Тема виступу на обласному семінарі було показати як на своїх урокахта в позакласній роботі намагаюся розвивати в учнів позитивні загальнолюдські якості, виховувати риси справжніх патріотів своєї країни, намагаюся формувати ціннісне ставлення до держави,шанобливе ставлення до державних символів, відчуття гордості за державу.
1
Обласний семінар вчителів географії
Тема виступу: « Національно-патріотичне виховання на уроках географії як шлях до соціалізації особистості»
Слайд №1
Географія – це одна з навчальних дисциплін, яка, маючи величезний світоглядний потенціал, виховує у дітей патріотизм і любов до свого краю, Батьківщини, вчить орієнтуватися в складних світових соціально-економічних процесах.
З природничого погляду в основу глибокого патріотизму нації, її великої любові до своєї країни мусимо класти тиху і невинну чарівність розкішної української природи. Якщо взяти український народ, то можна побачити, яку велику роль відігравала і продовжує відігравати природа. Це в першу чергу пов’язано з обрядами та звичаями нашого народу.
Різні інтерактивні та інноваційні форми роботи,які використовую в своїй практиці, спонукають учнів до роботи над розвитком власного інтелекту, культурного і морального рівня не лише в процесі навчання, але і в подальшому житті, сприяють формуванню активної життєвої позиції.
На своїх уроках намагаюся розвивати в учнів позитивні загальнолюдські якості, виховувати риси справжніх патріотів своєї країни.
Разом зі своєю колегою, вчителем хімії Вершиніною І.В., проводжу бінарні уроки. Так в рамках міського семінару, ми проводили
Слайд №2,3
Інтегрований інформаційно – дослідницький проект з географії та хімії у 8 класі. Тема: «Україно! Ти для мене - диво!» В. Симоненко. Рослини рідного краю. Ми знаємо, що рослинна символіка є єдиним із важливих виражальних засобів в усіх жанрах усної словесності.
Слайди № 4,5
Метою бінарного уроку було: продовжувати знайомити з українськими народними символами, з рослинами-оберегами, поглибити знання традицій, звичаїв, обрядів українського народу, пов‘язаних із рослинною символікою країни;
Л.М.Толстого писав : «Тільки той може бути патріотом своєї Батьківщини, хто вміє цінувати і любити природу рідного краю.»
Слайди №6,7,
Наприклад,учні – народознавці досліджували, чи може рослина бути символом держави? Чи можна уявити наш край без верби над ставками, калини в лузі, тополі край дороги, соняшника в городі? Звичайно, ні.
Слайд №8
Недаремно квіти є постійними супутниками нашого життя.
Адже вони віддавна уособлюють красу нашої землі, духовну міць її народу, засвідчують повагу до Батьківщини.
Слайд №9,10
І тому на своєму уроці ми намагалися ще раз підтвердити, що рослинний світ — це жива істота, яку щиро люблять і бережуть українці.
Слайд №11
2.Найважливішим пріоритетом національно-патріотичного виховання є формування ціннісного ставлення особистості до українського народу, Батьківщини, держави, нації,до кожної людини;формування національної ідентичності й водночас толерантного ставлення підростаючої особистості до інших народів, культур і традицій;
Слайд №12
Цю мету намагалася висвітлити під час вивчення та проведення відкритого уроку у 9 класі по темі «Населення України».
Слайд №13
В рамках конкурсу «Учитель року» я проводила урок «Ми єсть народ…». Слова Івана Багряного було взято для епіграфу : «Ми є. Були. І будемо Ми. Й Вітчизна наша з нами!»
Основною метою якого було: формувати почуття приналежності до великого українського народу, яким ми є, гордості і любові до нашої культури і традицій.
Слайд №14
«Нашого цвіту – по всьому світу». Хвилюючу глибину цього крилатого вислову можна відчути лише тоді, коли знайомишся з дивовижними долями українців за кордоном.
Представників української діаспори можна впізнати за їх мовою: вони говорять українською. Це певною мірою наближає їх до Батьківщини. Учні готували презентації про життя, побут та проживання українських емігрантів в США, Канаді та Росії.
Слайд №15
На закінчення був проведений такий прийом як «Коло побажань», який дав можливість учням зробити невеликий прогноз, якою б вони хотіли бачити свою державу. Діти прикріплювали стікери – «обличчя» на мапу України і озвучували.
І дійсно, не лише діти, а всі люди нашої країни, хотіли б бачити свою державу процвітаючою,багатою,мальовничою,співучою,високорозвиненою,
бо ми того варті,бо ми єсть народ, а наші діти - майбутнє нашої країни, а всі ми – славетні нащадки українського народу.
Слайд №16
3) При проведенні позакласного заходу : „Україна – наш спільний дім” одним із пунктів мети було пробуджувати пізнавальний інтерес до вивчення історії та культури українського народу;формувати ціннісного ставлення до держави, суспільства, мови, сім’ї, самого себе. Одним із прийомів роботи на уроці була вправа «Віночок для України». Учні з квітів любові до рідної України сплели віночок навколо карти України, щоб наша рідна Батьківщина процвітала, була ще кращою, красивішою. Щоб нашу державу завжди супроводжувала любов її синів і доньок, які сьогодні ще сидять за партами і прагнуть добре вчиться, щоб стати гідними громадянами України в майбутньому.
Слайд №17
Позакласний захід у 6 класі «Україна – наш рідний край». Мета заходу виховувати почуття особистої відповідальності за долю своєї держави , щоб в ній завжди панували добробут і лад, мир і злагода, вічна краса.
Слайд №18
Урок-спілкування у 8класі «Ми– нація єдина, твої ми діти,Україно!» був націлений на виховування почуття духовної єдності населення усіх регіонів України, спільності його культурної спадщини та майбутнього, національної свідомості.
Слайд №19
Метою виховного заходу у 10 класі «Щоб у серці жила Україна» було сприяти збереженню культурної спадщини Батьківщини; виховувати почуття національної гордості, поваги до Батьківщини, культуру взаємовідносин між людьми у щоденному житті.
Слайди № 20,21.
Головною метою колективного заходу «Україна – єдина країна» було
формувати ціннісне ставлення до держави, поглибити знання учнів про складники патріотизму, уявлення про способи вияву патріотичної позиції; сприяти зацікавленості та бажанню виявляти патріотичні якості в повсякденному житті;
Слайд №22.
На завершення відбувся такий рольовий діалог,яким ще раз довели, що Україна - єдина країна.
Слайд №23
Виховувати в учнів почуття патріотизму та громадянської зрілості, шанобливе ставлення до державних символів, відчуття гордості за державу. Що може бути вищим ? Кожен із нас син або донька. І в кожного є Рідна Мати і Рідна Україна –« два крила любові», які «несуть українську душу через віки і не в’януть у вічному польоті”.
Слайд №24
Вишита колоссям і калиною,
Вигойдана співом солов’я,
Зветься величаво – Україною,
Земле зачарована моя.
Творча робота .Есе «З нас витікає Україна» та створене відео складене з фотографій наших учнів з різних уроків і позакласних заходів, що є підтвердженням того, що ми пам’ятаємо, знаємо і продовжуємо вивчати культуру,традиції та звичаї нашого українського народу
Відео «Україно, моя»
М.Новомосковськ НВК № 1 вчитель географії та економіки ,вчитель вищої категорії, «старший вчитель» Удод М.І.