Тематичні фізичні диктанти. 7 клас

Про матеріал
Даний посібник розрахований на допомогу вчителям закладів загально середньо освіти. Містить в собі фізичні диктанти курсу фізики 7 класу, які розроблені відповідно до діючої навчальної програми «Фізика. 7-9 класи» (Наказ МОН України від 07.06.2017 р. № 804 та підручника «Фізика 7 клас, В.Бар’яхтар, С.Довгий, Ф.Божинова. 2020». Всього подається 17 фізичних тематичних диктантів та відповіді до них, які орієнтовно мають записати учні. Впровадження фізичних диктантів забезпечує зворотній зв’язок, тобто перевірку, наскільки учні засвоїли основний зміст матеріалу, що вивчається: формулювання законів і висновків, формули та залежності між фізичними величинами, одиниці вимірювання. При цьому витрачається незначна частина навчального часу. Позитивним у цьому виді роботи є те, що одночасно і швидко перевіряється, як усвідомили навчальний матеріал усі учні класу. У відповідності із структурою уроку і його навчально-виховної мети можна використовувати тематичні диктанти тривалістю від 5 до 10 хв, як підсумковий по темі, для оперативного контролю засвоєння навчального матеріалу, для закріплення знань на уроці, диктант-коментар. Тема і мета диктанту оголошується учням напередодні. Диктант проводиться за рахунок часу відведеного на перевірку домашнього завдання. На диктанті учні пишуть лише відповіді. Велику увагу приділяю перевірці диктанту, до якої залучаю і самих учнів. З цією метою перед його проведенням нагадую учням, що кожна правильна і повна відповідь на запитання оцінюється одним «плюсом», частково правильна оцінюється «плюсом» і «мінусом», неправильна відповідь оцінюється «мінусом». Кожен «плюс» відповідає 1 балу, «+» з «–» - 0,5 балів, кожен «–» - 0 балів. Оцінка дорівнює набраній кількості балів. Контрольні диктанти пишуться на окремих аркушах, які потім зберігаються протягом року у вчителя. Перевірку диктанту проводжу різними способами: 1. Після написання контрольного диктанту збираю листочки і перевіряю самостійно. Аналізую результати на наступному уроці і виставляю оцінки в класний журнал (або всі, або частково за бажанням учнів) 2. Диктанти оперативного контролю або закріплення знань пропоную учням перевірити роботу самостійно і оцінити її. Після цього учні здають роботи, які перевіряє вчитель. На наступному уроці аналізуємо результат і, за бажанням учнів, оцінки виставляються в класний журнал. 3. Іноді пропоную учням обмінятися листками з відповідями, перевірити їх і поставити оцінку та свій підпис. Після цього учні звіряють свої відповіді із правильними, які заздалегідь написані на дошці. 4. При проведенні навчальних диктантів два учні виконують його на закритій частині дошки. Після цього проводиться колективна перевірка. Найбільш активні учні, які найчастіше виправляли помилки, отримують оцінку. Досвід роботи показує, що така форма контролю учням подобається, вони отримують оцінку за власну роботу
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тематичні

фізичні диктанти

7 клас

 

 

 

 

Слєпченко Н.В.

вчитель фізики

Березанського ліцею № 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст

 

Вступ…….………………………………………………….   3

  1. Фізичні тіла. Фізичні явища……………………………   5
  2. Фізичні величини ………………………………………   6
  3. Вимірювання та обчислення фізичних величин …….   7
  4. Речовина і поле…………………………………………   8
  5. Траєкторія. Шлях і переміщення………………………   9
  6. Швидкість  тіла……………………………………   10
  7. Рух тіла по колу…………………………………………   11
  8. Коливальний рух. Маятники……………………..……   12
  9. Сила. Маса. Густина речовини …………………………   13
  10. Види сил в природі ……………………………………   14
  11. Вимірювання сил ………………………………………   15
  12. Тиск.Сила тиску………………………………………   16
  13. Тиск рідин і газів. Закон Паскаля ……………………   17
  14. Закон Архімеда. Умови плавання тіл …………………   18
  15. Робота. Потужність ……………………………………   19
  16. Прості механізми. Рівновага тіла. Момент сили.

ККД механізмів …………………………………………   20

  1. Енергія. Види енергії …………………………………   21

Література ……………………………………………….   22

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

Даний посібник розрахований на допомогу вчителям закладів загально середньо освіти. Містить в собі фізичні диктанти курсу фізики 7 класу, які розроблені відповідно до діючої навчальної програми «Фізика. 7-9 класи» (Наказ МОН України від   07.06.2017 р. № 804 та підручника «Фізика 7 клас, В.Бар’яхтар, С.Довгий, Ф.Божинова. 2020».

Всього подається 17 фізичних тематичних диктантів та відповіді до них, які орієнтовно мають записати учні. Впровадження фізичних диктантів забезпечує зворотній зв’язок, тобто перевірку, наскільки учні засвоїли основний зміст матеріалу, що вивчається: формулювання законів і висновків, формули та залежності між фізичними величинами, одиниці вимірювання. При цьому витрачається незначна частина навчального часу.

Позитивним у цьому виді роботи є те, що одночасно і швидко перевіряється, як усвідомили навчальний матеріал усі учні класу.

У відповідності із структурою уроку і його навчально-виховної мети можна використовувати тематичні диктанти тривалістю від 5 до 10 хв, як підсумковий по темі, для оперативного контролю засвоєння навчального матеріалу, для закріплення знань на уроці, диктант-коментар.

Тема і мета диктанту оголошується учням напередодні. Диктант проводиться за рахунок часу відведеного на перевірку домашнього завдання.

На диктанті учні пишуть лише відповіді. Велику увагу приділяю перевірці диктанту, до якої залучаю і самих учнів. З цією метою перед його проведенням нагадую учням, що кожна правильна і повна відповідь на запитання оцінюється одним «плюсом», частково правильна оцінюється «плюсом» і «мінусом», неправильна відповідь оцінюється «мінусом». Кожен «плюс» відповідає 1 балу, «+» з «–» - 0,5 балів, кожен «–» - 0 балів. Оцінка дорівнює набраній кількості балів. Контрольні диктанти пишуться на окремих аркушах, які потім зберігаються протягом року у вчителя.

Перевірку диктанту проводжу різними способами:

  1. Після написання контрольного диктанту збираю листочки і перевіряю самостійно. Аналізую результати на наступному уроці і виставляю оцінки в класний журнал (або всі, або частково за бажанням учнів)
  2. Диктанти оперативного контролю або закріплення знань пропоную учням перевірити роботу самостійно і оцінити її. Після цього учні здають роботи, які перевіряє вчитель. На наступному уроці аналізуємо результат і, за бажанням учнів, оцінки виставляються в класний журнал.
  3. Іноді пропоную учням обмінятися листками з  відповідями, перевірити їх і поставити оцінку та свій підпис. Після цього учні звіряють свої відповіді із правильними, які заздалегідь написані на дошці.
  4. При проведенні навчальних диктантів два учні виконують його на закритій частині дошки. Після цього проводиться колективна перевірка. Найбільш активні учні, які найчастіше виправляли помилки, отримують оцінку.

Досвід роботи показує, що така форма контролю учням подобається, вони отримують оцінку за власну роботу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7 клас

Розділ І. Фізика як природнича наука

 

  1. Фізичні тіла. Фізичні явища

Запитання:

  1.   Як називається певна частина простору зайнята речовиною?
  2.   Наведіть три приклади фізичних тіл.
  3.   Запишіть із поданих слів, що належить до поняття «фізичне тіло»: вода, ручка, автомобіль, мідь, гума, фарфор, вертоліт.
  4.   Які два види матерії існують?
  5.   Наведіть приклади фізичних тіл, які можна виготовити з однієї і тієї самої речовини.
  6.   Запишіть, які з перелічених слів означають речовину: свинець, грім, алюміній, снігопад, нафта.
  7.   Як називають явища, які можна описати за допомогою фізичних законів?
  8.   Наведіть три приклади фізичних явищ.
  9.   Запишіть, які з перелічених слів означають фізичне явище: грім, ртуть, повінь, вертоліт, світанок, олівець.
  10. Наведіть три приклади теплових явищ.

 

Відповіді:

  1. Фізичне тіло.
  2. Ножиці, ручка, зошит.
  3. Автомобіль, ручка, вертоліт.
  4. Речовина, поле.
  5. Ножиці, ніж, голка.
  6. Свинець, алюміній, нафта.
  7. Фізичні явища.
  8. Механічні, теплові, електричні.
  9. Грім, повінь, світанок.
  10. Тане сніг, кипить вода, полум’я.

 

 

  1. Фізичні величини

Запитання:

  1.   Як називають кількісну характеристику певної фізичної властивості або явища?
  2.   Наведіть три приклади фізичних величин.
  3.   Запишіть, які з перелічених слів означають фізичну величину: мідь, довжина, постріл, об’єм, лампочка, температура, годинник.
  4.   Назвіть три основні одиниці Міжнародної системи СІ.
  5.   Якими приладами вимірюють довжину?
  6.   Якими приладами вимірюють час?
  7.   Подайте в метрах: 3 км, 600 см, 98 дм.
  8.   Як називається значення найменшої поділки вимірювального приладу?
  9.   Які бувають види вимірювання?
  10. Яким приладом вимірюють об’єм рідини?
  11. Запишіть формулу об’єму тіла.
  12. Вночі температура повітря була , а вдень . Як і на скільки градусів змінилася температура повітря?

 

Відповіді:

  1. Фізичною величиною.
  2. Об’єм, довжина, час.
  3. Довжина, об’єм, температура.
  4. 1 кг, 1 м, 1 с.
  5. Лінійка, рулетка, мірна стрічка.
  6. Годинник, секундомір, метроном.
  7. 3 км = 3000 м, 600 см = 6 м, 98 дм = 9,8 м.
  8. Ціна поділки.
  9. Прямі і непрямі.
  10. Мензуркою.
  11. .
  12. Збільшилася на .

 

 

 

  1. Вимірювання та обчислення фізичних величин

Запитання:

  1.   Якою літерою позначають довжину і яка її основна одиниця вимірювання?
  2.   Якою літерою позначають площу і яка її основна одиниця вимірювання?
  3.   Якою літерою позначають об’єм і яка його основна одиниця вимірювання?
  4.   Яким приладом вимірюють довжину?
  5.   Яким приладом вимірюють об’єм тіл неправильної форми?
  6.   За якою формулою можна обчислити площу підлоги класної кімнати?
  7.   За якою формулою можна обчислити об’єм класної кімнати?
  8.   Виразіть в метрах: 500 см;, 5,2 км; 780 мм.
  9.   Якою літерою позначають час? Яка основна одиниця вимірювання часу?
  10. Виразіть у секундах: 10 год, 30 хв.

 

Відповіді:

  1. ; 1 м.
  2. ; 1 м2.
  3. ; 1 м3.
  4. Лінійкою.
  5. Мензуркою.
  6. .
  7. .
  8. 500 см = 5 м; 5,2 км = 5200 м; 780 мм = 0,78 м.
  9. ; 1 с.
  10. 10 год = 36000 с; 30 хв = 1800 с.

 

 

 

 

 

 

  1. Речовина і поле

Запитання:

  1. Які існують види матерії?
  2. Які види полів вам відомі?
  3. В яких станах може перебувати речовина?
  4. Як називаються найменші частинки речовини, що мають її основні властивості?
  5. Які частинки входять до складу молекул?
  6. Які частинки входять до складу атома?
  7. Які види речовин ви знаєте?
  8. Наведіть три приклади простих речовин.
  9. Наведіть три приклади складних речовин.
  10. Чи є речовина суцільною?
  11. Як можна довести, що речовина має проміжки?
  12. Яку властивість молекул підтверджує явище дифузії?

 

 

Відповіді:

  1. Речовина і поле.
  2. Гравітаційне, магнітне, електричне.
  3. Твердому, рідкому, газоподібному.
  4. Молекули.
  5. Атоми.
  6. Позитивно заряджене ядро і електрони.
  7. Прості і складні.
  8. Кисень, водень, залізо.
  9. Вода, повітря, кухонна сіль.
  10. Ні.
  11. Змішати дві різні речовини: цукор і воду.
  12. Хаотичний рух.

 

 

 

 

 

 

Розділ ІІ. Механічний рух

 

  1. Траєкторія. Шлях і переміщення

Запитання:

  1. Як називають зміну положення тіла в просторі відносно інших тіл?
  2. Як називають тіло, відносно якого визначають положення даного тіла?
  3. Чи існують в природі нерухомі тіла?
  4. Яким є механічний рух і спокій?
  5.    Що входить до системи відліку?
  6.    Як називають тіло, розмірами якого можна знехтувати за даних умов руху?
  7.    Як називають лінію, яку описує матеріальна точка під час руху?
  8.    Які види траєкторій вам відомі?
  9.    Як називають довжину траєкторії, описаної тілом за певний час?
  10. Яка основна одиниця вимірювання довжини?
  11. Які прилади використовують для вимірювання шляху, переміщення?
  12. Чи є відмінність між величинами: шлях і переміщення?

 

Відповіді:

  1. Механічний рух.
  2. Тілом відліку.
  3. Ні.
  4. Відносним.
  5. Тіло відліку, система координат, годинник.
  6. Матеріальною точкою.
  7. Траєкторія.
  8. Прямолінійні, криволінійні.
  9. Шлях.
  10. Метр (м).
  11. Лінійка, рулетка, курвіметр.
  12. Так, шлях – скалярна величина, переміщення – векторна.
  1. Швидкість тіла

Запитання:

  1. Які види механічного руху вам відомі?
  2. В яких основних одиницях вимірюється довжина шляху? Час?
  3. Як називається фізична величина, яка характеризує механічний рух?
  4. Запишіть формулу для обчислення швидкості.
  5. Яка одиниця швидкості є основною?
  6. Як називають швидкість тіла у даний момент часу ?
  7. Запишіть формулу середньої швидкості на всьому шляху?
  8. Запишіть формулу шляху.
  9. Як, знаючи швидкість і пройдений шлях, знайти час руху тіла?
  10. За якої умови рух буде рівномірним?
  11. Як називається рух тіла зі змінною швидкістю?
  12. Яким є вид графіку рівномірного прямолінійного руху?

Відповіді:

  1. Прямолінійний, криволінійний.
  2. 1м; 1с.
  3. Швидкість.
  4. .     
  5. .
  6. Миттєвою швидкістю.
  7. .
  8. .
  9. .     
  10. При сталій швидкості.     
  11. Нерівномірним.
  12. Пряма.

 

  1. Рух тіла по колу

Запитання:

  1. Наведіть приклади криволінійного руху.
  2.   Як називають рух тіла по колу, якщо швидкість з часом не змінюється?
  3.   Як спрямована лінійна швидкість при русі тіла по колу?
  4. Які рухи називають періодичними?
  5.   Як називають фізичну величину, яка характеризує час, протягом якого тіло робить один повний оберт по колу?
  6. Запишіть формулу для визначення періоду обертання.
  7. Запишіть формулу для обчислення частоти обертання.
  8. Запишіть формулу зв’язку частоти обертання та періоду.
  9.   Запишіть формулу лінійної швидкості рівномірного руху тіла по колу.
  10. Наведіть приклади обертальних рухів.
  11. Чи однакові шляхи проходять праві і ліві колеса автомобіля під час повороту?
  12. Рухаючись рівномірно по колу, тіло за час 8с здійснило 4 оберти. Який період обертання тіла?

Відповіді:

  1.   Поворот автомобіля, мій рух до школи, рух планет.
  2.   Рівномірним.
  3.   По дотичній до траєкторії руху.
  4.   Ті, які повторюються через певний час.
  5.   Період обертання.
  6.   .
  7.   .
  8.   .
  9.   .
  10. Стрілки годинника, рух Землі, рух велосипедного колеса.
  11. Ні.                            12. 2с.
  1. Коливальний рух. Маятники

Запитання:

  1. Наведіть приклади коливань.
  2.   Як називається максимальне відхилення тіла, що коливається, від положення рівноваги?
  3.   Як називається час, протягом якого здійснюється одне повне коливання тіла?
  4.   Чому дорівнює довжина шляху, який проходить тіло при одному повному коливанні.
  5. Які види маятників ви знаєте?
  6. Запишіть формулу періоду коливань.
  7. Запишіть формулу частоти коливань.
  8. В яких одиницях вимірюється період коливань в СІ?
  9. В яких одиницях вимірюється частота коливань в СІ?
  10. Яким співвідношенням пов’язані період і частота?
  11. Від яких величин залежить період коливань нитяного маятника?
  12. Період коливань маятника дорівнює 10с. Яка частота його коливань?

 

Відповіді:

  1. Гілка дерева, дитяча гойдалка.
  2. Амплітуда.
  3. Період коливань
  4. - чотирьом амплітудам.
  5. Фізичний, нитяний, пружинний.
  6. .
  7. .
  8. 1с.
  9. 1 Гц.
  10. .
  11. Від довжини нитки.
  12. .

 

 

Розділ ІІІ. Взаємодія тіл. Сила

  1. Сила. Маса. Густина речовини

Запитання:

  1. Яка причина будь-яких змін у природі?
  2. Скільки тіл необхідно для того, щоб відбулася взаємодія?
  3.   Яка фізична велична кількісно характеризує дію одного тіла на інше?
  4.   Якою літерою позначають силу? Яка її одиниця вимірювання?
  5. Яким приладом вимірюють силу?
  6. Чим характеризується сила?
  7.   Якою фізичною величиною характеризують інертні властивості тіл?
  8.   Якою літерою позначають масу і які її одиниці вимірювання ви знаєте?
  9. За допомогою якого приладу вимірюють масу?
  10. Запишіть формулу густини речовини та одиницю вимірювання в СІ.
  11. Як обчислити масу тіла за відомими густиною речовини, з якої воно виготовлене, та об’ємом тіла?
  12. Як обчислити об’єм тіла за відомими густиною речовини, з якого воно виготовлене, та масою тіла?

Відповіді:

  1.   Взаємодії тіл.
  2.   Два  і більше тіл.
  3.   Сила.
  4.   .
  5.   Динамометром.
  6.   Модулем, точкою прикладання, напрямом.
  7.   Масою.
  8.   1 Г ; 1 Т.
  9.   Терези.
  10. ; .
  11. .
  12. .
  1. Види сил в природі

Запитання:

  1.   Які види сил вам відомі?
  2.   Яка сила діє на всі тіла на Землі?
  3.   Запишіть формулу для обчислення сили тяжіння.
  4.   Чому дорівнює коефіцієнт пропорційності?
  5.   Як називають силу, яка виникає при деформації тіл?
  6.   Які види деформації ви знаєте?
  7.   Як обчислюється деформація тіла?
  8.   Запишіть формулу закону Гука.
  9.   Як називається сила, з якою тіло діє на опору або підвіс?
  10. Запишіть формулу для визначення ваги тіла.
  11. Запишіть формулу для знаходження сили тертя.
  12. Які існують види тертя?

 

Відповіді:

  1. Тяжіння, пружності, тертя.
  2. Сила тяжіння.
  3. .
  4. .
  5. Сила пружності.
  6. Стиснення, розтягу.
  7. .
  8. .
  9. Вага тіла.
  10. .
  11. .
  12. Спокою, ковзання, кочення.

 

 

 

 

 

  1. Вимірювання сил

Запитання:

  1.   За допомогою якого приладу вимірюють сили?
  2.   Яка деталь є основною частиною найпростішого динамометра?
  3.   Які існують види динамометрів?
  4.   Як називають силу, дія якої рівнозначна дії кількох сил, прикладених до тіла в даній точці?
  5.   Чому дорівнює рівнодійна сил 20 Н і 50 Н, які прикладені до одного тіла:

а) в одному напрямі?

б) в протилежних напрямах?

  1.   Запишіть формулу рівнодійної декількох сил.
  2.   Людина, маса якої дорівнює 70 кг, тримає на плечах вантаж масою 30 кг. З якою силою людина тисне на Землю?
  3.   Під дією яких сил рухається парашутист до Землі?
  4.   Чому м’яч, який кинуто вертикально вгору, падає на Землю?
  5. Навіщо в ожеледь тротуари посипають піском?
  6. Чому важко утримувати в руках живу рибу?
  7. З якою метою у машинах і механізмах використовують підшипники?

Відповіді:

  1. Динамометра.
  2. Пружина.
  3. Демонстраційний, ручний, тяговий.
  4. Рівнодійна.
  5. 70 Н і 30 Н.
  6. .
  7. 1000Н.
  8. Сила тяжіння і опір повітря.
  9. Діє сила тяжіння.
  10. Щоб збільшити силу тертя.
  11. Мала сила тертя.
  12. Для  зменшити сили тертя.

 

  1.  Тиск. Сила тиску

Запитання:

  1.   Як називають фізичну величину, яка чисельно дорівнює силі, що діє на одиницю площі поверхні?
  2. Запишіть формулу для обчислення тиску.
  3.   В яких одиницях вимірюється  тиск в одиницях СІ?
  4. Як розраховувати силу тиску?
  5. Скільки Па має 1 МПа?
  6. Яким способом можна збільшити тиск?
  7.   Площу поверхні, на яку діє сила, збільшили в 4 рази. Як змінився тиск?
  8.   Силу, що діє на поверхню, збільшили у 2 рази. Як змінився тиск на поверхні?
  9.   Яким чином комару вдається проколоти шкіру слона, людини?
  10. Для чого загострюються леза ножів, ножиць, загострюють цвяхи?
  11. Навіщо для проїзду по болотистих місцях роблять так звані гаті – настили із хмизу або дощок?
  12. Запишіть у Па  тиск: 5 гПа, 0,4 кПа.

Відповіді:

  1.  Тиском.
  2. .
  3. .
  4. .
  5. .
  6. Збільшити силу тиску або зменшити площу.
  7. Зменшився в 4 рази.
  8. Збільшився в 2 рази.
  9. Має малу площу носика, а значить великий тиск.
  10. Щоб зменшити площу і збільшити тиск.
  11. Щоб збільшити площу опори і зменшити тиск.
  12. 500 Па, 400 Па.

 

  1. Тиск рідин і газів. Закон Паскаля

Запитання:

  1. Яка причина тиску газу?
  2. Як гази і рідини передають тиск?
  3. Хто сформулював закон тиску рідин і газів?
  4. В яких механізмах застосовується закон Паскаля?
  5.   Запишіть формулу, що пояснює закон дії гідравлічних машин.
  6. Запишіть формулу тиску рідини на дно посудини.
  7. Чи однаковий тиск у різних рідинах?
  8.   Як розподіляється однорідна рідина в сполучених посудинах?
  9.   Як називається прилад для вимірювання атмосферного тиску?
  10. Хто вперше виміряв атмосферний тиск?
  11. Чому дорівнює нормальний атмосферний тиск?
  12. Наведіть приклади пристроїв, які діють завдяки атмосферному тиску.

 

Відповіді:

  1.   Руху молекул.
  2.   В усіх напрямах однаково.
  3.   Б.Паскаль.
  4.   Гідравлічна машина, домкрат, гальма.
  5.   .
  6.   .
  7.   Ні.
  8.   Встановлюється на одному рівні.
  9.   Барометр.
  10. Е.Торрічеллі.
  11. ; .
  12. Поршневі насоси, шприц, манометр.

 

 

  1. Закон Архімеда. Умови плавання тіл

Запитання:

  1. Як називається сила, яка діє на тіла, занурені в рідину?
  2. Чому дорівнює сила Архімеда?
  3. Як спрямована сила Архімеда?
  4. Чи діє закон Архімеда в умовах невагомості?
  5. Які сили діють на занурене в рідину тіло?
  6.   Як буде поводитися тіло, якщо сила тяжіння більша за силу Архімеда?
  7.   Як буде поводитися тіло, якщо сила тяжіння буде рівна силі Архімеда?
  8.   Як буде поводитися тіло, якщо сила тяжіння буде менша сили Архімеда?
  9.   Чому жир у гарячому супі збирається на поверхні?
  10. Дерев’яна куля плаває на поверхні води. Назвіть сили, які діють на кулю.
  11. Морська вода густіша за річкову. Як змінюється осадка корабля, коли він виходить з річки в море?
  12. Відомо, що куля-радіозонд зазвичай на великій висоті лопається. З чим, на вашу думку, це пов’язане?

 

Відповіді:

  1.   Виштовхувальна (сила Архімеда).
  2.   .
  3.   Завжди вгору.
  4.   Ні.
  5.   Сила тяжіння і сила Архімеда.
  6.   Тонутиме.
  7.   Плаватиме.
  8.   Спливатиме.
  9.   Густина жиру менша, ніж густина води.
  10. Сила тяжіння та сила Архімеда.
  11. Зменшується.
  12. Внутрішній тиск кулі більший за зовнішній.

 

 

Розділ ІV. Робота. Потужність. Енергія

  1. Робота. Потужність. Енергія

Запитання:

  1. Назвіть дві ознаки того, що має місце виконання роботи.
  2. За допомогою якої формули обчислюють роботу?
  3. Яка одиниця роботи в СІ?
  4. За яких умов робота дорівнює нулю?
  5.   Наведіть приклад механічної роботи, яку виконує сила тяжіння.
  6.   Чи здійснює роботу сила тяжіння, що діє на підручник, який лежить на столі?
  7.   Хлопчик підняв відро води з криниці, яка має глибину 12м. Що ще потрібно знати, для обчислення механічної роботи?
  8.   За якою формулою обчислюють потужність?
  9. Яка одиниця потужності в СІ?
  10. Як визначити виконану роботу, якщо відомі потужність і час виконання роботи?
  11. Яку роботу треба виконати, щоб підняти тягарець вагою 10 Н на висоту 0,1м?
  12. Потужність велосипедного двигуна дорівнює 700 Вт. Яку роботу може виконати цей двигун за 1с?

Відповіді:

  1. Сила, переміщення.
  2. .
  3. .
  4. або .
  5. Падіння тіл на землю.
  6. Ні.
  7. Величину сили, яку прикладав хлопчик.
  8. .
  9. .
  10. .
  11. 1Дж.
  12. 700 Дж.
  1. Прості механізми. Рівновага тіла. Момент сили. ККД механізмів

Запитання:

  1. Які прості механізми вам відомі?
  2. Як називається  жорсткий стержень, який має вісь обертання?
  3. Запишіть формулу для знаходження моменту сили.
  4. Запишіть формулу умови рівноваги важеля.
  5.   Як називається відстань від осі обертання важеля до точки прикладання сили?
  6. Які бувають блоки?
  7. Який блок дає виграш у силі і в скільки разів?
  8. Який блок дає змогу змінити напрям дії сили?
  9. Запишіть формулу для обчислення ККД механізмів.
  10. Наведіть приклади використання важеля.
  11. Наведіть приклади використання блоків.
  12. Чи може ККД похилої площини дорівнювати 100 %?

 

Відповіді:

  1. Важіль, блок, похила площина.
  2. Важіль.
  3. .
  4. .
  5. Плечем сили.
  6. Рухомі і нерухомі.
  7. Рухомий; в 2 рази.
  8. Нерухомий.
  9. .
  10. Ножиці, терези, рука людини.
  11. Баштовий кран на будівництві.
  12. Ні.

 

 

 

  1. Енергія. Види енергії

Запитання:

  1.   Як називають фізичну величину, що визначає запас роботи, яку може виконати тіло?
  2.   Під час якого процесу відбувається обмін енергією?
  3.   Що є мірою зміни енергії?
  4.   В яких одиницях вимірюється енергія?
  5.   Які існують види механічної енергії?
  6.   Запишіть формулу, за допомогою якої можна обчислити потенціальну енергію.
  7.   Запишіть формулу, за допомогою якої можна обчислити кінетичну енергію.
  8.   Запишіть математичну формулу закону збереження повної механічної енергії.
  9.   Який вид механічної енергії має заведена пружина годинника?
  10. Камінь кинуто вертикально вгору. Які перетворення енергії відбуваються при цьому?
  11. Яку енергію має цеглина, що лежить на найвищій частині заводського димаря?
  12. Яким молотком – легким чи важким – можна забити цвях за меншу кількість ударів? Чому?

Відповіді:

  1. Енергією.
  2. Взаємодії.
  3. Робота.
  4. .
  5. Потенціальна і кінетична.
  6. .
  7. .
  8. .
  9. Потенціальну.
  10. Кінетична в потенціальну і навпаки.
  11. Потенціальну.
  12. Важким. Має більшу механічну енергію.

Література

  1.   В.Бар’яхтар, С.Довгий, Ф.Божинова, Ю.Горобець, І.Ненашев, О.Кірюхіна «Фізика: Підручник для 7 класу закладів загально середньої освіти, перероблене, - Харків, видавництво «Ранок», 2020, - 256 с: іл., фот.
  2.   Фізика. 7 клас (О.М. Євлахова, М.В. Бондаренко, - Харків, «Видавнича група «Основа», 2012. – с. 72. - серія «Мій конспект».
  3.    С.У. Гончаренко, Є.М. Мисечко «Контрольні роботи з фізики. 7-9 класи» посібник для вчителя, Київ, «Освіта», 1999.
  4.   І.М. Гельфгат, М.О. Петракова «Усі уроки фізики, 7 клас» посібник для вчителів, Харків, видавнича група «Основа», 2008.
  5.    Л.А. Кирик, Л.Е. Генденштейн «Уроки фізики, 7 клас» посібник для вчителів, Харків, «Ранок – НТ», 2004.
  6.    Ф.М. Кара, Т.Г. Роєва «Фізика, 7 клас. Завдання для тематичного оцінювання», Харків, 2008.
  7.    Л.В. Далекий, І.В. Змитреня «Самостійні контрольні роботи з фізики 7 клас», м. Вінниця, видавництво ВОІПОПП, 2017, - 15 ст.

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Інші матеріали
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
Додано
12 листопада 2022
Переглядів
4464
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку