Тема Ренесанс в Англії. Вільям Шекспір «Гамлет»

Про матеріал
Презентація на тему "Ренесанс в Англії. Вільям Шекспір «Гамлет» містить детальний аналіз епохи відродження та трагедії "Гамлет".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема Ренесанс в Англії. Вільям Шекспір «Гамлет»

Номер слайду 2

1. Характеристика англійського Відродження. 2. Вільям Шекспір – геній драматургії XVI ст. Аналіз трагедії «Гамлет». План Сяйво генія, чиє проміння проникає всюди, — ось що таке Шекспір. Віктор Гюго, французький драматург, поет, публіцист, громадський діяч

Номер слайду 3

Характеристика англійського Відродження1. Хронологічні межі епохи Відродження в Англії — XVI та початок XVII століття. Причини пізнього розвитку: поразка у Столітній війні тривалі феодальні міжусобиці кривава війна Червоної і Білої Троянд (1455–1485), яка точилася між двома дворянськими династіями занепад економіки та культури

Номер слайду 4

Епоха Відродження характеризувалася тим, що людське «я» утверджувалося як богорівне. Через цікавість до людських потреб митців доби Відродження називали гуманістами. Характерні ознаки творчості гуманістів:відкриття світу й людини прагнення пізнати все, пов’язане з людиною пошуки шляхів щастя людиною людина має право радіти й бути щасливою у цьому земному житті митець, має право змінювати, удосконалювати світ за естетичними законами вплив італійських та французьких гуманістів

Номер слайду 5

Номер слайду 6

В Англії найбільше був розвинутий жанр драматургії: комедія та трагедія. Характерні риси розвитку театру:на зміну акторам-аматорам прийшли професійні актори, які більше не мандрували, а служили в театрах короля або вельможзбільшилася кількість домашніх акторських труп при палацах аристократів професійні актори найчастіше походили з ремісниківвикористовували механізовані ефекти (балкони, люки, з яких з’являлись фантастичні персонажі) не прикрашена сцена відсутність декорацій сцена у формі трапеції або овалу акторські імпровізації жіночі ролі виконують юнакивиступи блазнів вважалось, що театр відволікає від праці, тому згодом почались політичні утиски (припинили існування)

Номер слайду 7

Вільям Шекспір – геній драматургії XVI ст. Захопившись театром, він у віці 23 років вирушив до Лондона, маючи на меті оволодіти акторською майстерністю. Влаштувався простим робітником сцени й переписувачем ролей, із часом йому почали довіряти епізодичні ролі. Стати великим актором Шекспіру так і не довелося, проте він став геніальним драматургом театру «Глобус». Театр прикрашала вивіска зі словами, що стали афоризмом «Весь світ грає якусь роль». Шекспір з 1599 року став співвласником театру.2 Народився Вільям Шекспір 23 квітня 1564 р. в провінційному містечку Стретфорд – на – Ейвоні в сім’ї ремісника і торговця. Отримав лише початкову освіту.

Номер слайду 8

Творчість Шекспіра – драматурга прийнято поділяти на 3 періоди

Номер слайду 9

Аналіз трагедії «Гамлет» Автор – Шекспір. Літературний рід: драма. Жанр: філософська трагедія. Дата першої публікації‎: ‎1603 Дата написання‎: ‎1600—1601 Місце дії: Данія, Ельсінор. Головна тема твору “Гамлет” – злочин заради влади. В її контексті розвиваються теми зради і нещасливого кохання.Ідея: Розчарування в людях, в любові, роздуми про швидкоплинність буття

Номер слайду 10

Герої (дійові особи): Клавдій (король Данії), Гамлет (син покійного й небіж нинішнього короля),Полоній (головний королівський радник),Гораціо (друг Гамлета),Лаерт (син Полонія), Гертруда (королева Данії, мати Гамлета), Офелія (донька Полонія), Привид батька Гамлета, Розенкранц, Гільденстерн (колишні університетські товариші Гамлета), Фортинбрас (норвезький принц), Марцелл, Бернардо (офіцери).

Номер слайду 11

мотив тлінності буття. Провідні мотиви трагедії “Гамлет”мотив божевілля мотив зволікання дії мотив смерті мотив заміни мотив «гнилі» мотив помсти

Номер слайду 12

Проблематика:життя та смерть добро і зло боротьба та бездіяльність любов та зрада влада та тиранія велич і ницість людиниобов'язок і честь Новаторський характер «Гамлета»:проблематикоютипом героя сюжет – трагедія свідомості мислячої людини, яка осягає істину життя, перед якою розкривається фальш і ницість світу, що її оточує

Номер слайду 13

Особливості композиції: П’єса організована так, щоб повно розкрити долю принца Гамлета. Вона складається з п’яти дій, кожна з яких представляє певні складові сюжету. Елементи сюжету:І дія – зав’язка (знайомство з місцем події, героями, Гамлет дізнається від привида про справжню причину смерті батька);ІІ дія – розвиток дії (Гамлет для того, щоб дізнатися правду прикидається божевільним, король боїться викриття);ІІІ дія – кульмінація (під час вистави, яку підготував Гамлет, Клавдій видає себе);ІV дія – розвиток дії, загострення конфлікту (Клавдій робить все для того, щоб знищити племінника, а Гамлет бажає помсти); V дія – розв’язка (моральна перемога Гамлета).

Номер слайду 14

Зав’язка: п’ять сцен першої дії. Зустріч Гамлета з Привидом померлого батька, який покладає на Гамлета завдання помститися за підле вбивство. З цього і починаються його душевні терзання, які не відпускають його до самої смерті. Життя стає для нього безглуздим. Розвиток дії: Принц вирішує прикинутися божевільним, щоб обдурити Клавдія і дізнатися правду про його вчинок. Також він випадково вбиває королівського радника – Полонія. У цей момент до нього приходить усвідомлення того, що він є виконавцем вищої волі небес. Кульмінація: що отримала назву «мишоловка». Гамлет остаточно переконується у вині Клавдія, сам Клавдій усвідомлює, що його таємниця розкрита, Гамлет розкриває очі Гертруді т.д . Клавдій розуміє, наскільки небезпечний його племінник, і вирішує “усунути” його. Принца відправляють до Англії, щоб там стратити. В цей же момент Офелія божеволіє і трагічно гине. Розв’язка: Гамлет уникає страти, але йому доводиться битися з Лаертом. У цій частині гинуть всі основні учасники дії: Гертруда, Клавдій, Лаерт і сам Гамлет.  

Номер слайду 15

“Гамлет” сюжет. Основою сюжету є легенда про датського принца Гамлета. Наділений проникливістю і всеосяжним розумом, Гамлет бачить в цій події тривожне знамення часу. Ельсінор став заповідником лицемірства, підступності, зла. Данію ж Гамлет називає в’язницею. Гамлет відчуває трагічну самотність. Його матір стала дружиною головного лиходія, мила Офелія не знаходить в собі сил опиратися волі батька, приятелі дитинства Розенкранц і Гільденстерн готові прислужитися тирану, тільки Гораціо вірний Гамлету і розуміє його. Драматичні події розгортаються за кам’яними стінами королівського замку в Ельсінорі (Данія). Сюжет трагедії розповідає про данського принца Гамлета, який мстився за зрадницьке вбивство батька. Від примари молодий Гамлет дізнався, що батько його був убитий під час сну своїм братом Клавдієм, який захопив датський престол і одружився на вдові вбитого Гертруді, матері Гамлета.

Номер слайду 16

У фіналі трагедії молодий норвезький принц Фортінбрас наказує віддати померлому Гамлету військові почесті. Гамлет – герой. Тільки для глядача він вже не герой старовинного сказання, що жив ще в язичницькі часи, а герой нового часу, освічений, розумний, що піднявся на боротьбу проти темного царства себелюбства і підступності. Гамлет – людина нового часу, людина думки. Роздуми – його природна потреба. У знаменитому монолозі «Бути чи не бути» Гамлет як би зводить рахунки зі своєю власною думкою. Приїзд в Ельсінор бродячих акторів допомагає йому з’ясувати істину. Гамлет доручає акторам зіграти п’єсу «Вбивство Гонзаго», в якій обставини в деталях нагадують вбивство батька Гамлета. Клавдій не витримує і в хвилюванні залишає зал для глядачів. Тепер Гамлет точно знає, що Клавдій – убивця. Щоб ввести його в оману, Гамлет надягає на себе личину божевільного. Смертельний удар вражає Клавдія, коли той, сповнений підступності, готовий вчинити нове лиходійство.

Номер слайду 17

Гамлет на початку п’єси. Гамлет – це юний , безтурботний принц, здатний на галантне залицяння до придворної дами Офелії; представник «золотої молоді»Його ставлення до життя просте і чисте;Земля для нього – «прекрасний храм» , люди – «творіння Божі»Оптиміст. Легкий у спілкуванніГерой-мислитель, розмірковує над тим, яка життєва позиція людини є благороднішою.Інтереси Гамлета , його прагнення. Навчається у Віттенберзькому університеті;Серйозно займається науками;Добре знається на мистецтві;Любить театр;ФехтуєВзірець правителя – його батько«Він був людиною- людиною у всім..»

Номер слайду 18

Після зустрічі з привидом. Душа збурена, прозрів, побачив себе в іншому світі;«Ганьба і сором! Це здичавілий сад;Лиш бур’яни, потворне й хиже зілля…»«… Але німуй , язик, хоч серце рветься…»«…. Гачок з брехнею рибку – правду зловить…» «… Чому на себе руки накладати Всевишній не дозволив…»; «……. ЗВИХНУВСЯ ЧАС……»

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Бути чи не бути?Вагання; сумніви;«я боягуз», «я тюхтій…»,«Ніж коритись долі», краще стати на герць «з морем лиха» і в тій боротьбі загинути… «Тепер я б міг Напитись крові теплої й такого Накоїти, що білий день здригнувся б уставшись вранці…» Б У Т И

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Гамлет – людина своєї епохи, яка несе в собі її роздвоєність

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Першими перекладачами, які заявили про повний україномовний переклад твору, були Михайло Старицький і Юрій Федькович. Юрій Федькович

Номер слайду 26

1.,,+,2.,,+,,+В+,,+Й3.+,,,+,,Відгадай ребус

Номер слайду 27

4.+,+,,,,5.,,+Е+,,6.,,,,,,+,,,+,,,,,+Я

Номер слайду 28

Підсумовуємо вивчене. Назвіть хронологічні межі Відродження в Англії. Схарактеризуйте періоди англійського Відродження. Які види мистецтв були найбільш розвиненими на той час в Англії? Визначте, чим тогочасний театр відрізнявся від сучасного. За принципом ґронування складіть схему до образу Вільяма Шекспіра. Який конфлікт перебуває в центрі трагедії «Гамлет»? Визначте зав’язку, кульмінацію та розв’язку в сюжеті твору. На які групи можна розподілити дійових осіб? Аргументуйте свою відповідь. У чому полягає трагедія Гамлета? Що примусило його надіти маску божевілля? Дайте оцінку світу, який оточує бунтівного принца. Доведіть, що «Гамлет» — філософська трагедія. Підготуйте характеристику образу Гамлета й інших персонажів трагедії. Проаналізуйте взаємини Гамлета з різними дійовими особами. Які грані його особистості виявляються в спілкуванні з іншими людьми? Чи згодні ви з тим, що Гамлет — ідеальна людина доби Відродження? Обґрунтуйте свою думку.

pptx
Додано
3 грудня
Переглядів
77
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку