систематизувати знання дітей про українські народні казки; перевірити знання, вміння, навички дітей; розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення; виховувати доброту, гостинність, працелюбність, чесність
Тема Українські народні казки
Мета: систематизувати знання дітей про українські народні казки; перевірити знання, вміння, навички дітей; розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення; виховувати доброту, гостинність, працелюбність, чесність
1.Повідомлення теми і мети заняття.
Сьогодні ми з вами вирушимо у невеличку подорож країною Казок, де згадаємо знайомі вам українські народні казки, які вчать нас бути слухняними, добрими, милосердними, привітними. Будемо виконувати різні завдання, для того, щоб розвивати свій мозок і бути розумними і кмітливими. А допомагати нам буде добрий і веселий герой казки, відомої вам з дитинства.
Я – клубочок не простий,
Я – клубочок чарівний,
Я – тобі допоможу,
Ти за мною тепер йди
І знання собі знайди. („Колобок”)
2.Актуалізація опорних знань
Памятаєте казку «Колобок»?
Що зробив Колобок не слухаючись бабу та діда? (Втік)
3.Виконання розвивально – корекційних завдань
Перед нами карта подорожі Колобка
Тож спробуємо намалювати доріжку, по котрій котився Колобок.
Завдання1 «Цікава доріжка»
Колобок по своїй доріжці котився і на шляху потрапив на запашну квітку, спробуємо її скласти з паличок.
Завдання 2 «Ломиголова з паличками»
Прийшов час відпочити з Колобком
4.Фізхвилинка
У країні казочок
Жив веселий Колобок.
Разом з ним усі звірята
Шикувались на зарядку.
Похитали головою,
Раз – притупнули ногою,
Руки вгору піднесли,
Трішки ними потрясли,
Нахилились вліво, вправо,
Та цього іще замало.
Руки вгору, руки вниз,
Раз –присіли, піднялись.
Головою похитали
Й працювати знов почали.
Покотився Колобок далі і потрапив на галявину Казок.
Яких саме, відгадайте, але будьте уважними!
5.Ілюстративна вікторина «З якої казки?»
Що за хатка на узліссі?
Вся ворушиться, дрижить.
Де не взявсь кабан біжить.
Тут і вовк іде, й ведмідь,
Й кожен хоче в хатці жить.
Так вже тісно їм усім-
Ось-ось- ось порветься дім.
Що за дім такий лежить,
І ворушиться й дрижить? ( „ Рукавичка”)
Порахуйте швиденько скільки тварин вмістилося в рукавичку?
Знайшов півник колосок,
Змолов борошна мішок.
Спік негайно у печі
Пиріжки та калачі.
Мишенят не пригощав,
Бо жоден з них не помагав. ( „Колосок”)
Порахуйте, скільки мишенят було?
Тут один цапок сміливий
Нишком глянув через пліт.
Бачить – вовк страшений, жахливий
Причаївсь біля воріт. («Вовк і семеро козенят»)
З якої казки ці рядки
«Журавель стук, стук дзьобом — нічого не спіймав.
А Лисичка тим часом лиже та й лиже кашку, аж поки
сама всієї не з'їла. («Лисичка і Журавель»)
6.Підведення підсумку
Бесіда
Молодці!
Ви так багато казок знаєте!
Згадайте, чим закінчилася казка про Колобка?
За , що його з’їла Лисиця?
- Казка вчить нас бути слухняними? (Так)
- Ми повинні бути такими, як Колобок? (Ні)
- Потрібно з кожним, кого зустрінеш, починати розмову? (Ні)
- Потрібно завжди вітатися з тим, кого зустрінеш? (Так)
Будьте слухняними, працелюбними, гостинними, чесними, поважайте матусю і татка, один одного, не робіть так, як Колобок, не будьте хвалькуватими!
Читайте казки, вони багато чому доброму навчають.
Завдання «Колобок настрою»
У вас на столі є маленький Колобочок, давайте домалюємо йому обличчя.
Якщо вам сподобалося наше заняття, у вас гарний настрій, добре себе почуваєте, намалюйте радісне обличчя.
Якщо вам не все сподобалося, вам не зовсім цікаво, намалюйте похмуре обличчя.
Якщо вам не подобається заняття, вам було нудно і не весело, все байдуже, нічого не цікавить – намалюйте сердите обличчя.
Огляд намальованого. Аналіз.