УРОК - ЗМАГАННЯ У світі дивовижних тварин

Про матеріал
Повторити, систематизувати, закріпити та узагальнити знання з курсу. Урок проведемо у формі змагання між двома командами. У нас є дві команди по 5 чоловік. Повторити, систематизувати, закріпити та узагальнити знання з курсу. Урок проведемо у формі змагання між двома командами. У нас є дві команди по 5 чоловік.
Перегляд файлу

УРОК  -  ЗМАГАННЯ

Тема. У світі дивовижних тварин

Мета. Перевірити і проконтролювати ступінь засвоєння навчального матеріалу з курсу зоології; розвивати вміння порівнювати; сприяти розширенню кругозору учнів та розвивати інтерес до вивчення біології.

Обладнання: таблиці, картки.

Хід уроку.

 Організація класу.

Вчитель. На сьогоднішньому уроці ми завершуємо вивчати зоологію і маємо на меті повторити, систематизувати, закріпити та узагальнити знання з курсу. Урок проведемо у формі змагання між двома командами. У нас є дві команди по 5 чоловік.

І. Конкурс « Візитна картка команди».

Кожна команда представляє свою назву та емблему (назва тварини), дає коротку інформацію про цю тварину (за 1хв) .

ІІ Конкурс « Хто це? Що це? »  (розминка)

Питання для І команди

  1. Голий, а з поясом ( Черв’як).
  2. Хто на собі свій будинок носить. ( Слимак).

               Що це в морі за дива,

               Що лиш ноги й голова?    ( Восьминіг).

  1. Швець – не швець, кравець – не кравець, держить у роті щетинку, а в руках –    ножиці.
  2. Якої пряжі нема у продажі?   ( Павутини).
  3. Як із лісу я прийшов – подаруночка знайшов.

               Він до шкіри причепився, крові теплої напився,

               Так роздувсь, що й не впізнати.

               Ви могли б його назвати?      ( Кліщ).

  1. Хто животом пре, ногами тре, а руками нитки кладе? ( Павук).
  2. Літуни поналітали, листя геть пооб’їдали;

 Їхні дітки підростуть – корінці всі обгризуть. ( Хрущі).

  1. Цей прядильник пречудовий

  Шовку нам напряв сувої.   ( Шовкопряд).

  1. Хто над нами догори ногами?   ( Муха).
  2.     Не звір, не птиця, а ніс, як спиця.  ( Комар).
  3.     Цей смугастий диверсант на обжерливість талант.

       У картоплі листя з’їв й стебла їсти вже хотів,

       Та прийшов я з апаратом, розквитався з диверсантом.

 

Питання для ІІ команди

  1. Є крила – а не літає, без ніг – а не доженеш.
  2. У зеленому жакеті  галасує в очереті, хоч і плавати мастак, а не риба і не рак.
  3. В кого кам’яна сорочка?   (Черепаха)
  4. Кавалер галантний

   Плаває круг дами,

   Гребінь виставляє,

   Хоч чуба й  не має.  (Тритон)

  1. Годинника не має, а час знає.  (Півень)
  2. Вдень сліпа, а вночі зряча, мишей ловить, а не кіт (Сова)
  3. Сірий, та не вовк, довговухий, та не заєць, з копитами, та не кінь. (Осел)
  4. Маленький, горбатенький, все поле перерив.  (Кріт)
  5. Влітку гуляє, а взимку спочиває.  (Ведмідь)
  6.     Дядько цей хазяйновитий

        В лісі греблю збудував,

       Біля неї – хатку – житло,

       Біля хатки тої – став.

       Щоб зайти до нього в хату,

       В воду треба вам пірнати.  (Бобер)

  1.     Ця плямиста киця

        Швидше вітру мчиться,

        Здобич доганяє,

        Кігтів не ховає.   (Гепард)

  1.     В морі велетень пливе,

          Більший за усе живе.  ( Кит)

ІІІ. Конкурс « Народ скаже, як зав’яже»

Не раз вам доводилось чути, як люди кого несуть, чи щось порівнюють з тваринами. Зараз учасники команд спробують закінчити порівняння.

Завдання І команди:

  1. Впертий, як ..... (віслюк)
  2. Пасує,  як...... (корові сідло)
  3. Хитрий , як .... (лис)
  4. Живуть, як.....
  5. Гризуться, як ....... (собаки)
  6. Голий, як .....
  7. Скрутить в ....... (баранячий ріг)
  8. Б’ється, як....... (риба на льоду)
  9. Чекай аж поки .... (рак свисне)

Завдання ІІ команди:

  1. Гудуть, як....... (бджоли)
  2. Написав, як....... (курка лапою)
  3. Моститься, як ......... (курка на сідало)
  4. Надувся, як .... (сич)
  5. Носиться з ним, як ...... (курка з яйцем)
  6. Дивиться, як ..........
  7. Щебече, як..... (соловейко)
  8. Мовчить, як ...
  9. Брудний, як ........

ІV. Конкурс  болільників  «Допоможи відгадати»

 

  1.          Кожен хай запам’ятає:

Вусиків павук ... (не має).

Бачиш крапочки оті!

Очі. Вісім. Всі - ... (прості).

 

  1.  Скрипочку й смичок

Заховав під сюртучок.

Вже не грає, не сюркоче –

Зготувався до стрибка,

Бо потрапити не хоче

Він до мого коробка.       ( Коник)

 

  1.          Тля напала на сади.

     Тля накоїть нам біди.

     Раптом ... малі

     В сад наш прилетіли.

  •              Захистимо сад від тлі –

 І всю тлю поїли.               (Сонечко)

 

  1. Елегантна дама

Встала перед нами,

З боку в бік хитається,

Пильно придивляється,

Комір розправляє –

Враження справляє.   ( кобра).

 

  1.          На зеленім острівочку,

    На зубчастому горбочку

    Сіла пташечка спочити,

    Ніжки щоб не замочити.

    Раптом з дива я спинився:

    Острівок заворушився,

    Вбік поплив і із води

    Виставив зубів ряди,

    Хижо усміхнувсь мені

    Й знову зник у глибині.    ( Крокодил).

  

  1. « Це ведмідь чи не ведмідь? –

   В нас майнула думка, -

   На спині дитя сидить,

    Вилізши із сумки».       ( Коала)

 

  1. Цей гігант – арктичний житель,

     Узбережжя повелитель.

     Він не мерзне, хоч без шуби, -

     Жир під шкірою є грубий.

     Плавать любить в дощ і в сніг,

      Має ласти замість ніг,

      Довгі ікла, як в слона.

      Що воно за дивина?     ( Морж)

V.Конкурс капітанів «Біологічні задачі »

І команда. У нашій країні водиться понад 28 тисяч видів диких тварин, з них хребетних близько 690, ссавців – 101 вид. Підрахуйте, який процент ссавців серед тварин.

ІІ команда. Підрахуйте, скільки малят буде у зайця білого, і тигра через 6 років, якщо заєць приносить малят 4 рази за рік по 8 штук, а тигр 1 раз у 3 роки по 2 малят.

VІ.Конкурс « Художник»

Іще Ч.Дарвін зробив висновок, а вчені неодноразово підтвердили, що дуже багато тварин належать до рідкісних. На Землі відбувається постійна зміна її мешканців. В світі тварин кожний вид існує близько 1млн.років. Поступово він старіє і через деякий час зникає. Замість нього з’являються нові види. Уявіть, яка тварина з’явиться в недалекому майбутньому. Зобразіть її на малюнку і дайте назву.

 

VІІ. Конкурс « Зобрази тварину».

Кожна команда отримує картки з назвами тварин. Учасники повинні мімікою, жестами зобразити цю тварину так, щоб члени іншої команди могли її впізнати. На підготовку – 1 хв.

Тварини – жаба, верблюд, кенгуру, жираф.

 

VІІІ.  Конкурс « Скоромовки про  тварин»

Учасники повинні промовити скоромовки про тварин. Виграє та команда, яка не зробила помилок.

  1.          Поховались під порічки

     Кукуріки й кукурічки.

     Під крилом у Кукуріка

     Сокорить кульбаба дика

  1.          Сів шпак на шпаківню, заспівав шпак півню:

- Ти не вмієш так як я, так, як ти – не вмію я.

ІХ. Конкурс « Кмітливі біологи»

Командам пропонуються загадки – жарти, на які відповідає та команда, яка швидше знайшла відгадку.

  1. Чому кінь через дорогу переходить? (Бо нікуди обминути)
  2. Як записати трьома літерами ім’я ліпшого друга й охоронця? (Пес)
  3. Який ключ літає?
  4. Чи може страус назвати себе птахом?
  5. Від чого пливе гуска? (Від берега)
  6. Чому півень стоїть на одній нозі? (Бо як підніме другу – впаде)
  7. Яким гребенем не можна розчесатись?
  8. Хто двічі родиться, в школі не вчиться, а години знає? (Півень)

 

Підведення підсумків змагання. ( Слово журі).

Визначення переможців, виставлення оцінок.

 

docx
До підручника
Біологія 7 клас (Базанова Т. І., Кузнецова М. О., Кіося Є. О., Павіченко Ю.В.)
Додано
20 березня 2023
Переглядів
371
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку