Тема уроку: Гуманне ставлення до тварин. (Людина за тих, кого приручила.)

Про матеріал

Розширити знання учнів про особливості догляду за домашніми собаками та котами; закріпити знання та навички безпечної поведінки при зустрічі з безпритульними тваринами; ознайомити учнів з проявом емоцій у тварин та поняттям «волонтер»; розвивати пізнавальний інтерес учнів, уважність, пам'ять, уяву, кмітливість, логічне мислення; виховувати гуманне та відповідальне ставлення до тварин, чуйність, доброту, милосердя..

Перегляд файлу

Всеукраїнський  урок про гуманне та відповідальне ставлення до тварин

Тема уроку: Гуманне ставлення до тварин. (Людина відповідальна за тих, кого приручила.)

Мета уроку: розширити знання учнів про особливості догляду за домашніми собаками та котами; закріпити знання та навички безпечної поведінки при зустрічі з безпритульними тваринами; ознайомити учнів з проявом емоцій у тварин та поняттям «волонтер»; розвивати пізнавальний інтерес учнів, уважність, пам’ять, уяву, кмітливість, логічне мислення; виховувати гуманне та відповідальне ставлення до тварин, чуйність, доброту, милосердя.

Обладнання: комп’ютерна презентація

Форма проведення: інтерактивне заняття

Перебіг уроку:

І.Організаційна частина.

1. Привітання учаників та оголошення теми (Слайди № 1-5)

- Добрий день,дорогі діти ! Сьогодні ми з вами поговоримо на дуже цікаву та важливу тему. (Слайд №1)

-А яка саме тема нашого заняття, ви зможете дізнатись розгадавши кросворд. (Слайд №2)

2. Розгадування кросворда

Питання: 1. Напій немовлят. (Молоко)

2. Щоб прибрати за своєю тваринкою під час прогулянки, господар повинен мати спеціальний…….? (Пакет)

3. Твердий смаколик для песика. (Кістка)

4. Виріб, який одягають господарі своїм домашнім улюбленцям на шию (Ошийник). (Слайд №3)

 5. Річ, яка забезпечує безпеку улюбленця на вулиці. (Повідок)

 6. Найкращий друг людини. (Собака)

7. Домашній пухнастик, який має дуже довгі вуса. (Кіт) (Слайд №4)

- Молодці, діти, ви відгадали. Тож про кого ми сьогодні будемо з вами говорити? Так, правильно, про котиків та собачок. (Слайд №5)

ІІ. Основна частина

1. Прийом «Впізнай емоцію»

-Собаки та коти є дуже розумними, вони вміють розпізнавати емоції людей по виразу їх обличчя та інтонації голосу. Тому спілкуючись з песиком чи котиком, краще налаштовувати себе на гарний настрій, адже сумують наші чотирилапі друзі разом з нами. (Слайд №6)

- І, звичайно ж, наші улюбленці мають і власні емоції. Ці емоції ми можемо вгадати спостерігаючи за положенням їх тіла! Адже, щоб знати як правильно поводитись з тваринками, треба розуміти мову їх тіла.

2.Гра «Зрозумій тварину» (Слайди № 6-10)

- Давайте подивимось, чи знаємо ми «мову» пухнастих. На екрані з’являтиметься картинка з песиком чи котиком, а ви маєте здогадатись, що хоче «сказати» нам тварина. (Вчитель зачитує опис фотографії, а учні вгадують, що означає зображена поза. )

1) Передні лапи собаки лежать на землі, передня частина тіла та голова притиснута до землі, задні лапи та хвіст піднятий. (Слайд №7)(Цю позу називають ігровим поклоном, вона означає, що собака хоче з вами пограти)

2) Собака впевнено стоїть на прямих ногах, голова та хвіст високо підняті. (Пес зосереджений, охороняє територію)

3) Собака чи кіт, лягає на спину або бік, і показує свій живіт. (Слайд №8) (Таким чином хвостаті демонструють свою довіру до людини. Якщо ж тварина лягає так перед іншою твариною, це означає, що вона визнає її головною та готова підкоритися)

4) Хвіст кота прямий та піднятий вгору. (Слайд №9) (Котик щасливий та задоволений) - Собака виляє хвостом. (Виляння хвоста у собак замінює їм посмішку. Коли ви ставите перед улюбленцем миску з їжею, і пес починає виляти хвостом – він показує, що вдячний вам. Однак, якщо пес знайде в кімнаті вже наповнену миску, то виляти хвостом він не стане, а одразу почне їсти. Це доказ того, що виляння хвостом для собаки це – частина спілкування)

 5) Кішка вигнула спину, шерсть на загривку і спині стала дибки, вуха прижаті до голови. (Слайд №10)( Тварина налаштована агресивно, вона налякана. Краще не чіпати кішку, залишити її на деякий час).

6) Голова і хвіст опущені вниз, вушка притиснуті до голови, спина згорблена, лапи – напівзігнуті. (Подивившись в очі улюбленцю ви зрозумієте, що він наляканий або знає, що винний.)

- Тепер ви зможете з легкістю вгадувати настрій свого улюбленця.

3. Перегляд відео «Хто винен?» (Слайд №11)

- Давайте переглянемо відео де один з песиків почувається винним перед господарем за те, що граючись зіпсував його взуття (тривалість відео – 1 хв.).

- Як ви думаєте який з песиків винен? Чому ви так вирішили?

4. Обговорення «Обов’язки господаря собаки чи кота» (Слайди № 12-16)

- Діти, закінчіть вислів: «Людина відповідальна за тих, …»(кого приручила). (Слайд №12)

- Щоб у вашого домашнього улюбленця завжди був гарний настрій, слід правильно за ним(доглядати).

- Будь-яка тварина – це велика відповідальність і перед тим як завести собі улюбленця необхідно дізнатись, що ж йому потрібно.

5. Гра «Речі для майбутнього улюбленця» (Слайд №13)

- Пропоную вам зіграти у цікаву гру на уважність. Давайте уявимо, що ви збираєтесь взяти до дому котика чи песика, і вам необхідно підготуватись до появи майбутнього друга. На екрані будуть зображені різноманітні речі, а вам потрібно обрати ті, які дійсно необхідні для догляду за твариною. Правильні відповіді: корм, гігієнічний пакет, ошийник, лоток, м’яке ліжечко.

- Молодці діти, а тепер ми підсумуємо, як же правильно доглядати за улюбленцем. Отже, слід дотримуватись таких правил:

  • Визначте улюбленцю його постійне місце, де він буде відпочивати та знати, що це його територія.  (Слайд №14)
  • Разом з дорослими купайте вашого песика коли він забруднився. Купати котів потрібно лише у крайніх випадках (не частіше ніж 1 раз на пів року). Наприклад якщо вони дуже сильно забруднились, або в них з’явились блохи. 
  • Дресируйте вашого песика. Починати займатися з цуценям необхідно з 3-4 місяців. (Слайд №15)
  • Не забувайте, що потрібно вигулювати собаку щодня рано вранці та увечері, не забуваючи про повідок, намордник, а також гігієнічний пакет (щоб прибирати за своїм песиком).
  • Треба слідкувати, щоб у котика був чистий лоточок. 
  • Необхідно, щоб дорослі зістригали кігті вашому улюбленцю, адже він може завдати шкоди собі та оточуючим. (Слайд №16)
  • Кіт та собака потребують різноманітної та поживної їжі. Перед тим як завести тваринку дізнайтесь чим краще її годувати (наприклад, шоколад улюбленцям не можна). (Слайд №17)
  • Не давайте вашому пухнастому другу рости самотньому та скривдженому.

Фізкультхвилинка (Слайд №18)

- Тепер ви знаєте правила по догляду за домашніми тваринами. Що ж, мабуть прийшла пора трохи відпочити. Хочу я на фізкультхвилинку всіх вас запросити.

Котик рано піднімався, - потягнутися

Добре лапкою вмивався - піднести руки до обличчя

Нахилився вправо-вліво. - нахили тулуба в вправ-вліво

Посміхнувся неквапливо. - усміхнутися

Швидше, котик, присідай, - присісти

 Мишку лапками хапай. - зігнути, розігнути пальці

Поруч муха задзижчала, - помахи руками

І його роздратувала. - поставити руки на пояс

Він її прогнав від себе, - помахи руками

До роботи ж йому треба. - сіли за парти.

- Ось і вправа закінчилася. Молодці, діти, добре впорались, сідайте на місця.

6. Інтелектуальний спринт «Неймовірні факти про тварин» (Слайди № 19-25)

- А зараз пропоную вам відповісти на декілька цікавих питань про тварин: (Слайд №19)

  • Як ви думаєте, яка довжина тіла найменшого кота у світі? (кіт Містер Пібблз. Довжина тіла дорослого кота складає всього 15 сантиметрів). (Слайд №20) 
  • Яка порода собак має синій язик? (порода Чау-чау). (Слайд №21)
  • Як називається порода котів які не мають шерсті? (Сфінкс) (Слайд №22)
  • Людям яких професій допомагають собаки? (рятувальник, пожежники, прикордонники тощо) (Слайд №23)

 - А чи знали ви, що охоронцями імператорів в стародавньому Китаї були собаки породи пекінес. Собачки ховалися в рукаві свого господаря і в разі небезпеки вони вискакували і нападали на кривдника. [Слайд №24]

7.Інформаційне повідомлення «Унікальні факти із життя тварин» (Слайд №25)

- І сьогодні ми часто чуємо неймовірні історії в яких тварини рятують життя. Наприклад:  В місті Києві мешкає пес по кличці Скай, який врятував квартиру від злодіїв. Напередодні новорічних свят на світанку господар прокинувся від того, що Скай метався по квартирі і гарчав. Хтось намагався пробратися в квартиру і копирсався в замку. Як тільки двері відкрилися, пес кинувся на злодія, і той за кілька секунд втік з дому. Пес отримав у нагороду гору кісточок.  В одному з притулків для пухнастиків в Польщі «працює» кіт-медбрат. Коли у притулку з'являється новий хворий кіт або собака, чорнявий Радеменес  намагається  обійняти, зігріти тваринку та вилизує  їм вушка.

8. Бесіда «Про безпритульних тварин» (Слайди № 26-27)

- Так уже склалося, що люди часто виявляються невдячними за те, що тварини роблять для нас, викидаючи своїх вихованців на вулицю, як непотрібну річ. Бувають випадки, коли тваринка загубилась і господарі не можуть її знайти, а бувають і такі безвідповідальні господарі, які і не шукають. (Слайд №26)

- Пам’ятайте, що життя на вулиці позначається на поведінці тварин. Інколи безпритульні тварини можуть бути небезпечними для людей, а саме переносити небезпечні захворювання, збиватися у зграї та бути агресивними. Тому потрібно бути обачними.

- Як ви вважаєте, чому собаки можуть нападати? (відповіді і припущення дітей та пояснення лектора)

 - Собаки можуть нападати, якщо їх дражнять, кидають в них чимось, голосно кричать на них. Також, пес міг запам’ятати як колись його скривдила людина і після цього поводити себе агресивно.

- Як захистити себе від нападу безпритульного собаки при зустрічі з ним?

- Не потрібно боятися собаки. (Слайд №27) Вона відчуває ваш страх. Ніяким чином не провокуйте собаку, не дражніть її, не робіть різких рухів. Краще повільно повернутися і почати віддалятися від тварини.

9.Інформаційне повідомлення «Тварини у притулках. Волонтери». (Слайд №28)

- Як ви думаєте, чи всі тварини, які не мають господарів живуть на вулиці?

- Є спеціальні притулки для таких тварин. В них собаки та коти живуть у спеціальних вольєрах, їх там годують, роблять щеплення та лікують, коли вони хворіють. Проте, тварини часто сумують, адже їм не вистачає спілкування з людьми. Особливо тяжко тим тваринам, які до притулку мали господарів та проживали в сім’ях.

- Щоб тварини не почувались самотньо, своє тепло та любов їм дарують волонтери. Це люди, які безкоштовно допомагають тваринам, шукають для них нових господарів.

- Сьогодні ми з вами дізналися багато цікавої інформації про тварин, яка нам дуже знадобиться у житті.

ІІІ. Підведення підсумків уроку

1. Гра «Мрії пухнастиків».

- А зараз давайте перевіримо як ви все засвоїли і я пропоную кожному з вас уявити себе котиком чи собачкою і озвучити як би вони хотіли, щоб до вас ставилися ваші господарі. Пропоную вам гру «Мрії пухнастиків»! (Слайд №29)

- Правила гри: учні ланцюжком говорять, як вони хотіли, щоб до них ставилися, якби вони були домашнім улюбленцем. Вчитель подає приклад: «Якби я була котиком, я б хотіла, щоб мене брали на ручки і гладили мені животик», або «Як би я був песиком, то я б хотів, щоб за мною прибирали коли я гуляю на вулиці».

 2. Слово вчителя.(Слайд №30)

- Молодці, діти, тепер я бачу, що ви добре розумієте потреби домашніх улюбленців і знаєте як про них піклуватись. Тож, ніколи не кидайте на життєвій дорозі своїх друзів і пам’ятайте: ми завжди відповідаємо за тих, кого приручили. Майте чуйне, щедре велике і добре серце, щоб знайшлося в ньому місце і маленькій комашці і тваринці.

- Вам сподобалось сьогоднішнє заняття? Я дуже рада. Дякую вам за увагу! Бажаю вам бути завжди уважними і дбайливими по відношенню до наших кудлатих друзів.

 

 

docx
Додано
7 листопада 2021
Переглядів
702
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку