тест "Оцінка рівня тривожності учнів"

Про матеріал
Для вивчення рівня і характеру тривожності, пов'язаної зі школою, у дітей молодшого та середнього шкільного віку застосовується тест шкільної тривожності Філіпса. Тест складається з 58 питань, які можуть зачитуватися школярами, а можуть і пропонуватися в письмовому вигляді. На кожне питання потрібно однозначно відповісти «так» (ставиться знак "плюс") або "ні" (знак "мінус").
Перегляд файлу

ОЦІНКА РІВНЯ ТРИВОЖНОСТІ (ТЕСТ ШКІЛЬНОЇ ТРИВОЖНОСТІ ФІЛІПСА)

Для вивчення рівня і характеру тривожності, пов'язаної зі школою, у дітей молодшого та середнього шкільного віку застосовується тест шкільної тривожності Філіпса. Тест складається з 58 питань,

які можуть зачитуватися школярами, а можуть і пропонуватися в письмовому вигляді. На кожне питання потрібно однозначно відповісти «так» (ставиться знак "плюс") або "ні" (знак "мінус").

Перед початком роботи дітям пропонується інструкція: "Хлопці, зараз вам буде запропоновано опитувальник, який складається з питань про гом, як ви себе почуваєте в школі. Намагайтеся відповідати щиро і правдиво, тут немає вірних чи невірних, хороших чи поганих відповідей. Над питаннями довго не замислюйтесь. Вгорі на аркуші напишіть свої ім'я, прізвище і клас. Відповідаючи на питання, записуйте його номер і відповідь: "плюс", якщо ви згодні з ним, або "мінус", якщо не згодні ".

ТЕСТОВИЙ МАТЕРІАЛ

  • 1. Чи важко тобі триматися на одному рівні з усім класом?
  • 2. хвилюєшся ти, коли вчитель говорить, що збирається перевірити, наскільки ти знаєш матеріал?
  • 3. Чи важко тобі працювати в класі так, як цього хоче вчитель?
  • 4. Чи сниться тобі часом, що вчитель в люті від того, що ти не знаєш урок?
  • 5. Чи траплялося, що хто - небудь з твого класу бив або бив тебе?
  • 6. Чи часто тобі хочеться, щоб вчитель не поспішав при поясненні нового матеріалу, поки ти не зрозумієш, що він говорить?
  • 7. Чи сильно ти хвилюєшся при відповіді або виконанні завдання?
  • 8. Чи трапляється з тобою, що ти боїшся висловлюватися на уроці, тому що боїшся зробити дурну помилку?
  • 9. Чи тремтять у тебе коліна, коли тебе викликають відповідати?
  • 10. Чи часто твої однокласники сміються над тобою, коли ви граєте в різні ігри?
  • 11. Чи трапляється, що тобі ставлять нижчу оцінку, ніж ти очікував?
  • 12. Чи хвилює тебе питання про те, чи не залишать тебе на другий рік?
  • 13. Намагаєшся чи ти уникати ігор, в яких робиться вибір, тому що тебе, як правило, не вибирають?
  • 14. Чи буває часом, що ти весь тремтиш, коли тебе викликають відповідати?
  • 15. Чи часто у тебе виникає відчуття, що ніхто з твоїх однокласників не хоче робити те, чого хочеш ти?
  • 16. Чи сильно ти хвилюєшся перед тим, як почати виконувати завдання?
  • 17. Чи важко тобі отримувати такі позначки, яких чекають від тебе батьки?
  • 18. Чи боїшся ти часом, що тобі стане дурно в класі?
  • 19. Чи будуть твої однокласники сміятися над тобою, якщо ти зробиш помилку при відповіді?
  • 20. Чи схожий ти на своїх однокласників?
  • 21. Виконавши завдання, турбуєшся літи про те, добре л і з ним впорався?
  • 22. Коли ти працюєш в класі, чи впевнений ти в тому, що все добре запам'ятаєш?
  • 23. Чи сниться тобі іноді, що ти в школі і не можеш відповісти на запитання вчителя?
  • 24. Чи вірно, що більшість хлопців ставляться до тебе по - дружньому?
  • 25. Працюєш ти більш ретельно, якщо знаєш, що результати твоєї роботи будуть порівнюватися в класі з результатами твоїх однокласників?
  • 26. Чи часто ти мрієш про те, щоб поменше хвилюватися, коли тебе запитують?
  • 27. Чи боїшся ти часом вступати в суперечку?
  • 28. Чи відчуваєш ти, що твоє серце починає сильно битися, коли вчитель говорить, що збирається перевірити твою готовність до уроку?
  • 29. Коли ти отримуєш гарні оцінки, чи думає хто - небудь з твоїх друзів, що ти хочеш вислужитися?
  • 30. Чи добре ти себе почуваєш з тими з твоїх однокласників, до яких хлопці ставляться з особливою увагою?
  • 31. Чи буває, що деякі хлопці в класі говорять що - то, що тебе зачіпає?
  • 32. Як ти думаєш, втрачають чи розташування ті з учнів, які не справляються з навчанням?
  • 33. Чи схоже на те, що більшість твоїх однокласників не звертають на тебе увагу?
  • 34. Чи часто ти боїшся виглядати безглуздо?
  • 35. Чи задоволений ти тим, як до тебе ставляться вчителі?
  • 36. Чи допомагає твоя мама в організації вечорів, як інші мами твоїх однокласників?
  • 37. Чи хвилювало тебе коли - небудь, що думають про тебе оточуючі?
  • 38. сподіваєшся ти в майбутньому вчитися краще, ніж раніше?
  • 39. Чи вважаєш ти, що одягаєшся в школу так само добре, як і твої однокласники?
  • 40. Чи часто ти замислюєшся, відповідаючи на уроці, що думають про тебе в цей час інші?
  • 41. Чи володіють здібні учні якимись - то особливими правами, яких немає у інших хлопців у класі?
  • 42. Зляться чи деякі з твоїх однокласників, коли тобі вдається бути краще за них?
  • 43. Чи задоволений ти тим, як до тебе ставляться однокласники?
  • 44. Чи добре ти себе почуваєш, коли залишаєшся один на один з учителем?
  • 45. Висміюють чи часом твої однокласники твою зовнішність і поведінку?
  • 46. Чи думаєш ти, що турбуєшся про свої шкільні справи більше, ніж інші хлопці?
  • 47. Якщо ти не можеш відповісти, коли тебе запитують, чи відчуваєш ти, що ось - ось расплачешься?
  • 48. Коли ввечері ти лежиш у ліжку, думаєш ти часом з занепокоєнням про те, що буде завтра в школі?
  • 49. Працюючи над важким завданням, чи відчуваєш ти часом, що зовсім забув речі, які добре знав раніше?
  • 50. Тремтить чи злегка твоя рука, коли ти працюєш над завданням?
  • 51. Чи відчуваєш ти, що починаєш нервувати, коли вчитель говорить, що збирається дати класу завдання?
  • 52. Чи лякає тебе перевірка твоїх знань у школі?
  • 53. Коли вчитель говорить, що збирається дати класу завдання, чи відчуваєш ти страх, що бракує часу з ним?
  • 54. Чи снилося тобі часом, що твої однокласники можуть зробити те, чого не можеш ти?
  • 55. Коли вчитель пояснює матеріал, здається тобі, що твої однокласники розуміють його краще, ніж ти?
  • 56. Чи турбує ти по дорозі в школу, що вчитель може дати класу перевірочну роботу?
  • 57. Коли ти виконуєш завдання, чи відчуваєш ти зазвичай, що робиш це погано?
  • 58. Тремтить чи злегка твоя рука, коли вчитель просить зробити завдання на дошці перед усім класом?

ОБРОБКА І ІНТЕРПРЕТАЦІЯ РЕЗУЛЬТАТІВ

При обробці результатів виділяють питання, відповіді на які не збігаються з ключем тесту. Наприклад, на 58 - й питання дитина відповів "так", в той час як в ключі цього питання відповідає "мінус", тобто відповідь "ні". Відповіді, що не збігаються з ключем, - прояв тривожності.

При обробці підраховується:

  • • загальне число розбіжностей по всьому тесті. Якщо воно більше 50%, можна говорити про підвищену тривожність дитини, якщо більше 75% від загального числа питань тесту - про високу тривожність;
  • • число збігів по кожному з восьми факторів тривожності, що виділяються в тексті. Рівень тривожності визначається так само, як в першому випадку. Аналізується загальний внутрішній емоційний стан школяра, багато в чому визначається наявністю тих чи інших тривожних синдромів (факторів) і їхньою кількістю.

