Тема виступу: « Національно-патріотичне виховання на уроках географії як шлях до соціалізації особистості»

Про матеріал

Тема виступу на обласному семінарі було показати як на своїх урокахта в позакласній роботі намагаюся розвивати в учнів позитивні загальнолюдські якості, виховувати риси справжніх патріотів своєї країни, намагаюся формувати ціннісне ставлення до держави,шанобливе ставлення до державних символів, відчуття гордості за державу.

Перегляд файлу

1

 

Обласний семінар вчителів географії

Тема виступу: « Національно-патріотичне виховання на уроках географії як шлях до соціалізації особистості»

 

Слайд №1

Географія – це  одна з навчальних дисциплін, яка, маючи величезний світоглядний потенціал, виховує у дітей  патріотизм і любов до свого краю, Батьківщини, вчить орієнтуватися в складних світових соціально-економічних процесах.

З природничого погляду в основу глибокого патріотизму нації, її великої любові до своєї країни мусимо класти тиху і невинну чарівність розкішної української природи.  Якщо взяти український народ, то можна побачити, яку велику роль відігравала і продовжує відігравати природа. Це в першу чергу пов’язано з обрядами та звичаями   нашого народу.

Різні інтерактивні та інноваційні  форми   роботи,які використовую в своїй практиці, спонукають учнів до роботи над розвитком власного інтелекту, культурного і морального рівня  не лише в процесі навчання, але і в подальшому житті, сприяють формуванню активної життєвої позиції.

На своїх уроках намагаюся   розвивати в учнів  позитивні загальнолюдські якості,  виховувати риси справжніх патріотів своєї країни.

 

 Разом зі своєю колегою, вчителем хімії Вершиніною І.В., проводжу  бінарні уроки. Так в рамках міського семінару, ми проводили

 

Слайд №2,3

 

Інтегрований інформаційно – дослідницький  проект з географії та хімії у 8 класі. Тема:  «Україно!  Ти  для  мене - диво!» В. Симоненко. Рослини  рідного краю. Ми знаємо, що  рослинна символіка є єдиним із важливих виражальних засобів в усіх жанрах усної словесності.

Слайди № 4,5

Метою бінарного уроку було: продовжувати знайомити з українськими народними символами, з рослинами-оберегами, поглибити знання традицій, звичаїв, обрядів українського народу, пов‘язаних із рослинною символікою країни;

Л.М.Толстого  писав : «Тільки  той  може  бути  патріотом своєї  Батьківщини, хто  вміє цінувати  і  любити  природу  рідного  краю.»

Слайди №6,7,

Наприклад,учні – народознавці досліджували, чи   може рослина бути символом держави? Чи можна уявити наш край без верби над ставками, калини в лузі, тополі край дороги, соняшника в городі? Звичайно, ні.

Слайд №8

Недаремно  квіти є постійними супутниками нашого життя.

Адже вони   віддавна уособлюють красу нашої  землі, духовну міць її народу, засвідчують повагу до Батьківщини.

Слайд №9,10

І тому на своєму уроці ми  намагалися ще раз підтвердити, що рослинний світ — це жива істота, яку щиро люблять і бережуть українці.

 

Слайд №11

2.Найважливішим пріоритетом національно-патріотичного виховання є формування ціннісного ставлення особистості до українського народу, Батьківщини, держави, нації,до кожної людини;формування  національної ідентичності й водночас толерантного ставлення підростаючої особистості до інших народів, культур і традицій;

 Слайд №12

Цю мету намагалася висвітлити під час  вивчення  та проведення   відкритого уроку у 9 класі по темі «Населення України».

Слайд №13

В рамках конкурсу «Учитель року» я проводила   урок   «Ми єсть народ…». Слова Івана Багряного було взято для  епіграфу : «Ми є. Були. І будемо Ми.   Й Вітчизна наша з нами!»                                                                                                                              

Основною метою якого було: формувати  почуття приналежності до великого українського народу, яким ми є, гордості і любові до нашої культури і традицій.

Слайд №14

«Нашого цвіту – по всьому світу». Хвилюючу глибину цього крилатого вислову  можна відчути лише тоді,  коли знайомишся з дивовижними долями українців за кордоном.

Представників української діаспори можна впізнати за їх мовою: вони говорять українською. Це певною мірою наближає  їх до Батьківщини. Учні готували презентації про життя, побут  та проживання українських емігрантів в США, Канаді та Росії.

Слайд №15

На закінчення був проведений  такий прийом  як «Коло побажань», який  дав можливість учням  зробити невеликий  прогноз, якою   б вони  хотіли бачити свою державу. Діти прикріплювали  стікери – «обличчя» на  мапу України і озвучували.            

І дійсно, не лише діти, а всі люди нашої країни, хотіли б бачити свою державу процвітаючою,багатою,мальовничою,співучою,високорозвиненою,

бо ми того варті,бо ми єсть народ, а  наші діти - майбутнє нашої країни, а всі  ми – славетні нащадки українського народу.

 

Слайд №16

 

3) При проведенні позакласного заходу : „Україна –  наш спільний дім” одним із пунктів мети було пробуджувати пізнавальний інтерес до вивчення історії та культури українського народу;формувати  ціннісного ставлення до держави, суспільства, мови, сім’ї, самого себе. Одним із прийомів роботи на уроці була  вправа  «Віночок для України». Учні з квітів любові до рідної України сплели віночок навколо карти України, щоб наша  рідна Батьківщина процвітала, була ще кращою, красивішою. Щоб нашу державу  завжди  супроводжувала любов її синів і доньок, які сьогодні ще сидять за партами і прагнуть добре вчиться, щоб стати гідними громадянами України в майбутньому.

Слайд №17

Позакласний захід у 6 класі «Україна – наш рідний  край». Мета заходу  виховувати почуття особистої відповідальності за долю своєї держави , щоб в ній завжди панували добробут і лад, мир і злагода, вічна краса.

Слайд №18

Урок-спілкування у 8класі  «Ми– нація єдина, твої ми діти,Україно!» був націлений на виховування  почуття духовної єдності населення усіх регіонів України, спільності його культурної спадщини та майбутнього, національної свідомості.

Слайд №19

Метою виховного заходу у 10 класі «Щоб у серці жила Україна» було сприяти збереженню культурної спадщини Батьківщини;   виховувати  почуття національної гордості, поваги до  Батьківщини, культуру взаємовідносин між людьми у щоденному житті.

Слайди № 20,21.

Головною метою колективного заходу  «Україна – єдина країна» було

формувати ціннісне ставлення до держави, поглибити  знання учнів про складники патріотизму, уявлення про способи вияву патріотичної позиції; сприяти зацікавленості та бажанню виявляти патріотичні якості в повсякденному житті;

 

Слайд №22.

 

На завершення відбувся такий рольовий діалог,яким ще раз довели, що Україна - єдина країна.

 

Слайд №23

Виховувати   в учнів почуття патріотизму та громадянської зрілості, шанобливе ставлення до державних символів, відчуття гордості за державу. Що може бути вищим ? Кожен із нас син або донька. І в кожного є  Рідна Мати і Рідна Україна –« два крила любові», які «несуть українську душу  через віки і не в’януть  у вічному польоті”.

 

Слайд №24

Вишита колоссям і калиною,

Вигойдана співом солов’я,

Зветься величаво – Україною,

Земле зачарована моя.

 

Творча робота .Есе «З нас витікає Україна» та створене відео  складене з  фотографій  наших учнів з різних уроків і позакласних заходів, що є підтвердженням того, що ми пам’ятаємо, знаємо і продовжуємо вивчати культуру,традиції та звичаї нашого українського народу

 

Відео «Україно, моя»

 

М.Новомосковськ  НВК № 1 вчитель географії та економіки ,вчитель вищої категорії, «старший вчитель»  Удод М.І.

 

docx
Додав(-ла)
Удод Марія
Додано
14 серпня 2018
Переглядів
780
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку