Тематична лінійка: "Шевченкове слово звучить повсякчас"

Про матеріал
Тематична лінійка підгоотовлена для того, щоб показати світову велич Кобзаря, його значимість для всіх людей на планеті, розкрити неосяжність його таланту, визначити роль великого сина українського народу в літературній спадщині, культурі українського народу, виховувати почуття національної гідності, гордості за великого патріота України, прививати любов та шану до слова українського Пророка; Розвивати акторські здібності учнів в декламуванні віршівр;продемонструвати красу і чарівність Шевченкового слова;виховувати любов і повагу до спадщини, яку залишив поет.
Перегляд файлу

C:\Users\Люда\Desktop\Ілюстрайії Шевченко\defaultщзїє-0.jpegМіністерство освіти і науки України

Відділ освіти, молоді та спорту Верховинської селищної ради

Красноїльський ліцей

 

Тематична лінійка до 209-річниці від Дня народження Т.Г.Шевченка

 «Шевченкове слово звучить повсякчас»

C:\Users\Люда\Desktop\Ілюстрайії Шевченко\imagesпрьроо.jpeg

 Підготувала та провела

вчителька  української мови та літератури

Жиколяк Таміла Іванівна

 

 

                                                                               

Мета: Показати світову велич Кобзаря, його значимість для всіх людей на планеті, розкрити неосяжність його таланту, визначити роль великого сина українського народу в літературній спадщині, культурі українського народу, виховувати почуття національної гідності, гордості за великого патріота України, прививати любов та шану до слова українського Пророка. Розвивати акторські здібності  учнів в декламуванні віршів. Продемонструвати красу і чарівність Шевченкового слова. Виховувати любов і повагу до спадщини, яку залишив поет.  

Обладнання:. Портрет Т. Г. Шевченка, рушник, ілюстрації до творів, збірки творів , відеоролики пісень на слова Шевченка.

Вчитель. Живе Кобзар у пам'яті народу

Живуть його слова,і мрії,і думки

Хоч зазнавав великі перешкоди

Та спадщина його сягла віки.

Він відчував велику силу слави

C:\Users\Люда\Desktop\Ілюстрайії Шевченко\imagesгшздшщж.jpegЩо кликала народ до боротьби

Його палка і мужня мова

Брала щодень міцнішої ходи.

А як правдиво він писав

Про нашу Україну

Ніщо поет не обминав

Творив у важку годину.

Його етичний ідеал.

Був Прометей незламний

Його в  «Кавказі» змалював

Поет творець – наш славний.

Ніщо згасити не могло

Шевченкового слова

Воно там високо сягло

Влилось у братні мови.

Сьогодні ім'я Кобзаря

Відоме всім і всюди

Його шанують у піснях

Всі благородні люди!

 

Ведуча: Спливають роки, а Тарас Шевченко залишатиметься у пам’яті нащадків, бо є і буде Україна і народ український, який пам’ятає його заповітні слова:

І мене в сім’ї великій,

У сім’ї  вольній, новій

Не забудьте пам’янути

Незлим тихим словом

У цьому  році світ  відзначає  209-річницю від дня народження Т.Шевченка.

Тарас Шевченко… Геній, мислитель, пророк. Людина незвичайної долі й незвичайного таланту, що здобула світову славу. Тарас Шевченко звеличив Україну, звеличив весь український народ. Давайте ж сьогодні торкнемося серцем Шевченківського життя та творчості. Проймемося їхнім духом, тим самим зможемо виконати поетові заповіти.

Учениця 1:

Щовесни, коли тануть сніги

І на рясті засяє веселка,

Повні сил і живої снаги

Ми вшановуєм пам’ять Шевченка.

Учениця 2:

Ти,Тарасе,сьогодні

Нас зібрав докупи.

І зійшлися у цій залі

Шевченка онуки.

Вчитель. Мені хотілося б розпочати розповідь про поета, як починаються казки.

За широкими морями, за лісами дрімучими був колись веселий край, розкішний і багатий, заневолений двома неволями. Одна неволя – панська, а друга – царська. І жили там рабами в тяжкій чужій роботі заворожені в неволю люди. Світ їм було зав’язано, говорити – заказано, ходили німі.

-    Гірко, але дитинство Тараса розпочалося у цьому смутку: у дев’ять літ залишився без матері, зазнав тяжких знущань лихої мачухи, а на одинадцятому році втратив батька. Та були в дитинстві Тараса і радісні, світлі дні. Любов сестри Катерини до малого хлопчика, його подорож од стовпів, що підтримують небо, захоплюючі розповіді діда Івана про Коліївщину і щира, вірна дружба Тараса та Оксани Коваленко.

 Давайте поринемо у дитинство та юність нашого поета.

Сценка «Мама і Тарас»

(Заходить жінка, одягнена в селянський одяг; несе запалену свічку, ставить на столик біля портрета Т. Г. Шевченка. До неї підходить хлопчик.)

Хлопчик: Матусю, а правда, що небо на залізних стовпах держиться?

Мати:       Так, мій синочку, правда.

(Жінка сідає на лаву, хлопчик сідає біля неї.)

Хлопчик: А чому так багато зірок на небі?

Мати:       Це коли людина на світ приходить, Бог свічку запалює, і горить та свічка, поки людина не помре. А як помре, свічка гасне, зірочка падає. Бачив?

Хлопчик: Бачив, матусю, бачив... Матусенько, а чому одні зірочки ясні, великі, а другі ледь видно?

Мати:       Бо коли людина зла, заздрісна, скупа, її свічка ледь-ледь тліє. А коли людина добра, любить людей, робить їм добро, тоді свічечка такої людини світить ясно і світло це далеко видно.

Хлопчик: Матусю, я буду добрим. Я хочу, щоб моя свічечка світила найясніше.

Мати:       Старайся, мій хлопчику (гладить його по голові).

Сценка «Оксана  і Тарас»

ОКСАНА: Чом же плачеш ти? Ох, дурненький,Тарасе. Давай я сльози витру. Не сумуй, Тарасику, адже кажуть, найкраще від усіх ти читаєш, співаєш, ще й, кажуть, малюєш. От, виростеш і будеш малярем. Еге ж?

ТАРАС: Еге ж, малярем.

ОКСАНА: І ти розмалюєш нашу хату? 

ТАРАС: Еге ж…  А всі кажуть, що я ледащо і ні на що не здібний… Ні, я не ледащо. Я буду таки малярем.

ОКСАНА: Авже ж, будеш! А що ти ледащо, то правда. Дивись, де твої ягнята! Ой, бідні ягняточка, вони пити хочуть! (схопились за руки і побігли до ягнят) 

СЦЕНКА «Тарас і маляр-дяк»

Ведуча: Не дивлячись на те, що народився поет у бідній кріпацькій сім’ї і дитинство його  було тяжким і безрадісним, малий Тарас ріс допитливим і розумним хлопчиком. Тарас наймитував, а у вільний час читав і малював. Думка знайти людину, яка б навчила його малювати не покидає хлопчика.

ТАРАС: Буду зносити всякі прикрощі аби тільки  навчитися цього мистецтва і стати «хоч абияким малярем».

-    Слава Ісусу Христу! Отче, чому ваші святі у мундирах ходять?

ДЯК-МАЛЯР:  Усі святі ходили в мундирах. А тобі що до цього? Іди воду носити!

ТАРАС:  Я не наймався воду носити. Я малювати хочу!

ДЯК:  Покажи мені, хлопче, долоню лівої руки. (дивиться, дивиться) Нічого путнього з тебе не вийде. Не придатний ти ні до малювання, ні до бондарства, ні, навіть, до шевства. Іди собі геть від мене!

ТАРАС:  Ні, а все-таки я буду малярем!

Учениця 1: У вікні любисток, на підлозі м'ята,

В золотій оправі книга серед книг.

Наче щедре сонце поселилось в хаті,

Як велике щастя стало на поріг.

 

Учениця 2: Мудра, світла книга, — то «Кобзар» Тараса,

На столі, як свято, білий коровай.

І пішло повір'я з дідівського часу,

Як «Кобзар» у хаті — буде  щастя, знай.

Вчитель:

Хочеться, щоб струни вашого серця забриніли, читаючи «Кобзаря». Скільки ніжності і любові до рідного краю у його віршах. Зараз ми будемо зачитувати цитати, а ви повинні відгадати, з якого твору ці рядки (кожен клас має по одній назві творів Шевченка).

Зачитування цитат

Учениця 1.

Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття,

І голос твій нам душі окриля,

Встає в новій красі, забувши лихоліття, 

Твоя, Тарасе, звільнена земля.

Учениця 2.

Живи, поете, в бронзі і в граніті, –

Живи, поете, в пам'яті людській,

Живи в піснях, живи у "Заповіті",

У слові праведнім, у славі віковій!

Ведуча :

-     На Тарасовій могилі у будь-яку пору року свіжі квіти.

Спи спокійно, Тарасе! Нащадки твої

словом шани тебе пом'янули.

І народи Вкраїни

Заповітів твоїх не забули.

-    Дорогі мої! Дорожіть Шевченком. Хочеться вірити, що на вашому шляху завжди будуть Шевченкова мужність, Шевченкове невмируще слово! Нехай вогонь його душі запалить у ваших серцях іскру віри,надії,любові до рідної землі,свого народу!

 

1

 

docx
Додано
11 січня
Переглядів
682
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку