Сценарій свята "Козацькі забави"

Про матеріал

Сценарій свята "Козацькі забави" спортивно-розважальна програма для учнів 5-9 класів. Допоможе педагогові у організації спортивно-масових свят. Дійство цікаве, захоплююче, сучасне з етнічним спрямуванням.

Перегляд файлу

 

Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Карасинська ЗОШ І-ІІ ст.

 

 

 

 

 

Сценарій свята

«Козацькі забави»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

               Сценарій підготуваd:

                                                                               вчитель фізичної культури

                                                                                       Карасинської ЗОШ І – ІІ ст.

                                                                                     Балинський Ігор Олександрович

 

 

 

                                                                                   Карасин 2016

І. Вступна частина

Ведучий. Доброго дня, любі друзі. Сьогодні в нас свято «Козацькі розваги».

Ведуча. Присутні на нашому святі нащадки славних козаків покажуть свої знання з історії козацтва та продемонструють фізичну міць та силу.

Ведучий. Перші згадки про козаків датовані 1489 роком. Є думка, що слово «Січ» походить від слова «сікти».

Ведуча. Січ — то була простора площа на Дніпровім острові Хортиці.

 Ведучий. Довкола площі стояли побудовані хатки, так звані коші, або курені.

Ведуча. Хто хотів стати козаком, мав наперед служити три роки в старого козака за джуру (помічника). Джура робив усяку роботу й носив за козака другу рушницю й потрібні йому клунки.

Ведучий. Козаки вбиралися просто: в грубу сорочку, в кирею. За широким поясом носили пістолі й люльку.

Ведуча. Їли сушену рибу й печене м’ясо та юшку з рибою.

Ведучий. Жінок на Січі не було, і ніхто не міг мати на Січі жінку, навіть сам отаман.

Ведуча. Січове військо ділилося на полки. Полк мав п’ять сотень по сто люду; сотня мала десять десятків (куренів) по десять люду.

Ведучий. Січчю командував кошовий.

Ведуча. Козаки билися до останку, кажучи: «Або перемога, або смерть!».

           Ведуча. Нажаль, і в нас час точиться війна на сході нашої країни. Яку захищали і наші мужні воїни. Це учень нашої школи Куришко Ярослав. Давайте згадаємо їхню відвагу і помянемо квітами, які покладуть до обеліску пам’яті учні _________________________________________ і вшануємо їх хвилиною мовчання.

Ведучий. Оскільки у наших класах немає достатньої кількості козаків. То ми зробили невеличке коригування і дозволили брати участь козачкам. А зараз ми запрошуємо до залу наших учасників змагання. Нащадків славних козаків.

Під козацький марш заходять учасники гри.

ІІ. Основна частина

Ведуча. Для того, щоб стати козаком, як ми уже казали, треба було досить довго трудитися, пережити чимало і перемог, і невдач…

Ведуча. І лише після цього стати справжнім козаком… Перший етап якого була посвята у козаки. 

Ведуча. Сьогодні,ми також, перш ніж називати учасників команд козаками, пройдемо посвяту.

«Посвята у козаки»

Ведуча. Для посвяти потрібно, командам вишикуватися в ряд. Випити стакан квасу і із закритими очима пройтися по стрічні. І лише після вдало виконаного змагання учні називатимуться козаками.

Ведуча. А які з них найспритніші, наймужніші, найсильніші, покажуть конкурси. І так, перший конкурс представлення загонів.

«Представлення загонів» 1

Ведуча. Загони! Рівняйсь! Струнко!

До переліку гасел приготуватися!

Козаки представляють свої загони.

Козацька естафета 2.

Наступна естафета називається «Козацька». Для цієї естафети учасникам команд потрібно вибрати козака якого вони будуть одягати у шаровари, чоботи, сорочку. Та команда, яка справиться із цим завданням найшвидше і посадить козака на стілець та і перемогла.

Ведучий: Молодці, козаки, із завданням впоралися. Але що скаже нам старшина?

(Підводяться підсумки козацької естафети.)

Ведуча: Ось тобі і козаки! Цікаво, а що потрібно робити, щоб такими стати?

Ведучий: Потрібно мати велику силу, а щоб її мати, треба багато їсти.

Ведуча: А яка головна козацька страва? (Запитання до за­лу.) Правильно, куліш. Отож, ми зараз і побачимо, чи полюб­ляють наші козаки цю страву.

Ведучий: Для них проводиться конкурс.

«З'їж куліш» 3.

Асистенти виносять по макітрі з кулішем і по ложці. Команди висувають представника для змагання. За сигналом ведучого вони починають їсти його. Виграє той курінь,козак якого впорається із завданням найшвидше.

(Старшина підводить підсумок конкурсу.)

Ведуча: Бачу порожнісінькі макітри. А ти говорив, що вони не козаки!

Ведуча: Ну, хлопці, молодці! Справжні козаки.

Ведучий: Ще не справжні.

Ведуча: А чому ж це?

Ведучий: Бо ми не бачили, чи вміють вони на конях їздити.

Ведуча: Отож, проводимо наступний конкурс.

«Осідлай коня» 4.

За сигналом ведучого перший учасник пробігає відстань до стільця,"1 до нього прив'язаний «кінь» - гімнастична палка, бере її між ноги і повертається до куреня. На «коня» сідає другий учасник. Тепер вони удвох «ідуть» до крісла, потім утрьох і т.д. Виграє той курінь, який у повному складі «об'їде» навколо сті­льця і повернеться на місце.

(Підводяться підсумки конкурсу.)

Ведуча: Ось бачиш, наші козаки і на конях їздити вміють.

Ведуча: А зараз наступний конкурс.

«Хто сильніший» 5

Конкурс перетягування каната. Виграє той козак, який перетягне свого суперника.

 

«Кошових отаманів» 6

Ведучий. А зараз конкурс кошових отаманів. Поясніть значення козацьких назв:

• Булава. (Кулясте потовщення на кінці палиці, символ влади кошового отамана)

• Бунчук. (Довга палиця із золотим яблуком на кінці. Від яблука відходять два-три кінські хвости)

• Гетьман. (Старший, головний, «кошовий отаман»)

• Джура. (Помічник козака, молодший воїн)

• Чайка. (Козацький човен завдовжки близько 20 м. В один човен сідало від 50 до 70 козаків)

Оселедець. (Зачіска козака)

ІІІ. Заключна частина

(Підсумок усіх цих окремих конкурсів підводить козацька старшина.)

Ведуча: Я була впевнена, що з цим конкурсом наші козаки впораються блискуче.

А зараз наше журі підіб’є підсумки і оголосить переможців.

       Ведучий. Ось і закінчилося наше свято. Всі ви були молодці. Давайте ще раз покажемо, що ми нащадки справжніх козаків і всі разом заспіваємо наш гімн.

Ведуча. Пам’ятайте, ви — майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками повинні підносити її культуру.

Ведуча. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю так, як заповідав великий Тарас, бережіть волю і незалежність нашої держави.

Ведучий. Поважайте свій народ і нашу мелодійну мову.

Ведуча. На все добре, любі друзі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Що потрібно дітям:

1. Вибрати по 4 учасники від класу.

2. Підготувати козацьке гасло – представлення.

3. Принести сорочку, шаровари, чоботи. Естетичний вигляд також впливатиме на оцінку.

4. Вболівальникам намалювати плакати чи придумати кричали для підтримки.

 

 

Що потрібно педагогу організатору:

 

  1.                Лєнточки 5 штук, приблизно по 3-5 м. І 20 лєнточок, щоб завязати очі учасникам посвяти.
  2.                Купити квас чи наварити узвару (кампоту), купити 20 стаканчиків.
  3.                Зварити кашу (кутю). Підготувати для неї 5 мисок і 5 ложок.
  4.                Просдідкувати, щоб діти знайшли сорочки, шаровари і чоботи.

 

 

 

doc
Додано
31 травня 2018
Переглядів
8061
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку