Тема. ВСТАНОВЛЕННЯ КОНТАКТУ.Розробка заняття у пришкільному таборі з елементами тренінгу по розвитку життєстійкості

Про матеріал

Розробка заняття у пришкільному таборі з елементами тренінгу

Тема. ВСТАНОВЛЕННЯ КОНТАКТУ

Мета:

– Формування комунікативних навичок

– Ознайомити та розширити уявлення учнів про спілкування

– Формувати навички конструктивної взаємодії з іншими.

використана література:

К66

Корекційно-розвиткова програма формування стійкості до стресу в дітей дошкільного віку та школярів «Безпечний простір» : навчально-методичний посіб. - Київ : НаУКМА, ГЛІФ Медіа, 2017. - 208 с.

Перегляд файлу

 ЗОШ І-ІІІ ступенів

Пришкільний табір «Соняшник»

Заняття № 2

  Тема. ВСТАНОВЛЕННЯ КОНТАКТУ

Мета: 

 – Формування комунікативних навичок

– Ознайомити та розширити уявлення учнів про спілкування

– Формувати навички конструктивної взаємодії з іншими

 

Хід заняття:

 1. Привітання  . Робота на занятті   дасть можливість:

- навчитися ефективно спілкуватися;

- з’ясувати, що таке здоров’я, що на нього впливає і як воно залежить від нас самих;

- навчитися керувати власними емоціями,

- навчитися запобігати і розв’язувати конфліктні ситуації;

- спланувати своє майбутнє.

2. Знайомство

Учасники встають колом. Ведучий пропонує познайомитися так. Кожний почергово називає своє ім’я,  та свою позитивну рису .

3. Актуалізація теми. Вправа « Що нас об’єднує?»

Слова ведучого: «Як ви вважаєте, чому ми тут? (відповіді учасників). Дійсно, все це так, у нас багато спільного, того, що нас поєднує. Давайте з’ясуємо, що це».

І етап вправи. Ведучий об’єднує учасників у пари і пропонує кожній парі на аркуші паперу протягом 1 хв знайти і написати, що в них є спільного, і що їх поєднує.

Можливі відповіді учасників:

- ходимо до однієї школи;

- займаємося спортом;

- полюбляємо солодке;

- маємо домашніх тварин.

II етап вправи. Учасники об’єднуються в четвірки і протягом хвилини шукають спільне для всіх.

III етап вправи. Учасники розбиваються на дві підгрупи і шукають спільне для всіх у кожній з них.

IV етап вправи. Група знов збирається разом і шукає, що спільне для всіх Коментар для ведучого

На етапі виконання цієї вправи крім позитивних спільних справ та якостей, можуть виникнути ситуації з негативним забарвленням . Ведучий уважно вислуховує слова учнів і дякує за те, що вони знайшли так багато спільного.

Слова ведучого: «Дійсно, крім приємних подій іноді ми переживаємо складні часи та ситуації. Наші заняття допоможуть навчитися почувати себе краще, більше діставати радості від життя і знаходити нові способи відпочинку та розвантаження.

Під час наших занятя ми будемо спілкуватися, діставати задоволення, а також зможемо ділитися своїми почуттями і враженнями від того, що з нами відбулося, про наше життя тепер і наші мрії в майбутньому.

4. Прийняття правил групи

Слова ведучого: «Що необхідно, щоб наші заняття були цікаві, приємні та корисні для кожного?»

Варіанти відповідей учасників: бути активними, виконувати запропоновані завдання тощо.

Слова ведучого: «Звісно, нам треба домовитися, як ми будемо ставитися одне до одного, це потрібно, щоб кожний учасник у групі відчував себе комфортно і безпечно. Скажіть, будь ласка, які для цього необхідні правила?».

Орієнтовні правила роботи в групі:

- слухати і чути (один говорить — усі слухають);

- бути активними;

- говорити тільки за темою і від свого імені;

- не критикувати: кожен має право на власну думку;

- говорити коротко, по черзі;

- мобільна тиша (не користуватися телефонами під час роботи);

- не запізнюватися;

- конфіденційність;

- заборона на фізичне насилля.

Коли озвучено всі пропозиції, відбувається прийняття правил для всіх учасників групи. Необхідне обговорення кожного правила, що воно означає, для чого потрібне. Після того як уся група приймає правило, ведучий записує його на плакаті «Правила роботи групи».

Коментар для ведучого

Для ефективної роботи на заняттях бажано прийняти не більш ніж 10 правил. Правила допомагають створити атмосферу довіри та підтримки, коли кожен учасник може виражати свої почуття, висловлювати власні думки без побоювання; формувати навички спілкування, обговорення, розв’язання проблеми, участі в спільному виробленні рішень, здатність дивитися на ситуацію з точки зору іншої людини .

найголовніше правило в цій грі? Розповідати про свої успіхи, навіть невеликі, з гордістю!».

Гра «Автобус з почуттями»

Мета: підвищення емоційної компетенції, вміння розпізнавати свої почуття і підтримувати іншого.

Правила гри: діти їдуть у метафоричному автобусі. Ведучий пропонує створити такий автобус усім тим, хто відчуває радість, сум, образу, провину, щастя, втому і т. д. Діти стають у колону, кладуть руки на плечі одне одному і «їдуть», водій-ведучий очолює ланцюжок. Час від часу він озвучує різні почуття, і якщо хтось не відчуває якогось почуття, то «виходить на зупинці». Інші ж, навпаки, «входять в автобус». Гра закінчується, коли кожен хоча б раз проїхався в «автобусі з почуттями».

Інструкція для дітей: «Діти, пограємо в «Автобус». Усі, хто відчуває радість, сум, образу, провину, щастя, втома тощо, сідають у

 

наш автобус. Для цього потрібно стати одне за одним і взятися за плечі. Я стану попереду і поведу автобус. Наступна зупинка буде тоді, коли я називаю нове почуття. Хто не відчуває себе так, виходить з автобуса, а інші, навпаки, заходять».

5 . Енерджайзер

Цілі: зняти фізичне та емоційне навантаження, навчитися усвідомлювати процеси в тілі, а також сприймати темп, ритм та енергію, створення позивного мікроклімату в групі.

Слова ведучого: «На кожному занятті ми з вами будемо робити рухові ігри та вправи для підняття тонусу, зняття напруження і активізації уваги. Такі ігри називатимемо «енерджайзерами»».

Гра «Завмри!»

Мета:зняти фізичне і емоційне напруження,вчитися усвідомлювати рухи тіла, а також розуміти різний темп, ритм і енергію.

Правила гри: діти вибирають собі образ якоїсь тварини і рухаються в її темпі, а потім завмирають по команді ведучого. Можна повторити кілька разів. Коли всі сядуть на свої місця, обговоріть: було складно чи просто? Коли? Чому?

Інструкція для дітей: «Подумайте про тварин, яких ви знаєте, і виберіть когось повільного (наприклад, равлика, черепаху), когось жвавішого (наприклад, курку, козу), одного швидкого (наприклад, верблюда, слона, коня) і дуже швидкого (наприклад, леопарда, зайця, собаку). Вибрали? Починаємо спокійно рухатися по кімнаті в будь- якому напрямку. Дихайте спокійно під час руху. Тепер я буду просити вас рухатися з різною швидкістю, як різні тварини, і ви повинні або прискорюватися, або сповільнюватися залежно від моїх вказівок. Спочатку рухайтеся, як найповільніша тварина, тепер трохи швидша тварина... Не забувайте дихати спокійно і залишайтеся розслабленими. Чи сповільнюєтеся, чи прискорюєтеся, утримуйте ритм дихання однаковим. Не наштовхуйтеся на інших дітей, але й рухайтесь у всіх напрямках. Тепер прискорюйтеся, як швидка тварина, та не забувайте спокійно дихати, залишатися розслабленими. А тепер рухайтеся, як найшвидша тварина. А зараз - замріть! Вам сподобалося? Повторимо?»

6. Вправа «Наші імена унікальні»

Гра «Наші імена унікальні»

Мета: краще пізнати одне одного, підвищити самооцінку, полегшити знайомство і адаптацію в новому колективі (якщо в класі багато новачків або вчителеві необхідно познайомитися з новим класом; а також у будь-якій новій групі).

Правила гри: спочатку потрібно провести вступну бесіду про імена, про їхню унікальність і значущість. Потім кожна дитина отримує картонну картку, на одному боці стороні якої пропонується намалювати «щастя», а на звороті написати своє ім’я. Потім дітей просять розповісти про свій малюнок, представити його. 

Інструкція для дітей: «Імена - це щось дуже важливе для кожного з нас. Вони показують, що ми особливі, неповторні. Навіть якщо в інших такі ж імена, ми все одно унікальні. Адже ми можемо і говорити, як хтось, і робити вчинки, як хтось, але завжди залишимося самими собою. Навіть близнюки за характером бувають несхожі. Розкажіть, що батьки говорили вам про ваше ім’я, чому вони його обрали. А тепер намалюйте на картках, як ви уявляєте щастя, і розкажіть, що у вас вийшло. На зворотному боці напишіть своє ім’я  .

Перегляд та обговорення мультфільмів:

 

https://www.youtube.com/watch?v=NSyeEHkRS_w

https://www.youtube.com/watch?v=HjEMtoqboFY

https://www.youtube.com/watch?v=DQFGWu44hoU

 

7. Ритуал групи

 

 «Зірочка» . Ведучий висловлює побажання і протягує руку в коло,   наступний учасник групи виловлює своє побажання групі і кладе свою руку на руку ведучого, і так висловлюється кожен.

8. Оцінка заняття. Екран настрою

Учасникам пропонуються стикери-смайлики із зображенням різного настрою  Кожний учасник обирає той смайлик, який відповідає його настрою наприкінці зустрічі. Смайлики підписувати не потрібно.

 

docx
Додано
31 травня 2018
Переглядів
2234
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку