничний колосок, гілочку з листочками тощо.

Фізкультхвилинка.2. Перегляд і аналіз робіт.

Основну увагу вчитель має зосередити на вмінні дітей створювати на елементарному рівні декоративну композицію в певній формі та акуратності її виконання.

VІІ. Підсумок уроку.

1. Виставка робіт.

2. Рефлексія.

docx
Додано
23 квітня 2019
Переглядів
596
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку