Мета: продовжити ознайомлювати учнів з людськими чеснотами; вчити наводити оцінні судження, аргументувати переваги добрих вчинків; викликати бажання творити добро і уникати злих вчинків; збагатити словниковий запас, розвивати мовлення, пам'ять; виховувати почуття гідності, чуйності, доброти, любові до ближніх
Мета: продовжити ознайомлювати учнів з людськими чеснотами; вчити наводити оцінні судження, аргументувати переваги добрих вчинків; викликати бажання творити добро і уникати злих вчинків; збагатити словниковий запас, розвивати мовлення, пам’ять; виховувати почуття гідності, чуйності, доброти, любові до ближніх.
Тип уроку: засвоєння знань, умінь і навичок.
I Організаційний момент.
Доброго ранку, сонечко ясне!
Доброго ранку, земле прекрасна!
Доброго ранку, птахи галасливі!
Доброго ранку, люди щасливі!
II Актуалізація опорних знань.
Передайте виразом обличчя. Усміхніться, поділіться гарним настроєм з товаришем. За виразом обличчя я бачу що у вас все гаразд і загальний ваш настрій можна показати усмішкою. Я всім бажаю, щоб такий настрій зберігся до кінця уроку.
III Мотивація навчальної діяльності.
Діяти – активно!
Думати – оперативно!
Сперечатись – доказово!
Творчо мислити – обов’язково.
IV Чарівна хвилинка.
-У мене для вас є казкова скринька, у ній знаходиться найцінніший скарб нашої планети.Правда ж цікаво, що там? Хто з вас хоче побачити його, може зазирнути, нам обов’язково треба посміхнутися тому, кого ви побачите у скринці. ( На дні скриньки дзеркало ).
-Ви щойно посміхнулись найголовнішій людині на Землі, самому собі! За легендою, коли народжується дитина, Бог запалює на небі нову зірку і посилає до дитини Ангела – охоронця, який охороняє її від біди. Уві сні Ангел цілує дитину тричі: в чоло – аби вона зростала розумною; в личко – щоб була красивою; в груди – аби здоров’я, любов та доброта вселилися в її тіло, серце та душу.
Коли людина робить добрі справи, Ангел радіє, а коли злі – сумує, плаче, утрачає свої сили. Я бажаю, щоб ви робили тільки добрі справи, щоб ваш Ангел – охоронець радів і допомогав вам у скрутні хвилини.
Тож і тема нашого уроку:
Бути добрим просто чи не просто?
Не залежить доброта від зросту.
Як людей полюбиш – пошануєш.
Сила для добра в душі відчуєш.
З давніх – давен в народі так ведеться,
Що милосердя Божою справою зветься.
Сьогодні ми прислів’я пригадаємо,
Ситуації життєві розіграємо
Бо доброта з віками не старіє
Доброта від холоду зігріє.
Ніхто не має права дитину ображати
Бо діти – це майбутнє,
Їх треба захищати!
Казки та оповідання нас будуть навчати
Як добрими і милосердними стати
От і ми часу не гаємо –
Урок наш починаємо.
V Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.
Звернемося до словничка. (с.77)
«Українська народна казка»
Добре те, що світить сонце.
Добре те, що вітер віє.
Добре те, що ось цей ліс
Разом з нами ріс і ріс.
Добре те, що в нашій річці
Синя, не брудна вода.
І мене, матуся рідна
Після школи зустріча.
Добре гратись надворі.
Добре вчитись в школі.
VI Закріплення та систематизація знань.
VII «Надбання минулих поколінь». Прислів’я
З давніх – давен люди цінували добро, чуйність, милосердя. Народ створив багато прислів’їв.
Складання прислів’їв про доброту.
Добре роби,
Кого почитають
Робиш добро – не кайся.
VIII Опрацювання тексту «Добро і зло
IX Добро
Добро – це найголовніше, що є на Землі. Воно нас пестить, гріє, голубить своїми промінцями. Вдома кожен намалював своє сонечко, яке містить стільки променців, скільки добрих вчинив справ. І от зараз в нашому класі засіяє справжня Сонячна Квітка. Ось так із маленьких сонечок утворилося велике Сонце Доброти.
Поспішайте робити добро!
Доброта з роками не старіє
Доброта від холоду зігріє.
І якщо вона, як сонце світить,
То радіють і дорослі й діти
Тож люди на Землі!
Спішіть добро творити,
Щоб нам не згинути у морі зла.
Щоб кожен міг серед краси прожити
У царстві справедливості й добра.