Тема: Вплив телебачення і комп’ютера на здоров’я

Про матеріал
Мета: формувати уявлення про вплив телебачення і комп’ютера на здоров’я підлітків; ознайомити з нормами перегляду телепередач; розвивати вміння і навички щодо перегляду телепередач, безпечного користування комп’ютером; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я; мотивувати учнів до виконання вправ для очей.
Перегляд файлу

Мельник Тетяна Борисівна

 

Конспект уроку. Основи здоров’я 5 клас

Тема: Вплив телебачення і комп’ютера на здоров’я

Мета: формувати уявлення про вплив телебачення і комп’ютера на здоров’я підлітків; ознайомити з нормами перегляду телепередач; розвивати вміння і навички щодо перегляду телепередач, безпечного користування комп’ютером; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я; мотивувати учнів до виконання вправ для очей.

Обладнання: підручник, зошит, анкета «Телебачення і комп’ютер в моїй сім’ї», аркуші паперу, фломастери, олівці, ножиці.

Тип уроку: комбінований.                                                                

      «Будь яка надмірність шкодить»

Хід уроку

1. Організація класу

2. Перевірка домашнього завдання

1.Вправа «Мозковий штурм»

На дошці записані словосполучення( головний біль, розпливаються букви, різко підвищується чи знижується температура, веселий настрій, біль у животі, запаморочення, часті застудні захворювання, порушення сну, хороший апетит, зниження працездатності, неуважність.) Вибрати ознаки перевтоми.

2.Для чого необхідний сон?

3.Як ти вважаєш, ти «сова» чи «жайворонок»?

3. Мотивація діяльності учнів

Проведіть разом з учнями аналіз статистичних даних (анкета «Телебачення і комп’ютер у моїй сім’ї»

А) Продовжіть фразу «Телевізор для мене-це…»

Б) Яким фільмам ти надаєш перевагу: на патріотичну тематику, про тварин, пригодницьким, фантастичним, комедійним, детективам, казкам, про спорт, документальні фільми? Чому? Повідомлення теми і мети уроку.

4. Засвоєння нових знань, умінь і навичок

1. Інформаційний блок

Сьогодні, мабуть, неможливо уявити життя без телебачення. Але насправді історія телебачення не така й давня. Виявляється, перші телевізійні системи були створені тільки в XX столітті. У 1923 році Чарльз Дженкінс передав нерухоме зображення по радіо з Вашингтона до Філадельфії та Бостона, а 1925 року йому вдалося передавати зображення рухомих фігур. Перед глядачем за одну секунду змінювались 12,5 кадрів-це була подія, з якої почалась історія телебачення.

Людство підвищує свій інтелектуальний розвиток завдяки телебаченню. Чому ж сьогодні проблема «діти і телебачення» хвилює всіх: і батьків, і педагогів, і лікарів? Бо для кожної дитини телебачення стало улюбленою іграшкою або книгою. Працівники цієї галузі розраховують на те, що діти за допомогою батьків переглядатимуть передачі вибірково, залежно від уподобань, віку. Адже, про що свідчать лікарі-гігієністи, чимало дітей дивляться телевізор без розбору, від 40хв. До 2-х годин на день. Таким чином, щоденний перегляд телепередач формує в дітей звичку проводити час щовечора біля екрана, якою б не була передача. А кожний вільний вечір-це час для розвитку здібностей дитини, спілкування з її дорослими, для ігор, під час яких дитина активно засвоює інформацію. А телепередачі не потребують від спостерігача особистої участі, тому перетворюють його на пасивного глядача.

Робота з підручником «Основи здоров’я» 5 кл. ст.88-89

З’ясуємо користь і шкідливість телебачення щодо впливу його на здоров’я людини.

Підготуємось і проведемо дебати «Телебачення і комп’ютер: за і проти»

2. Гра «Займи позицію»

Діти займають певну позицію щодо цієї проблеми: «за», «проти». Об’єднуються у 2 групи( «за» і «проти»)

3. Правила ведення дебатів:

  • підготувати інформаційний матеріалі використати підручник, факти з інших інформаційних джерел, підготовлені вдома);
  • сформувати аргументи на захист своєї позиції-10 хв. -обрати доповідачів від групи;
  • захист позиції групи-Зхв. -відповіді на запитання-2хв.
  • починати виступ із фрази «Ми вважаємо, що телебачення корисно (шкідливо) впливає на здоров’я, бо…»; -спростування аргументів опонентів-2хв.

Таблиця “Вплив телебачення і комп’ютера на здоров’я”

Користь від перегляду телепередач

Шкода від перегляду телепередач

Цікава розвага Телебачення для суспільста стало новим світом: захоплевим, радісним,безтурботним. Найкращий спосіб відпочин­ку після важкого дня.

Відвертає увагу від уроків та інших важливих справ. Часом те­левізор стає для дитини способом утекти від дійсності.

Джерело спілкування Телевізійні сюжети-прекрасний привід для обговорення в колі сім’ї та спосіб краще пізнати одне одного

Обмеженість спілкування ТБ заважає безпосередньому спілкуванню. Його використову­ють для того,щоб діти не заважа­ли батькам, воно стримує дітей, щоб не турбувати дорослих.

Зняття стресів Телебачення розраджує нашу одинокість і до­помагає кожному забути про проблеми. Розважальні передачі створюють позитивні емоції.

Постійні та гучні реклами, що займають більшість телевізійного мовлення, повсякчас задурманюють наш розум.

Джерело інформації Основним способом розвитку для дітей є спілкування. Але для нього потрібні теми. Можна, звісно, обговорити з друзями книжку або подорож. Але ж для цього потрібно щось прочитати або кудись поїхати. І щоб друзі це зробили також. Це складно. Тому телевізор-найпростіше і найдоступніше джерело тем.

Джерело безграмотності Дійсно мова сучасних школярів рясніє сленгом. А також цитатами з реклами. На жаль, безграмотність потрапила й на телебачення: у рядку, що рухається внизу на екрані, на державнорму каналі нерідко можна побачити помил­ки. І мова дикторів не завжди грамотна, літературна, зразкова.

Сприяє вихованню моральних якостей

 

Розвиток людини Показують по телевізору якісні фільми, а також передачі про тварин, про геогра­фічні відкриття. Ці знання впливіють на розвиток мислення та інтелекту, уяви.

ТБ вступає в протиріччя з виховними нормами: засоби масової інформації, що пропагують насильство, порнографію, розпусту, марнославство, садизм, убивство, жадобу задоволення.Та й ті передачі для дітей і підліт­ків, які все-таки існують, позбавляють, глядачів активного перегляду. Тобто не змушують думати, аналізувати-усе вже «роз­жовано», і готові відповіді подають «на блюдечку». А з жанрів залишилися тільки ігри й ток-шоу…

Безкоштовність отримання інформації Газету треба купувати, за інтернет сплачувати.

Перевантаженість інформацією Репутація «зомбіювальника»

 Наочність Усю інформацію супроводжують динамічним відеороликом.

 Шкідливо для здоров’я Незручна поза-неправильна постава, погана робота кишківника. Навантажен­ня на очі, порушення сну. Джерело шкідливого для здоров’я

Після проведення дебатів учитель демонструє таблицю.

Висновок: усі точки зору вагомі, аргументовані. Телебачення має свої переваги й недоліки. Треба навчитися правильно(вибірково, із дотриманням гігієнічних вимог) переглядати телепередачі, щоб попередити шкідливий вплив на здоров’я.

4. Оздоровлювальні вправи

4.1.Комплекс«Лебедина шия»

Шийний остеохондроз-причина головного болю, запаморочення. Перед вправами зробити 2-3 вдихи-видихи.

  1. «Гілочки»-підняти повільно руки вгору, зімкнути в «замок», добре потягтись. Опустити повільно руки вниз. Поліпшується кровообіг у хребті.
  2. «Рухи кобри» -голова вправо, до плеча, повільно дугою вгору від плеча, вниз до грудей, потім підборіддя вперед і вгору. Так само і вліво.

4.2. Вправи для очей

  1. На рахунок 1-4 заплющити очі, не напружуючи очних м’язів, на рахунок 1-6 широко розплющити очі і подивитись удалечінь. Повторити 4-5 разів.
  2. Подивитися на вказівний палець, відведений від очей на відстань 25-30см, і на рахунок 1-4 наблизити його до кінчика носа, потім перевести погляд удалечінь на рахунок 1-6. Повторити 4-6 разів.

 

5. Узагальнення й систематизація матеріалу

Соцопитування

Діти! Які передачі ви запропонували б керівнику телеканалів увести до програм для розвитку і здоров’я дітей? Діти називають свої варіанти телепередач

Правила роботи за комп’ютером Підручник «Основи здоров’я» 5 кл. №15 ст. 89

6. Домашнє завдання

Переглянути програму телепередач. Вибрати те, що будете дивитися з батьками або друзями з подальшим обговоренням ( не забувати про обмеженість часу-не більше 2 годин) Обгрунтувати свою відповідь. Діти пояснюють, чому обрали ту чи іншу передачу.

 

ГОЛОВНИЙ  БІЛЬ,  РОЗПЛИВАЮТЬСЯ  БУКВИ, РІЗКО  ПІДВИЩУЄТЬСЯ  ЧИ  ЗНИЖУЄТЬСЯ  ТЕМПЕРАТУРА, ВЕСЕЛИЙ  НАСТРІЙ, БІЛЬ  У  ЖИВОТІ,  ЗАПАМОРОЧЕННЯ,  ЧАСТІ  ЗАСТУДНІ  ЗАХВОРЮВАННЯ, ПОРУШЕННЯ  СНУ, ХОРОШИЙ  АПЕТИТ, ЗНИЖЕННЯ  ПРАЦЕЗДАТНОСТІ, НЕУВАЖНІСТЬ

(Додаток №1)                 КОРИСТЬ ТЕЛЕБАЧЕННЯ ТА  КОМП’ЮТЕРА

-ЦІКАВА  РОЗВАГА                

-ДЖЕРЕЛО  СПІЛКУВАННЯ

-ЗНЯТТЯ  СТРЕСІВ

-ДЖЕРЕЛО  ІНФОРМАЦІЇ

-РОЗВИТОК  ЛЮДИНИ

-НАОЧНІСТЬ

-СПРИЯЄ  ВИХОВАННЮ  МОРАЛЬНИХ  ЯКОСТЕЙ

-БЕЗКОШТОВНІСТЬ  ОТРИМАННЯ  ІНФОРМАЦІЇ

 

ШКІДЛИВІСТЬ  ТЕЛЕБАЧЕННЯ  ТА  КОМП’ЮТЕРА

-ОБМЕЖЕНІСТЬ  У  СПІЛКУВАННІ

-ДЖЕРЕЛО  БЕЗГРАМОТНОСТІ

-ПЕРЕВАНТАЖЕНІСТЬ ІНФОРМАЦІЄЮ

-ПРОПАГАНДА  НАСИЛЬСТВА, УБИВСТВА

-ВІДВЕРТАЄ  УВАГУ  ВІД  УРОКІВ

-РЕКЛАМИ  ЗАДУРМАНЮЮТЬ  НАШ  МОЗОК

-ШКІДЛИВО  ДЛЯ  ЗДОРОВ’Я

-РУЙНУЄ  РОЗПОРЯДОК  ДНЯ

-ДІТИ  «ТІКАЮТЬ»  У  ВІРТУАЛЬНИЙ

ПАМ’ЯТКА-ПОРАДА

1.СКОРОТИТИ  ПЕРЕГЛЯД ТЕЛЕВІЗІЙНИХ  ПЕРЕДАЧ  ВІД  30 ХВ.(ОДНОРАЗОВО)  до 2 годин  на  добу.

2.не допускати  перегляду  фільмів  жахів  і  сцен  насильства.

3.РОБИТИ  АКЦЕНТ  НА  ОСВІТНІ  ТА  СПЕЦІАЛЬНІ  ДИТЯЧІ  ПРОГРАМИ.

4.частіше  робити  вправи  для  очей.

5.СИДІТИ  НА  ВІДСТАНІ  2,5-5 МЕТРІВ ВІД  ЕКРАНА  ТЕЛЕВІЗОРА, А  ВІД  КОМП’ЮТЕРА 35-50 СМ.

6.слідкувати,  щоб  діти  не дивилися  на  екран  пильно.

 

docx
Додано
8 травня 2020
Переглядів
1634
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку