Тема: І. Франко “Фарбований Лис.” Образ Лиса, риси його характеру

Про матеріал
Тема: І. Франко “Фарбований Лис.” Образ Лиса, риси його характеру. Мета: навчати учнів граматично правильно будувати і висловлювати власну думку, вчити давати власну оцінку вчинкам і поведінці дійових осіб, відрізняти головних персонажів від другорядних характеризуючи їх, удосконалювати вміння виразно і правильно читати казку в дійових особах, пояснювати особливості літературної казки; розвивати навички виразного і вдумливого читання; виховувати осмислення негативної суті лицемірства, зазнайства і хвалькуватості в житті людини, позитивне ставлення до людей.
Перегляд файлу

5 клас

Тема:  І. Франко “Фарбований Лис.” Образ Лиса, риси його характеру

Мета: навчати учнів граматично правильно будувати і висловлювати власну думку, вчити  давати власну оцінку вчинкам і поведінці дійових осіб, відрізняти головних персонажів від другорядних характеризуючи їх, удосконалювати вміння виразно і правильно читати казку в дійових особах, пояснювати особливості літературної казки; розвивати навички виразного і вдумливого читання; виховувати осмислення негативної суті лицемірства, зазнайства і хвалькуватості в житті людини, позитивне ставлення до людей.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Методи і прийоми: вправа «Мікрофон», слово вчителя, інтерактивна вправа «ланцюжок подій», «Евристична бесіда», робота з підручником, робота з відеоматеріалами, робота з прислів’ями.

Обладнання: портрет письменника, ілюстрації до казки, виставка книг, підручники, зошити, канцелярські приладдя.

 

Хід уроку:

І. Мотивація навчальної діяльності.

    Повідомлення учням теми й мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Перевірка виконання учнями домашнього завдання.
  2. Вправа «Мікрофон».

1.І. Я. Франко – це…

2.Казкар знав декілька мов:

3.І. Я. Франко мав власну бібліотеку, в якій було … книг.

4. Збірка казок про тварин називалася…

5. Зображаючи тварин,  письменник мав на увазі…

ІІІ. Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу.

1.Слово вчителя.

    Неоціненним залишається внесок І. Франка в українську літературу. Для дітей письменник написав чимало цікавих казок. На думку І. Франка, казки “заставляють дітей сміятися й думати, розбуджують їхню цікавість та увагу до явищ природи.” З’ясуємо, чи ви уважно прочитали казку “Фарбований Лис?”

2.Інтерактивна вправа «Ланцюжок подій».

     Розмістіть у правильному порядку ланцюжок подій

  1. Царювання Лиса.
  2. Лис пробирається на торговицю.
  3. У діжці з фарбою.
  4. Вправний мисливець.
  5. Неприємна зустріч з собаками.
  6. Помста одурених звірів.
  7. Страшний синій звір.

3.Евристична бесіда.

-         Назвіть головних і другорядних героїв казки.

-         Яка подія різко змінила життя Лиса Микити?

-         Чи тільки Лиса висміяв І. Франко?

-         Яка головна думка твору?

4.Слово вчителя.

Про казку “Фарбований Лис” І. Франко писав:”Я бажав не перекласти, а переробити стару повість про лиса, зробити її нашим народним добром, надати їй нашу національну подобу. Я, щоб так сказати, на чужий, позичений рисунок накладав наші українські кольори.”

5.Робота з прислів’ями.

Утворіть прислів’я і поясніть, кого вони стосуються.

У страху                                       а думки лукаві

Знай, коза,                                    а за те, що вівцю з’їв

Слова ласкаві                               своє стійло

Не лізь туди,                                 очі великі

Не за те вовка б’ють,

що він сірий                                  куди твоя голова не лізе

6. Робота з підручником.

7. Перегляд відео фрагментів казки.

ІV. Закріплення знань,  умінь і навичок.

Відповіді на запитання.

-         Доведіть, що цей твір є літературною казкою.

-         Чи сподобався вам Лис Микита?

     - Лис Микита – негативний чи позитивний персонаж?

V. Домашнє завдання.

1.Зробити ілюстрації до твору.

2. Написати творчу роботу на тему «Лис Микита – герой чи ні?».

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

doc
Додав(-ла)
Кушлак Наталія
Додано
22 квітня
Переглядів
22
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку