Робочий зошит з інформатики для учнів 6 класу містить теоретичний і практичний матеріал з курсу, створений з метою формування в учнів інформаційної компетентності. Отримані знання, вміння та навички дадуть змогу стати досвідченим користувачем персонального комп'ютера, знавцем сучасних інформаційних технологій, закладуть основи інформаційної культури, достатні для самостійного освоєння нових програмних засобів і ефективного використання персонального комп'ютера.
Робочий зошит з інформатики для учнів 6 класу містить теоретичний і практичний матеріал з курсу, створений з метою формування в учнів інформаційної компетентності. Отримані знання, вміння та навички дадуть змогу стати досвідченим користувачем персонального комп'ютера, знавцем сучасних інформаційних технологій, закладуть основи інформаційної культури, достатні для самостійного освоєння нових програмних засобів і ефективного використання персонального комп'ютера.
Зошит охоплює усі теми, що вміщені в програмі "Вступ до інформатики. 6 клас".
Призначений для учнів та вчителів загальноосвітніх навчальних закладів.
Зошит створений вчителем інформатики Кам'янець-Подільської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-Ш ступенів № 5 з поглибленим вивченням інформатики:
Урок 1. Правила поведінки в комп'ютерному класі.
Загальні поняття
Інструкція з техніки безпеки
6. Після закінчення роботи:
Урок 2. Типи комп'ютерів. Персональні комп’ютери.
Комп'ютер (від computer - обчислювач) - універсальна цифрова обчислювальна машина для різноманітної обробки інформації. Комп’ютер – це обчислювальна система.
Стандартна структура персонального комп’ютера |
|
1. монітор – |
|
2. клавіатура – |
|
3. системний блок – |
|
4. маніпулятори – |
|
5. принтер – |
|
6. сканер – |
|
7. колонки – |
|
Урок 3. Підготовка комп’ютера до роботи .Тренувальні вправи з клавіатурним тренажером.
Щоб комп’ютер почав працювати треба його підготувати до роботи або завантажити:
Процес закінчився! Комп’ютер, здається, зупинився. Він чекає від тебе команд. Передати комп’ютеру команди можна через пристрій вводу інформації – клавіатуру або за допомогою мишки.
Для коректного (правильного) завершення роботи ПК потрібно:
Увага! Вмикання і вимикання комп'ютера проводиться з дозволу вчителя. Повторне вмикання комп'ютера дозволяється через 20с.
* Перевантажити комп'ютер можна двома способами:
Завдання. Завантажте клавіатурний тренажер, виконавши такі дії:
Рабочий стол Кеу кеу.ехе
Вибрати рівень роботи „Первачок".
Через 10 хв. завершити роботу, визначивши свою швидкість набору (число написане червоним кольором).
Моя швидкість набору ______ символів.
Урок 4. Пристрої комп’ютера, їх функції і взаємодія.
Загальна схема будови і роботи комп'ютера
Магістрально-модульний принцип будови комп’ютера полягає і тому, що, приєднуючи за допомогою контролерів до магістралі різні наборі пристроїв (модулів), можна одержати різноманітні конфігурації комп'ютерів
Магістраль або шина даних - це _____________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
Контролер, або адаптер - це _____________________________
_________________________________________________
________________________________________________
Завдання для самоконтролю:
2. Мікросхема яка виконує команди програм, робить обчислення, керує
пристроями ПК
Урок 5. Практична робота №1 «Робота з клавіатурним тренажером»
Мета. Повторити алгоритм підготовки комп'ютера до роботи. Розвивати клавіатурні навички учнів.
Хід роботи.
Моя швидкість набору _____ символів.
При наборі символів і розділових знаків використовуйте таблицю:
Символ |
Комбінація клавіш |
Символ |
Комбінація клавіш |
! |
Shift + 1 |
: |
Shift + 6 |
« |
Shift + 2 |
? |
Shift + 7 |
№ |
Shift + 3 |
* |
Shift + 8 |
; |
Shift + 4 |
( |
Shift + 9 |
% |
Shift + 5 |
) |
Shift + 0 |
‘ |
Alt (лівий) + 39 (на цифровій клавіатурі) |
Завдання для самоконтролю:
Урок 6. Технічні характеристики комп’ютера.
Основні характеристики ПК:
_____________________________________________
_____________________________________________
_____________________________________________
_____________________________________________
_____________________________________________
____________________________________________________
_____________________________________________
_____________________________________________
Завдання для самоконтролю:
a). Пристою керування і внутрішньої пам'яті
Урок 7. Практична робота №2 «Робота з клавіатурним тренажером»
Мета. Повторити алгоритм підготовки комп'ютера до роботи. Розвивати клавіатурні навички учнів.
Хід роботи.
Моя швидкість набору _____ символів.
При наборі символів і розділових знаків використовуйте таблицю:
Символ |
Комбінація клавіш |
Символ |
Комбінація клавіш |
! |
Shift + 1 |
: |
Shift + 6 |
« |
Shift + 2 |
? |
Shift + 7 |
№ |
Shift + 3 |
* |
Shift + 8 |
; |
Shift + 4 |
( |
Shift + 9 |
% |
Shift + 5 |
) |
Shift + 0 |
‘ |
Alt (лівий) + 39 (на цифровій клавіатурі) |
Завдання для самоконтролю:
____________________________________________________
Урок 8. Тематична атестація.
Питання до тематичної атестації:
Завдання.
Урок 9. Операційна система Windows. Основні об’єкти ОС Windows.
Операційна система (ОС) - _____________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
Після завантаження ОС Windows на екрані з'являється
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
Урок 10. Головне меню. Способи запуску програм.
Головне меню WINDOWS відкривається кнопкою Пуск і містить стандарті пункти. Можна включити в головне меню додаткові пункти. При установленні вказівки миші на пункті головного меню зі значком ►, автоматично з'являється додаткове меню цього пункту.
Стандартні пункти головного меню
«Программы» - _______________________________________
_________________________________________________
«Документы» - ______________________________________
_________________________________________________
«Настройка» -_______________________________________
_________________________________________________
«Найти» -__________________________________________
_________________________________________________
«Справка и поддержка» -______________________________
_________________________________________________
«Выполнить» -______________________________________
_________________________________________________
«Завершение работы» – _______________________________
Все, що ми бачимо, з чим працюємо в системі WINDOWS - це об'єкти (диск, програма, файл, папка, документ, піктограма, ярлик тощо).
«Мой компьютер» - головний інструмент, з його допомогою можна відшукати і запустити програму, знайти і працювати з любим документом.
«Корзина» - папка, куди «викидають» непотрібні документі програми та інше «сміття». Якщо в «Корзину» вилучили щось помилково, файл можна відновити.
Способи запуску програм і відкриття файлів:
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
Урок 11. Практична робота № 3. «Головне меню. Запуск програм.»
Мета. Повторити призначення пунктів Головного меню. Тренування навичок запуску програм і додатків різними способами.
Хід роботи.
Поясок ясний зіткала,
Небеса підперезала
Після дощику з'явилась
Ніжнобарвно заіскрилась.
Найти Файли і папки Введіть назву paint Натисніть Найти. Намалювати рисунок на вільну тему. Збережи малюнок у папці Мої малюнки. Закрий вікно програми.
Введи необхідні параметри в пунктах «Какой размер файла?» і «Когда были произведены последние изменения?»
Підрахуйте 456*123 =________. Клацніть на пункті Вид у меню програми і виберіть інженерний калькулятор. Перемножте 432*0,123=_________ та обчисліть синус (sіп)________. Закрийте вікно калькулятора.
Моя оцінка за практичну роботу________________
Урок 12. Вікна. Типи вікон.
Вікно з'являється на екрані після подвійного клацання на значку об'єкта. У вікні користувач вводить данні, виконує команди і одержує результати. Вікно розкриває зміст об'єкта.
Вікно – це основний об’єкт ОС WINDOWS.
Структура типового вікна.
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
Типи вікон:
Вікна WINDOWS - ___________________________________________
Прикладні -________________________________________________
________________________________________________________
Діалогові - ________________________________________________
________________________________________________________
Інформаційні - _____________________________________________
________________________________________________________
З вікном можна виконувати такі дії:
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
Урок 13. Практична робота №4. «Вікна та дії з ними.»
Мета. Повторити структуру типового вікна. Тренування навичок роботи з вікнами та виконання дій з вікнами.
Хід роботи.
______________________________________________________
Моя оцінка за практичну роботу________________
Завдання для самоконтролю:
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
Урок 14. Створення папок і файлів. Ярлики та їх призначення.
Інформація в комп’ютері теж впорядкована і зберігається у «файлах».
Файл – це організована сукупність даних, що має свою назву і зберігається на пристроях зовнішньої пам’яті як єдине ціле.
Назву файлу дає користувач. Тип файлу, розширення вказує комп’ютер. Наприклад,
Щоб створити файл, виконують такі дії:
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
Папка (каталог) – це спеціальне місце на диску, в якому реєструються всі відомості про файл (ім’я, розмір, тип тощо).
Щоб створити папку, виконують такі дії:
_________________________________________________________
_________________________________________________________
Ярлик – це ________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
Повне ім’я файлу – це________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
Урок 15. Практична робота №5. «Створення файлів папок та ярликів».
Мета. Повторити поняття файлу, папки та ярлика. Тренування навичок створення папок, файлів та ярликів та виконання операцій з ними.
Хід роботи.
Клацни ПКМ в полі вікна і вибери пункт Создать Текстовий документ
Вибери пункт меню Файл «Сохранить как…»
Клацни ПКМ на папці вибери пункт «Переименовать»
Клацни ПКМ на папці вибери пункт «Копировать»; клацни
ПКМ на Робочому столі Вставить
* Кожний файл, залежно від його типу, ПК позначає своїм значком (піктограма, іконка).
.txt, .doc – текстові файли
.bmp, .gif, .jpeg, .tiff – графічні файли
.wav, .mp3, .mid – звукові файли
.avi –файли відео
.com, .exe – файли запуску програм
.sys – системні файли
Моя оцінка за практичну роботу________________
Урок 16. Стандартні програми ОС WINDOWS.
Завдання 1.
Пуск Програми Стандартні
(567-342)*32= ___________ 54321:678= __________
657:3+125= ______________ 98*(7908-5640)= ___________
1*2*3*4*5*6*7*8*9*10=_____________
Завдання 2.
Встанови українську мову. (розмір 16) Кожне слово набери відповідним кольором: синій, зелений, червоний, жовтий, чорний, фіолетовий. (розмір 20)
Установи русский язык. (розмір 18) Для каждого слова установи начертание то образцу: мед, сыр, молоко, хлеб, масло, колбаса.
Завдання 3.
Вибери Спеціальні можливості в групі програм Стандартні і з'ясуй для чого призначені ці програми.
_________________________________________________
_________________________________________________
Завдання 4.
Завдання 5.
1. Розглянь об'єкти на Робочому столі. Перетягни всі значки в центр екрану і розмісти у вигляді .
2. Упорядкуй значки на Робочому столі за розміром (ім'ям, типом, автоматично) _____________________________________________________
___________________________________________________________________
4. Закріпи Панель задач внизу екрану.__________________________________
Урок 17. Тематична атестація.
Модуль 1. Теоретична частина.
Модуль 2. Стерті слова. Продовж словосполучення.
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
Урок 18. Системи опрацювання текстів.
Системи опрацювання текстів – програми для створення, редагування і друкування текстів. Для обробки текстової інформації призначені текстові редактори (Блокнот, WordPad та інші) і текстові процесори – це програми, для створення текстових документів, яке складається з таких етапів:
Дії, які можна виконати за допомогою текстового процесора:
Завдання. Завантажте клавіатурний тренажер, виконавши такі дії:
Рабочий стол Кеу кеу.ехе
Вибрати рівень роботи „Первачок".
Через 10 хв. завершити роботу, визначивши свою швидкість набору (число написане червоним кольором).
Моя швидкість набору ______ символів.
Урок 19. Завантаження текстового редактора MS Word.
Щоб завантажити програму Word потрібно виконати такі дії:
Пуск Все программы Microsoft Office Microsoft Word
Вікно програми, яке за умовчанням носить назву Документ 1 і має вигляд:
Складові вікна
1. _______________________________________
2. _______________________________________
3. _______________________________________
4. _______________________________________
5. _______________________________________
6. _______________________________________
7. _______________________________________
8. _______________________________________
9. _______________________________________
10. _______________________________________
11. _______________________________________
Перед початком роботи з документом потрібно виконати такі дії:
Урок 20. Режими роботи з документом. Створення і редагування документу.
Режими роботи з документом (меню Вид)
Звичайний - _______________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
Розмітки - ________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
Структури - _______________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
Web – документ -____________________________________________
_________________________________________________________
Попередній перегляд -________________________________________
_________________________________________________________
Набираючи текст, дотримуйся таких вимог:
Помилки виправляють у режимі „Вставка" або „Заміна".
Перемикання режимів виконується клавішею Insert.
Зайвий символ знищують за допомогою клавіш Delete (якщо курсор знаходиться зліва від зайвого символу) або ВS (BackSpace) (якщо курсор знаходиться справа від зайвого символу).
Робота з рядками:
Урок 21. Робота з текстовим документом.
Завдання 1.
Є в зайчихи п’ять малят, Неслухняних зайченят. Ось вони рядочком сплять: Раз, два, три, чотири, п’ять.
Завдання 2.
Є в зайчихи п’ять малят,
Неслухняних зайченят.
На обід їх мати жде:
Раз, два, три… А решта де ?
Завдання 3. Для чого призначені клавіші на клавіатурі?
<Enter>__________________________________________
________________________________________________
<Shift>___________________________________________
________________________________________________
<Caps Lock>_______________________________________
________________________________________________
<Ctrl>___________________________________________
________________________________________________
<Alt>____________________________________________
________________________________________________
<Esc>____________________________________________
________________________________________________
<Backspace>_______________________________________
________________________________________________
<Delete>__________________________________________
________________________________________________
<Num Lock>_______________________________________
________________________________________________
, , , _________________________________________
________________________________________________
Урок 22. Форматування текстового документа.
Форматування - надання кожному абзацу тексту заданого вигляду.
До форматування відносяться такі дії:
1. Вирівнювання абзаців: Формат Абзац Вирівнювання
2. Відступи і виступи: Формат Абзац Відступ (Виступ)
3. Інтервал між абзацами: Формат Абзац Інтервал
4. Інтервали між рядками: Формат Абзац Міжрядковий
Табуляція – це положення у рядку, в які встановлюється курсор клавіатури після натискання клавіші Tab.
За умовчанням програма Word має невидимі табулятори в рядку через кожні 1,27 см.
Встановити табулятори можна так:
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
Урок 23. Практична робота №6. «Форматування абзаців і шрифтів»
Мета. Навчитися встановлювати абзацні відступи і виступи. Тренування навичок роботи з абзацами та шрифтами.
Хід роботи.
Успіх діяльності Чингисхана пояснюється тільки його природними даруваннями; у нього не було ні попередників, ні сподвижників, ні гідних наступників.
Як монгольські воєначальники і представники культурних націй, були тільки знаряддям в руках Чингисхана.
З інформатикою дружимо,
Але й вправи любим дуже.
Очі вгору, очі вниз,
На сусіда подивись.
М’язи шиї розминаємо,
Працювати починаємо.
Моя оцінка за практичну роботу________________
Урок 24. Вставка в документ спеціальних символів.
Крім шрифтів з літерами, є шрифти, які мають графічні зображення. Наприклад:
Webdings:
Wingdings:
Символи такого шрифту можна вставляти в текст тільки послідовно по одному.
Щоб вставити символ в текст, треба виконати такі дії:
Завдання.
Задзвонив , коли на годиннику було . Я якраз дивився. Це подзвонив . Він попросив дати почитати . Я йому : „Сідай на і їдь до мене додому .. Будемо слухати і морозиво".
Допитлива дівчинка наша Наталка –
Її називають: Наталка - питалка.
Питає Наталка: "Чому я так звуся?
І чому Мариною зветься мамуся?
Найкраща подружка моя - Катерина,
А в класі у нас і Оксана, й Ірина,
І Зоя, і Соня, і Клара, й Галина,
Лариса, Олена та ще й Валентина"…
Творче завдання. Самостійно складіть листа своєму товаришу, використовуючи спеціальні символи. Запишіть його в робочий зошит і наберіть його за допомогою Word.
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
Урок 25. Списки та колонки в текстовому документі.
Якщо потрібно створити списки, Word дає можливість їх маркірувати або нумерувати.
Нумерований
Маркірований
Багаторівневий
Нумерований список - _________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
Маркірований список -_________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
Щоб нумерувати або маркірувати список, виконайте дії:
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
Для розміщення тексту у колонки треба виконати такі дії:
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
Урок 26. Практична робота № 7. «Робота з колонками та списками»
Мета. Навчитися створювати маркіровані та нумеровані списки. Тренування навичок розміщення потрібного тексту у колонки.
Хід роботи.
Нумерований список
Маркірований список
Журнал • Телевізор Папка
Газета • Комп'ютер Файл
Брошура • Магнітофон Вінчестер
Буклет • Телефон Гнучкий диск
Плакат • Відеокамера Жорсткий диск
Бомба
Книга
Окуляри
Квітка
Дзвінок
Сподіваюсь, ти був у бібліотеці? Вся інформація там впорядкована. Книжки з історії знаходяться на одній полиці, з географії на іншій.
Бібліотекар на прохання читача швидко знайде потрібну книгу.
Моя оцінка за практичну роботу________________
Урок 27. Робота з таблицями.
У Word таблиці використовуються в комбінованих документах, які складаються із звичайного тексту і однієї або декількох таблиць. Створити таблицю можна двома способами: вставити готову таблицю і намалювати.
Щоб вставити таблицю треба виконати такі дії:
Щоб намалювати таблицю треба виконати такі дії:
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
Щоб перейти у потрібну комірку, досить на неї перевести курсор миші і клацнути, або скористатися клавішами , , , .
Форматування комірок.
Команди для форматування таблиці зібрані на панелі інструментів «Таблицы и границы», щоб викликати цю панель інструментів на екран досить натиснути команду «Вид» «Панели инструментов» Таблицы и границ».
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
Щоб додати стовпчики чи рядки до таблиці треба:
_________________________________________________________
_________________________________________________________
Урок 28. Практична робота №8. «Створення таблиць»
Мета. Навчитися створювати таблиці. Тренування навичок редагування та форматування таблиць.
Хід роботи.
№№ поїзда |
Маршрут курсування |
Прибуття |
Стоянка |
Відправлення |
||
204 |
Івано-Франківськ - Київ |
|
|
15 |
|
|
30 |
Берлін - Київ |
10 |
||||
92 |
Львів - Київ |
4 |
||||
669 |
Київ - Ковель |
21 |
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Моя оцінка за практичну роботу________________
Урок 29. Об'єкти WordArt. Малюнки у тексті.
Об'єкт WordArt дає можливості створення ефектів для прикрашання тексту написами різноманітних обрисів.
Щоб вставити заголовок за допомогою WordArt виконайте такі дії:
3. На екрані з'явиться напис і панель інструментів WordArt.
________________________________________________________
________________________________________________________
________________________________________________________
________________________________________________________
________________________________________________________
________________________________________________________
Щоб додати малюнок до текстового документа треба:
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
Урок 30. Практична робота № 9. «Робота з графічними об'єктами».
Мета. Навчитися користуватися об'єктами WordArt та вставляти малюнки із колекції СlірАгt.
Хід роботи.
Моя оцінка за практичну роботу_________________
Урок 31. Робота з текстовим документом.
Завдання 1. Створи візитку.
* Завдання 2. Створи таблицю з допомогою табуляторів (використовуй клавішу Tab). Зроби границі таблиці за зразком. Попередньо виділи елементи таблиці (Вид Панель инструментов Таблицы и границы)
Команда Перемог Нічиїх Поразок Очок
«Дніпро» 13 7 3 46
«Динамо» 11 9 3 42
«Шахтар» 9 11 3 38
«Карпати» 8 12 4 36
«Таврія» 9 11 3 38
Завдання 3. Для чого призначені кнопки на панелі інструментів?
______________________________
______________________________
______________________________
______________________________
______________________________
______________________________
______________________________
Завдання 4. Дай письмово відповідь на питання. Як вставити графічний символ у текстовий документ?
_________________________________________________
_________________________________________________
Урок 32 . Тематична атестація.
Питання до тематичної атестації.
________________________________________________________
________________________________________________________
Урок 33. Комп’ютерна презентація та її призначення. Завантаження PowerPoint.
Презентація – це набір кольорових слайдів, де є текст, графічні об’єкти, малюнки, кнопки керування тощо. Презентація може містити звук, відео та анімацію. Її демонструють на екрані ПК або на великому екрані за допомогою проректора.
Створюють презентації для того, щоб ілюструвати доповіді, рекламні повідомлення, демонструвати проекти тощо.
Для створення і демонстрування презентації призначена програма PowerPoint. Щоб запустити програму потрібно виконати такі дії:
_________________________________________________________
Слайд – це фрагмент презентації, в межах якого виконується робота над її об’єктами. Слайд має таку структуру:
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
Урок 34. Способи створення презентації. Режими роботи із слайдами.
Щоб встановити потрібний режим роботи із слайдами виберіть меню Вид.
Звичайний режим -___________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
Режим приміток - ___________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
Режим структури -__________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
Режим упорядника слайдів -____________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
Режим показу слайдів -________________________________________
_________________________________________________________
Презентацію можна створити такими способами:
Для створення нового слайда скористаємося такими способами:
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
Об’єктом обробки PowerPoint є файл презентації, який має довільне ім’я та розширення .ppt. В цей файл входять структурні елементи презентації – слайди разом з додатковою інформацією.
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
Урок 35. Створення презентацій з використанням шаблонів і зразків.
Готові шаблони і зразки дозволяють швидко створювати і змінювати формат всієї презентації, не змінюючи кожен слайд окремо.
Зразок слайдів містить елементи форматування по замовчуванню, дозволяє добавляти елементи на всі слайди одночасно.
Шаблон дає можливість змінити кольорову схему, формат тексту, фон та фонові елементи в усій презентації одразу.
Щоб застосувати шаблон оформлення, треба:
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Щоб використати для слайдів існуючу кольорову схему, треба:
2. Виділити хоча б один слайд, щоб в області задач з’явилися зразки кольорових схем.
3. Навести вказівник на зразок потрібної кольорової схеми, натиснути кнопку, яка з’явилася праворуч.
Щоб створити власну кольорову схему, треба:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
Урок 36. Практична робота № 10. «Створення презентації».
Мета. Навчитися створювати презентації за допомогою майстра автозмісту та за допомогою шаблонів і зразків.
Хід роботи.
Слайд 1. «НАШІ НАГОРОДИ»
Слайд 2. [Кам’янець-Подільська спеціалізована ЗОШ №5 з поглибленим вивченням інформатики]
Почесна грамота
Видана [Кому? – ім’я]
За відмінну роботу при виконанні практичної роботи з інформатики
Слайд 3. [Кам’янець-Подільська спеціалізована ЗОШ №5 з поглибленим вивченням інформатики]
Свідоцтво
Видано [Кому? – ім’я]
за успішне вивчення теми «Комп’ютерні презентації» та отримання практичних навичок роботи з програмою Power Point
Слайд 1. Прізвище, ім’я, по батькові. Клас. Школа.
Слайд 2. Мої уподобання (створити маркірований список).
Моя оцінка за практичну роботу_________________
Урок 37. Розмітка слайдів.. Додавання у слайд графічних об’єктів.
Програма PowerPoint має багато макетів розмітки слайдів. Є окрема група макетів, яка називається «Макеты текста». В цій групі представлено чотири типи розмітки слайда: титульний слайд, заголовок і текст, тільки заголовок, заголовок і текст в дві колонки, призначених для розміщення тексту на слайді.
Щоб заповнити рамку потрібним текстом треба:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________
Якщо розмітка не відповідає потребам, можна створювати власні текстові поля на слайді. Для цього треба виконати наступні дії:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Щоб презентація була привабливою, на слайдах розміщують малюнки, художній текст, таблиці, діаграми та інші об’єкти.
Графічні об’єкти PowerPoint можна додати за допомогою кнопок панелі інструментів «Рисование» або команд меню «Вставка».
Щоб на слайді розташувати різні графічні об’єкти користуючись авторозміткою, треба:
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Урок 38. Практична робота № 11. «Оформлення слайдів. Додавання у слайд малюнків».
Мета. Навчитися користуватися макетами тексту та додавати малюнки до слайдів.
Хід роботи.
Щоб вставити на слайд малюнок із файлу, треба:
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Моя оцінка за практичну роботу ________________
Урок 39. Практична робота № 12. «Графічні об’єкти на слайдах».
Мета. Навчитися вставляти графічні об’єкти на слайди та користуватися авто розміткою слайда.
Хід роботи.
Завдання. Дайте відповіді на запитання.
Що таке область задач?
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
Моя оцінка за практичну роботу _______________________
Урок 40. Анімація у слайді. Ефекти при зміні слайдів.
Для того щоб виділити певні ключові слова, а також для надання презентації яскравості можна застосовувати ефекти анімації. Їх можна задати для тексту, графіки, звуків та інших об'єктів на слайдах.
У разі використання ефектів анімації до тексту заголовків та вмісту слайдів ці ефекти зазвичай повторюють на всіх слайдах.
Для додавання ефектів анімації виконайте дії:
Якщо ефект анімації потрібно застосувати до всіх слайдів, клацніть на кнопці Застосувати до всіх слайдів. Для того щоб запустити процес демонстрації слайда з ефектом анімації, клацніть на кнопці Перегляд.
Додатково можна змінити ефект появи слайдів, виконавши такі дії:
_______________________________________
________________________________________
________________________________________
________________________________________
________________________________________
________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
Урок 41. Практична робота № 14. «Реалізація переходів між слайдами. Демонстрація презентації».
Мета. Навчитися настроювати ефекти анімації для об’єктів слайду, та настроювати ефекти зміни слайдів.
Хід роботи.
Повторіть правила т/б.
Щоб вставити кнопку керування виконай такі дії:
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
Щоб налаштувати анімацію окремо для кожного об’єкта, виконай такі дії:
________________________________
________________________________
________________________________
________________________________
________________________________
________________________________
________________________________
________________________________
Моя оцінка за практичну роботу _______________________
Урок 42. Тематична атестація.
Питання до тематичної атестації.
Завдання. Дайте письмово відповіді на запитання.
1. Як створити на слайді геометричні примітиви?_______________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
Урок 43. Електронні таблиці та їх призначення.
Середовище табличного процесора.
Електронна таблиця (ЕТ) – це діалогова система обробки даних, поданих у вигляді прямокутної таблиці, яка складається з рядків і стовпців.
Основні сфери застосування ЕТ:
Основні можливості ЕТ:
Приступаючи до вивчення ЕТ MICROSOFT EXCEL, варто дізнатися про походження слова Ехсеl.
Ехесиtаblе - той, що може бути виконаний, сеll - комірка (комірка, яка може бути виконаною). Тому Ехсеl іноді перекладають як жива комірка.
Робоча книга - __________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
Чарунка (комірка) ЕТ - основний елемент для зберігання даних. Кожна комірка має власне ім'я (адресу), що утворюється з назв стовпців і номерів рядків, на перетині яких знаходиться чарунка. Наприклад:
|
A |
B |
C |
D |
1 |
|
|
C1 |
|
2 |
|
B2 |
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
D4 |
Діапазон комірок – це певна кількість послідовних комірок.
Наприклад: А1:А4, С3: D4
_________________________________________________________
_________________________________________________________
Стовпців може бути 256, а рядків 65536. Всього 16 777 216 комірок.
Основну частину робочої області займає вікно книги. По аналогії з бухгалтерськими книгами, будь-який документ ЕТ - це книга, що складається з листів, кожний з яких має вигляд таблиці.
Урок 44. Засоби керування роботою ЕТ.
Щоб завантажити Excel треба виконати такі дії:
Пуск → Все программы → MICROSOFT OFFICE → MICROSOFT EXCEL
На екрані монітора з’явиться вікно програми.
Складові вікна:
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
В клітинку електронної таблиці можна записати слово, речення, число або формулу для виконання обчислень.
На екрані можуть знаходитись три курсори:
Об’єктом обробки MS Ехсеl є файл, який має ім’я та розширення .xls.
Excel надає можливості для керування своєю роботою за допомогою:
Урок 45. Створення та редагування електронних таблиць.
Після завантаження, Excel автоматично пропонує режим створення нового документа.
Якщо на екрані була інша таблиця, то потрібно виконати команду меню: Файл → Создать…
Ця команда очистить місце для набору нової таблиці.
Всі дії введення символів виконуються тільки у поточній комірці.
Щоб перейменувати лист, досить на його ярлику двічі клацнути «мишею» і ввести нову назву.
Завдання.
1 |
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
||||
Інформація про учнів 6 класу |
||||||||||||
2 |
Прізвище |
Ім'я |
Вік |
Зріст |
Стать |
Очі |
Захоплення |
День нар. |
||||
3 |
Іванов |
Ігор |
11 |
145 |
хлопчик |
сірі |
боротьба |
23.09.1997 |
||||
4 |
Буйна |
Марія |
11 |
142 |
дівчина |
блакитні |
танці |
14.07.1997 |
||||
5 |
Прокопов |
Євген |
12 |
140 |
хлопчик |
карі |
футбол |
30.01.1996 |
||||
6 |
Моргун |
Іван |
12 |
146 |
хлопчик |
зелені |
танці |
17.09.1996 |
||||
Для введення тексту у комірку в кілька рядків для переходу
на новий рядок натискати клавіші Alt +Епter.
Урок 46. Автоматизоване заповнення комірок.
Активна комірка в правому нижньому куті мас маркер заповнення у вигляді чорного квадрата.
Якщо у виділеній комірці курсор миші, який на полі комірки має вигляд "товстого плюса", перевести на цей маркер, він набуде вигляду "худого плюса". Такий курсор використовується для автоматичного заповнення послідовності комірок.
Якщо у виділеній комірці курсор миші перевести на її границю, він набуде вигляду "товстої стрілки". Такий курсор використовується для переміщення вмісту комірки шляхом буксировки.
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
Якщо при виконанні попередніх дій тримати натиснутою клавішу Сtrl (курсор миші матиме вигляд "товстої стрілки" з маленьким плюсом), виконується копіювання буксировкою вмісту комірки або діапазону комірок на нове місце, на старому місці вміст комірок залишається.
Щоб не виконувати зайвої роботи при заповненні комірок, Ехсеl пропонує засобів автоматизації заповнення таблиці, серед них такі:
Щоб у наступні комірки повторити вміст попередньої комірки, необхідно виконати такі дії:
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
Ехсеl може виконувати розумні дії при заповненні комірок. Наприклад: можна автоматично заповнити комірки послідовністю назв днів тижня
або місяців року. Щоб це зробити, досить у активну комірку записати назву першого (або іншого) місяця списку і далі виконати попередні дії з маркером заповнення.
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
Урок 47. Операції над вмістом комірок.
Над вмістом ЗАПОВНЕНОЇ комірки або послідовності ЗАПОВНЕНИХ комірок можна виконувати такі операції:
Переміщення —_________________________________________
_________________________________________________________
Копіювання — __________________________________________
_________________________________________________________
Вставка — ____________________________________________
_________________________________________________________
Додавання —___________________________________________
Вилучення — ___________________________________________
_________________________________________________________
Очистка — ____________________________________________
_________________________________________________________
Відновлення —__________________________________________
_________________________________________________________
Ехсеl надає такі засоби здійснення операцій над вмістом комірок:
Запам'ятай i використовуй такі комбінації клавіш:
Ctrl + X — вирізати комірку або діапазон комірок;
Ctrl + С — копіювати комірку або діапазон комірок;
Ctrl + V — вставити комірку або діапазон комірок;
Ctrl + Z — відновити вилучену комірку або діапазон комірок;
Ctrl + Y — повторити команду вилучення;
Del — очистити комірку або діапазон комірок;
Завдання.
Звітність про результати виторгу відеофільмів у магазинах міста |
||||||
Код касети |
Магазин |
Жанр |
Назва фільму |
Ціна |
Кількість |
|
546 |
Всесвіт |
бойовик |
Термінатор |
12 |
4 |
|
673 |
Знахідка |
фантастика |
Зоряні війни |
18 |
8 |
|
432 |
Континент |
фантастика |
Назад у минуле |
20 |
6 |
|
677 |
Континент |
фантастика |
Лангольєри |
18 |
5 |
|
231 |
Відеосвіт |
фільм жахи |
Иствікські відьми |
24 |
9 |
|
730 |
Знахідка |
драма |
Уолл-стріт |
14 |
2 |
|
76 |
Знахідка |
комедія |
Близнюки |
18 |
15 |
|
231 |
Всесвіт |
комедія |
Велика прогулянка |
16 |
13 |
|
Урок 48. Подання даних в ЕТ. Виконання обчислень в ЕТ.
Щоб встановити формат даних в комірці треба виконати команду:
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
Тип даних |
Вигляд числа |
Пояснення |
«Общий» |
|
Для відображення текстів і чисел загального типу |
«Числовой» |
|
Найбільш загальний спосіб виведення чисел з вибраною кількістю десяткових знаків. |
«Денежный» |
|
До числа додається грн., руб., тощо |
«Финансовый» |
|
Числа вирівнюються по роздільнику цілої і дробової частини. |
«Дата» |
|
Для відображення дати. |
«Время» |
|
Для відображення часу. |
«Процентный» |
|
Число множиться на 100 і виводиться з символом %. |
«Текстовый» |
|
Відображаються і обробляються як текст незалежно від вмісту. |
Excel дає можливість виконувати різні обчислення над вмістом комірок. Обчислення виконуються згідно формул.
Кожна формула починається знаком « = », далі використовують адреси комірок і знаки арифметичних операцій:
_____ додавання;
_____множення;
_____піднесення до степеня;
_____віднімання;
_____ділення;
_____обчислення відсотка.
Формула записується в комірку в один рядок.
Приклади формул:
= D4+F7
= (D4+F7)/(E3-0,15*E4)
=D2+D3+D4+D5+D6
Якщо треба виконати обчислення «для себе», користуються режимом калькулятора:
Урок 49. Практична робота №15. „Обчислення в електронних таблицях.”
Мета. Навчитися встановлювати необхідні типи даних та проводити обчислення в електронних таблицях.
Хід роботи.
Подання даних в електронній таблиці |
|||||||||||
Общий |
Числовой |
Денежный |
Финансовый |
Время |
Дата |
Процентный |
Текстовый |
||||
145 |
145,00 |
145,00 грн. |
145,00грн. |
0:00:00 |
24.05.1900 |
14500,00% |
145 |
||||
23567 |
23 567,00 |
23 567,00 грн. |
23 567,00грн. |
0:00:00 |
09.07.1964 |
2356700,00% |
23567 |
||||
34,9 |
34,90 |
34,90 грн. |
34,90грн. |
21:36:00 |
03.02.1900 |
3490,00% |
34,9 |
||||
0,789 |
0,789 |
0,789 грн. |
0,789грн. |
18:56:10 |
00.01.1900 |
78,90% |
0,789 |
||||
Ура! |
Ура! |
Ура! |
Ура! |
Ура! |
Ура! |
Ура! |
Ура! |
||||
Перейди на Лист 2 і створити нову таблицю. |
|||||||||||
Вартість товару |
|||||||||||
Назва товару |
Ціна в грн. |
Ціна в $ |
|
|
|
|
|||||
Мило дитяче |
2,50 грн. |
|
|
|
|
|
|||||
Мило косметичне |
5,00 грн. |
|
|
|
|
|
|||||
Мило господарче |
1,80 грн. |
|
|
|
|
|
|||||
Мило рідке |
9,60 грн. |
|
|
|
|
|
|||||
курс грн. НБУ |
5,05 грн. |
|
|
|
|
|
|||||
Середня ціна на мило: |
|
|
|
|
|
||||||
Ціна в $ = Ціна в грн./ курс грн. НБУ
Моя оцінка за практичну роботу _______________________
Завдання. На панелі «Форматування» є кнопки. Для чого вони призначені?
Урок 50. Складні обчислення в ЕТ. Робота з майстром функцій.
Виконати обчислення в Excel можна трьома способами:
З використанням майстра функцій формула будується у два кроки:
Щоб вибрати і вставити функцію, треба виконати такі дії:
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
При введенні формул можуть виникати помилки. Ехсеl допоможе їх знайти і виправити своїми повідомленнями:
#ДЕЛ/0 - спроба поділити на нуль;
#Н/Д - відповідь неможлива через неповноту даних;
#ИМЯ? - незрозуміла формула, помилка в назві функції або адресі комірки;
#ПУСТО! - незрозуміла адреса комірки;
#ЧИСЛО! - проблема з числом у формулі;
#ССЫЛКА! - стерта комірка, на яку посилається формула;
#ЗНАЧ! - можливо, текст замість числа або пуста комірка;
#### - число не поміщається у комірку по довжині.
Приклади функцій:
СУММ(арг1,арг2,...) __________________________________________________
СРЗНАЧ(арг1,арг2,...)__________________________________________________
МАКС(арг1, арг2,...)___________________________________________________
МИН(арг1, арг2,...) ___________________________________________________
КОРЕНЬ(ЕЗ^2+К6^2)_________________________________________________
ОКРУГЛ(В4/Н4,3) ____________________________________________________
Урок 51. Форматування комірок електронної таблиці.
Форматування комірок включає в себе:
1. Встановлення формату чисел___________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
2. Вирівнювання вмісту комірок___________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
3. Зміна розміру, кольору, виду шрифту_____________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
4. Встановлення границь _______________________________
_________________________________________________
5. Виділення кольором комірок___________________________
_________________________________________________
Також можна форматувати рядки і стовпчики (зміна висоти рядків і ширини стовпчиків, сортування рядків, фільтрація даних), робочі листи (закріплення заголовків робочих листів, розміщення робочих листів в окремих вікнах), робочі книги (встановлення розривів аркушів, попередній перегляд перед друком, друкування електронних таблиць).
Завдання.
Свята продовжуються! Акція! 5% знижка на весь товар! |
||||||
Виторг магазину "Мрія" під час проведення акції. |
||||||
РОЗПРОДАЖ! |
Назва товару |
Ціна за 1 шт. |
Кількість |
Сума |
5% від суми товару |
Сума зі знижкою |
Капелюх |
60,50 грн. |
456 |
|
|
|
|
Сорочка |
72,00 грн. |
123 |
|
|
|
|
Чоботи |
245,70 грн. |
230 |
|
|
|
|
Шаровари |
50,00 грн. |
45 |
|
|
|
|
Костюм |
469,99 грн. |
2 |
|
|
|
|
Сукня |
190,10 грн. |
7 |
|
|
|
|
Панчохи |
18,89 грн. |
876 |
|
|
|
|
Калоші |
31,11 грн. |
43 |
|
|
|
|
|
|
|
Могли заробити: |
|
Заробили: |
|
|
|
|
|
Втратили: |
|
|
Урок 52. Діаграми і графіки і малюнки в ЕТ.
В електронні таблиці включені спеціальні засоби, названі діловою графікою, які можуть табличні дані зобразити у графічному вигляді.
1. Кругові діаграми __________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
2. Стовпчикові діаграми_______________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
3.Лінійний графік____________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
В Excel для створення різноманітних діаграм є «Майстер діаграм», який основну роботу бере на себе, і користувачу залишається тільки робити вибір із його пропозицій. Діаграму можна створити у 4 кроки на окремому робочому листі або вставити в уже існуючий.
Щоб створити діаграму треба виконати такі дії:
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
Урок 53. Комплексна практична робота № 16 «Робота з електронними таблицями».
Мета. Навчитися вставляти діаграми за допомогою «Майстра діаграм».
Хід роботи.
Продаж обідів в шкільній їдальні |
||
Найменування товару |
Кількість порцій |
Відсоток |
Перші страви |
58 |
|
Другі страви |
106 |
|
Тістечка |
67 |
|
Булочки |
49 |
|
Напої |
171 |
|
Всього продано: |
|
|
На Листі 2 створи таблицю УСПІШНІСТЬ |
|||||||
Прізвище |
Предмет |
Середній бал |
|||||
Алгебра |
Фізика |
Хімія |
Географія |
ОБЖД |
|||
Белова О. |
12 |
11 |
9 |
6 |
10 |
|
|
Вітрук М. |
9 |
7 |
6 |
7 |
9 |
|
|
Галушко В. |
3 |
4 |
5 |
7 |
6 |
|
|
Жмурко Ю. |
10 |
11 |
12 |
11 |
10 |
|
|
Козаченко Д. |
3 |
3 |
6 |
5 |
8 |
|
|
Мазурик Р. |
12 |
12 |
10 |
11 |
11 |
|
|
На Листі 3 створи таблицю |
|||||
Графік зміни температури |
|||||
Час |
06:10:00 |
07:40:00 |
08:30:00 |
09:30:00 |
10:21:00 |
Прогноз |
-5 |
-4 |
-2 |
0 |
2 |
Температура |
-3 |
-2 |
0 |
3 |
4 |
Моя оцінка за практичну роботу _______________________
Урок 54. Тематична атестація.
Питання до тематичної атестації.
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
Урок 55. Комп’ютерні мережі. Всесвітня мережа Інтернет.
Комп’ютерна мережа – це група з декількох комп’ютерів, з’єднаних між собою за допомогою кабелів (телефонних ліній або радіоканалів), що використовуються для передачі інформації.
Інтернет - ________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
Словничок
Протоколи - стандарти передачі даних в мережі Інтернет.
Протокол TCP/IP - набір правил, що визначають спосіб взаємодії комп’ютерів між собою.
Вузол - постійно підключений до мережі комп’ютер.
Провайдер - постачальник послуг Інтернету.
Маршрутизатор - комп’ютер, який визначає маршрут передачі даних.
Клієнт - комп’ютер користувача.
Сервер - комп’ютер, який надає послугу.
У наш час найчастіше використовуються два способи підключення до Інтернету:
Для підключення ПК користувача до провайдера потрібно мати відповідне програмне забезпечення та модем. Модем - це пристрій, що перетворює цифрові сигнали для передавання їх телефонними лініями і навпаки.
Провайдер надає інформацію необхідну для підключення та настройки з’єднання: ім’я користувача (логін) й пароль, номер телефону провайдера, IP-адреса ПК користувача та інше).
Знаючи це користувач повинен настроїти операційну систему Windows для роботи в Інтернеті. До складу Windows входять усі необхідні для цього компоненти.
Урок 56. Служби Інтернет.
Розглянемо основні послуги, які існують в Інтернеті.
________________________________________________________
________________________________________________________
________________________________________________________
________________________________________________________
________________________________________________________
________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
________________________________________________________
________________________________________________________
________________________________________________________
________________________________________________________
________________________________________________________
________________________________________________________
________________________________________________________
________________________________________________________
________________________________________________________
________________________________________________________
________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
За звучанням літер англійського алфавіту "Ай-Сі-Кью" виходить співзвуччя з "Ай-Сік-Ю", що перекладається українською як "Я шукаю тебе".
Для користування послугами майже усіх вище перерахованих служб, за винятком програм, що забезпечують інтерактивне спілкування, досить мати програми Internet Explorer і Outlook Express. Вони створені корпорацією Microsoft. Подібних клієнтських програм створено досить багато.
Урок 57. Електронна пошта.
Електронна пошта або E-mail (від англ. electronic - електронна, mail - пошта) - служба Інтернет для передачі текстових повідомлень та прикріплених до них файлів у вигляді листів.
Електронні скриньки розміщуються на спеціальних комп'ютерах - поштових серверах. Для кожної скриньки на поштовому сервері відводиться спеціальне місце..
Щоб отримати власну скриньку, існує два способи:
1._______________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
2. _______________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
Електронна адреса складається з двох частин, розділених знаком @ («ет»).
Наприклад, Alex@ukrbiz.net
Aleх - імя скриньки, ukrbiz.net - доменне ім'я поштового сервера, на якому знаходиться ця скринька (малі та великі літери не розрізняються).
Поштовий клієнт – це програма для обробки електронної пошти та її обміну з поштовим сервером.
Приклади:______________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________
Основні операції з поштою:
1) Створення листа
2) Відправлення листа
3) Копія листа
5) Прийом пошти
6) Відповідь
7) Відповідь всім
8) Пересилання листа
9) Видалення листа
Не відкривайте вкладення листів від адресатів, яких ви не знаєте або не впевнені в них - це можуть бути листи з прикріпленими шкідливими програмами.
Урок 58. Знайомство з Outlook Express.
Поширеною програмою для ведення електронної переписки є Outlook Express.
Пуск Програми Microsoft Office Outlook Express
Складові вікна:
1._______________________
2._______________________
3._______________________
4._______________________
5._______________________
6._______________________
7._______________________
8._______________________
Завдання.
Урок 59. Тематична атестація.
Питання до тематичної атестації.
____________________________________________________
____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
Для нотаток
_________________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
Для нотаток
_________________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
Для нотаток
_________________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
Для нотаток
_________________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
Для нотаток
_________________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
Для нотаток
_________________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
Для нотаток
_________________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
Для нотаток
_________________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
_________________________________________________
Робочий зошит
з інформатики
уч______ 6 - __ класу
спеціалізованої ЗОШ № 5
з поглибленим вивченням інформатики
м. Кам’янця-Подільського
Список використаної літератури
1