Урок № 23
Тема. Використання вбудованих функцій: сума, середнє значення, min, max. Практична робота 8. Використання обчислень за даними електронної таблиці. Використання вбудованих функцій.
Мета:
навчальна: ознайомити учнів з поняттям функцій та використанням у формулах; засвоїти практичні навички при виконанні завдань із формулами та функціями;
розвивальна: розвивати координацію рухів, зорову пам’ять, вміння працювати з програмами, виконувати дії за зразком;
виховна: виховувати зосередженість, вміння застосовувати новий матеріал на практиці.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання та наочність: ПК, із встановленими ОС і Microsoft Office Excel, підключення до мережі Інтернет, дидактичні матеріали (інтерактивна вправа «Поділ на групи», створена в онлайновому сервісі LearningApps, картки з практичними завданнями).
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація знань учнів.
Учні виконують інтерактивну вправу «Поділ на групи» за посиланням: http://LearningApps.org/watch?v=pnmcd7nq101
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Ви вже знаєте, що формули Excel можуть містити числа, тексти, посилання на клітинки, знаки дій (оператори), дужки та функції. Поки що ми використовували нескладні формули і не використовували в них функцій. Але навіть ці нескладні формули значно спрощуються, якщо в них використовувати функції. Крім того, багато обчислень в Excel взагалі не можна виконати без використання функцій.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Функція являє собою програму з унікальним ім’ям, для якої користувач повинен задати конкретні значення аргументів. Функції можуть вводитися в таблицю у склад формул або окремо. Всі функції мають однаковий формат запису: включають ім’я функції і аргументи, які записуються в круглих дужках.
Excel має вбудовану бібліотеку функцій, до якої входять більше ніж 300 різноманітних функцій. Усі вони для зручності пошуку розподілені на групи (категорії): математичні, статистичні, логічні, фінансові, текстові функції дати і часу та інші.
В 7 класі ми ознайомимося тільки з деякими з них: математичними (сума) та статистичними (середнє значення, min, max).
Сума SUM (число1; число 2; …) – сума чисел, указаних у дужках. Якщо потрібно знайти суму чисел, які розміщені послідовно, то функцію можна записати так: SUM(A1:A5).
Середнє значення AVERAGE (число1; число 2; …) – середнє арифметичне чисел, указаних у дужках. Якщо потрібно знайти середнє арифметичне чисел, які розміщені послідовно, то функцію можна записати так: AVERAGE (A1:A5).
MIN (число1; число 2; …) – найменше число серед указаних у дужках. Якщо потрібно знайти найменше число серед чисел, які розміщені послідовно, то функцію можна записати так: MIN (A1:A5).
MAX (число1; число 2; …) – найбільше число серед указаних у дужках. Якщо потрібно знайти найбільше число серед чисел, які розміщені послідовно, то функцію можна записати так: MAX (A1:A5).
Вставити функцію у формулу можна кількома способами:
Вчитель на комп’ютері демонструє кожний із цих способів вставлення функцій.
VІІ. Використання отриманих умінь і знань.
Практична робота 8. Використання обчислень за даними електронної таблиці. Використання вбудованих функцій.
Хід роботи
Фізкультхвилинка
Учні виконують вправи для очей, рук і корпуса, рекомендовані під час роботи з комп’ютером.
VІ. Рефлексія.
Що нового ви навчилися на сьогоднішньому уроці? Що вам сподобалося?
VІІ. Домашнє завдання.
Прочитати дану тему у підручнику. Опрацювати записи у зошиті.
VІІІ. Підсумок уроку.
Отже, на цьому уроці ми з вами дізналися про призначення й використання вбудованих функцій: сума, середнє значення, min, max. Сформували практичні навички при виконанні завдань із формулами та функціями. Оцінювання учнів.