фактори

номери питань

1. Загальна тривожність у школі

2, 4, 7, 12, 16, 21, 23, 26, 28, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 Сума = 22

2. Переживання соціального стресу

5, 10, 15, 20, 24, 30, 33, 36, 39, 42, 44 Сума = 11

3. Фрустрація потреби в досягненні успіху

1, 3, 6, II. 17, 19, 25, 29, 32, 35, 38, 41, 43 Сума = 13

4. Страх самовираження

27, 31, 34, 37, 40, 45 Сума = 6

5. Страх ситуації перевірки знань

2, 7, 12, 16, 21, 26 Сума = 6

6. Страх не відповідати очікуванням оточуючих

3, 8, 13, 17, 22 Сума = 5

7. Низька фізіологічна опірність стресу

9, 14, 18, 23, 28 Сума = 5

8. Проблеми і страхи у відносинах з вчителями

2, 6, 11, 32, 35, 41, 44, 47 Сума = 8

КЛЮЧ ДО ПИТАНЬ

1 -

7 -

13 -

19 -

25 +

31 -

37 -

43 +

49 -

55 -

2 -

8 -

14 -

20 +

26 -

32 -

38 +

44 +

50 -

56 -

3 -

9 -

15 -

21 -

27 -

33 -

39 +

45 -

51 -

57 -

4 -

10 -

16 -

22 +

28 -

34 -

40 -

46 -

52 -

58 -

5 -

II +

17 -

23 -

29 -

35 +

41 +

47 -

53 -

 

6 -

12 -

18 -

24 +

30 +

36 +

42 -

48 -

54 -

 

РЕЗУЛЬТАТИ

1. Число розбіжностей знаків ( "плюс" - "так", "мінус" - "ні") по кожному фактору (абсолютне число розбіжностей у відсотках: <50%;> 50;> 75%).

ДЛЯ КОЖНОГО РЕСПОНДЕНТА

  • 2. Подання цих даних у вигляді індивідуальних діаграм.
  • 3. Число розбіжностей по кожному фактору для всього класу (абсолютне значення: <50%;> 50%;> 75%).
  • 4. Подання цих даних у вигляді діаграми.
  • 5. Кількість учнів, які мають розбіжностей по певному чиннику> 50% і> 75% (для всіх факторів).
  • 6. Подання порівняльних результатів при повторних вимірах.
  • 7. Повна інформація про кожного учня (за результатами тесту).

ЗМІСТОВНА ХАРАКТЕРИСТИКА КОЖНОГО СИНДРОМУ (ЧИННИКА)

  • 1. Загальна тривожність у школі - загальний емоційний стан дитини, пов'язане з різними формами його включення в життя школи.
  • 2. Переживання соціального стресу - емоційний стан дитини, на тлі якого розвиваються його соціальні контракти (перш за все з однолітками).
  • 3. Фрустрація потреби в досягненні успіху - несприятливий психічний фон, який дозволить дитині розвивати свої потреби в успіху, досягненні високого результату і т.д.
  • 4. Страх самовираження - негативні емоційні переживання ситуацій, пов'язаних із необхідністю саморозкриття, пред'явлення себе іншим, демонстрації своїх можливостей.
  • 5. Страх ситуації перевірки знань - негативне ставлення і переживання тривоги в ситуаціях перевірки (особливо публічної) знань, досягнень, можливостей.
  • 6. Страх не відповідати очікуванням оточуючих - орієнтація на значимість інших в оцінці своїх результатів, вчинків і думок, тривога з приводу оцінок.
  • 7. Низька фізіологічна опірність стресу - особливості психофізіологічної організації, що знижують пристосовність дитини до ситуацій стрессогенного характеру, що підвищують вірогідність неадекватного, деструктивного реагування на тривожний фактор середовища.
  • 8. Проблеми і страхи у відносинах з вчителями - загальний негативний емоційний фон відносин з дорослими в школі, знижує успішність навчання дитини.

 

docx
Додано
4 квітня 2020
Переглядів
5915
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку