Розширювати знання дітей про диких птахів, продовжувати ознайомлювати з їх зовнішньою будовою, поведінкою; вчити пізнавати птахів за описом; виховувати шанобливе ставлення до живої природи.
Тема хвилинка спостережень : До зустрічі, пташки!
Мета:розширювати знання дітей про диких птахів, продовжувати ознайомлювати з їх зовнішньою будовою, поведінкою; вчити пізнавати птахів за описом; виховувати шанобливе ставлення до живої природи.
ХІД хвилинки спостережень
Спостереження за птахами
Бесіда
— Яких птахів ви знаєте?
— Які відлетіли?
— Які залишилися зимувати?
— Чому птахи відлітають?
— Як вивважаєте, чому зима — дуже важкий час для птахів?
— Що їдять пташки взимку?
Загадка
День у день працюю в гаї,
По корі дерев я б’ю.
Та не цвяхи забиваю —
Шкідників я дістаю. (Дятел)
— Щоце за птах?
— Якого кольору пір’я?
— Який дзьоб?
— Навіщо йому такий дзьоб?
— Дятел — красива пташка. Має чорні крила, сірий животик та червоний капелюшок. Дятел дріботить по корі старих дерев та шукає комах, які сховалися в щілинах. Вінтримається за кору дерева міцними кігтями.
Загадка
Біла, як сніг,
Чорна, як жук,
Спіймати морока,
А зветься… (сорока).
— Як щеназивають сороку?
— Сорока-білобока — цечорна пташка з білими боками, довгим чорним хвостиком. Сорока — лісова пташка, але трапляється, долітає і до міста. Сорока дуже голосно стрекоче. Іноді тим, хто голосно та швидкорозмовляє, говорять, що вони стрекочуть, як сороки.
Дидактична гра з картками «Відгадай та покажи»
Діти відгадують загадку, показують картку із зображенням цього птаха.
Загадки
• Б’ється, стука молоток,
Хтось обновлює садок. (Дятел)
• Пташка невеличка,
В неїбіліщічки,
Сірі лапки,
Чорна шапка,
Фартушок жовтенький,
Голосок тоненький.
Цяптиця невеличка
Називається… (синичка).
• Маленький хлопчик
У сірійсвітинці
На подвір’їстрибає,
Крихтизбирає. (Горобчик)
Дослід
Діти обстежують ділянку школи; з’ясовують, на якому дереві зібралося найбільше пташок.
Творчезавдання «Пташечка»
Діти малюють паличками на землі ескізи годівниці для птахів.
Трудова діяльність
Виховательпропонуєдітямпогодуватипташок.
Рухливагра «Відгадай, хтокричить»
Мета:вчитирозпізнавати голоси птахів і тварин; розвиватиувагута пам’ять.
Хідгри
Дітивиступають у ролірізнихдомашніхптахів: півника, курочки, качки — аботварин: корови, котика, козлика та ін.Вибранідійові особи йдуть напротилежнийбікмайданчика, сідають на стільці. А рештапідходять по черзі до хаток.
— Тут-тук-тук, відчиняйте,
Гостей швидшеприймайте!
З хатки чути голос:
— Ку-ка-рі-ку.
Виховательпитає:
— Хтоце там живе?
Дітивідповідаютьтощо.
Рухливагра «Горюдуб»
Мета: продовжувативчитидітейшикуватися в пари, швидкобігати з вивертанням; розвиватиувагу, витримку, орієнтування в просторі, почуттядружби.
Хідгри
Дітишикуються парами за зростом. Одна дитинастаєпопередупар на 2–3 кроки. Цегорюдуб. Вінкаже:
Гори, гори ясно,
Щоб не погасло.
Раз, два, три —
Остання пара, біжи!
На слово «біжи» діти в останнійпарірозбігаютьсявздовж пар,
щобпопереду «горюдуба» взятися за руки. Горюдубзаважаєїм. Ко-
говінспіймає, з тимстає в парі.