Тематичне оцінювання з теми: «Процеси життєдіяльності тварин»
І рівень (із запропонованих варіантів відповідей виберіть одну тільки правильну. Одна правильна відповідь 0,5 балів)
-
Необхідна система для підтримання тіла й окремих його частин, для руху організму і його органів, для захисту м’яких частин тіла - а) опорно-рухова; б)нервова; в) покривна.
-
Сукупність твердих і опорних утворів опорно-рухової системи – це а) сукупність органів; б) скелет; в) м’язи.
-
Пропорційність або гармонія в розташуванні однакових частин – це а) рух; б) розвиток; в) симетрія.
-
Переміщення клітин, органів організму й самого організму шляхом активної зміни положення чи форми – це а) рух; б) подразнення; в) запліднення.
-
Утворення на поверхні тіла, які є бар’єром між організмом та навколишнім середовищем - а) вібриси; б) покриви; в) рецептори.
-
Анатомічні системи, які завдяки своїм чутливим клітинам – рецепторам – сприймають інформацію від середовища - а) органи смаку; б) органи слуху; в) органи чуття.
-
Здатність організму реагувати на дію подразника – це а) подразнення; б) розмноження; в) розвиток.
-
Анатомічна структура, що є периферійною ділянкою сенсорної системи. Сприймає зовнішній подразник – це а) подразнення; б) рецептори; в) покриви.
-
Важлива властивість живих організмів – це а) розмноження; б) розвиток; в)ріст.
-
Злиття сперматозоїда та яйцеклітини – це а) зигота; б) запліднення; в) рух.
-
Явище, при якому чоловічі статеві органи властиві одним особинам (продукують сперматозоїди), а жіночі — іншим (продукують яйцеклітини) називається… а) роздільностатевість; б)фрагментація; в) брунькування.
-
Як називаються всі процеси росту й розвитку організму, що відбуваються до його вилуплення з яйця або народження? а) зигота; б) розвиток; в) зародковий етап.
ІІ рівень. Продовжити речення - одна правильна змістовна відповідь =1 бал
-
Назвіть типи скелета тварин.
-
Назвіть поширені способи руху тварин та представників (1-2) кожного способу.
-
Які основні органи чуття тварин вам відомі?
-
Опишіть недоліки та переваги нестатевого розмноження.
-
Дайте визначення індивідуальному та еволюційному розвитку.
-
Опишіть будову яйцеклітини та сперматозоїда.