Тема уроку: Поняття про файл і папку (каталог).

Про матеріал

Мета уроку:

  • познайомити учнів з поняттям файл, папка;
  • розвивати пізнавальні інтереси, навики роботи з комп'ютером, самоконтролю;
  • виховувати інформаційну культуру учнів, дисциплінованість.
Тип уроку: Комбінований урок.
Обладнання: робочий зошит, підручник, презентація, ПК.
Перегляд файлу

 

Урок 12

 Тема уроку: Поняття про файл і папку (каталог).

Мета уроку:

  •  познайомити учнів з поняттям файл, папка;
  •  розвивати пізнавальні інтереси, навики роботи з комп’ютером, самоконтролю;
  •  виховувати інформаційну культуру учнів, дисциплінованість.

Тип уроку: Комбінований урок.
Обладнання: робочий зошит, підручник, презентація, ПК.
Хід уроку:
I. Організаційний момент. Перевірка готовності учнів до уроку та присутності на уроці.
Доброго ранку, діти!
Черговий, хто сьогодні відсутній в класі?
Сьогодні ми з вами розглянемо тему: «Поняття про файл і каталог(папку), їх імена. Перегляд списків імен файлів і папок».
II. Повторення вивченого, перевірка домашнього завдання.
Перевірити домашнє завдання.
III. Актуалізація опорних знань.
1. Для чого використовується ім’я людини? Чи є люди з однаковими іменами? Як їх відрізняють?
2. Які дані ви повинні повідомити бібліотекарю для отримання потрібної книжки в шкільній бібліотеці?
IV. Повідомлення теми і мети уроку.
Мета сьогоднішнього уроку якомога найкраще познайомитися з поняттям файл, папка та їх імена, навчитися писати шлях до файлу.
V. Вивчення нової теми.
Уся інформація (програми, документи, таблиці, малюнки та ін.) зберігається в файлах. Файл - найменоване місце на диску для зберігання інформації. Кожний файл має ім'я і розширення. Ім'я файлу найчастіше характеризує внутрішній зміст файлу. Розширення указує на тип файлу. Ім'я файлу може мати до 255 символів. Розширення відокремлюється від імені крапкою.
 Наприклад: Статут школи.doc
За символи в іменах файлів допускаються латинські літери (як великі, так і малі), цифри і спеціальні символи: – _ # $ % & @ ! ( ) {} ~ ‘ ^. В імені файлу не можна використовувати такі символи:
 * ? \ / | : < > "
 Кожний  файл має значок, що указує на розширення (тип) файлу:

  •   файли з розширенням com, exe, містять програми готові до виконання;
  •   файли з розширенням bat - пакетні файли;
  •   файли з розширенням doc - документи, створені у текстовому редакторі Microsoft Word;
  •   файли з розширенням xls - таблиці, створені у табличному процесорі Microsoft Excel.
  •   файли з розширенням bmp - малюнки, створені у графічному редакторі Paint.
  •   файли з розширенням wbk - копії документів (Microsoft Word), зроблені перед їх модифікацією.

Поняття про папку (каталог)
Файлів, особливо на жорстких магнітних дисках, може бути дуже багато. Для того щоб швидко знайти потрібний файл, ба¬жано зберігати їх у певному порядку. Для цього створюються додаткові об'єкти - папки (каталоги).
Кожна папка має ім'я. Як і для файлів, ім'я папки - це набір символів, за винятком \ /: *? "< > | Як правило, ім'я папки відповідає типу або призначенню файлів. Наприклад, папка Фотографії класу 1.09.2013, мабуть, повинна міс-тити файли фотографій зі святкування Дня знань, а папка Матеріали до казки про Ллю і країну Недоладію - файли матеріалів з підготовки до написання інсценізації за казкою Галини Малик.
Крім файлів, папки можуть містити інші папки. Наприклад, папка Дані про погодні умови в Запоріжжі може містити папки 2010, 2011, 2012, 2013, 2014. А папки з даними за кожний рік можуть містити папки з даними про спостереження за погодою за певний місяць, наприклад Червень 2013, Лютий 2013 тощо.
Стандартні імена зовнішніх запам’ятовуючих пристроїв
Файли і каталоги зберігаються на дисках зовнішніх запам'ятовуючих пристроїв (накопичувачів). У комп'ютері може бути декілька таких пристроїв–дисководів, що використовують жорсткі диски, дискети, лазерні компакт-диски. Щоб розрізняти дисководи, їм присвоюють певні імена.
Стандартними іменами є літери з послідовності: А, В, С,... Літери А і В звичайно надають дисководам для гнучких магнітних дисків - дискет. У ком'ютерах старих моделей є, як правило, два приводи: А і В для дискет великого (п'ятидюймових) і малого (тридюймових) діаметрів.
Літера С завжди зарезервована для жорсткого системного диска, з якого завантажується ОС. Якщо в комп'ютері всього один привід для дискет, то йому надається літера А, ім'я В пропускається, а системний диск все одно іменується як С. Привід компакт-диска може мати наступну літеру — D.
Для точності зазначимо, що імена А, В, С, D надаються не дисководам, а логічним дискам. Річ у тому, що один жорсткий диск (вінчестер) для зручності може бути розбитий на декілька логічних дисків, що іменуються літерами з послідовності С, D, E, F,... Наприклад, на диску С може зберігатися операційна система, на диску D — програмні додатки, на Е - документи і т.д. Літера компакт-диска буде наступною за літерою останнього логічного диска вінчестера. Наприклад, якщо вінчестер має логічні диски С, D, E, F і G, то до компакт-диска потрібно звертатися на ім'я Н.
ПЕРЕГЛЯД СПИСКІВ ІМЕН ФАЙЛІВ І ПАПОК
Для знаходження потрібного файлу чи папки потрібно вміти переглядати списки імен файлів і папок, які збережені на носіях даних. Для цього призначена програма Провідник. Її можна за¬пустити на виконання кількома способами:
1. Двічі клацнути ліву кнопку миші на значку об'єкта Мій комп'ютер на Робочому столі.
2. Виконати Пуск → Мій комп'ютер.
3. Виконати Пуск → Усі програми → Стандартні → Провідник.
У перших двох випадках у вікні Провідника буде відображено список імен пристроїв збереження даних та інших об'єктів. В останньому випадку - список імен файлів і папок папки Мої документи. Вікно програми Провідник буде мати таке саме ім'я, що й папка, вміст якої відображається.
Розглянемо послідовність операцій, яку слід виконати для пе¬регляду списку імен файлів і папок на прикладі відкриття списку папки Грудень 201_ , що зберігається в папці 201_, а та, в свою чергу, в папці Дані про погодні умови в Запоріжжі на Локальному диску D:. Для цього потрібно:
1. Відкрити список імен пристроїв збереження даних, двічі клацнувши на значку об'єкта Мій комп'ютер на Робочому столі.
2. Знайти у вікні Провідника значок потрібного пристрою збе¬реження даних Локальний диск D. Відкрити список файлів і папок даного відповідного носія. Для цього двічі клацнути ліву кнопку миші на значку пристрою.
3. Відкрити список файлів і папок, які зберігаються в папці Дані про погодні умови в Запоріжжі. Для цього двічі клацнути ліву кнопку миші на значку цієї папки.
4. Відкрити список файлів і папок, які зберігаються в папці 201_.
5. Відкрити список файлів і папок, які зберігаються в папці Грудень 201_.
У робочому полі вікна Провідник буде відображено список імен файлів і папок поточної папки. При цьому говорять, що відкрито вікно папки Грудень 201_. Ім'я поточної папки буде також відображено в Рядку заголовка і в Панелі адреси.
VI. Релаксація.
Фізкультхвилинка
Зараз ми з вами діями і словами передамо інформацію. На кожне питання відповідайте хором "Так" чи "Ні" та імітуйте рухами.
Сорока плаває? — Ні! (Розмахують руками).
Окунь плаває? — Так! (Пливуть).
Горобець літає? — Так! (Розмахують руками).
Щука літає? — Ні! (Пливуть).
Зозуля плаває? — Ні! (Розмахують руками).
Карась плаває? — Так! (Пливуть).
VII. Повторення правил техніки безпеки.
Гра "Так – ні”.

  •  Водимо пальцем по монітору.
  •  До комп’ютерного класу заходимо спокійно з дозволу вчителя.
  •  Біля комп’ютера сидимо рівно.
  •  Під час уроку ходимо по класу, коли забажаємо.
  •  Під час роботи в класі їмо фрукти.
  •  Ліпимо використану жуйку до столу.
  •  Без дозволу вчителя не приступаємо до роботи за комп’ютером.
  •  Рухаючи мишкою, голосно подаємо команди;
  •  На клавіші натискаємо плавно, без різких ударів;
  •  Не торкаємось роз’ємів, проводів, кабелів;
  •  Включаємо і виключати апаратуру без дозволу вчителя коли заманеться.

Діти об’єднуються у 2 – 3 групи, кожна з яких послідовно відповідає «Так» чи «Ні» дуже швидко відразу як фраза з’явиться на екрані. Тут також доцільно заздалегідь підготувати презентацію до уроку, до якої занести всі необхідні фрази: по-перше, це сприяє навчанню дітей швидкому читанню, по-друге, діти працюють в команді, що виховує товариство і вміння працювати спільно, по-третє, саме ігрова форма сприяє швидкому повторенню такої дуже важливої теми, як правила техніки безпеки.
VIII. Практична робота учнів за комп’ютерами.
Учні працюють за комп’ютером під наглядом вчителя
IX. Підсумок уроку.
На уроці ми гарно працювали, старались,
Про можливості комп’ютера дізнались.
Розум свій знаннями збагатили,
Бо уважно слухали і гарно вчили.
Тож заняття це пройшло не марно,
Будемо навчатись старанно і гарно.
 А тепер ми розкажемо про що ми дізналися на цьому уроці.
   Учні розповідають :
Сьогодні на уроці я :

  •  Навчився (лася)
  •  Дізнався (лася)
  •  Повторив (ла)
  •  Закріпив (ла)
  •  Удосконалив (ла)

Діти висловлюють свої враження від уроку і малюють у робочому зошиті біля назви уроку відповідний смайлик.
Учитель оцінює роботу учнів на уроці.
X. Домашнє завдання

Опрацювати п.2.8.

docx
Додано
14 серпня 2018
Переглядів
1139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку