Розробка містить тестові завдання ,що стануть в нагоді при проведенні семестрової контрольної роботи з біології у 10 класі. Завдання відповілають підручнику "Біологія і екологія" В.І.Соболь (рівень стандарту)
10клас
Контрольна робота№1
Варіант І
І рівень
(0,5 балів за кожну правильну відповідь)
1.Виберіть хворобу,пов’язану з порушенням обміну йоду в організмі:
А) аргіроз; Б) подагра; В) ендемічний зоб; Г) хвороба Мінамату
2. Укажіть назву речовини, наявність якої зумовлює її високу теплопровідність:
А) білок; Б) жир; В) вода; Г) глюкоза
3.Зазначте структури, що наявні в мітохондріях:
А) центріолі; Б) тилакоїди; В) кристи; Г) нуклеосоми
4.Укажіть організми, до складу оболонки клітин яких входить глікокалікс:
А) бактерії; Б) гриби; В) рослини; Г) гриби
5.Укажіть кількість молекул АТФ, які синтезуються під час кисневого етапу енергетичного обміну:
А) 2; Б) 38; В) 36 Г) не синтезуються зовсім
6. Зазначте організми, що здатні до фотосинтезу:
А) ціанобактерії ; Б) гриби ; В) тварини; Г) нітрифікуючи бактерії
ІІ рівень
(1 бал за правильну відповідь)
7.Розташуйте послідовно таксономічні одиниці від найменших до найбільших 1)…2)…3)…4)…5)…
Домен, родина, тип, клас, вид
8.Встановіть відповідність :
1.Реакція енергетичного обміну А) Біосинтез білків
2. Реакція пластичного обміну Б) Фотосинтез
3.Реакція пластичного та енергетичного обміну В) Розщеплення ліпідів
ІІІ рівень
(2 бали за кожну правильну відповідь)
9.Встановіть відповідність між хімічними елементами та станами, що викликає їх нестача:
1 Кальцій А) Недокрів’я
2.Ферум Б) Ендемічний зоб
3.Флуор В) Крихкість кісток
4. Йод Г) Нестача інсуліну
Д) Руйнування емалі зубів
10. Установіть відповідність між назвою тварин та типом, до якого вони належать:
1. Воша платяна А) Хордові
2.Аскарида людська Б) Молюски
3.Тритон карпатський В) Круглі черви
4. Виноградний слимак Г) Кишковопорожнинні
Д) Членистоногі
ІVрівень
(одне завдання на вибір-максимум 3 бали)
11.Наведіть різні типи автотрофного живлення організмів.
12.Порівняйте прокаріотів та еукаріотів. Наведіть спільні та відмінні ознаки.
10клас
Контрольна робота№1
Варіант ІІ
І рівень
(0,5 балів за кожну правильну відповідь)
1.Виберіть хворобу,пов’язану з накопиченням сполук срібла в організмі:
А) аргіроз; Б) подагра; В) ендемічний зоб; Г) хвороба Мінамату
2. Укажіть речовини, що є головним будівельним матеріалом клітин:
А) білок; Б) жир; В) вода; Г) глюкоза
3.Зазначте структури, що наявні в хлоропластах:
А) центріолі; Б) тилакоїди; В) кристи; Г) нуклеосоми
4.Укажіть організми, до складу оболонки клітин яких входить целюлоза:
А) бактерії; Б) гриби; В) рослини; Г) гриби
5.Укажіть органелу , що відповідає за синтез АТФ:
А) рибосоми; Б) комплекс Гольджі; В) мітохондрії Г) лізосоми
6. Зазначте організми, що здатні до хемосинтезу:
А) ціанобактерії ; Б) гриби ; В) тварини; Г) нітрифікуючи бактерії
ІІ рівень
(1 бал за правильну відповідь)
7.Розташуйте послідовно таксономічні одиниці від найменших до найбільших 1)…2)…3)…4)…5)…
Домен, родина, порядок, вид, відділ
8.Встановіть відповідність між етапами енергетичного обміну та кількістю молекул АТФ, що синтезуються :
1.Підготовчий А) 38 молекул
2.Безкисневий Б)2 молекули
3.Кисневий В) 36 молекул
Г) не синтезуються зовсім
ІІІ рівень
(2 бали за кожну правильну відповідь)
9.Встановіть відповідність між вітамінами та станами, що викликає їх нестача:
1 Вітамін А А) Кровотечі
2.Вітамін D Б) Куряча сліпота
3.Вітамін К В) Бері-бері
4. Вітамін В¹ Г) Рахіт
Д) Подагра
10. Установіть відповідність між назвою тварин та типом, до якого вони належать:
1. Акула біла А) Хордові
2.Білан капустяний Б) Молюски
3.Медуза В) Круглі черви
4. Гострик людський Г) Кишковопорожнинні
Д) Членистоногі
ІVрівень(одне завдання на вибір-максимум 3 бали)
11.Наведіть різні типи живлення гетеротрофних організмів.
12.Порівняйте особливості будови та життєдіяльності вірусів та бактерій. Наведіть спільні та відмінні ознаки.