Харківська загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 7
Харківської міської ради Харківської області
Виховна година
Тероризм – загроза суспільству
Вчитель початкових класів Бараницька Ольга Павлівна
Харків 2019
Тема «Тероризм – загроза суспільству»
Мета. Розкрити суть поняття «тероризм», сформувати уміння діяти у випадку терористичного акту; навчитися самостійно приймати рішення в екстремальній ситуації, а також навчитися протистояти і вижити при терористичних актах, виховувати почуття відповідальності, вольові якості, самовпевненість; спостережливість.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Обладнення: фломастери, аркуші з текстом для самостійного вивчення, кольорові картки, схемы, скотч, олівці, аркуші для для завдань.
Хід уроку
Частини уроку |
Зміст |
Час |
Методична робота |
1 |
Організація класу Визначення груп. Обрання капітанів Повідомлення теми та мети уроку |
1 хв. |
Кабінет підготовлено таким чином, щоб розсадити дітей на 4 групи по 5-6 осіб. Тема уроку записана на дошці. |
2 |
Основна частина 1. Вивчення нового матеріалу А) - Сьогодні ми з вами розберемо таке поняття як «тероризм» - Що таке «тероризм»? Я пропоную перевірити свої сили в визначенні поняття «тероризму». Із деталей термінологічного конструктора вам треба скласти визначення поняття «тероризм». Готова відповідь викладається на аркуш паперу перед тим, як спікер кожної групи буде відповідати (На це завдання відводиться 5 хв.) Тероризм (від латинського TERROR – жах, страх) – насильственні дії злочинних осіб з метою знищення існуючої влади, ускладнення міжнародних відносин, політичних та економічних вимог у держав та корпорації.
Б) Асоціативний кущ ( робота виконується в групах) - Діти у вас на партах лежать аркуші. Напишіть на них 5 слів, які виникають у вашій уяві, коли ви чуєте слово «тероризм». Це можуть бути будь-які слова, поняття, назви емоцій, які у вас при цьому з’являються. Тепер капітани кожної групи зачитайте, які слова записала ваша група. - Як бачимо, багато слів збігаються. Такі почуття виникають у всіх людей, які зустрічаються із терміном «тероризм»
В) Що ж таке ТЕРОРИЗМ? Сьогодні тероризм – це не лише диверсанти-одинаки, викрадачі літаків. Сучасний тероризм – це величезні угрупування і гарно організовані структури. На теперішній час у світі нараховується 500 терористичних організацій. В арсеналй терористів знаходяться наступні методи, котрі можуть викликати надзвичайні ситуації:
– Організація вибухів; - Для того, щоб вижити при терористичному акті, треба вміти самостійно приймати рішення в екстремальній ситуації, а також вміти зберегти власне життя.
В) Робота з текстом У вас на столі для кожного учня підготовлено текст про безпечну поведінку при терористичному акті. Завдання 1: - Прочитайте текст і позначте на полях відміткою: Знаю + Не знаю – Щось чув v Позначте цими позначками весь текст. На це завдання вам 5 хвилин.
Д) Опрацювання ситуації «Напад терористів з метою захоплення заручників» - Я пропоную двом учням мені допомогти. Вчитель виходить із помічниками з класу, одягає їм чорні маски, коротко пояснює, що вони повинні робити. Терористи гамірливо вриваються до кабінету з криками: «Нікому не рухатись! Руки за голову! Ви захоплені!» Вчитель питає: Щоб ви зробили в такій ситуації? Ваші дії? Для того, щоб вижити в цій ситуації, треба бути готовим в першу чергу психологічно. Залишиться живий той, хто виконав такі дії: 1) Виконував всі вимоги терористів. 2) Не акцентував на собі увагу терористів. 3) Все робив для того, щоб залишитися живим, бо життя - це найдорожче, що є у людини.
Завдання 2: - Зараз кожній групі буде запропонована окрема ситуація, для якої ви будете виробляти правила поведінки. Розв’язати такі ситуації: 1) Якщо ви знайшли підозрілий предмет у суспільному транспорті, у під’їзді свого будинку? 2) Якщо ви отримали повідомлення по телефону, які містять погрози терористичного характеру? 3) Якщо Ви одержали письмову загрозу? 4) Як діяти, якщо ви потратили в перестрілку?
|
3хв.
5хв.
2хв.
10хв
7хв.
9 хв.
|
Діти працюють в групі, Спікер найшвидшої групи озвучує відповідь.
Термін вивішують на дошці.
Вчитель з’ясовує, чи є схожі поняття.
Розповідь вчителя.
.
Вчитель з’ясовує ступінь обізнаності дітей з цього питання. Опрацьовує з учнями нові відомості, отримані з тексту.
На дошці записані правила: 1) Виконував всі вимоги терористів. 2) Не акцентував на собі увагу терористів. 3) Все робив для того, щоб залишитися живим, бо життя - це найдорожче, що є у людини.
Вчитель роздає кожній групі завдання: - Якщо ви знайшли підозрілий предмет у суспільному транспорті, у під’їзді свого будинку? - Якщо ви отримали повідомлення по телефону, які містять погрози терористичного характеру? - Якщо Ви одержали письмову загрозу? - Як діяти, якщо ви потратили в перестрілку? |
3 |
Підсумок уроку Особиста безпека людини є сьогодні головною. Як показало опитування: - 34% громадян дуже бояться, що жертвами терористів можуть стати вони самі або їх близькі; - 47% громадян в якійсь мірі побоюються цього; - 11% ніколи не замислювались над цим; - 8% впевнені, що теракти не загрожують ні їм, ні їх близьким . Нажаль, тероризм ще ніколи не представляв для населення цілих держав такої серйозної загрози як зараз. Тому в усіх державах світу громадяни влаштовують акції протесту проти тероризму. В теперішній час у всьому світу нараховується біля сотні терористичних організацій. Більше тисячі дітей із 40 держав світу об’єднуються проти тероризму. На їхніх лозунгах написано: «Нам не потрібен терор і війна, нам потрібні мир і щастя» |
3хв. |
Діти повинні самі скласти лозунги, що заклакають на протидію тероризму. |
Розв’язати такі ситуації: Якщо ви знайшли підозрілий предмет у суспільному транспорті, у під’їзді свого будинку?
|
Розв’язати такі ситуації: Якщо ви отримали повідомлення по телефону, які містять погрози терористичного характеру?
|
Розв’язати такі ситуації: Якщо Ви одержали письмову загрозу?
|
Розв’язати такі ситуації: Як діяти, якщо ви потратили в перестрілку?
|
Тероризм (від латинського TERROR – жах, страх) – насильственні дії злочинних осіб з метою знищення існуючої влади, ускладнення міжнародних відносин, політичних та економічних вимог у держав та корпорації.
|
Тероризм (від латинського TERROR – жах, страх) – насильственні дії злочинних осіб з метою знищення існуючої влади, ускладнення міжнародних відносин, політичних та економічних вимог у держав та корпорації. |
Тероризм (від латинського TERROR – жах, страх) – насильственні дії злочинних осіб з метою знищення існуючої влади, ускладнення міжнародних відносин, політичних та економічних вимог у держав та корпорації. |
Тероризм (від латинського TERROR – жах, страх) – насильственні дії злочинних осіб з метою знищення існуючої влади, ускладнення міжнародних відносин, політичних та економічних вимог у держав та корпорації. |
Термінологічний
конструктор
Організація вибухів |
Захоплення заручників |
Стрілянина та вбивства людей |
Підпали |
Отруєння |
Епідемії |
Техногенні катастрофи |
Дії терористів: _____________________________________________________________ |
Рекомендації населенню про правила поведінки при загрозі та здійсненні терористичних актів.
=
Заходи безпеки при загрозі проведення терористичних актів
1. Будьте уважні до оточуючих вас підозрілих предметів. Не чіпайте і не торкайтеся до них. Про дані предмети повідомте міліцію.
2. У будь-якій обстановці не панікуйте.
3. Захистіть своє житло:
- приберіть пожежонебезпечні предмети - старі запаси фарб, лаків, бензину тощо;
- приберіть з вікон горщики з квітами (поставте на підлогу) ;
- заклейте стекла вікон смужками паперу.
- вимкніть газ, затушкуйте вогонь у печах, камінах;
- підготуйте аварійні джерела освітлення (ліхтарі тощо);
- створіть запас медикаментів і 2-3 добовий запас питної води та харчування;
- задерніте штори на вікнах - це захистить вас від пошкодження битим склом.
4. Складіть в сумку необхідні документи, речі, гроші для випадку екстреної евакуації.
5. По можливості рідше користуйтеся громадському транспортом.
6. Відкладіть відвідування громадських місць.
При виявленні вибухонебезпечного предмету
Про небезпеку вибуху можна судити за такими ознаками:
- натягнутий дріт, шнур;
- чужа сумка, портфель, коробка, незнайомий предмет, виявлений в машині, біля дверей квартири, в метро.
Помітивши вибухонебезпечний предмет не наближайтеся до нього, покличте людей і попросіть негайно повідомити про знахідку в міліцію. Не дозволяйте випадковим людям торкатися до небезпечного предмету або спробувати знешкодити (перевірити) його.
Заходячи в під'їзд, звертайте увагу на сторонніх людей і незнайомі предмети. Як правило, вибухові пристрої в будівлі закладаються в підвалах, на перших поверхах, під сходами у ліфтових та мусоропроводних колодязів. Будьте пильними.
Дії в критичній ситуації
Якщо раптом стався вибух, але Вас не завалило уламками стін, меблів, стель. Не губіться. Спокійно з’ясуйте обставини. У разі необхідної евакуації візьміть документи, носильні предмети першої необхідності, гроші. Просувайтеся обережно, не чіпайте оголені дроти. Не користуйтесь відкритим полум'ям.
При сильному задимленні або запиленні захистіть органи дихання змоченим шматком тканини (хусткою, рушником, обривком простирадла, скатертини і т.п .). Дійте в суворій відповідності до вказівок посадових осіб по системі оповіщення.
Якщо Вас завалило уламками стін, не впадайте у відчай, по можливості заспокойте себе, дихайте глибоко і рівно, налаштуйте себе терпіти голод, спрагу, легенько ворушачись не витрачайте сили.
Голосом і стукотом привертайте увагу людей, особливо якщо Ви чуєте їх дії поблизу. Якщо Ви знаходитесь глибоко від поверхні землі, переміщайте вправо-вліво будь-який предмет (кільце, ключі, браслет і т.п.) для виявлення Вас металлолокатором.
Бережіть кисень, не запалюйте сірників, свічок, запальничок. Якщо Вас є можливість, за допомогою підручних засобів (предметів) - дошка, цегла і т.п. зміцните від обвалення несучу плиту (стелю). Спокійно чекайте допомоги. При сильній спразі покладіть в рот невеликий камінчик і смокчіть його, дихаючи носом.