Українська література
8 клас
1 год. на тиждень
№
|
Зміст навчального матеріалу
|
К-сть год. |
Дата |
Примітка |
1 |
Вступ. Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції художньої літератури. Різновиди образів. ТЛ: художній образ, художній твір. |
1 |
|
|
УСНА НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ |
||||
2 |
Українські історичні пісні «Зажурилась Україна», «Та, ой, як крикнув же козак Сірко»– історичні пісні про боротьбу козаків із турецько-татарськими нападниками. «Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк» – пісні про боротьбу проти національного й соціального гніту. Образ гетьмана Богдана Хмельницького в пісні «Чи не той то хміль». Лицарські якості народного месника в пісні «За Сибіром сонце сходить» ТЛ: історичні пісні |
1 |
|
|
3 |
Маруся Чурай – легендарна поетеса з Полтави. Особиста трагедія в пісні «Ой не ходи, Грицю» Народнопоетичні образи пісень «Віють вітри, віють буйні»,«Засвіт встали козаченьки» |
1 |
|
|
4 |
Народні думи – героїчний епос України. Різновиди дум та їхні виконавці. ТЛ: думи. Героїчний вчинок української полонянки в думі «Маруся Богуславка» |
1 |
|
|
5 |
ЛРК Роман Купчинський,Левко Лепкий,Микола Гайворонський – співці слави Січових стрільців. |
1 |
|
|
6 |
Контрольна робота (тестові завдання). Усна народна творчість. |
1 |
|
|
7 |
Робота над помилками, допущених в тест.завд. РМ Створення уявного словесного портрета легендарної поетеси (усне малювання). |
1 |
|
|
СВІТ УКРАЇНСЬКОЇ ПОЕЗІЇ |
||||
8 |
Тарас Шевченко. Історія викупу поета з неволі, перебування в казематі й заслання. Творчість як єдина втіха на засланні в поезії «Думи мої, думи мої...»(1847) |
1 |
|
Вивч.нап. 1 поезію |
9 |
Роздуми про власну долю в поезії Т. Шевченка «Мені однаково, чи буду...». Символіка вірша «Ой три шляхи широкії...» ТЛ. Філософська лірика
|
1 |
|
|
10 |
Леся Українка. Мужність і сила духу поетеси. Мотиви весни й оптимізму в поезії «Давня весна» Мотив гармонійного єднання людини з природою в поезії «Хотіла б я піснею стати...» |
1 |
|
Вивч.нап. |
11 |
Роль митця в суспільстві, ідея вільної творчості в поемі Лесі Українки «Давня казка» |
1 |
|
|
12 |
Патріотичний пафос вірша Володимира Сосюри «Любіть Україну!». Інтимні й пейзажні мотиви в поезіях «Васильки» й «Осінь». ТЛ: громадянська, інтимна, пейзажна лірика. |
1 |
|
Вивч.нап. |
13 |
Ідеї людяності й бережливого ставлення до природи у вірші Володимира Підпалого «Бачиш: між трав зелених...». Глибина художніх образів вірша «Зимовий етюд» |
1 |
|
|
14 |
Самобутня постать поета Василя Голобородька. Художні образи вірша «З дитинства: дощ» («Я уплетений...»). Оригінальність і простота висловлення глибоких почуттів і важливих думок у віршах «Наша мова», «Теплі слова». ТЛ: вільний вірш. |
1 |
|
|
15 |
Контрольна робота (відповіді на питання). Світ української поезії. Поетичні твори Т. Шевченка, Лесі Українки, В. Сосюри, В. Підпалого, В. Голобородька. |
1 |
|
|
16 |
Робота над помилками, допущених у контр.роботі. ПЧ Захопливі історії підлітка у творі Анатолія Дімарова «На коні й під конем». |
1 |
|
|
17
|
Із сучасної української поезії кінця ХХ –початку ХХІ ст. Розмаїття сучасної лірики. В. Герасим’юк «Чоловічий танець». А.Мойсієнко «Жовтень жовті жолуді» |
1 |
|
|
18 |
Філософські мотиви віршів Івана Малковича «З янголом на плечі» й «З нічних молитов». Художні образи вірша Ігоря Павлюка «Дівчинка», «Вертатись пізно», «Асоціації». Ангел як оберіг у вірші Галини Кирпи «Мій ангел такий маленький...». Гуманізм вірша «Коли до вас темної ночі...» |
1 |
|
|
19 |
ЛРК Оксана Лятуринська. Поезії.
|
1 |
|
|
НАЦІОНАЛЬНА ДРАМА |
||||
20 |
Іван Карпенко-Карий – український драматург. Перший професійний український театр (театр «корифеїв») Трагікомедія «Сто тисяч»- класичний взірець українського «театру корифеїв». ТЛ: драматичний твір, комедія, трагікомедія |
1 |
|
|
21 |
Засоби сатиричного змалювання вад героїв, бездуховність людини, засліпленої прагненням до наживи, у трагікомедії Івана Карпенка-Карого «Сто тисяч». |
1 |
|
|
22 |
Контрольна робота (комбінована). Світ української поезії. Національна драма. |
1 |
|
|
З УКРАЇНСЬКОЇ ПРОЗИ |
||||
23 |
Робота над помилками, допущених у контр.роботі. Михайло Коцюбинський «Дорогою ціною». Місце, час подій, історична епоха, проблема волі людини та можливостей її здобуття в повісті. Роль прологу у творі. |
1 |
|
|
24 |
Кохання Остапа й Соломії як центральний мотив, романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії в повісті Михайла Коцюбинського «Дорогою ціною» Особливості композиції повісті. |
1 |
|
|
25 |
РМ Письмовий міні-твір про романтичність і мужність української жінки. |
1 |
|
|
26 |
Олександр Довженко – кінорежисер і письменник. «Ніч перед боєм» – оповідання про героїзм, самовідданість і патріотичні почуття українців у роки воєнного лихоліття. Моральний урок діда Платона й діда Савки для солдатів у повісті. |
1 |
|
|
27 |
Ніна Бічуя «Шпага Славка Беркути». Повість про школярів-підлітків, проблеми дорослішання, роль батьків і вчителів у вихованні дітей. |
1 |
|
|
28 |
Образи Славка Беркути, Юлька Ващука, Стефка Вуса та Лілі Теслюк. Проблема особистості в сучасному житті. Особливості композиції повісті Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути». |
1 |
|
|
29 |
Володимир Дрозд «Білий кінь Шептало». Проблема свободи і неволі, знеосіблення людини в суспільстві, особистості й натовпу, дійсності та мрії в оповіданні. |
1 |
|
|
30 |
Юрій Винничук «Місце для дракона»– повість-казка про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони». |
1 |
|
|
31 |
Алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя, роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви в повісті Юрія Винничука «Місце для дракона». |
1 |
|
|
УКРАЇНСЬКИЙ ГУМОР |
||||
32 |
Валентин Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання»- гумористична повість про життя і пригоди школярів із села. |
1 |
|
|
33 |
Дружба й перше кохання, вірність і перший поцілунок, образи Вітька Горобця, Федька Котигорошка й Галі Козачок у повісті Валентина Чемериса «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». |
1 |
|
|
34 |
Контрольна робота (тестові завдання). З української прози. Український гумор. Творчість М. Коцюбинського, О. Довженка, Н. Бічуї, В. Дрозда, В. Чемериса. |
1 |
|
|
35 |
Робота над помилками, допущених у контр.роботі. Підсумковий урок. У світі художнього слова (літературна вікторина ).
|
1 |
|
|