Тематична контрольна робота з української літератури № 1. 10 клас. "Творчість І. Нечуя-Левицького та Панаса Мирного"

Про матеріал

Два варіанти контрольної роботи за трьома рівнями. Містить тести у форматі ЗНО, запитання на знання теорії літератури та аналізу творів , цікаві теми для творчих робіт.

Перегляд файлу

Тематична контрольна робота за творчістю  І.С.Нечуя-Левицького та Панаса Мирного

Варіант І

І рівень. Тести

1.Прототипом сім’ї Кайдашів стала

А сім’я Мазурів     Б сім’я Балашів  В сім’я Довбишів   Г сім’я Кайдашів 

Д сім’я Гутенюків

2.Твір І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім'я» — це

 А неоромантична драма   Б соціально-психологічна новела

 В соціально-побутова повість   Г соціально-побутова комедія

 Д історична повість

3. У творі автор згадує усі топоніми, ОКРІМ:

 А Київ    Б  Рось   В Семигори   Г Біївці    Д Зелений Клин

4. «Вже не молода, але й не стара, висока, рівна, з довгастим лицем, з сірими очима, з тонкими губами та блідим лицем» — так автор описує

 А бабу Палажку    Б маму Мелашки      В Марусю Кайдашиху      Г Мотрю

5. Установіть відповідність між героєм та його характеристикою.

1. Омелько Кайдаш       2. Карпо

3. Маруся Кайдашиха   4. Лаврін

А. «від її погляду молоко кисне», «на словах, як на цимбалах грає»

Б. «був дуже богомільний», «був добрий стельмах, робив панам і селянам вози»

В. «був широкий в плечах, з батьківськими карими гострими очима», «він ніколи не сміявся гаразд, як сміються люди»

Г. «молоде довгасте лице було рум'яне», «був схожий з виду на матір»

Д. «була не з таківських, щоб комусь покорятись», «було видно розум із завзяттям і трохи зі злістю»

6. Ким за родом занять був Омелько Кайдаш?

 А Бондар    Б Стельмах   В Кушнір    Г Гончар    Д Вівчар

7. Через місяць йому об’явлено, що тепер він піщанський громадянин — козак, Остап Макарович Хрущ. В уривку йдеться про

А Максима Ґудзя   Б Івана Вареника   В діда Уласа   Г Грицька Чупруненка  

Д Чіпку Варениченка

8. Роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» стосуються всі названі поняття, ОКРІМ 

 А нарис «Подоріжжя із Полтави до Гадяча»    Б повість «Чіпка» 

 В роман «Пропаща сила»  Г прототипи — сім’я Мазурів

 Д рядок із Книги Йова у перекладі Куліша

9. Слова «Таких парубків часто й густо можна зустріти по наших хуторах та селах» вказують на те, що роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні» має ознаки

 А романтизму   Б реалізму   В сентименталізму  Г модернізму Д класицизму

10.Де вперше окремою книжкою було видрукувано роман Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»?

А у Женеві;  Б у Відні;  В у Санкт-Петербурзі; Г у Варшаві; Д уЛьвові.

11.Вкажіть новий жанровий різновид роману, започаткований Панасом Мирним?

А історичний;   Б соціально-побутовий; В соціально-психологічний;

Г філософський;   Д фантастичний.

12. Вкажіть героїв твору Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» ( кілька правильних відповідей):

А Мирон Гудзь;  Б Матня;  В Микола Джеря;  Г  Нимидора;  Д  Остап Хрущ;  ЕЛушня;

Є Максим Беркут.

ІІ рівень. Дати короткі відповіді на запитання

  1. Історія написання та прототипи «Кайдашевої сім’ї» І. Нечуя-Левицького
  2. Проблематика роману «Хіба ревуть воли…»
  3. Яка композиція «Кайдашевої  сім’ї»?

ІІІ рівень. Напишіть твір « Чіпка Варениченко – український Джокер » ( 2-3 с.)C:\Users\1\Desktop\dzhoker-hoakin-feniks-silno-pohudel-dlja-roli_15707026781761932138.jpg

Тематична контрольна робота за творчістю  І.С.Нечуя-Левицького та Панаса Мирного

Варіант ІІ

І рівень. Тести

1. Як на селі називали Марусю Кайдашиху?

 А видроокою   Б економшею  В панною   Г благодійницею  Д широкою господинею

2. Співвіднесіть речі й події та їх значення в епізодах повісті.

1. Мотовило   2. Пояс    3. Жовті чоботи    4. Проща до Києва  5. Як двi чорнi хмари

А. Пихатість та бажання похизуватися   Б. Порятунок від злої свекрухи

В. Причина сварки між свекрухою і невісткою   Г. Мірило спадщини - городу

Д. Передвісники біди                Е. Сім’ї старих Кайдашів та Карпа із Мотрею

3. Які епізоди відсутні в повісті «Кайдашева сім'я»?

 А сварка через мотовило   Б сварка через кухоль  В сварка через грушу

 Г сварка через плахту       Д сварка через півня

4. Жорстокий, громада обирає десяцьким — «добрий сіпака» — така характеристика

 А Омелька   Б Лавріна   В Батька Мелашки  Г Чоловіка баби Палажки   Д Карпа

5. Кого на селі можна було б назвати «народним радіо»?

 А Мотрю  Б Бабу Палажку  В Марусю  Г Мелашку   Д Старого Кайдаша

6. Установіть відповідність.

1. полюбляє перехилити чарку  2. «від її погляду молоко кисне»  3. «має серце з перцем»

4. «народна цілителька»

А. Мотря   Б. Палажка   В. Омелько  Г. Маруся   Д. Карпо

7. «Жінка  жонатого чоловіка? Покритка-дівка? ...Ні жінка, ні дівка, а замужня вдова... Гріх перед Богом, — чим його замолити? Сором перед людьми, — чим його змити?..» В уривку йдеться про

 А бабу Оришку    Б Мотрю Жуківну  В Христю   Г Явдоху   Д Галю

8 «...любив бабу: душі не чув у їй. Що баба не скаже, усе послухає. А матері не любив і не слухав...» В уривку сказано про

 А Івана Ґудзя    Б Івана Вареника   В малого панича   Г Грицька Чупруненка

 Д Чіпку Варениченка

9. Твору «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» стосуються всі слова в рядку

 А чотири розділи, роман, Рудченко, Василь Гнидка, Мотря

 Б тридцять розділів, романтизм, Яким Сомко, земля, селянство

 В тридцять частин, співавторство, Семигори, безбатченко, найми

 Г епос, алегорія, романтизм, туга, Галя  

Д реалізм, чотири частини, Піски, Ничипір, кріпацтво

10 . Під якою ще назвою, крім «Хіба ревуть воли, як ясла повні?», друкувався цей твір Панаса Мирного?

А «Подоріжжя од Полтави до Гадячого»; Б «Чіпка»;  В «Пропаща сила»;

Г «Лихі люди»;  Д «П’яниця».

11. Хто з персонажів твору Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?», дізнавшись про страшний злочин Чіпки, іде до волості, щоб заявити на нього?

А Галя;  Б Мотря;   В Христя;  Г Грицько;  Д сусід.

12. Хто є співавтором Панаса Мирного в написанні роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»?

А Іван Білик;  Б Іван Нечуй-Левицький;   В Іван Франко;  Г Борис Грінченко;

Д Михайло Драгоманов

ІІ рівень. Дати короткі відповіді на запитання

  1. Історія написання та прототипи «Хіба ревуть воли…» Панаса Мирного
  2. Проблематика повісті «Кайдашева сім’я».
  3. Чому «Хіба ревуть воли…» називали «міфом про козацтво, розказаним тричі»? Хто з героїв типовий козак ( чи козачка) за світоглядом, а хто селянин?

ІІІ рівень. Напишіть твір «Проблеми виховання та формування особистості дитини увивчених творах» ( 2-3 с.)C:\Users\1\Desktop\1599129567_photodune-6871836-paper-family-in-hands-m.jpg

 

 

docx
Додано
5 січня 2022
Переглядів
1885
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку